Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.05.2013, 18:00:20
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Nu stii pe cine tocmai ti-ai bagat in casa Ioane,sa nu spui ca nu ti-am zis.Sa nu ramin dator,poate la anul,daca ingaduie Dumnezeu,sa mergi alaturi de noi in Tara Sfanta,sa nu crezi ca sunt singurul nebun :) Ai grija de tine prietene!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.05.2013, 19:49:46
arwein's Avatar
arwein arwein is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 582
Implicit

Pelerinule, permite-mi te rog o sugestie: mergi la Inviere!..daca ai unde...
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.05.2013, 21:24:21
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Pelerinule, eu ma simt cam prost, nu am vrut sa te supar si nu eram deloc ironica atunci cand ziceam ca ai preocupari duhovnicesti in aceasta zi, cum se cuvine sa avem toti, chiar daca unii erau printre oale.
Arwen ti-a dat un sfat foarte bun: mergi la Inviere! S-ar putea sa gasesti chiar acolo veriga care iti lipseste din cercetarea ta.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.05.2013, 00:46:35
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit Iartă-mă, frate!

Citat:
În prealabil postat de arwein Vezi mesajul
Pelerinule, permite-mi te rog o sugestie: mergi la Inviere!..daca ai unde...
Iartă-mă, Pelerinule că nu îți pot întări sugestia. Am vrut să îți scriu câteva vorbe și m-am rușinat să recunosc că mai degrabă aveam eu nevoie de cuvântul tău.

Last edited by cezar_ioan; 05.05.2013 at 05:57:30.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.05.2013, 14:48:37
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
sa mergi alaturi de noi in Tara Sfanta
O, Pelerinule, Țara Sfântă este înlăuntrul nostru!
Nu dealuri de pământ, nici câmpii înverzite, nici munți de piatră nici ape, nici coloane de aer
nu ne despart de Ea,
ci numai lenevirea, moartea noastră.

Cândva, o, Pelerinule, eu am văzut aievea Cerul Ei!
Și cărțile Ei erau mari, aurite... Nesfârșite...
Și Focul care Se renaște din El Însuși, păzindu-i Poarta și Meterezele...

Iar imprejur era întuneric.

Când mă voi întoarce, pentru totdeauna, la Ea,
mi-aș dori să vă iau și pe voi.
Și vei vedea că nebunia, da, a fost aici.

Last edited by cezar_ioan; 05.05.2013 at 14:52:32.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.05.2013, 15:45:52
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Foarte bine atunci Ioane,cu atat mai mult vino cu noi,ti-o aratam pe cea de pe pamant si tu ne inveti sa-o gasim pe cea din noi.Daca ingaduie Domnul sa mai apucam acele clipe atunci ar fi frumos sa gasim Imparatia precum in cer asa si pe pamant.Iti las si eu o urare in aceste clipe de bucurie,cand stati alaturi de cei dragi.Asa cum spicele de grau,oriunde ar fi fost ele, se strang intr-o paine asa sa va stranga Domnul pe toti in Imparatia Lui.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 05.05.2013, 22:12:16
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

.............:)
Slavă lui Dumnezeu!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 29.05.2013, 20:44:12
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Dogmă și lucrare

Un nou pasaj îmi reține atenția și țin să vi-l împărtășesc, pentru a discuta, eventual, pe marginea lui. Este un comentariu la pilda talanților:

Citat:
Dogma nu ți se dă ca o doctrină oarecare, ca un bloc înghețat de sentințe definitive, care trebuie „executate” somnambulic. E nevoie de trezie, de „lucrare” intimă, de libertatea și forța de a digera adevărul revelat în așa fel încât el să te locuiască în chip fertil, să te transforme, să se resoarbă în chimia unică a persoanei tale. Evident, „a lucra” îndrăzneț cu mesajul hristic e o întreprindere riscantă. Poți deraia, poți inventa „pogorăminte” acomodante, poți sfârși prin a impune, în mod interesat, adevărului limitele propriei tale inaptitudini sau fantezii. Dar,după învățătura parabolei, riscul e, chiar și în aceste condiții, preferabil conservării hapsâne. Nu ni se spune cum ar fi reacționat stăpânul dacă cele două slugi cu aptitudini lucrative ar fi pierdut totul, în încercarea lor de a înmulți talanții căpătați. Ni se spune doar că riscul e mai rentabil decât imobilitatea temătoare a slugii „păstrătoare”. Păstrătoare, strict păstrătoare, e litera. Duhul e un agent multiplicator, o avere pusă în act, un potențial de îmbogățire practic nelimitat.
Nu e acesta, oare, raportul între Scriptură și Tradiție? Tradiția e ceea ce ni se dă „în plus”, prin creativitatea și îndrăzneața înțelepciune a Părinților. Revelația e un dar, iar Tradiția, ca paradosis, e preluarea și transmiterea continuă, multiplicată, a darului: predanie, datină (distinctă de „cutuma” strict omenească [...]. Atitudinea de tip sola Scriptura e atitudinea slugii „păstrătoare”, înfricoșată de riscul unei conviețuiri mereu reînnoite cu textul sacru. La fel - par să spună Evangheliile - opacitatea celor care, respectând Legea cea Veche în rigoarea ei formală, refuză vestea cea bună a Legii Noi stă sub primejdia paraliziei spirituale, a unui letal imobilism. Nici adepții Legii celei Noi nu sunt însă scutiți de această primejdie, dacă se conformează crispat preceptelor ei. Diferența dintre primele două slugi și sluga a treia este diferența dintre adepții care se supun însărcinării primite cu bucurie, cu o anumită vervă procedurală, și cei care o fac de frică, preocupați numai de securitatea lor personală. Multiplicatorii acționează pentru profitul altuia. Păstrătorul se gândește numai la siguranța sa, la obținerea maximei certitudini pe principiul minimei rezistențe. Multiplicatorii sunt invitați să „intre” în spațiul sărbătoresc al răsplății, să treacă, așadar, din afară înăuntru. Dimpotrivă, păstrătorul „leneș” e azvârlit în „întunericul cel mai din afară”. (op. cit. p. 180)
Pasajul ăsta îmi pare lămuritor cu privire la raportul dintre dogmă și creativitate, dintre ce primim și ce suntem chemați să dăm, să lucrăm.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 29.05.2013, 22:38:24
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Problema aceasta se poate vedea foarte bine,sunt multe studii pe aceasta tema,intr-o anumita fateta a iudaismului.Intreaga lor istorie este relatata precum o poveste:a exodului,a judecatorilor,a lui David,a lui Ilie,a exilului,samd.Mergand mai in trecut povestea genezei si a patriarhilor,etc.Povestea aceasta era inteleasa intr-un anumit fel,incerc sa simplific cat pot de mult,precum la masa de Sederului,in cadrul Pesach-ului,unde fiecare actiune era o rememorare a povestii cu speranta retrairii ei in prezent,fiecare familie reunita la aceea masa intruchipand speranta israelita colectiva.Aceasta poveste formata din mai multe povesti era inteleasa in cheie fixa,cu o semnificatie strica,considerandu-se in acest fel ca este ferita de inovatii si influente pagane.Intr-un anumit sens era o paralizie spirituala pt ca nu vedeau profunzimea ei,reducand-o la nivelul lor ingust de intelegere,ca fiind singurul valid.Si erau extrem de inclinati spre furie fara retineri fata de oricine le modifica povestea,simbolul lor dorit a fi unul iarasi viu.Manifestarea exterioara a acestei inchistari,poate de inteles intr-o anumita masura cand esti inconjurat de pagani si te consideri (inca) intr-un exil dpdv al implinirii sperantelor religioase,a fost sintetizarea in reguli(cu privire la Templu,Sabat,mancare kosher,etc)fixe si obsedante a ceea ce s-a considerat a fi miezul intangibil al credintei care putea asigura,in intelegerea lor,implinirea promisiunilor legamantului.Exista printre farisei un curent in care se credea ca daca intr-o singura zi toti evreii ar implini regulile si Legea atunci totul s-ar implini pentru ei,o asemenea jertfa colectiva curata garantand implinirea voii lui Dumnezeu.

Mai mult decat atat,dupa arata studii pe aceasta tema,targumurile,care traduceau din ebraica veche in aramaica timpului textele adaugau note explicative care la randul lor din texte explicative au devenit,fara ca toti sa le impartaseasca viziunea reguli normative ale traditiei,dovada a obsedantei lor frici de a nu scapa ceva nereglementat si controlabil in felul lor.Fata de aceste aspecte predicile lui Isus pur si simplu le-au pulverizat si dupa cum spunea un analist militar,,Poti sa spui unuia orice dar sa nu-i dai foc la drapel".Oamenii isi iubesc simbolurile,mai ales cele atasate de sperante nationale si le iubesc fix in forma care ar implini fix doar voia lor.Ceea ce le-a aratat Mantuitorul le-a pus sub semnul intrebarii nu doar unul ci toate simbolurile in care credeau in cheia lor de interpretare.Reactia lor a fost pe masura (Luca 23:21-23).Creativitatea,eliberatoare in adevarata ei profunzime mantuitoare,a Fiului Omului a primit raspunsul traditiei lor.

Ulterior apare un fost fariseu,Pavel,care,cum spunea cineva,reunea in el tot geniul Mediteranei si spune aceiasi poveste,a lui Dumnezeu,a adevaratului Israel,insa intr-o noua interpretare,reunita si implinita in Hristos.In acest mod,dupa cum arata un analist,mare apostol a folosit VT nu numai pt a-si intemeia rationamentul pe Scriptura (cand spun ,,Scriptura"in acest context ma refer la VT,NT fiind la acel moment inca in forma embrionara din punct de vedere al scrierii textelor)ci pentru a arata ca acelsi text se eliberase cumva de traditia statica de interpretare iudaica gasindu-si implinirea in acelasi mod in care Hristos nu a anulat Legea ci a implinit-o.Aceasta creativitate in Duh apostolului,alaturi de aratarea trairii si intelegerii corecte de catre Hristos,au fost de fapt loviturile de ciocan pentru orice tentativa reductionista care desi pare a conserva de fapt mumifica si goleste de viata povestea,facand-o un interesant exponat mort.

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 29.05.2013 at 23:43:03.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.05.2013, 00:33:14
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Un nou pasaj îmi reține atenția și țin să vi-l împărtășesc, pentru a discuta, eventual, pe marginea lui. Este un comentariu la pilda talanților:
Pasajul ăsta îmi pare lămuritor cu privire la raportul dintre dogmă și creativitate, dintre ce primim și ce suntem chemați să dăm, să lucrăm.
Am cautat pe net, e scris de Andrei Plesu. Din cate vad prin dogma se refera la traire, la fapte. Am intalnit aceasta intelegere la cei ce au influente moderniste, iar Plesu nu se poate spune ca nu le are.
Noi prin dogma intelegem adevarurile de credinta revelate. Cum sa traiesti si aplici purcederea Sfantului Duh din Tatal? Sau alte dogme. Acestea sunt adevaruri, ca de exemplu leul are patru picioare, Bucuresti e capitala Romaniei, etc. Aportul nostru este credinta, credinta in aceste adevaruri.
Legat de evrei, acestia nu au urmat scrierile sfinte, pentru ca acolo toti profetii vorbeau de venirea lui Mesia, chiar si atunci era o asteptare.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
De ce se scrie iisus cu 2 i si nu cu un i annajanette Generalitati 234 12.08.2017 16:49:47
Iisus si femeile tara tara vrem ostas Generalitati 67 12.08.2011 20:31:41
Rugaciunea lui Iisus MadalinS Rugaciuni 8 10.04.2011 19:11:36
Minunile lui Iisus Florin Liviu Generalitati 24 21.01.2011 21:47:33
Iisus Hristos ancah Biserica Ortodoxa Romana 10 09.05.2008 21:30:22