![]() |
![]() |
|
#171
|
||||
|
||||
![]()
ok, vine o opinie teologica de bagator in seama.
poti sa iti iubesti ruda bolnava de sa zicem, Doamne fereste, leucemie? pricepeti unde bat?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#172
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Intrebarile acestea arata ca avem o iubire plina de conditii si de subiectivism.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#173
|
||||
|
||||
![]()
in conditiile in care tu nu esti bogat, ci doar intretinut(d-asta am ales o boala, ca sa fie ceva la care sa nu ai ce sa faci), nu vad ce e rau la intrebarea mea.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#174
|
||||
|
||||
![]()
nu e nimic rau doar ca nu vad rostul. ar trebui sa iubim si ruda bolnava si ruda bogata. pe toata lumea ar trebui sa iubim deopotriva , la fel de mult asa cum si Dumnezeu ne iubeste pe noi , pe toti fara deosebire.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#175
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ruda intretinuta era cel din rai, iar cel bolnav era cel damnat. ca tot auzeam pe aici iubirea la trecut, ca un divort.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#176
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iubirea de vrasmasi si discernamantul - Par. Rafail Noica "- Pina unde credeti ca trebuie sa mearga iubirea? Noi, crestinii, spunem: “Iubeste-ti dusmanul!”. Dar cine este dusmanul meu? Este cel alaturi de care traiesc? Este omul? Nu, este nu*mai cel ce-l ispiteste pe om, adica satan. Deci, urmind chestiunea in mod logic, am ajunge la indem*nul: “Iubeste pe satana!”. Se poate asa ceva? Trebuie sa ajungem pina aici pentru a fi crestin intru totul, sau este ceva gresit in logica? - A fost un mic „incident” in Anglia. Pe un preot il invinuia pe un om care se imbata mereu. Betivul ii raspundea: „Pai, fiindca in predica Sfintiei Voastre spuneti: «Iubiti-va vrajmasii!», si pe un afis din afara bisericii se spune ca vrajmasul cel dintii este alcoolul!” Apostolul spune ca Dumnezeu este dragoste, ca Dumnezeu este lumina in care nu este nici faramitura de intuneric. Si Sfintul nostru Siluan, de care poate ati auzit, spune ca Dumnezeu si sfintii inconjoara pina si iadul in dragostea lor. Dumnezeu nu Se schimba in Sine, cum ne schim*bam noi, ci ne invata sa devenim si noi neschimbati, imuabili, ca si Dumnezeu. Deci, trebuie sa devenim neschimbati in iubirea noastra si iubirea de vrajmasi arata tocmai aceasta: noi sa devenim dragoste, precum si Dumnezeul nostru este dragoste. Exista totusi o problema: nu este o greseala logica in legatura cu iubirea lui satan, ci nu*mai un avertisment, pe care-l avem din experienta Bisericii, de la Sfintii Parinti. Atit timp cit sintem in slabiciunea noastra pacatoasa, omeneasca, atit timp cit mindria are putere asupra noastra, fie ea cit de mica (mindria fiind tocmai asemanarea cu satan), atit timp cit putem fi inselati de satan, este un pericol a-l iubi pe cel ce s-a declarat pina la capat si vesnic vrajmas al lui Dumnezeu. Noi cunoastem pe Satan — Satan inseamna dusman, vrajmas – ca pe cel care nu se mai pocaieste; nu mai este loc de po*cainta in sufletul lui si, daca el insusi s-a declarat asa, daca asa ii este firea, atit timp cit noi trebuie sa urmam – cu greu, cu poticniri multe, cu smintiri, cu pacate – drumul dumnezeiesc al mintuirii, [este bine sa] ne ferim, ascetic as zice, a arata in vreun fel iubire fata de vrajmasul absolut. Am auzit — trebuie bagat de seama — ca un numar de asceti care au ajuns la o iubire si o mila foarte inalta, au fost inselati de o viziune a lui Satan, care s-a infatisat ca un print extrem de frumos, dumnezeiesc, dar extrem de trist, fiindca Dumnezeu l-ar fi respins si au cazut in capcana asta si, din mila lor, am auzit ca s-au smintit si au cazut in ura de Dumnezeu pentru iubirea de sata*na. Deci nenorocirea este ca Satan nu are nicio urma de scrupul. Vad ca si omul modern citeodata, in indracirea lui, tinde sa fie asa. Dar pina nu ne vadeste Domnul pe cineva ca vrajmas pina la capat, nici noi nu trebuie sa-l punem in aceasta categorie. Si incercam, cu grija, sa traim porunca iubirii data de Domnul. Pana unde sa mearga iubirea? Pana la cruce, pina la iad. Sfintul Siluan, pentru a gasi smerenia si a se mintui, a primit de la Domnul acest indemn: „Tine-ti mintea in iad, dar nu deznadajdui!” Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/2013/...mant-si-audio/ ) Daca este asa, atunci cum sa nu iubim noi toti oamenii chiar si cei care se chinuiesc in iad? Cum sa nu ne rugam pentru toti fara deosebire?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#177
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar un crestin de-al tau a zis ca iubirea si compasiunea nu sunt separabile. Si din partea stupida cu Satana am inteles ca acesta profita de mila oamenilor si Dumnezeu o ignora sau o sterge cumva si ca sa citez: "Dumnezeu nu Se schimba in Sine, cum ne schim*bam noi, ci ne invata sa devenim si noi neschimbati, imuabili, ca si Dumnezeu." Ne da iubirea (care include compasiunea/mila) ca sa nu avem mila de cei din iad?! Si Dumnezeu se schimba, daca nu se schimba nu aveam vechiul si noul testament aveam doar Testamentul. Sa negi ca omul nu mai simte compasiune in rai este sa negi o parte fundamentala a omenirii. Omul este un animal emotiv, ii este mila de "aproapele" sau si de animale, chiar si de lucruri neanimate (paduri defrisate fara rost, poluarea raurilor etc). Sa zici ca Supranaturalul iti ofera un substituent / un stupefiant care sa te faca sa uiti ceea ce esti sau simti este imoral. Si mai ales sa sustii ca trebuie sa te bucuri de aceasta ignoranta indusa artificial! Multumesc. |
#178
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un indiciu privitor la neintelegerile tale iti dau eu: iubirea are in ea cuprins totul inclusiv mila si compasiunea iar neschimbarea lui Dumnezeu se refera la iubirea dumnezeiasca care este neschimbabila vesnic, pe cand a noastra omeneasca este mai mereu schimbabila inclusiv in ura. Noi oamenii intelegem lumesc multe lucuri si daca astazi un om face una si maine alta zicem e schimbabil dar nu ne gandim ca firea sa este aceeasi, si schimbabil la un om este doar atunci cand se pocaieste si doreste sa isi schimbe firea pacatoasa. Sper sa ca vei dori sa intelegi ce inseamna neschimbabil in Sine si vei cauta sa inveti despre aceasta. Si in final am sa incerc o traducere a articolului Par. Rafail Noica , pentru tine, in cuvinte putine de tot: trebuie ca iubirea noastra sa ajunga pana la iad. Adica sa iubim inclusiv pe cei din iad. Asta a spus, nu sa nu iubim.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#179
|
||||
|
||||
![]()
Cand vei reusi sa te cunosti pe tine insuti cu adevarat atunci vei dobandi intelepciunea duhovniceasca care este cu totul altceva decat intelepciunea lumeasca.
Pentru ca reusind sa te cunosti, vei vedea deslusit cum esti cu adevarat si vei vedea si greselile tale si vei cauta sa le indrepti. dar vei mai vedea un lucru, vei vedea cat de neputincios esti , cat de nimic esti. Pentru ca numai asa se explica ca pana acum nu ai putut sa te cunosti, si pana acum ai ajuns atat de pacatos, omule. Din neputinta si nimicul tau ai ajuns atat de vicios si pacatos. Altfel te-ai fi pastrat pur si curat asa cum ai fost in prima clipa de viata cand ai vazut aceasta lume. Si iti vei da seama ca ai nevoie de ajutor si ca ajutorul nu poate veni de la alt neputincios. Ci de la Cineva care poate cu adevarat sa te ajute. "Om se numeste sau cel rational, sau cel ce îngaduie sa fie îndreptat. Cel ce nu poate fi îndreptat este neom, caci aceasta se afla la neoameni. Iar de unii ca acestia trebuie sa fugim, caci celor ce traiesc laolalta cu pacatul nu li se îngaduie sa se afle niciodata printre cei nemuritori. " "Celui ce nu stie sa deosebeasca binele de rau nu-i este îngaduit a judeca pe cei buni sau pe cei rai. Caci bun este omul care cunoaste pe Dumnezeu, dar el nu este, nu stie nimic si nu va sti vreodata. Caci calea cunostintei lui Dumnezeu este bunatatea." "Cei ce cunosc binele, dar nu vad ce le este de folos, îsi orbesc sufletul; iar puterea de a deosebi li s-a împietrit. De aceea nu trebuie sa ne îndreptam mintea spre acestia, ca nu cumva sa cadem si noi, în chip silnic, în acelasi lucruri, fara bagare de seama, ca niste orbi." +++Sf. Antonie cel Mare - Filocalie+++
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#180
|
|||
|
|||
![]()
Foarte grea problema. Si foarte profunda.
Din cate stiu eu, sfinti precum Sf. Grigorie al Nyssei, Sf. Isaac Sirul sau Sf. Maxim Marturisitorul ar fi sustinut apocatastaza. Ca o paranteza, apreciez foarte mult postarile domnilor N. Priceputu si Mihai G de pe acest topic. Discutia e pe alocuri de o profunzime care ma cutremura. Nu stiu daca exista un raspuns la problema asta pe care sa-l aflam aici, in aceasta viata. Sigur ca noi ne dorim sa fim cu cei iubiti. Dar daca cineva din rai isi doreste sa fie cu fratele sau din iad, insa cel din iad prefera sa ramana fara fratele din rai, decat sa-l iubeasca pe Dumnezeu? Poate Dumnezeu sa forteze pe om sa-l iubeasca ? Sau poate ca si cei din iad la un moment dat isi vor inmuia inimile si vor raspunde la dragostea Domnului ? Nu stim. Dar avem incredere ca va fi bine. Trebuie sa avem incredere ca toate aceste lucruri care noua ni se par contradictii, se vor impaca la un moment dat. Nu stiu daca in aceasta viata sau in cealalta. Dar ne ramane speranta. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Destinatia posibila a celor ce parasesc ortodoxia e iadul | spre_rasarit | Generalitati | 70 | 04.01.2012 16:13:17 |
Este posibila cununia religioasa fara nasi? | Samarineanca | Nunta | 6 | 05.09.2010 12:07:08 |
Posibila legatura intre iluministi inselati de draci si reprezentari ale Satanei? | mihailt | Generalitati | 2 | 12.05.2010 18:07:04 |
|