![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
http://www.scribd.com/doc/99721879/S...l-big-bangului
"Să reluăm argumentația. Deci, potrivit celui care a postat, (și a grupului eventual care susține aceste păreri), din acest citat: “toți care au spus că cerul este sferic susțin că el se depărtează în chip egal de la Pământ și în sus și în lături și în jos”, ar rezulta expansiunea uniformă a universului în jurul Pământului, așa cum susține modelul big-bang. Am subliniat în special cuvintele „se depărtează în chip egal”, ce constituie unica bază a acestei prezumții, nemaiîntâlnită din câte știm în toată tradiția teologică ortodoxă de până în sec. XXI. În traducerea engleză: „All, therefore, who hold that the heaven is in the form of a sphere, say that it is equally removed and distant from the earth at all points, whether above, or sideways, or below.” Strict lingvistic vorbind, să zicem că s-ar putea cumva crede că „se depărtează” este un termen dinamic, cu sensul de „se în-depărtează”, „se distanțează”. Iar de aici, s-a mers mai departe cu presupunerea: se (în-)depărtează continuu, de la începuturi și până astăzi, deci chiar în clipa în care așternem și se citesc aceste rânduri, exact ca în modelul „universului în expansiune” din ipoteza big-bang. De altfel, pe același forum (http://www.scientia.ro/forum/index.p...ic,3873.0.html), bietul evoluționist-teist a fost pur și simplu demolat, atât de către științificii atei, cât și de alții care au constatat cu ușurință netemeinicia totală a acestei interpretări. Și nu numai acolo, dar și următoarea inepție: „b) timpul este relativ. (Durata temporală a zilelor creației este relativă, chiar și între ele)” – (a câta oare „deducție”? Până acum, nimeni din teologi nu a ajuns la astfel de tâlcuiri, originalitatea e deplină!) a fost demontată, chiar la nivel de bun simț: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=12974&page=7 Zi se referă la durata temporală. În primele 3 zile când nu era soarele cine determina durata temporală a zilei de 24 de ore? Cine determina seara si dimineața? Întrebările sunt retorice deoarece Sfântul Ioan Damaschin spune clar că înainte de facerea soarelui durata temporala (veacul) nu se poate "măsura". "Înainte de întemeierea lumii, când nu era soare care sa despartă ziua de noapte, nu era un veac care sa se poată măsura." Sfântul Ioan Damaschin Dogmatica." Ne exprimăm îngrijorarea și nădejdea că asemenea absurdități ce sfidează orice bun simț, teologic și uman, nu sunt susținute și predate de către părinți profesori în cadrul orelor la teologie. Spunem aceasta, întrucât în spatele postărilor respective de pe net se află niște personaje cel puțin dubioase, ce se numesc „Eugen7”, „MihailT”, etc. care desigur că nu prezintă nici un fel de gir și nu au o autoritate câtă vreme nu se știe cine sunt (posibilitatea ca ei chiar să fie părinți profesori e de coșmar, ce motiv ar avea să adopte acest anonimat?) Necunoscându-i pe aceștia, am ales a le combate ideile și părerile, mai ales că ei se comportă ca și cum ar avea un program consecvent, și se mai și revendică a veni din zona teologiei academice... (continuare) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
„c) universul este sferic (adică închis, nu se poate "ieși" din el, nu are "margine" spațială). Universul este dinamic și nu static. Este prezentat modelul geocentric (ca un model funcțional potențial, nu și exclusiv) "la modă" în filozofia și știința (paradigma științifică) epocii respective.”
„Nu are margine spațială”??? Așa gândea Aristotel? Ptolemeu? Sfinții Părinți? „Sfera” ce e, nu chiar acel corp? Și cum poate exista un corp nemărginit, nedefinit? Aici e clar vorba de sfera clasică în 3D, iar universul este mărginit de „apele de deasupra”. „d) toate obiectele din univers sunt considerate în mișcare (fiind puse în mișcare de lucrarea lui Dumnezeu) ceea ce implică inexistența stării de repaus absolut.” Când ești străin nu numai de astrofizica aristotelic/ptolemeică, dar și de tâlcuirile patristice, ajungi inevitabil la asemenea confuzii, dar prin mare mila Domnului, se poate ieși și din acelea, de există o bunăvoință. Observând la final toate argumentele „noilor teologi” legate de temele știință-religie, observăm cum operează (cu știință sau fără știință, cu voie sau fără voie, cu gândul, cuvântul sau cu lucrul) procesul hegelian evoluționist dialectic: Teza: (Cosmologia bisericească, a Scripturii și a Părinților) - Antiteza: (Cosmologia științifică oficială contemporană) = Sinteza: noua teologie "ortodoxă" a creației (un fel de evoluționism teist) Vezi și: http://www.scribd.com/doc/38021604/S...hin-Pentru-cer http://www.hexaimeron.ro/Cosmologie/Cerul.html http://www.scribd.com/doc/11985543/C...eocentrismului http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/...ocentristi.pdf |
#3
|
|||
|
|||
![]()
O altă afirmație obsesivă a "teistului": „d) toate obiectele din univers sunt considerate în mișcare (fiind puse în mișcare de lucrarea lui Dumnezeu) ceea ce implică inexistența stării de repaus absolut.”
Să vedem dacă chiar "toate", cum declară ritos expertul nostru teologic kabbalist. Ce spun Părinții despre aceasta?: Vor fi de acord și cei ce sunt împotriva spuselor mele că pricina care face ca pământul, care este mai greu decât apa, să stea suspendat în mijlocul universului…” (Sf. Vasile Hexaimeron) Deci pământul nu stă în mijloc pentru că ar atârna într-o cumpănă dreaptă, ci pentru că măreția voii lui Dumnezeu îl ține în frâu prin legea Sa, astfel ca ceea ce este șovăielnic și gol să rămână neclătinat, precum și proorocul David mărturisește, zicînd: «întemeiat-a pământul pe tăria lui și nu se va pleca în veacul veacului» (Psalm 103, 5). ... Cu voia lui Dumnezeu rămâne, dar, neclătinat pămîntul și «stă în veacul veacului» (Eclesiastul I, 4), precum spune Biserica, și după voia lui Dumnezeu se mișcă și se clatină. Drept aceea, pământul nu stă sprijinit pe temeliile lui și nici nu rămâne neclătinat pe reazemul său, ci Domnul îl face să stea și îl cuprinde cu tăria voii Sale, «că în mâna Lui sunt toate marginile pământului». (Psalm 94, 4) Și simplitatea aceasta a credinței biruiește toate mărturiile... Căci în ce chip pământul stă atârnat în gol și rămâne nemișcat din pricina greutății sale cumpănite din toate părțile...” (Sfântul Ambrozie al Mediolanului Hexaimeron) „Întrucât cerul cuprinde totul la sânul său, fiind nemărginit și adunat în sine, și că pământul și împrejurimea lui plutește în mijloc și că toate corpurile se rotesc în jurul unui punct stabil și solid, atunci trebuie neapărat ca elementele care se află deasupra pământului să se afle și dedesubtul lui, căci una și aceeași substanță dă roată masei globului pământesc.” (Sfântul Grigore de Nyssa Despre suflet și înviere) "„Ci precum pământul după a lui fire stă și apa, când ia deci întoarcerea cea de jos?... ...Și pământului celui nemișcat i-a rânduit împrejur, ca unui centru, un cerc foarte sus așezat, și în chip iscusit foarte a legat cerul cel în veșnică mișcare prin cele ce se află la mijloc, pentru ca lumea să rămână și statornică, și mișcătoare; căci corpurile în veșnică și repede mișcare sunt așezate în cerc, iar ceea ce este nemișcat a primit în mod necesar locul din mijloc, având drept contra greutate pentru mișcarea sa nemișcarea, ca să nu se miște din loc, în felul unui cilindru, sfera universului.” „Iar înțelepții elinilor zic, cum că cerul se întoarce cu firea sufletului celui lumesc, și aceasta zic ei cum că învață drept și cu cuvânt… Ci precum pământul după a lui fire stă și apa, când ia deci întoarcerea cea de jos?” (Sf. Grigorie Palama Filocalia) Sf. Atanasie de Paros în 1816: "„Și oarecare cuprindere împrejur este cerul a tuturor zidirilor celor văzute și nevăzute. Că înlăuntrul lui se cuprind și puterile îngerilor cele înțelegătoare și toate cele simțite, stelele și toate celelalte, împreună cu care și însuși pământul, care este ca un punct și centru către toată lumea. …Căci cu adevărat, sau sferă, sau în chipul sferei, întru care se zice că este și petrecerea fericiților. A căruia partea cea mai de sus este rotocolul lui cel despre toate părțile, iar cea mai de jos este mijlocul, unde cum că și pământul ca un centru șade nemișcat, și înțelepții cei de afară de demult învață și dumnezeiasca Scriptură de asemenea.” Desigur că aceste citate trebuiesc luate "simbolic", "iconic", "alegoric", "metaforic", "duhovnicește", și în nici un caz nu cumva ad literam! Lăsând la o parte ironia, a le contesta enunțul deja frizează nebunia și îndrăcirea! Cineva ar putea cel mult să nu fie de acord cu ele - libertatea de gândire și exprimare - dar cu nici un chip - auzi "ocupatule"? să nu mai cuteze a minți, și aceasta și în public, că te bate Doamne-Doamne! Și ca să știți că nu-i de glumă, amintiți-vă de primul păcat împotriva Duhului Sfânt: "Împotrivirea față de adevarul dovedit al credinței creștine". Aviz nu numai lui Eugen, ci tuturor celor de pe aici care cutează să îi contrazică pe Sfinți, cum că nu sunt infailibili (!!!), îi răstălmăcesc, filtrează, cenzurează, etc. Last edited by Postelnicu; 15.11.2012 at 12:31:13. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Psihoterapie ortodoxa | semilia | Resurse ortodoxe on-line | 62 | 15.06.2015 09:38:39 |
Dragostea creștină, cea mai mare virtute teologică | NECTARIE | Generalitati | 13 | 25.01.2011 18:01:59 |
Lumea 100% ortodoxa | coralina | Generalitati | 103 | 10.10.2010 20:42:28 |
Fratia Ortodoxa | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 10 | 04.08.2008 22:19:41 |
|