![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Am parcurs topicul in diagonala si s-ar putea sa nu fi inteles miza acestei polemici, insa am intrat aici doar sa-i multumesc domnului Mihnea Dragomir pt. citatul din Sf. Ciprian, pentru ca acele cuvinte imi lamuresc un cuvant greu de inteles al Sf. Simeon al Tesalonicului: „cel care n-a fost uns cu Sfântul Mir nu este deplin botezat" (in lucrarea Despre Sfintele Taine, 43, Patrologia Graeca 155, 188A), si in acelasi timp imi confirma ca practica ortodoxa a savarsirii celor trei sfinte taine consecutiv in aceeasi zi e cea de dorit pentru mantuire.
Citat:
Sa vedem pe romaneste ce zice Sf. Ciprian in acest citat: “ Omul nu se naste din nou prin punerea mainilor cand primeste Duhul Sfant, ci la botez, astfel ca fiind deja nascut, acesta poate primi Duhul Sfant, asa cum s-a intamplat cu primul om, Adam. Mai intai, Dumnezeu l-a creat iar mai apoi i-a suflat in nari suflarea de viata. Fiindca Duhul nu poate fi primit, decat daca mai intai, cel care urmeaza sa-L primeasca e adus la existenta. Insa… nasterea crestinului e la botez”. Desi l-a invocat pe Sf. Ciprian in sprijinul sau, paradoxal, contrar ideii sfantului ca mirungerea e asemenea suflarii de viata data lui Adam, Dl. Mihnea Dragomir trage concluzia opusa cum ca mirungerea nu este necesara mantuirii. Mutatis mutandis, prelungind comparatia cu Adam si asupra concluziei dl. Dragomir, ar reiesi ca suflarea de viata pe care i-a suflat-o Dumnezeu lui Adam dupa ce l-a facut din tarana, nu-i era chiar atunci necesara omului, e doar o chestie superflua, amânabilă. Si ca sa parafrazez, adaugand si intelesul dat de Sf. Ciprian, “deci un copil botezat dar nemiruit ( nemiruns, mai exact-nota mea) este asemenea lui Adam, in faza inca neterminata, creat din tarana dar asupra caruia Dumnezeu nu si-a suflat inca suflarea de Viata”. Iata, deci, “un adevar transmis noua de Sfintii Parinti, adevar uitat, ca atatea altele, de catre schismatici”, ca sa-l citez din nou pe dl. Dragomir. Cu atat mai mult trebuie miruns si impartasit neintarziat, cu cat lumea in care traieste noul adus la existenta prin Botez e incomparabil mai periculoasa decat Edenul primordial. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Doamne ajută.
Minunat cuvânt Delia, minunat. Slavă lui Dumnezeu Treime, pentru mlădițele Sale prin care lucrează. Cu rugăciunile Sfântului Ciprian, să-ți dea Dumnezeu cuvânt cu putere multă, acum și în vecii vecilor. Amin. Cât mă privește, eu am terminat despre aceste subiecte, am spus ce am avut de spus despre sfintele taine ale botezului, mirungerii, spovedaniei și împărtășaniei, dar și despre erezia "imaculata concepție". Când se va mai vorbi despre altceva, voi mai scrie. Până atunci, precum vezi, Delia, degeaba încerci să aduci Lumina, când omul o refuză și o respinge intenționat. Ce mai poți face? Spune Scriptura: "Și câți nu vă vor primi, ieșind din acea cetate scuturați praful de pe picioarele voastre, spre mărturie împotriva lor." Luca 9, 5. dar și Cuvântul care zice: "Nu dați cele sfinte câinilor, nici nu aruncați mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare și, întorcându-se, să vă sfâșie pe voi." Matei 7, 6. Bucurii tuturor. Last edited by Daniel_Ortodox; 09.02.2013 at 16:46:25. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Imaculata Conceptie nu inseamna ceea ce ati scris dumneavoastra. Nici un catolic nu crede ca sfanta Fecioara s-a nascut de la Duhul Sfant si nici nu o asezam alaturi cu Cel fara de Egal.
Ma simt datoare sa va atrag atentia ca sustineti niste neadevaruri. Last edited by nutucutu; 09.02.2013 at 21:36:42. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Perfect. Deși contrar a ceea ce am citit, că au afirmat episcopii apostați eretici ai romei, menționați, și ereticul Toma D'Aquino, cu! proveniența de la Duhul Sfânt, ceea ce spuneți, e foarte bine, Preasfânta nu are proveniență de la Duhul Sfânt directă, ca și Hristos Dumnezeu, iar afirmația ta, surioară eretică, e foarte bună, descalifică jumate din erezia imaculata concepție. Ce facem cu cealaltă jumătate de erezie, cum că ea nu are păcatul strămoșesc și nici un fel de păcat, niciodată în viața ei? Întrebare retorică, răspunsul îl știu, dar vreau să văd, ce susțineți că spune erezia romano-catolică în apărarea ereziei sale. Bucurii. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by nutucutu; 11.02.2013 at 07:56:27. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Una e sa crezi in aparitia Fecioarei si in minunile savarsite de aceasta prin puterea lui Dumnezeu si cu totul altceva sa crezi (si) in interpretarile teologilor catolici. „Neprihanita Zamislire” se poate referi la zamislirea mantuitorului, ca intr-adevar aceasta a fost neprihanita, Fecioara fiind „ vasul ales, neprihanit”. Intelegerea catolica a "neprihanitei zamisliri" n-a fost revelata de Dumnezeu fetitei, nici calugaritei, ci e opera teologilor, rodul gandirii lor. Ceea ce ni s-a revelat si apare in Sfanta Scriptura e neprihanita zamislire a Fecioarei Maria (Luca 1, 34-35) si nu Maria, neprihanit zamislita (fara pacat stramosesc). Noi, ortodocsii, credem in acest Adevar revelat, credem ca neprihanita zamislire e cea a Fecioarei Maria, nu a parintilor ei, care ar fi zamislit-o pe ea fara pacatul stramosesc, datorita gratie divine, caci este scris: De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume și prin păcat moartea, așa și moartea a trecut la toți oamenii, pentru că toți au păcătuit în el. (Romani 5:12). Toate dogmele ortodoxe fiind fundamentate biblic, de aceea sunt adevaruri imuabile. Dogma romano-catolica a "Imaculatei conceptii" nu are fundament biblic, de aceea la intrebarea doamnei Nutucutu "este normal sa ascult de Dumnezeu sau de oameni? ", ortodocsii vor raspunde: ascultam de Dumnezeu. Desigur un romano-catolic se increde in invataturile cultului din care face parte, asa cum noi ne incredem in invataturile Bisericii. In aparitia sa Fecioara i-a spus Bernadettei "sunt neprihanita zamislire", nu i-a spus "sunt cea neprihanit zamislita" (fara pacat stramosesc), doar Fecioara n-a aparut sa reveleze dogme, ci s-o tamaduieasca prin puterea lui Dumnezeu. Last edited by ioanna; 11.02.2013 at 12:01:43. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
1. Catolicii spun ca Sfanta Fecioara S-a nascut fara pacatul stramosesc, dar toti oamenii se nasc cu acest pacat de la caderea lui Adam; 2. Doar Hristos S-a nascut fara pacatul stramosesc, pentru ca S-a nascut din Duhul Sfant. 1.+2. => aceasta dogma conduce la concluzia ca Sfanta Fecioara S-ar fi nascut din Duh. Cel putin din punct de vedere ortodox asta e concluzia acestei dogme gresite catolice. Legat de aparitiile de la catolici, in ortodoxie nu sunt recunoscute aceste aparitii, nici alte minuni sau sfinti catolici. Am aratat pe alt topic ca din punct de vedere ortodox aparitiile de la Lourdes si Fatima nu sunt aparitii ale Fecioarei Maria, ci false aparitii, inselari ale vrajmasului. Pentru ca aparitia de la Lourdes a spus de dogma Neprihanitei Zamisliri, iar cea de la Fatima de dogma Purgatoriului, considerate erezii in ortodoxie, iar o aparitie divina nu poate spune erezii. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 22:17:15 |
| Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 15:36:50 |
| Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 01:18:17 |
| Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 16:14:03 |
|
|