![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inainte si diaconul dadea Impartasania (slujba de sfintire fiind facuta de preot, la fel ca azi. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Va multumesc tuturor pentru lamuriri.
Cineva spunea aici ca oprirea nu a fost neaparat fizica. Eu tocmai asa mi-am imaginat: ca s-a dus femeia la Sfantul Mormant si nu a fost lasata sa intre. Mi-am imaginat exact cum s-ar intampla azi cu cineva care se duce la Ierusalim, la Sfantul Mormant. Ori azi oricine se poate duce sa se roage acolo, fara a fi controlat de credinta si oprit. Recunosc, mie mi-e greu sa-mi imaginez lucruri din astea la figurat. Credeam ca femeia aceea chiar a trait in vremea cand traia si Maica Domnului. Cineva imi reprosa aici (ca de obicei de altfel), ca nu stiu scripturile. Ba tocmai ca ascult la fiecare slujba pericopele si de acolo stiu ca Iisus nu alunga, nu refuza pe nimeni. Manifest unele dubii, dar oamenii raman langa el si isi arata credinta. In povestea din Limonariu este insa altfel. Femeia este alungata chiar pentru timp mai indelungat. Nu stiu cum era pe atunci, dar astazi nu ajungi pe loc la credinta respectiva (ortodoxie). Trece un timp pana inveti, pana te botezi. Ca sa te impartasesti iti trebuie timp ca sa te pregatesti si sa postesti. Deci femeia aceea a fost alungata poate pentru timp mai indelungat de la a se ruga la mormantul Domnului. In fond ea asta a dorit. Sigur un inceput trebuie in toate. Nu poti anumite lucruri. Acum ceea ce spuneti voi aici ca si azi sunt forte nevazute care ii impiedica pe unii sa intre in unele biserici sau la moaste...eu n-am auzit. Poate sa fie ceva in sufletul unora care le spune ca sunt potriviti pentru anumite lucruri. Sigur ca alungarea are scopul sa te corectezi, sa te pregatesti etc. Dar primul pas este sa inveti credinta, sa infloreasca in sufletul tau, sa intri intr-o biserica (sau la mormantul Lui) sa te rogi. Oare toti care intra azi acolo sunt sfinti, curati, puri? Si da, asa cum a mai spus cineva, povestirile din Limonariu trebuie sa fie foarte vechi, din vremea Lui, pentru ca se derulau cu totul altfel lucrurile. Pentru noi azi, este derutant si de neconceput. Inca ceva: mi s-a dat exemplul cu tanarul bogat care s-a intristat la ceea ce i-a cerut Iisus. Acolo e vorba de monahism. Sa vinzi toata averea si sa-l urmezi pe Domnul, inseamna votul saraciei de la monahi. Sa nu confundam. El era crestin bun, dore, nici el nu cred ca stia ce, dar nu monahism. Eu asa inteleg.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#13
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce anume intelegem prin "a impartasit-o"? Adica a muiat paine in vin si i-a dat sa mance? Ce anume inseamna Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură.Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. (Ioan VI : 54-56)???Oare painea si vinul blagoslovite de preot? Nu cuma trupul este Evanghelia, iar sangele este jertfa, daruirea, dragostea cu care ne-a iubit? Oare noi chiar intelegem ce mancam si ce bem din sf. Potir? p.s. Randuiala evharistiei a aparut destul de tarziu in forma pe care o pastram noi astazi. Cuvantul euharistie vine de la grecescul EVHARISTO care inseamna "multumesc!" Deci pentru ce multumim noi Sfintei Treimi? Pai simplu, pentru ca asa ne indeamna traditia. Nu?... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Intr-adevar, Dumnezeu nu foloseste "respingerea pedagogica" cu oricine.
Ci probabil doar cu cei in care se vad, potential, roadele unei mari pocainte. Restul, care probabil ar zice, hiperfariseic, "ce Dumnezeu nedrept, eu nu sunt asa pacatoasa ca altii sa merit asta", ii lasa in intunericul si nesimtirea lor, desi probabil le mai trimite semanale pentru ochi lor orbi si urechile lor surde din cand in cand. Intr-adevar, e o mentalitate veche, nu e in pas cu noua opinie despre Dumnezeu, care nu pedepseste doar iarta si iarta si da si nu cere, rabda toate ale noastre (ca asa trebuie) mai putin nedreptatile care ni le fac altii noua (cum poti Doamne sa nu-i pedepsesti??), etc. Iar ala saracu' nu vroia "calugarie", vroia si alipire bolnavicioasa de avere si mantuire, de ce Dumnezeu nu i-a facut pe plac? Nedrept Dumnezeu, da da..are placerea sadica sa chinuie oamenii, sa-i vada saraci, lipsiti, plangatori, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 05.12.2012 at 12:05:35. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Varianta agiornata, presarata cu profunde trairi si revelatii duhovnicesti.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu nu am avut legatura cu invatatura protestanta si de aceea nu inteleg din ce motiv imi aduceti asemenea calificative. Poate chiar sunt protestant deja, dar fara sa stiu. Daca spun ca adevarata Biserica este sufletul omului care se roaga, tot de idei protestante se cheama ca sufar? |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Uite pun citatul cu femeia, ca iar am ajuns la interpretari.
"Cand acesta a venit cu sfantul potir, ea s-a impartasit cu Sfantul Trup si Sange al Marelui Dumnezeu si Mantuitorul nostru Iisus Hristos. Si astfel a fost invrednicita sa se inchine sfantului si de viata facatorului mormant al Domnului nostru Iisus Hristos." Se intelege de aici ca este vorba de Sfanta Euharistie. Si aceasta a fost infiintata, sau cum sa spun, la Cina cea de Taina (Iisus cu apostolii sai). Si scire ca a femeia a putut apoi sa se inchine la mormant. Ceea ce nu se spune, dar vreau sa sper ca s-a intamplat mai intai, este botezul. De aceea am deschis acest fir. Povestirea este derutanta pentru ca din ea se intelege ca este suficient si numai un singur aspect ca sa devii crestin si ca totul se face de fapt atat de simplu si rapid. Si ca rugaciunea de fapt nici nu are importanta. Si de fapt este vorba de timp indelungat de pregatire de toate felurile, mai intai ca se te botezi, pe urma post ca sa te impartasesti si etc. Iar primul lucru si poate totui cel mai important este sa crezi in sufletul tau si sa te rogi. A te ruga lui Dumnezeu inseamna ca stii cine este, ca-l accepti, ca ai nadejde in el si ca il iubesti. Si asta deja inseamna jumatate de drum spre crestinism.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce "Tatal nostru"? | MihaiG | Dogmatica | 90 | 25.03.2013 16:08:09 |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
Cine suntem? Ne ducem in lume si cautam tot "al nostru si ai nostri"? | sophia | Generalitati | 40 | 03.05.2010 22:06:45 |
|