![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
va rog sa revenim la intrebare ... |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doar daca doriti sa imi oferiti informatii private despre dvs. (studii, certificari etc.), ce pot fi verificate, este indicat sa imi scrieti mesaje private. Argumentul dvs este irelevant. Obiectivitatea afirmatiilor dvs in domeniul stiintific sunt apreciate dupa rigorile obiectivitatii stiintifice si nu dupa "parerea" nimanui.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Va rog sa cititi mesajul privat, si sa continuam discutia fara a ne mai abate de la intrebarea principala.
Considerati ca poate exista o concordanta intre Teoria M si Dogmatica (ortodoxa) din invatatura Sf Ioan Damaschin, argumentati raspunsul? Va rog sa nu mai faceti speculatii in afara acestei intrebari, eu cred ca este mai interesant de prezentat o varianta de raspuns. Nu trebuie sa va grabiti, daca aveti nevoie de timp,... puteti da acest raspuns mai tarziu. Last edited by neica_nimeni_altul; 30.11.2012 at 12:02:56. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- universul (multidimensional) este sferic (inchis) (nu se poate iesi din el). Confirmarea Conjecturii lui Poincare de catre Perelman este elocventa in acest sens. - se "pastreaza" legea conservarii energiei (materiei). - se confirma modelul Big Bang, inceputul din nimic al universului, (chiar daca teoria M "incearca" sa ofere o explicatie a acestuia) - spatiul si timpul (in sens stiintific, epistemologic) sunt niste notiuni ce tin de existenta Universului (creatie), si nu sunt independente de el. - nu exista o referinta spatio-temporala absoluta in univers, un "centru spatio-temporal", insa exista un inceput al Creatiei. - se arata ca modul in care functioneaza unversul, descris de legile specifice formularii diverselor paradigme stiintifice, implica metafizica... adica stiinta nu poate explica cauza si scopul functionarii unversului (din moment ce Teoria M face referile la obiecte ce nu tin de sfera epistemologica, obiecte existente in "spatiu si timp"). - Teoria M inceara sa explice functionarea gravitatiei la nivel cuantic... si pentru ca a venit vorba de cuantica, inseparabilitatea cunantica si principiul superpozitiei au implicatii antropologice directe intrucat pot oferi explicatii profunde ale modului in care functioneaza omul din punct de vedere psiho-somatic... In contemporaneitate, Sfantul Luca al Crimeii este in asentimentul Sfantului Ioan Damaschin, insa limbajul folosit este adecvat pradigmei stiintifice actuale. De aceea recomand cu toata onestiatea si dragostea studiul si intelegerea adecvata a acestor doi mari Sfintii Parinti (precum si a multor altora). Deisgur ca intrebarea propusa poate fi o tema de doctorat... unde in vreo 300-400 pag. se poate aborda adecvat acest subiect. Trebuie tinut cont de limbajul vremii Sfantului Ioan Damaschin si trebuie intelese notiunile, ideile sustinute... in contemporaneitate afirmate folosid limbajul paradigmei stiintifice actuale de catre Sfantul Luca al Crimeii, asa cum am precizat. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos, spre a face voia Lui si nu pe a noastra.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oricât nu ne-ar conveni nouă, trebuie să recunoaștem că forumul (virtual) este și rămâne un forum și nimic mai mult. Aici nu suntem nici în biserică, nici la universitate. Prin urmare nivelul discuțiilor de pe el nu va fi nici bisericesc și nici academic. Asta e, n-avem ce face!
Totuși, pentru că ne afișăm pe un forum al site-ului crestinortodox.ro, ar trebui să existe o diferențiere față de alte forumuri: și anume, orice rubrică și în ea, orice topic, ar trebui să fie tratat - pe cât ne stă în putință desigur - prin prisma concepțiilor creștin ortodoxe, lucru ce a mai fost subliniat înainte pe bună dreptate. Secțiunea "Teologie și știință" nu face de loc excepție: orice apare pe ea trebuie să se supună acestui algoritm. Și aici nu grăiește vreun "mare sau mic" inchizitor, ci însuși bunul simț și rațiunea. Deci vom privi știința cu ochii și criteriile teologiei ortodoxe, și nicidecum invers! Pentru că se vede că acest lucru nu a fost de la sine înțeles și limpede pentru toată lumea, să vedem care sunt criteriile adevărului în teologia ortodoxă? Adevărul învățăturii aici este sinonim cu revelația Duhului Sfânt și a lui Hristos făcută Proorocilor și Apostolilor, apoi Părinților bisericești. Izvoarele sunt Scriptura și Tradiția și nicidecum altceva! Știința nu poate nici valida, nici contesta, nici adăuga ceva la acestea! Criteriul adevărului a fost, este și va rămâne consensul Părinților cu Scriptura, și între ei înșiși (consensus patrum), nimic altceva nu are valore nici măcar de opinie teologică! Se vorbește adesea pe aceste forumuri "știință și religie" - ele sunt mai multe decât acesta, fie "creștine", fie atee, fie neutrale - despre eroarea logică "apel la autoritate". La noi în credința creștină este exact invers: adevărul afirmațiilor nu se poate sprijini decât prin apelul la autoritatea Scripturii sau Părinților, părerile proprii și originale ("creative") venite din partea oricui ar fi, preot, ierarh, facultate de teologie, Sfânt Sinod, se supun întru totul acestor autorități pe care stau sau cad, și care le validează afirmațiile/hotărârile în orice domeniu teologic: dogmatic, liturgic, canonic. Dacă sunteți de acord cu cele de mai sus, de aici ar trebui pornită o discuție serioasă, cum pare a se înfiripa în sfârșit aici. Căci deși nivelul forumului e cel care e, iată se pun în discuții teme cu adevărat serioase care trebuiesc tratate și aici pe cât putem de serios, evlavios și cu responsabilitate, chiar și așa anonimi cum suntem (Dumnezeu știe și cine suntem și ce este în inimile noastre...) Last edited by neica_nimeni2; 30.11.2012 at 18:16:40. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Toată postare de mai sus face abstracție de împrejurarea că știința și teologia sunt domenii ale cunoașterii cu obiecte diferite.
Teologia nu studiază universul material per se, prin urmare este absurd să i se impună științei drept criterii pe cele ale teologiei. Este la fel de ridicol ca și cum i-ai pretinde unui critic literar să nu se abată cu nici măcar o iotă de la legile chimiei în criticile sale. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Last edited by ioanna; 30.11.2012 at 19:32:25. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Teoria M afirma ca Universul multidimensional in 10+1 dimensiuni este unul "creat" si "inchis" ??? Va rog sa ne precizati sursa, citatul, si sa folositi si in continuare un mod academic de exprimare. Last edited by neica_nimeni_altul; 01.12.2012 at 16:00:23. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Comunitatea stiintifica nu are preocupari in sfera teologica, iar in in sfera metafizica, din nefericire curentul noul ateist face "ravagii". Concret, cercetarea cauzei Big Bang, tine de domeniul metafizic (filozofic) si nu fizic, lucru recunoscut si de comunitatea stiintifica. Strict pt. intrebarea dvs va recomand studiul urmatorului articol NASA pentru a va face o idee despre viziunea cosmologica larg acceptata in comunitatea stiintifica. NASA Cosmology: The Study of the Universe http://map.gsfc.nasa.gov/universe/ Citat:
Stiinta nu studiaza domeniul metafizic ci doar cel fizic, de aceea nu poate afirma nici ca universul este creat nici nu poate infirma crearea lui. In aceea ce priveste Teoria M ea are o parte fizica (explicarea modului in care functioneaza universul) si una metafizica (incecarea explicarii cauzei Big Bang-ului) (considerata de mare parte a oamenilor de stiinta ca "filozofie"). In aceea ce priveste faptul ca universul multidimensional este "sferic" adica inchis (nu se poate iesi din el) si fara limite spatio-temporale, da se sustine acest lucru. In acest context in care ne adresam raspunsuri reciproc si raspundem onest, va rog sa definti spatiul si timpul conform: fizicii clasice, mecanicii cuantice, teoriei relativitatii... si teoriei M. Citat:
Putem avea o polemica adecvata in cadrul universitar, conferinte etc. si asertiunile noastre vor fi la acest nivel corespunzator. Dupa cum am precizat anterior in aceasta perioada timpul nu imi permite sa ofer postari delatiate si de aceea va invit la studiu adecvat, pentru a afla pe ce se bazeaza afirmatiile mele. ȘTIINȚĂ: ATKINS Peter, Amprenta lui Galileo. Cele 10 mari idei ale științei. București: All, 2007. BARROW John, Cartea infinitului. Scurta introducere în nemărginit, etern și nesfârșit. București: Humanitas, 2008. BARROW John, Mic tratat despre nimic. București: Tehnică, 2006. BARROW John, Originea universului, trad. Alexandru David. București: Humanitas, 2008. CALVIN William, Cum gândește creierul, trad. Oana Munteanu. București: Humanitas, 2006. CREȚU Traian, Fizica – Curs Universitar. București: Tehnică, 1996. DAVIES Paul, Ultimele trei minute. București: Humanitas, 2008. EINSTEIN Albert, Cum vad eu lumea. București: Humanitas, 2008. EINSTEIN Albert, Teoria relativității pe înțelesul tuturor. București: Humanitas, 2008. EINSTEIN Albert, The Meaning of Relativity. New Jersey: Princenton University Press, 1988. FEYNMAN Richard, Despre caracterul legilor fizicii. București: Pergament, 2006. FEYNMAN Richard, QED - Strania teorie despre lumina si materie. București: Pergament, 2006. FEYNMAN Richard, Șase lecții ușoare, trad. Mihai Gavrilă, Oliviu Gherman. București: Humanitas, 2007. GREENE Brian, The Elegant Universe. New York: Random House, 2000. GREENE Brian, The Fabric of the Cosmos. New York: Random House, 2005. HART-DAVIS Adam, The Book of Time: The Secrets of Time, How It Works and How We Measure It, London: Mitchell Beazley, 2011. HAWKING Stephen, A Brief History of Time. New York: Bantam Books, 1988. HAWKING Stephen, A Briefer History of Time. New York: Bantam Books, 2008. HAWKING Stephen, The Theory of Everything. Phoenix: Phoenix Books, 2005. HAWKING Stephen, The Universe in a Nutshel. New York: Bantam Books, 2002. HAWKING Stephen, Visul lui Einstein si alte eseuri, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2005. HEISENBERG Werner, Partea și întregul. Discuții în jurul fizicii atomice, trad. Maria Titeica. București: Humanitas, 2008. KAKU Michio, Einstein’s Cosmos. London: Weidenfeld & Nicolson, 2004. KAKU Michio, Introduction to Superstrings and M-Theory. New York: Springe, 1999. KAKU Michio, Jennifer Trainer Thompson, Beyound Einstein. Oxford: Oxford University Press, 1995. KAKU Michio, Physics of the Impossible. New York: Doubleday, 2008. KAKU Michio, Fizica Viitorului, trad. Constantin Dumitru-Palcus. Bucuresti: Trei, 2012. KUHN Thomas, Structura revoluțiilor științifice, trad. Radu J. Bogdan. București: Humanitas, 2008. LIVIO Mario, Ecuația care n-a putut fi rezolvata. Matematicieni de geniu rezolva limbajul simetriilor, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2008. LIVIO Mario, Este Dumnezeu matematician?, trad. Anca Florescu-Mitchell, București: Humanitas, 2012. LIVIO Mario, Secțiunea de aur. Povestea lui phi, cel mai uimitor număr, trad. Mihnea Moroianu, București: Humanitas, 2012. LOCKWOOD Michael, Labirintul timpului, București: Tehnică, 2008. PENROSE Roger, Mintea noastră… cea de toate zilele, trad. Cornelia și Mircea Rusu, București: Tehnică, 2006. REES Martin, Doar șase numere, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008. ROBINSON Andrew, Măsura lucrurilor, București: Art, 2008. SAGAN Carl, Cosmos. London: Abacus, 1995. SEIFE Charles, Zero. Biografia unei idei periculoase, trad. Emilia Eremia. București: Humanitas, 2008. SINGH Simon, Big Bang – The Origin of the Universe. New York: Harper Collins, 2004. SINGH Simon, Marea teoremă a lui Fermat, trad. Luiza Gervescu, Mihnea Moroianu. București: Humanitas, 2012. SMOLIN Lee, Three roads to quantum gravity. New York: Basic Books, 2002. STEWART Ian, De ce frumusețea este adevărul. O istorie a simetriei, trad. Irinel Caprini . București: Humanitas, 2010. STEWART Ian, Îmblânzirea infinitului. Povestea matematicii, trad. Narcisa Gutium. București: Humanitas, 2011. STEWART Ian, Numerele naturii. Ireala realitate a imaginației matematice, trad. Gheorghe Stratan. București: Humanitas, 2011. SUSSKIND Leonard, Peisajul cosmic. Teoria corzilor și iluzia unui plan inteligent, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2012. WEINBERG Steven, Descoperirea particulelor subatomice, trad. Irinel Caprini. București: Humanitas, 2008. WEINBERG Steven, The first Three Minute., New York: Basic Books, 1994. WEINBERG Steven, Visul unei teorii finale, trad. Bogdan Amuzescu. București: Humanitas, 2008. TEOLOGIE ORTODOXĂ ȘI ȘTIINȚĂ: FIRCA Iova, Cosmologia biblică și teoriile științifice. București: Anastasia, 1998. ICĂ Ioan, Pr., Alexandros Kalomiros, Andrei Kuraev, Doru Costache, Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului. Sibiu: Deisis, 2003. KALOMIROS Alexandros, Dr., De la Facere la Apocalipsa, București: Lumea credinței, 2005. LEMENI Adrian, Repere patristice în dialogul dintre teologie și știință. București: IBMBOR, 2007. LEMENI Adrian, Teologie ortodoxa și știință. București: IBMBOR, 2007. LUCA AL CRIMEEI, Sfântul, Puterea inimii, trad. Savga Evdochia, Bucuresti: Sophia, 2010. NESTERUK Alexei, Light from the East: Theology Science and the Eastern Orthodox Tradition, Minneapolis: Fortress Press, 2003. NESTERUK Alexei, Universul in comuniune, trad. Mihai-Silviu Chirilă. București: Curtea Veche, 2009. PETCU Lucian-Razvan, Pr., Cosmologia creștină și teoriile fizicii moderne, București: Sophia, 2008. PUHALO Lazăr, IPS, Dovada lucrurilor nevăzute. Ortodoxia și fizica modernă, trad. Corina Stavinschi, Doina Ionescu. București: XXI Eonul Dogmatic, 2005. RELIGIE ȘI ȘTIINȚĂ: ALEXANDER Denis, Creation and Evolution: Do We Have to Choose?. Oxford: Monarch , 2008. ALEXANDER Denis, Ronald L. Numbers, Biology and Ideology from Descartes to Dawkins, Chicago: University of Chicago Press, 2010. COLLINS Francis, DNA and the Revolution in Personalized Medicine, London: HarperCollins, 2010. COLLINS Francis, The Language of God: A Scientist Presents Evidence for Belief. New York: Free Press, 2006. HICK John, Noua frontiera a religiei și științei, trad. Alexandru Anghel. București: Herald, 2012. McGRATH Alister, Dawkins' God: Genes, Memes, and the Meaning of Life. New Jersey: Wiley-Blackwell, 2004. McGRATH Alister, The Dawkins Delusion? Atheist fundamentalism and the denial of the divine. London: SPCK, 2007. McGRATH Alister, Why God Won't Go Away: Engaging with the New Atheism. London: SPCK, 2011. P.S. Ma voi retrage din discutia cu dvs daca veti continua atacurile la persoana (in special al adresa userilor "transilvaneni") si nu va veti rezuma strict la polemicile de idei, in care sa se respecte reguli minime de polemica civilizata precum cele folosite la Oxford.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Faptul ca Dvs afirmati apasat "da se sustine acest lucru", ca si cand in spatiul cu 10 dimensiuni fizice + 1 timpul, este demonstrat stiintific ca ar fi inchis ... nu si demonstreaza acest lucru. Va rog sa fiti scurt si la obiect. Dati citatul exact (inclusiv link-ul) din care ati dedus logic ca concorda cu afirmatia Dvs: "In aceea ce priveste faptul ca universul multidimensional este "sferic" adica inchis (nu se poate iesi din el) si fara limite spatio-temporale, da se sustine acest lucru" Referitor la insiruirea de la sfarsitul postarii,... am sa va prezint si eu o lista de oameni de stiinta care cred exact opusul celor mentionate de Dvs si care au luat DEJA o atitudine publica fata de erorile grosolane si inselatoare continute de Teoria Big-Bang ... Halton Arp, Max-Planck-Institute Fur Astrophysik (Germany) Andre Koch Torres Assis, State University of Campinas (Brazil) Yuri Baryshev, Astronomical Institute, St. Petersburg State University (Russia) Ari Brynjolfsson, Applied Radiation Industries (USA) Hermann Bondi, Churchill College, University of Cambridge (UK) Timothy Eastman, Plasmas International (USA) Chuck Gallo, Superconix, Inc.(USA) Thomas Gold, Cornell University (emeritus) (USA) Amitabha Ghosh, Indian Institute of Technology, Kanpur (India) Walter J. Heikkila, University of Texas at Dallas (USA) ................................................. 10 Michael Ibison, Institute for Advanced Studies at Austin (USA) Thomas Jarboe, University of Washington (USA) Jerry W. Jensen, ATK Propulsion (USA) Menas Kafatos, George Mason University (USA) Eric J. Lerner, Lawrenceville Plasma Physics (USA) Paul Marmet, Herzberg Institute of Astrophysics (retired) (Canada) Paola Marziani, Istituto Nazionale di Astrofisica, Osservatorio Astronomico di Padova (Italy) Gregory Meholic, The Aerospace Corporation (USA) Jacques Moret-Bailly, Université Dijon (retired) (France) Jayant Narlikar, IUCAA(emeritus) and College de France (India, France) ................................................ 20 Marcos Cesar Danhoni Neves, State University of Maringá (Brazil) Charles D. Orth, Lawrence Livermore National Laboratory (USA) R. David Pace, Lyon College (USA) Georges Paturel, Observatoire de Lyon (France) Jean-Claude Pecker, College de France (France) Anthony L. Peratt, Los Alamos National Laboratory (USA) Bill Peter, BAE Systems Advanced Technologies (USA) David Roscoe, Sheffield University (UK) Malabika Roy, George Mason University (USA) Sisir Roy, George Mason University (USA) .................................................. ......... 30 Konrad Rudnicki, Jagiellonian University (Poland) Domingos S.L. Soares, Federal University of Minas Gerais (Brazil) John L. West, Jet Propulsion Laboratory, California Institute of Technology (USA) James F. Woodward, California State University, Fullerton (USA) si multi altii, pentru detalii accesati aici http://www.cosmologystatement.org/ P.S. - am impresia ca nu doar sustinatorii Dvs confunda Filozofia cu Religia, intamplator sau nu. - toti acei oameni de stiinta invocati mai sus, stiu nu doar cum functioneaza un procesor si arhitectura acestuia, cu toate acestea, se pare ca refuza sa accepte Teoria Big Bang... este de fapt o chestiune de optiune, asta nu inseamna ca ei ar fi adeptii vreunei pseudo-stiinte, cum incercati in mod "subtil" sa ne transmiteti. - faptul ca insinuati explicit ca doriti ca "Biserica" sa ia o atitudine impotriva Pr Badulescu care sustine nici mai mult nici mai putin decat "respectarea si continuarea traditiei bisericesti ortodoxe asa cum aceasta a fost din vechime si pana azi" ne arata nu doar sila si dispretul Dvs fata de traditia ortodoxa (pe care o catalogati ca invechita) dar si modul slugarnic in care va raportati la stiinta promovata de neocatolici. - se pare ca folositi foarte inselator termenii ca: Biserica, crestin, credinta, Dumnezeu ... Desi dati impresia ca va referiti la credinta ortodoxa, Dvs in fapt va raportati permanent la biserica si credinta catolica, inclusiv atunci cand dati aparent citate cu iz stiintific. Va rog sa nu incercati sa raspundeti punand zeci de alte intrebarii, fiti va rog scurt si concis. Last edited by neica_nimeni_altul; 01.12.2012 at 17:54:13. |
![]() |
Tags |
big-bang, cosmogie, evoluționism teist, facere, geocentrism |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biblia in original | Florin-Ionut | Despre Sfanta Scriptura | 49 | 17.06.2016 16:14:13 |
Chestionar licenta (am nevoie de raspunsurile voastre) | sourire | Generalitati | 18 | 26.05.2011 11:00:48 |
Original Apocalipsa? | JeanneArc | Secte si culte | 3 | 20.11.2010 15:21:37 |
Mic chestionar legat de credinta(inceputuri, rataciri etc.) | sophia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 04.01.2010 21:23:02 |
Chestionar | eudeea | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 04.09.2009 16:33:06 |
|