![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
nu urăsc pe nimeni. m-ai făcut curios și am numărat câte obiecte religioase, icoane mari și mici sau crucifixuri am în casa: 42 (patru zeci și două). le-am pus la socoteală doar pe cele expuse, într-un fel sau altul. este adevărat că jumătate sunt moștenite de la bunica mea. puteam să le dau jos. nu am făcut-o. o adevărată dovadă de ură, nu? iar jumătate din biblioteca mea cuprinde câteva zeci de cărți religioase (citite aproape în întregime, au fost unele cărți de pozie pe care nu le-am terminat). câteva zeci ... cărți ateiste? una singură. altă dovadă de ură nestăvilită, nu? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce nu-ti dai jos icoanele? 42? Tu ti-ai facut altar in casa? :) Last edited by ioanna; 27.01.2013 at 12:23:48. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
pentru un copil pot fi reprezentarea unor eroi, așa cum vă doriți și așa cum eu nu consider că este normal. antipatie am față de unii conducători ai bisericii, recunosc. poate candva o să le dau jos. după ce voi zugravi casa. un mic altar, ce a aparținut bunicii mele, moștenit o dată cu apartamentul. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Istoria umanitatii a fost marcata de multe personalitati, nu poti nega impactul pe care l-au avut acestia. Atata timp cat pe peretii scolii nu sunt afisate modele negative, nu vad de unde inversunarea asta. Scuza-ma, dar aluneci spre ridicol. Credeam ca un ateu ignora religia, ii este indiferenta, dar vad ca la noi nu exista atei, ci exista anti-crestini.
Last edited by ioanna; 27.01.2013 at 13:13:13. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
...cred ca incep sa inteleg atitudinea unora fata de atei. De fapt, ateul fanatic si schismaticul/ereticul fanatic sunt una si aceeasi tipologie: individul care "crede" in tampenii, si inca la modul (cripto)-patologic. NU ma refer la persoana lui Dumitru73; il admir mult, dar chiar nu il inteleg acum; ma refer la arhetipul militantului ateist aflat la adapostul cald si sigur al sustinerii tacite de catre blestematele autoritati ale UE. Regret foarte mult ca o spun, dar ateismul imbecil de militant si sincretismul hiperecumenic, precum si totalitarismul mascat al institutiilor suprastatale, chiar merita o combatere prin niste cruciade.
Last edited by celestial_pottery; 27.01.2013 at 13:43:49. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Recunosc ca in cazul Lautsi vs. Italia, mi-a placut cruciada initiata de cele 11 state; a fost un semnal clar ca totul are o limita, iar totalitarismul suprastatal ce favorizeaza excesele laicismului poate fi invins. Scoaterea icoanelor din scoli, la solicitarea acelor organizatii ( ASUR, ASTA), este o forma de manifestare a laicismului negativ, organizatiile avand niste polite de platit cu institutia Bisericii Ortodoxe, deci nu icoana de pe perete pe care au pus-o colectivitatile locale e problema lor; lovesc nemilos in ele, pentru a atinge in mod indirect institutia bisericii.
Last edited by ioanna; 27.01.2013 at 14:24:08. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sunt prinsi cu mata in sac si urla: e dosar politic. Nu mai conteaza ce au facut. Important este ca un adversar i-a prins si ii trage de urechi. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu chiar nu glumesc. ...:) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ma intreb daca afisezi o imagine fara chip, ce va spune ASUR? Cum isi va putea justifica „deranjul” privind reprezentarea prin absenta? Deranjul ateilor e o sensibilitate, prin urmare subiectiva, iar daca ei considera ca sensibilitatea lor este afectata, statul nu-si poate propune sa ii protejeze din principiu, fara a afecta tot din principiu libertatea civila a celorlalti.
Tot ei militeaza pentru neutralitate spatiului, dar de atatia ani n-au binevoit sa ne spuna care e spatiul acela care nu transmite nimic, adica neutru. Iarasi intervine sensibilitatea lor in perceperea spatiului, caci daca o imagine le da o anumita senzatie de spiritualitate, golul iti poate lasa si tie o senzatie de non-spiritualitate, deci spatiul acela are un caracter, nu e neutru. Pe de alta parte, un om lipsit de educatie religioasa si culturala, efectiv n-are cum sa fie deranjat de prezenta icoanei, pentru ca el o va percepe ca pe un obiect printre alte obiecte, un obiect care n-are mai multa valoare decat celelalte, insa daca insista sa fie data jos, trecand peste sentimentele celor multi, o iau ca pe o malitie personala. Last edited by ioanna; 28.01.2013 at 09:32:02. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Atat timp cat de "batem" doar in cuvinte este perfect.
|
|