![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Vezi rezultatele sondajului: Cand cititi “zilele creatiei” la ce va ganditi ? | |||
| ma gandesc la durata, la intervalul de timp de 24 de ore |
|
16 | 41,03% |
| nu ma gandesc la durata, ci la functiune, la perioada de munca a Domnului |
|
14 | 35,90% |
| alt raspuns |
|
9 | 23,08% |
| Votători: 39. Nu poti vota in acest sondaj | |||
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#23
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Omul este animal indumenzeit" si nu este din trup si din suflet rational (ca doua substante diferite in intelesul platonic) ci omul este trup si suflet, adica are viata biologica (fiziologica, psiho-somatica) specifica trupului si vita duhovniceasca (specifica mintii: intelect + afectivitate duhovniceasca) Pe scurt, sumarizand ceea ce am inteles pana in prezent, conform antropologiei ortodoxe iudeo-crestine, "sufletul" nu este o substanta infuzata in trup, ci Sfintii Parinti il asociaza cu mintea (intelect: contemplativ+rational si afectivitatea duhovniceasca). Faptul ca dupa moarte, sufletul omului continua constient fiintarea in Hritos Iisus este o certitudine duhovniceasca, insa putem spune ca acest mod de fiintare al omului nu este deplin chiar daca omul adormit (mort) continuta fiintara in Hristos doar cu sufletul induhovnicit constient (constiinta fiind un "produs" al mintii in inteles patrisitc, la fel si afectivitatea duhovniceaca ca "produs" al inimii. Desigur exista o legatura intre creier si intelect precum si intre afiectivitate si inima, insa cand vorbim de minte in sens patristic ortodox ne referim atat la intelect cat si la afectivitatea duhovniceasca precum si la organele trupesti specifice: creier si inima). Cei adomiti, care au trait intru Hristos Iisus, dupa voia Domnului, desi sunt constienti intru Hristos Iisus, asteapta invierea cu trupul pentru ca intreaga existenta (fiintiala) umana personala, sa fie deplina si sa aduca slava lui Dumnezeu in iubire reciproc impartasita. Recomandari bibliografice: NEMESIUS DIN EMESSA, Despre natura omului, trad. Walter Alexander Prager. București: Univers enciclopedic gold, 2012. IOAN DAMASCHIN, Sfântul, Dogmatica, trad. Pr.Prof. Dumitru Fecioru, București: IBMBOR, 2005. LOUTH Andrew, Pr., Sfantul Ioan Damaschinul. Traditie si originalitate in teologia bizantina, trad. pr. prof. Ioan Ica sr si diac. Ioan I. Ica jr, Sibiu: Deisis 2010. MATSOUKAS Nikolaos, Istoria filozofiei bizantine, trad. Pr.Prof. Constantin Coman, Nicușor Deciu, București: Bizantină, 2011. MORESCHINI Claudio, Istoria filosofiei patristice. București: Polirom, 2009. MEYENDORFF John, Teologia bizantină. București: IBMBOR, 1996. Citat:
Apreciez interesul dvs pentru Adevar in general precum si pentru teologia ortodoxa. Dumnezeu sa ne ajute pe toti sa cunoastem Adevarul si sa il urmam in Sfanta Sa Biserica. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 17.12.2012 at 15:04:21. |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Iubirea in zilele de azi | gmariusg | Generalitati | 17 | 22.12.2010 10:51:52 |
| Frumusetea creatiei vazuta prin "ochii" stiintei | Jane Says | Teologie si Stiinta | 21 | 08.03.2010 13:50:40 |
| Scopul creatiei | toni2009 | Generalitati | 22 | 23.11.2009 18:31:32 |
| Zilele Bucurestilor | costel | Generalitati | 3 | 24.09.2009 04:24:19 |
| Sfinti din zilele noastre | Juli | Intamplari adevarate | 4 | 28.01.2008 19:09:08 |
|
|