![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iata ce spune Sfantul Serafim: "Totusi aceasta nu inseamna ca Duhul lui Dumnezeu nu era in lume deloc, ci doar ca prezenta Sa nu era atat de vadita. Se manifesta doar exterior, si doar semnele prezentei Sale in lume au fost cunoscute de oameni." Nu ar putea manualul sa contrazica invatatura ortodoxa din catehism (pentur ca daca o face nu e bun), iar catehismul am arata ce spune, de ce e asa greu sa acceptam ceva atat de simplu, parca ar fi cel mai greu lucrur din lume: "In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea." Vedem ca si aici e vorba de harul interior, lucrator, din Sfintele Taine. Dar harul exterior poate fi si in afara, asa se convertesc cei ce vin la ortodoxie, de exemplu. Dar altfel cum ar putea harul, care spune doar adevarul, sa nu le spuna adevarul celor ce sunt pagani? Nu le-ar spune sa creada in Dumnezeu si Iisus, ii ajuta sa se inchine la idoli? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Înțeleg că în Botez ne-am îmbrăcat în Hristos și că atunci ne lepădăm de satana. Că atunci începe să crească în noi omul nou, conlucrând cu harul. Și că așa începe unirea tainică cu Hristos cel înviat. Nu înțeleg, însă, nerecunoașterea botezului celorlalte culte. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cred că Harul e unic, precum Dumnezeu Unul Este. Din Izvorul Dumnezeirii nu pot ieși haruri, ci Har. Dumnezeu este Simplu, De-o Ființă. Unic Izvor, Primordial. Așa cum Hristos a fost, Întrupat, Unul și Același însă oamenii care L-au cunoscut în timpul Întrupării Sale au avut poziții diferite față de El (unii L-au ignorat, alții L-au insultat, alții L-au batjocorit și biciuit, alții L-au răstignit iar alții L-au iubit și L-au urmat), așa e și cu harul: avem reprezentări diferite, varii, multiple. Îl numim, Îl împărțim, Îl clasificăm - nu pentru că Harul e cum înțelegem noi, ci pentru că noi avem înțelegeri și înțelegeri, conceperi și conceperi, re-prezentări și re-prezentări (subiective), oameni (sufletești) fiind noi. Harul e Unul, reprezentarea Lui în mintea oamenilor e diversificată. Așa îmi pare... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca sa nu scriu iar raspunsul redau mesajul: "Asa este, e vorba de acelasi har, nu are cum sa fie ceva diferit, diferenta este ca cel exterior se numeste asa pentru ca nu patrunde in inima, iar cel lucrator patrunde in inima prin Botez si Mirungere." |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dar, de fapt, daca Harul e de mai multe feluri sau de un singur fel este, pentru subiectul de fata, irelevant. Relevant este ca oameni aflati in afara Bisericii primesc adesea impulsul convertirii, iar acest lucru este lucrare harica.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si e o invatatura fireasca, de la inceput a Bisericii, altfel nu se puteau explica multe alte invataturi. De exemplu Pogorarea Duhului Sfant are loc la Cincizecime, cand noi ortodocsii spunem ca s-a infiintat Biserica. Daca ar fi fost deja harul nu ar mia fi avut insemnatate aceasta pogorare. Iar daca nu ar fi fost deloc har pana atunci era iar imposibil, pentur ca nu mai puteau prooroci proorocii, iar sfantul Elisei nu ar mai fi primit harul indoit. In ortodoxie am citit ca se numeste har chemator cel exterior, iar cel din Sfintele Taine cred ca har mantuitor (aici nu stiu exact). Iar harul acesta interior se poate capata doar la Botez si Mirungere, pomeneam odata de pelagianism, aceasta erezie a aparut in Apus si spunea ca harul se poate capata prin fapte si nega apacatul original si necesitatea botezului. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Atentie la lectura: vor intrezari “casa Tatalui” nu e totuna cu “vor fi in casa Tatalui”.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|