![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Dumneavoastra cum considerati pacatul? Nu va asumati nici o vina (culpa) atunci cand pacatuiti?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cerceteaza. Eu am ajuns la concluzia ca au facut-o pentru ca s-a insistat ca doar episcopul sa savarseasca mirungerea,de aceea cele doua taine ce se faceau intr-o singura slujba s-au despartit odata cu cresterea numarului de crestini. Episcopul nu putea fi peste tot, iar pruncii nu se lasau nebotezati,pana ajunge episcopul. Last edited by ioanna; 08.02.2013 at 12:16:59. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acolo am scris si eu un mesaj cu pasaje din cartea unui evreu care a fost intai protestant si apoi a devenit preot ortodox: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=58 Citez din acea carte: "A fost aproape un șoc să descopăr ulterior că ceea ce presupuneam dintotdeauna că este adevărat și evident în privința acestei doctrine fundamentale a creștinismului era de fapt fals și neortodox. În acest scenariu a care poartă numele de „Căderea”, următoarea ipoteză majoră făcută adesea de Bisericile neortodoxe este că moartea a fost rezultatul direct al unei sentințe de osândire pronunțată de Dumnezeu. Acțiunea și pedeapsa care au urmat sunt concepute ca fiind de natură juridică. În această concepție neortodoxă a Căderii, Dumnezeu nu a avut nici o altă posibilitate decât să declare că Adam și Eva vor muri. Acțiunea punitivă a fost impusă de o necesitate la care Dumnezeu Însuși era obligat. În contrast cu această doctrină juridică a Căderii, Ortodoxia susține că atunci când Dumnezeu i-a spus lui Adam că va muri dacă va mânca fructul oprit, a fost o simplă declarație de fapt. Domnul spunea de fapt: „Dacă te îndepărtezi de Mine, singurul izvor al vieții, atunci moartea te va birui” Spre deosebire de această viziune, învățătura Ortodoxiei despre Cădere este centrată pe starea noastră, sau condiția noastră, în loc să fie axată pe o lege încălcată sau pe mânia îndreptățită a lui Dumnezeu. În cei optsprezece ani ai mei ca protestant ajunsesem să văd mântuirea ca fiind ființa noastră salvată de la urgia lui Dumnezeu și din iadul pe care El îl crease pentru cei pierduți. Practic, mântuirea nu însemna decât să eviți iadul și să mergi în rai. Acum, ca ortodox, eram învățat că mântuirea înseamnă a fi salvat nu de la urgia lui Dumnezeu, ci din puterea celor trei mari dușmani: păcatul, moartea și diavolul. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mesajul continea si ce spune invatatura catolica, prin hotararea Conciliului din Trent: Spre deosebire de această concepție ortodoxă, Conciliul romano-catolic din Trent (1546) a statuat: „Dacă cineva nu mărturisește că primul om, Adam, atunci când a încălcat porunca lui Dumnezeu în Paradis, a pierdut imediat sfințenia și dreptatea în care a fost zidit; și că a suportat, prin ofensa acelei ocoliri a adevărului, urgia și indignarea lui Dumnezeu, și, prin urmare moartea, cu care Dumnezeu îl amenințase mai înainte, și, împreună cu moartea, captivitatea sub puterea celui care de atunci are stăpânirea morții, adică, diavolul, și că întregul Adam, prin acea ofensă a ocolirii adevărului, a fost schimbat, trup și suflet, în mai rău; să fie anatema“.(Primul canon, Ședința a V-a, http://history.hanover.edu/texts/trent/ct05.html). La aceasta se refera pacatul din punct de vedere "juridic", e posibil ca dvs. sa fi inteles altceva prin cuvantul "juridic". Desi e si ce spuneti in invatatura catolica, pe asta se bazau indulgentele. Catolicismul sustine existenta unui tezaur de fapte bune din care se repartizau pentru iertarea pedepsei vremelnice a celui ce primea indulgenta: http://ro.wikipedia.org/wiki/Indulge...e%C8%99tinism) Last edited by catalin2; 09.02.2013 at 00:08:41. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si nu are nici o legatura citatul pe care mi la-ti dat cu enormitatea pe care ati scris-o: Daca tot sunteti atat de interesat de Biserica Catolica si de greselile ei cred ca ar fi normal sa va limitati la ceea ce SPUNE, nu la gereselile pe care le-ar putea face in viitor. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
S-a deschis subiectul asta despre "interpretarea pacatului ca vina sau ca boala" si constat ca mai nimeni nu stie prea bine despre ce e vorba, dar, undeva, in strafundurile subiectului, doctrina ortodoxa ar fi cumva superioara celei catolice. Cand cer referiri despre subiect, in afara de celebrul citat al "preotului evreu ortodox" mi se da o pagina de referinte bibliografice, "ca sa inteleg subiectul". Nu mi-a raspuns nimeni cum te imbolnavesti, cum te insanatosesti, are bolnavul vreo culpa, etc, etc, etc, dar, se stie, doctrina ortodoxa e superioara celei catolice pentru ca are o viziune superioara; concluzia asta mi-au spus-o toti cei care s-au implicat in dezbatere. Viziunea catolica cu vina e similara celei protestante. Viziunea ortodoxa, in afara de faptul ca e superioara, e necunoscuta pentru toti. "Ontologic, viziunea catolica e inacceptabila pentru un ortodox". OK. Am inteles. Intai trebuie sa ma pun la punct cu ontologia, apoi sa inteleg subiectul... Concluzie (personala): daca am nevoie sa citesc trei rafturi de biblioteca pentru a intelege o idee mai mult ca sigur ca nu voi intelege nimic, pentru ca stiu ca nu sunt prea subtila. Daca nu pot intelege acea idee (pentru ca Domnul nu mi-a dat minte sa o inteleg), acea idee nu-mi e necesara pentru mantuire. Daca nu-mi e necesara pentru mantuire subiectul e inchis pentru mine. P.S. Cu siguranta ca voi supara dar cred ca si eu si dumneavoastra suntem niste diletanti in materie de teologie, reguli bisericesti etc. Mi-am propus de mai multe ori sa nu mai intru in polemici, mai ales cu dumneavoastra, nu mi-a iesit. Sper sa-mi iasa de acum incolo. Last edited by nutucutu; 09.02.2013 at 16:18:51. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Scuze ca revin: cand pronuntati lucruri atat de grave despre o alta Biserica, cum ar fi cel de mai sus, cred ca "a spus nu stiu ce evreu acest lucru" nu e suficient. Ar fi cazul sa va documentati serios inainte. Mie mi-e si frica sa pronunt ceea ce ati scris, iar de cand sunt eu catolica nici nu am auzit si nici nu am citit nicaieri o atare grozavie.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 22:17:15 |
| Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 15:36:50 |
| Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 01:18:17 |
| Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 16:14:03 |
|
|