![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In fata lui Dumnezeu raspundem de toate. Insa nici Dumnezeu nu ne violeaza intimitatea. El 'sta la usa si bate' - indraznesc sa cred ca SI la usa dormitorului.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eu va propun sa luati spre lectura sau , daca sunteti mai rivnitori, chiar spre studiu si luare aminte , Pravila Sf. Nicodim Aghioritul , editata in Romania la Min. Neamt in 1993, si veti vedea cite pacate sunt stipulate si condamnate legate doar de impreunarea trupeasca . Veti vedea si ce sanctiuni teribile se dau pt. acestea .
Dar daca ele sunt cunoscute de catre biserica , incriminate cu rang de ticalosie umana si greu amendate , cum credeti ca sunt ele aflate ? Credeti ca data fiind importanta acestora , declararea lor este lasata la liberul discernamint al penitentului ? Am mai dat de vreo 3 ori exemplul uimitor al unei absolvente de facultate care pe perioada studiilor a avut la Cluj un duhovnic de mir , care a tot pascut-o . Dupa absolvire s-a intors in Craiova natala si a intrat la un nou duhovnic. La prima spovedanie noul duhovnic a lasast-o sa spuna ea tot ce avea iar la sfirsit a intrebat-o : mai sora, tu ai desfrinat pina acum ? Ea a raspuns uimita ca bine inteles ca nu . Preotul , desi cunostea f. bine starea actuala, fara moralitate, a tineretului, s-a mirat , s-a bucurat si a impartasit-o . Apoi ea a incrucisat miinile pe piept in fata usilor imparatesti precum sfintii, a deschis gurita si a cutezat sa se uneasca cu Hristos . Cei care citesc rugaciunile obligatorii de dinainte de impartasanie vad acolo ce insemneaza sa te impartasesti in necuratie, cu pacate stiute dar ne marturisite . De asemenea , cei care sunt atenti la textul molitvei de deslegare de dinaintea spovedeaniei afla ce soarta au cei care din rusine sau din o alta cauza, tainuiesc pacate si care sunt cele mai frecvente pacate intilnite , adica este o recapitulare pe scurt a canoanelor. A doua oara domisoara inginer a procedat la fel , duhovnicul i-a pus aceiasi intrebare si totutl a decurs apoi identic cu prima data . Dupa un timp mai indelungat a venit iarasi la spovedit , s-a marturisit iar la sfirsit duhovnicul nu a mai intrebat-o elegant , daca a desfrinat , ci s-a intimplat sa o intrebe mai direct , daca s-a culcat cu vreun barbat pina atunci . Atunci tinara frivola a marturisit ca : ba da, ba da, de mai multe ori , dar a facut-o cu duhovnicul ei si stie ca nu este pacat deoarece duhovnicul de l-a Cluj i-a spus ca nu este pacat deoarece cu duhovnicul este ingaduit de catre biserica fiindca nu faci pacate ci doar reechilibrare energetica . Atunci duhovnicul i-a dat canon si i-a spus ca pt. impartasanie sa mai vina peste 4 ani . Dar de unde parea o prostuta, o naiva, s-a desteptat dintr-o data si s-a revoltat numaidecit impotriva masurilor . Insa in fata ei parintele a enumerat pacatele , le-a identificat in "pravila" si au calculat o interdictie de 10 ani de la impartasanie . Atunci acesta i-a spus : vezi bine ca ar trebui sa te opresc 10 ani dar deoarece spui ca esti iubitoasre de Hristos , ca voiesti sa te indrepti , ca nu vrei sa te rupi de biserica , ca vrei sa duci o viata de crestin practicant ti-am tot redus din pedeapsa , inca sub jumatate . Dar mai mult nu este bine si voie . Fa macar ascultare cum trebuie si apoi mai discutam . Daca nu , du-te unde sti tu ca te desleaga pe prietenie si nu iti cere nimic in schimb ! Asadar, cum credeti ca afla duhovnicii pacatele legate de impreunarea trupeasca ? Sau credeti ca penitentii ajung de se porcesca in pat in fel si chip schimbind demnitatea umana (adica cinstea creatiei de dupa asemanarea cu Dumnezeu cu care a fost incununat si facut culmea creatiei Sale, pus stapin peste toate dobitoacele, desi el se pune in infinit nenumarate ori in rind sau chiar mai rau decit acestea , chipurile cautind ... ce ?) in caderea mai jos decit animalele dar crezind ca au atins sublimul dracesc carnal... si sperati ca-si vor marturisi singuri pacatele si starea de animal cazut sub instinctele carnale si degradarea lui pina mai josd decit conditia ciineasca , cind acesta se intoarce singur la propria-i varsatura . Va inselati ! Aceste lucruri nu se marturisesc la duhovnic, deoarece el este ... un om ca si noi, nu ? si ne garanteaza Atenagora asta, nu ? Ci se afirma segalnic pe la suete sau petreceri lumesti pt. a afla cine creden noi ca trebuie sa afle cit de rafinati , cit de elevati, suntem noi atunci cind voin sa "iubim" ! O fi spus Atenagora ce-o fi spus dar colectia de canoane si traditia bisericii spun cu totul si cu totul altceva . Si daca toate acestea va fac repulsie duhovniceasca fata de parerile mele va propun o imagine : daca printr-o intimplare oarecare aflam la momentul oportun , ori poate mai tirziu, ca ne impartasim dupa un bolnav de hepatita B-C, de SIDA, de sifilis, cu parazitoze intestinale repetate sau alte boli cu transmitete orala ... datorita micimii credintei noastre tot avem o oarecare stringere de inima , dar daca sti ca te impartasesti dupa o zina Cleopatra ori un don Juan rafinati al sexului oral ... ce sentimente va incearca ? Curatirea in timpul canonului , prin post , prin rugaciune, prin anafura, aghiasma(va propun sa recititi slujba sfestaniei sa vedeti ce virtuti are aghiasma !) , prin maslu, prin oprirea de la pacatul josnic , timp indelungat te face pe tine insuti , in primul rind, sa intelegi ca te curatesti de spurcaciune si te lepezi de faradelege. Dar a face grozavii sexuale in mod continuu si a indrasni sa nu le marturisesti si mai ales sa te imparatsesti , chipurile din motivul : am crezut ca n-am stiut ca-i pacat,nu iti rezerva decit soarta prezisa de Sf. Ioan gura de aur in molitvele sale de dinaintea impartasaniei . Iar din clipa aceea esti in pericol de moarte reala in orice moment . Toate pacatele de desfrinare intra si extra conjugala , alaturi de necredinta si de omucidere sunt cele mai grele pacte ... greu iertate, greu canonisite . Insasi Hristos mustra de nenumarate ori poporul adresindu-i-se : o neam necredincios si preadesfrinat ! Cine voieste poate lua aminte !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 03.10.2012 at 00:33:06. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|