Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.10.2012, 23:14:10
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dacă ar fi așa, ar fi rău. Este ca și când cineva ar spune "Dumnezeu este omniprezent, El pe toate le vede. Dar când se uită în dormitor, își pune ochelarii negri". Adevărul este că de felul în care celibul își trăiește celibatul, de felul în care căsătoritul își trăiește căsătoria, poate depinde mântuirea lor.
Eu vorbeam de duhovnic, nu de Dumnezeu.
In fata lui Dumnezeu raspundem de toate. Insa nici Dumnezeu nu ne violeaza intimitatea. El 'sta la usa si bate' - indraznesc sa cred ca SI la usa dormitorului.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.10.2012, 00:17:01
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit

Eu va propun sa luati spre lectura sau , daca sunteti mai rivnitori, chiar spre studiu si luare aminte , Pravila Sf. Nicodim Aghioritul , editata in Romania la Min. Neamt in 1993, si veti vedea cite pacate sunt stipulate si condamnate legate doar de impreunarea trupeasca . Veti vedea si ce sanctiuni teribile se dau pt. acestea .
Dar daca ele sunt cunoscute de catre biserica , incriminate cu rang de ticalosie umana si greu amendate , cum credeti ca sunt ele aflate ? Credeti ca data fiind importanta acestora , declararea lor este lasata la liberul discernamint al penitentului ?

Am mai dat de vreo 3 ori exemplul uimitor al unei absolvente de facultate care pe perioada studiilor a avut la Cluj un duhovnic de mir , care a tot pascut-o . Dupa absolvire s-a intors in Craiova natala si a intrat la un nou duhovnic.
La prima spovedanie noul duhovnic a lasast-o sa spuna ea tot ce avea iar la sfirsit a intrebat-o : mai sora, tu ai desfrinat pina acum ? Ea a raspuns uimita ca bine inteles ca nu . Preotul , desi cunostea f. bine starea actuala, fara moralitate, a tineretului, s-a mirat , s-a bucurat si a impartasit-o .
Apoi ea a incrucisat miinile pe piept in fata usilor imparatesti precum sfintii, a deschis gurita si a cutezat sa se uneasca cu Hristos . Cei care citesc rugaciunile obligatorii de dinainte de impartasanie vad acolo ce insemneaza sa te impartasesti in necuratie, cu pacate stiute dar ne marturisite . De asemenea , cei care sunt atenti la textul molitvei de deslegare de dinaintea spovedeaniei afla ce soarta au cei care din rusine sau din o alta cauza, tainuiesc pacate si care sunt cele mai frecvente pacate intilnite , adica este o recapitulare pe scurt a canoanelor.

A doua oara domisoara inginer a procedat la fel , duhovnicul i-a pus aceiasi intrebare si totutl a decurs apoi identic cu prima data .

Dupa un timp mai indelungat a venit iarasi la spovedit , s-a marturisit iar la sfirsit duhovnicul nu a mai intrebat-o elegant , daca a desfrinat , ci s-a intimplat sa o intrebe mai direct , daca s-a culcat cu vreun barbat pina atunci .
Atunci tinara frivola a marturisit ca : ba da, ba da, de mai multe ori , dar a facut-o cu duhovnicul ei si stie ca nu este pacat deoarece duhovnicul de l-a Cluj i-a spus ca nu este pacat deoarece cu duhovnicul este ingaduit de catre biserica fiindca nu faci pacate ci doar reechilibrare energetica .

Atunci duhovnicul i-a dat canon si i-a spus ca pt. impartasanie sa mai vina peste 4 ani . Dar de unde parea o prostuta, o naiva, s-a desteptat dintr-o data si s-a revoltat numaidecit impotriva masurilor . Insa in fata ei parintele a enumerat pacatele , le-a identificat in "pravila" si au calculat o interdictie de 10 ani de la impartasanie . Atunci acesta i-a spus : vezi bine ca ar trebui sa te opresc 10 ani dar deoarece spui ca esti iubitoasre de Hristos , ca voiesti sa te indrepti , ca nu vrei sa te rupi de biserica , ca vrei sa duci o viata de crestin practicant ti-am tot redus din pedeapsa , inca sub jumatate . Dar mai mult nu este bine si voie . Fa macar ascultare cum trebuie si apoi mai discutam . Daca nu , du-te unde sti tu ca te desleaga pe prietenie si nu iti cere nimic in schimb !


Asadar, cum credeti ca afla duhovnicii pacatele legate de impreunarea trupeasca ? Sau credeti ca penitentii ajung de se porcesca in pat in fel si chip schimbind demnitatea umana (adica cinstea creatiei de dupa asemanarea cu Dumnezeu cu care a fost incununat si facut culmea creatiei Sale, pus stapin peste toate dobitoacele, desi el se pune in infinit nenumarate ori in rind sau chiar mai rau decit acestea , chipurile cautind ... ce ?) in caderea mai jos decit animalele dar crezind ca au atins sublimul dracesc carnal... si sperati ca-si vor marturisi singuri pacatele si starea de animal cazut sub instinctele carnale si degradarea lui pina mai josd decit conditia ciineasca , cind acesta se intoarce singur la propria-i varsatura . Va inselati !
Aceste lucruri nu se marturisesc la duhovnic, deoarece el este ... un om ca si noi, nu ? si ne garanteaza Atenagora asta, nu ? Ci se afirma segalnic pe la suete sau petreceri lumesti pt. a afla cine creden noi ca trebuie sa afle cit de rafinati , cit de elevati, suntem noi atunci cind voin sa "iubim" !

O fi spus Atenagora ce-o fi spus dar colectia de canoane si traditia bisericii spun cu totul si cu totul altceva .


Si daca toate acestea va fac repulsie duhovniceasca fata de parerile mele va propun o imagine : daca printr-o intimplare oarecare aflam la momentul oportun , ori poate mai tirziu, ca ne impartasim dupa un bolnav de hepatita B-C, de SIDA, de sifilis, cu parazitoze intestinale repetate sau alte boli cu transmitete orala ... datorita micimii credintei noastre tot avem o oarecare stringere de inima , dar daca sti ca te impartasesti dupa o zina Cleopatra ori un don Juan rafinati al sexului oral ... ce sentimente va incearca ?

Curatirea in timpul canonului , prin post , prin rugaciune, prin anafura, aghiasma(va propun sa recititi slujba sfestaniei sa vedeti ce virtuti are aghiasma !) , prin maslu, prin oprirea de la pacatul josnic , timp indelungat te face pe tine insuti , in primul rind, sa intelegi ca te curatesti de spurcaciune si te lepezi de faradelege.
Dar a face grozavii sexuale in mod continuu si a indrasni sa nu le marturisesti si mai ales sa te imparatsesti , chipurile din motivul : am crezut ca n-am stiut ca-i pacat,nu iti rezerva decit soarta prezisa de Sf. Ioan gura de aur in molitvele sale de dinaintea impartasaniei . Iar din clipa aceea esti in pericol de moarte reala in orice moment .
Toate pacatele de desfrinare intra si extra conjugala , alaturi de necredinta si de omucidere sunt cele mai grele pacte ... greu iertate, greu canonisite . Insasi Hristos mustra de nenumarate ori poporul adresindu-i-se : o neam necredincios si preadesfrinat !

Cine voieste poate lua aminte !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul .

Last edited by zaharia_2009; 03.10.2012 at 00:33:06.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 20:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 13:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 19:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 21:30:02