![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare nu este necrediinta o tradare, adica un adulter? Oare o intra la "motive de divort prin adulter"? Cel ce nu lupta cu patimile sale din motiv de necrediinta, ii tradeaza pe toti: pe sotie/sot, pe tot aproapele de fapt (tradeaza dragostea prin nenumarate moduri: egoism, tratarea celuilalt ca pe un obiect, nu ca pe o persoana, etc)
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 12.05.2013 at 22:05:12. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nu e: prin credința unui soț se poate sfinți și celălalt.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Atata timp cat cel credincios isi pastreaza crediinta (practic, cat timp are crediinta cat pt doi).
Ce te faci daca lupta asta este prea grea pt acela, daca in loc ca ispitele sa-l inatreasca (la o intensitate pe care o poate birui), il zdrobesc (fiind mai mult decat poate el biruii), il indeparteaza de Dumnezeu?
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 12.05.2013 at 22:42:20. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Divorțezi de viață? (Sau poate, mai degrabă, te apropii cu adevărat de Dumnezeu, prin smerenie. Prin descoperirea și deprinderea iubirii creștine, care nu are nici o treabă cu "să-mi meargă bine" ci urmează pe Mântuitorul, Cel Care a purtat Crucea, jertfindu-Se.) Last edited by cezar_ioan; 12.05.2013 at 23:04:12. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eu puneam problema invers: Divortezi de om ca sa pastrezi Viata? ;-|
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 13.05.2013 at 00:20:22. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu divorțezi, ci înveți. Deprinzi răbdarea, dezvolți abilități care, semn că nu le ai, deocamdată te fac să te crezi bun înaintea lui Dumnezeu iar pe soț îl vezi ca fiind rău. Dacă el urăște Biserica, în loc să plângi și să te rogi pentru necazul lui, tu îl urăști pe el la rândul tău. Arătînd prin aceasta cât ești, omule, de vrednic înaintea Domnului. Te folosești de necazuri pentru a înainta duhovnicește și nu divorțezi. Te mai cureți de păcate, prin acceptarea cu bucurie creștină a suferinței. Deprinzi smerita cugetare și alte virtuți. Iar dacă prețuiești mai mult altceva decât acestea, dacă acestea îți par secundare iar nu esențiale, ce să zic... Nimic altceva decât am scris mai sus. Last edited by cezar_ioan; 13.05.2013 at 02:08:13. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Si daca nu exista dragoste intre soti? Daca sotii se casatoresc formal, sub presiunea rudelor si a imprejurarilor, si nu este dragoste intre ei, mai exista vreo taina? Oare marea taina nu este dragostea reciproca a sotilor si a amandurora catre Dumnezeu? "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta" - dar Dumnezeu nu este oare dragoste?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca am iubi oamenii cu adevarat atunci am fi ingaduitori cu fiecare om indiferent de cat de pacatos este si am darui fiecaruia intelegerea de care are nevoie. Pentru initiatoarea topicului: dupa varsta de 42 ani nu mai este ingaduita casatoria. Casatoria de a doua este ingaduita de Biserica insa conditiile le decide duhovnicul dupa spovedanie. "128. Cate casatorii ingaduie Biserica ? Biserica Ortodoxa ingaduie cu pogoramant trei casatorii, insa in anumite conditii. Sfantul Vasile cel Mare, in canonul 87, spune despre a doua nunta : " Casatoria a doua este ingaduita de Biserica, numai celor ce au ramas vaduvi de tineri prin deces si n-au copii " . Iar Sfantul Apostol Pavel, sfatuieste la vaduvie in castitate, dar cine nu poate " mai poate sa se casatoreasca, decat sa arda " ( I Corinteni 7, 39 ) . " Casatoria a doua nu se binecuvanteaza cu cununie, ci se canoniseste doi ani sa a nu se impartasi, iar a treia casatorie trei ani " , zice Sfantul Nichifor in canonul 2. Daca cei ce se casatoresc a doua oara sunt batrani, " unii ca aceia manie pe Dumnezeu, sa aiba pocanie trei ani si metanii cate 24 pe zi " ', zice Pravila Bisericeasca de la Govara, cap. 109. " Cel casatorit a doua oara nu mai poate fi hirotonit " ( Apostolic 17; VI Ecumenic, 3; Sfantul Vasile, 12 ) . Slujba cununiei a doua se face simpla si fara fast, iar preotul nu are voie sa ia parte la masa lor ( Neocezareea, 7 ) . Preotul, daca ramane vaduv, nu are voie sa se casatoreasca a doua oara. Daca totusi indrazneste la a doua casatorie, pierde preotia si nu mai are voie sa savarseasca nimic din cele ale preotiei ( Sfantul Vasile, 6 ) . Casatoria a treia se ingaduie de Biserica " numai de mare nevoie, acelora care nu au copii, pana ls varsta de 40 de ani " . Sfantul Vasile zice ca " la trigami sa se aplice afiurisire ( oprim de la Sfanta Impartasanie ) cinci ani, fara a-i opri cu totul de la Biserica. " ( Canon 4 ) . " Nunta cea dintai este lege, a doua iertare, iar cea de-a treia este calcare de lege " , zice Indreptarea Legii de la Targoviste, cap. 205. Casatoria a patra este oprita cu desavarsire de Biserica. Cel vinovat este " afurisit si lipsit de toata slujba Bisericii " pana se desparte de acea persoana si se pocaieste opt ani." Par. Cleopa http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|