![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt nedumerit ca imi adresezi acest mesaj... E ca si cum ne jucam de-a nodul in papura. Eu nu vreau sa participi la astfel de jocuri. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
De acord, Catalin.
Insa esti de acord ca ne putem ruga, acasa de exemplu, in camara noastra, pentru lumea intreaga? Ca mi se intampla uneori... Chiar ma intereseaza in mod ff serios raspunsul tau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daduse Anna21 un link cu o carte a unui sfant despre cum sa ne rugam pentru cei ce nu sunt ortodocsi. In general ne putem ruga ca sa fie luminati sa vina in Biserica. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
:) http://ortodoxiesaumoarte1.files.wor...eortodocsi.pdf |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Am mai postat acelasi text despre pomenirea credinciosilor.. Scuze pentru repetitie.
De pe situl Manastirii Dervent Biserica întreagă, Trupul tainic al lui Hristos, este prezentă în mod simbolic pe Sfântul Disc în urma săvârșirii Proscomidiei: în mijloc, prin agneț, Hristos însuși, Lumina cea adevărată și Viata cea veșnică, iar prin miride Maica Lui de-a dreapta, sfinții de-a stânga, iar dedesubt întreaga adunare a bine-credincioșilor. Miridele credincioșilor sunt așezate sub agneț Credincioșii, atât cei vii cât și cei adormiți, sunt reprezentați prin miridele așezate sub agneț în stânga, respectiv dreapta acestuia. La acestea se adaugă cele trei miride speciale scoase pentru cler (episcopi, preoți și diaconi), conducătorii țării și pentru ctitori. ........ Scoaterea miridelor pentru credincioși începe prin rostirea rugăciunilor de pomenire generală a viilor și a morților și continuă cu pomenirea lor nominală, pentru fiecare nume scoțându-se câte o miridă din prescurile aduse împreună cu pomelnicul. În urma tuturor preotul scoate o miridă pentru el însuși arătând prin aceasta că mântuirea sa depinde de cei pe care este rânduit să-i păstorească și să-i pomenească. Pomenirea credincioșilor reprezintă raportarea tuturor și a fiecăruia la jertfa lui Hristos Unii credincioși au ajuns la o înțelegere a pomenirii la Proscomidie, ca un mijloc magic de rezolvare a problemelor curente al cărui efect este direct proporțional cu numărul prescurilor împărțite concomitent la diverse biserici. Astfel se solicită pomeniri pentru sănătate dar și pentru izbăvire de vrăjmași, pentru izbândă la proces, pentru găsirea unui loc de muncă, pentru obținerea vizei de plecare în străinătate etc. Această înțelegere magică reprezintă însă o denaturare grosolană a sensului cultului creștin. Pomenirea de la Proscomidie, prin caracterul ei de jertfă, reprezintă „raportarea tuturor și a fiecăruia la jertfa lui Hristos, adunarea și rezidirea în jurul Agnețului a noii făpturi a lui Dumnezeu”. Prin aducerea prescurii și a pomelnicului la altar noi ne aducem și ne predăm lui Dumnezeu „pe noi însine și unii pe alții și toată viața noastră”. Biserica îi strânge astfel laolaltă, la fiecare Liturghie, pe toți membrii ei din toate vremurile. Miridele exprimă participarea noastră la jertfa lui Hristos și intrarea în comuniune cu Maica Domnului, cu sfinții și cu toată Biserica pământească, presupunând și asumarea personală a Crucii lui Hristos și urmarea Lui (Mt. 16, 24). Bucățica de pâine scoasă pentru fiecare îl distinge de ceilalți și, în același timp, îl apropie de Hristos și de ceilalți. Hristos stă în centrul Bisericii în stare de jertfă și astfel o sfințește și o înfățișează sieși ca Biserică mărită (Efes 5, 26-27). La fel și Biserica, fiecare mădular al trupului lui Hristos, își însușeste de aici starea de jertfă față de Hristos și, prin Hristos, față de semenii săi. Cred ca este destul de evident ca pomenirea necredinciosilor in timpul Sfintei Liturghii constituie un act de neintelegere si NE-cinstire a acestei taine. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În acestă situație, rugăciunea sinaxei euharistice urmărește îndreptarea și îmbisericirea lor, și nu nuștiuce foloase egotice. Printre atâtea opinii care mai de care mai scolastice, uităm adesea modul cu procedează Hristos cu "oile" sale rătăcite de turmă și ce efecte produce întoarcerea lor în chiar Împărăția Lui. Care om dintre voi, având o sută de oi și pierzând din ele una, nu lasă pe cele nouăzeci și nouă în pustie și se duce după cea pierdută, până ce o găsește? Și găsind-o, o pune pe umerii săi, bucurându-se; și sosind acasă, cheamă prietenii și vecinii, zicându-le: Bucurați-vă cu mine, că am găsit oaia cea pierdută. Zic vouă: Că așa și în cer va fi mai multă bucurie pentru un păcătos care se pocăiește, decât pentru nouăzeci și nouă de drepți, care n-au nevoie de pocăință. (Luca 15; 4-7)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ce lapsus grosolan!.... (dar fericit!)
Evident, am vrut sa spun ca EU nu vreau sa PARTICIP .... Ma refeream la mine, nu la tine... (Dar uite cat de mult tineam, in inima mea, sa nu participi nici tu...:)) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eu am inteles de prima data ca e o greseala de tastare. Eu fac tot timpul astfel de greseli, cred ca nici nu se inteleg prea bine mesajele mele din cauza asta.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfanta Liturghie | danyel | Sfanta Liturghie | 81 | 02.11.2015 16:22:22 |
Sfanta liturghie | Andy00 | Resurse ortodoxe on-line | 10 | 30.01.2015 15:29:07 |
Sfanta Liturghie | alecsandru | Sfanta Liturghie | 26 | 05.02.2013 21:41:47 |
Sfanta Liturghie | EDI | Despre Biserica Ortodoxa in general | 8 | 02.05.2009 16:52:24 |
Sfanta Liturghie | anavictoria | Sfanta Liturghie | 57 | 12.01.2009 19:38:22 |
|