![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu nu pot sa cred ca bunica mea, care a murit ca ortodoxa, in mod obiectiv in afara granitelor Bisericii, are barat accesul la mantuire. Imi place sa cred ca bunica mea din Moldova, care postea si mergea la slujba in fiecare Duminica, unde auzea neincetat ca Papa e Anticristul si sfintii catolicilor sunt niste criminali, bunica mea pentru care biserica din sat era Biserica si preotul din sat era omul lui Dumnezeu, s-a putut mantui.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hristos a Înviat!
Dar bunicul 'mneatale, cel ce zicea de catolici, preot ortodox fiind? De el ce ne poți spune?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Acuma, pe cat de usor poate invoca o taranca argumentul ca s-a aflat in schisma din ignoranta, pe atat de greu il poate invoca un preot. Pe de alta parte, erau cu totul alte timpuri atunci si bunicul meu nu avea nici pe departe instructia teologica pe care ar avea-o un preot acum. Locul unde a studiat bunicul meu, seminarul teologic din Cernauti, era impregnat de personalitatea Sf Petru Movila, un sfant ortodox cu adevarat spirit ecumenic, in care episcopi si regi catolici au gasit un adevarat partener de dialog, in ciuda situatiei incordate dintre cele doua Biserici in vremea aceea. De la acest fel de instructie, grefata pe personalitatea lui de taran prudent, imi explic inexistenta fobiei anticatolice la bunicul meu. Nu stiu daca el a realizat sau nu ca Domnul a intemeiat o singura Biserica si ca aceasta este Biserica Catolica. Poate ca nu a realizat, fiindca pe atunci carti catolice nu se gaseau, nici contactele pe care le au acum preotii in lume nu erau la indemana. Poate ca a realizat, dar s-a temut, ca avea de tinut o preoteasa si patru copii. Trecerea lui la catolicism ar fi insemnat pierderea unor avantaje materiale, pierderea parohiei (care era oricum vai de ea) si, poate, persecutii la care preotii catolici erau supusi. Nu toti carora Duhul Sfant le face sa cada solzii de pe ochi au si taria sa treaca in Barca unde la carma se afla Petru, cat timp Cristos se roaga pe Munte. De aceea am nadejde si, la fiecare Liturghie, cand preotul ne indeamna sa ne rugam pentru adormiti, ma rog si pentru el. Poate ca il ajuta chestia asta.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 13.05.2013 at 12:41:52. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ecumenic e una, ecumenist e alta. Eretic e ecumenistul. Zicea bine cine zicea: "gura păcătosului adevăr grăiește!".
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ii contraziceti pe Sfintii Parinti pentru ca ei spun clar ca adunarea papistasa nu este biserica. Biserica este una, cea ortodoxa. Cine este in afara Bisericii ortodoxe este in afara Bisericii. Multi din Sfintii Parinti spun clar si direct referitor la romano-catolici ca sunt eretici si nu se mantuiesc. Deci pe astia nu ii contraziceti?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ati spus clar ca nu ii puteti contrazice pe Sfintii Parinti: "Eu nu ii pot contrazice pe Sfintii Parinti" si eu va spun la fel de clar ca ii contraziceti. Cel mai evident ii contraziceti pe cei care spun clar si direct ca romano-catolicismul este erezie si nu se mantuiesc catolicii. Iar cat despre "Parintii Bisericii" si "Sfintii Parinti" toti invatza aceeasi invatzatura, nu exista diferente teologice in invatatura lor. Daca prin "Sfintii Parinti" intelegeti Tereza Avila sau Francisc sau Padre Pio spuneti asa, ca noi prin Sfintii Parinti intelegem pe cei ortodocsi de dinainte si de dupa schisma. Da, Sfantul Ciprian spunea "Casa lui Dumnezeu este una si in afara de Biserica nimeni nu poate sa aiba mantuirea. Indata ce nu se mai supun si nu mai vor sa asculte invataturile cele sanatoase cei nesupusi merg la pieire". Deci care credeti ca sunt invataturile cele sanatoase: este purgator sau nu este purgator?; este imaculata conceptie sau a murit Maica Domnului?; purcede Duhul si de la Fiul sau nu?; se poate impartasi cu azime sau nu?; este obligatoriu postul sau nu?; este pacat cel facut cu nestiintza sau nu? etc. etc. etc. Si o data ce invatatura catolica este opusa celei ortodoxe atunci nu se poate ca amandoua sa fie bune si sa fie aceleasi "invataturi sanatoase". Voi spuneti ca noi ortodocsii avem "comuniune incompleta" (ceea ce e hula impotriva Bisericii), si deci mai bine ziceti ca invataura catolica e buna si cea ortodoxa nu e buna (nu incompleta) cum au zis catolicii 700 de ani si stim de o treaba.
|
#8
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Exemple:
1. Sfîntul Ierarh Marcu al Efesului (+1444) „Căci ei au dat pricina schismei, în mod vădit purtînd adăugirea ... Ne-am rupt mai înainte de ei, sau mai degrabă i-am tăiat și i-am despărțit de trupul comun al Bisericii, ca avînd un cuget nepotrivit și necuvios și ca făcînd adăugirea, în mod irațional. Prin urmare, ne-am întors de la ei, de vreme ce erau eretici și din cauza aceasta ne-am despărțit de ei.” (Enciclica către Creștinii Ortodocși de pe tot Pămîntul) „Noi de fapt am rupt toate legăturile cu latinii tocmai fiindcă sunt eretici. Pacea cu ei se poate reface numai atunci cînd se vor lepăda de adăugirea la Crez și vor primi învățătura noastră despre purcederea Duhului Sfînt.” (Sinodul de la Ferrara-Florența) - 2. Sfîntul Sfințit Mucenic Cosma Etolianul (+1779) „Pe Papă să-l blestemați, fiindcă el este cauza… Noi avem o poruncă ce spune să anatematizăm pe oricine adaugă sau nu crede în ceva mic din cele pe care le-au legiuit Părinții Bisericii noastre.” (Profeții despre urgiile ce vor veni) 3. Sfîntul Ignatie Briancianiniov (+1867) „În chip hulitor, papismul atribuie unui om însușiri dumnezeiești și îi dă acestuia o închinare cuvenită și potrivită numai lui Dumnezeu.” „O mare parte dintre nevoitorii bisericii apusene, socotiți în sînul acesteia ca foarte mari sfinți – aceasta după căderea ei de la Biserica Răsăriteană și îndepărtarea Sfîntului Duh de la ea – s-au rugat și au ajuns la vedenii, bineînțeles mincinoase, prin metoda pe care am amintit-o. Acești păruți sfinți se aflau în cea mai cumplită înșelare drăcească. Înșelarea își ridică deja în chip firesc capul pe temeiul hulirii împotriva lui Dumnezeu prin care este schimonosită la eretici credința dogmatică. Purtarea nevoitorilor latinilor, cuprinși fiind de înșelare, a fost întotdeauna „extatică” din pricina neobișnuitei lor înfierbîntări trupești și pătimașe. Într-o asemenea stare se afla Ignațiu de Loyola, întemeietorul Ordinului iezuiților.” (Despre înșelare) Mai sunt si altele dar ajunge atat deocamdata. Spuneti: <Sfintii Parinti sunt acei sfinti ai BISERICII NEDESPARTITE> - Biserica este nedespartita in continuare, este cea ortodoxa. Spuneti: <Biserica dv, sau cel putin unii din Biserica dv> - ce invata unii (preoti sau laici) nu este invatatura ortodoxa ci invatatura ortodoxa este cea a Sfintilor Parinti, data prin Sfinti si intarita de ceilalti Sfinti de dupa ei si cine o propovaduieste pe aceasta acela este drept credincios. "Vamile vazduhului" sunt cu totul altceva decat sa zicem "talpa iadului". Diferenta cea mai mare si cea mai clara este ca purgatoriul este foc curatitor iar cine a ajuns in purgatoriu se curata si ajunge in rai, pe cand din iad cei cu pacate mici nu se curatesc acolo. Deci iadul nu este nicidecum "loc de curatire". Daca nu se face rugaciune (invatatura orodoxa), liturghie, milostenie pentru ei acolo raman pentru totdeauna. Nu mai intru si in alte diferente. Spuneti: <este imaculata conceptie sau a murit Maica Domnului? Varza totala. Ghiveci.> - Imaculata conceptie duce imediat la faptul ca Maica Domnului nu a avut pacat stramosesc si deci nu putea sa moara si atunci a venit imediat dogma ridicarii cu trupul la cer, total diferit cu invatatura ortodoxa despre moartea Maici Domnului. Nu e nici o varza. Spuneti: <Avand originea in Tatal, Duhul Sfant nu ar purcede fara Fiul. De aceea credem ca Duhul Sfant isi are procesiunea de la Tatal si de la Fiul si nu credem ca Fiul ar fi un element ignorat si ignorant in aceasta procesiune.> - Voi nu credeti dar Sfintii Parinti cred. Doar Dumnezeu Tatal este izvorul Dumezeirii sunt carti intregi scrise despre filioque deci nu puteti spune ca aici nu e invatatura opusa. Si spune clar invatatura ortodoxa ca Duhul nu purcede si de la Fiul. Cu azime nu se poate impartasi conform invataturii ortodoxe. (si nici latinii nu impartaseau cu azime in trecut) Postul la catolici nu este obligatoriu. Adica nu este pacat sa nu posteasca omul. Nu exista postul de 40 de zile sau cele 4 posturi de peste an. Este vinerea un fel de post optional (doar de la carne) si de ala esti scutit daca faci o fapta buna. Iar la ortodocsi nu te poate dezlega preotul decat in cazuri exceptionale, boala, neputinta, etc. La catolici pacatul este doar cel facut cu stiinta si vointa deplina. Daca catolicul a pacatuit fara sa stie ca e pacat nu are nici o vina. Iar la ortodocsi nestiinta este una din radacinile tuturor pacatelor fiind in capul listei pacatelor. Va dau un exemplu daca o femeie (catolica) face avort fiind superficiala in credinta ei si se ia dupa societatea si stiinta care o invata ca avortul este un fel de chiuretaj sau scoaterea unui dinte si ca fiinta unama se considera a fi fatul abia dupa 3 luni. (bineinteles cu toate argumentele stiintifice). Are pacat sau nu? Aici am spus eu: Si o data ce invatatura catolica este opusa celei ortodoxe atunci nu se poate ca amandoua sa fie bune si sa fie aceleasi "invataturi sanatoase". Si dv.: Aici aveti dreptate. Ei abia aici suntei unul dintre putinii catolici care recunoaste ca invatatura ortodoxa si cea catolica sunt opuse si nu pot fi amandoua aceleasi "invataturi sanatoase". Un catolic in mod normal ar incerca sa o suceasca cu termeni si sensuri si concepte fara aiba curajul sa recunoasca deschis adevarul. Aici dv. l-ati recunoscut. Felicitari. Conceptul de "Comuniunea imperfecta" vine dupa sute de ani de anatema date de romano-catolici asupra ortodocsilor (si invers), iar anatema sigur nu insemna "comuniune imperfecta". "Comuniunea imperfecta" inseamna si faptul ca ortodoxia nu are comuniune perfecta cu Dumnezeu dupa invatatura catolica. Deoarece spuneti ca catolicismul are comuniunea perfecta cu Dumnezeu iar noi avem invatatura diferita si o distanta fata de voi, deci noi nu avem comuniunea perfecta cu Dumnezeu (dupa invatatura catolica). Ceea ce este o hula la adresa Bisericiii Ortodoxe. Dar bineinteles ca si B.O. huleste romano-catolicismul daca e sa vb din punct de vedere catolic. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te provoc să aduci o dovadă în sprijinul celor spuse (ceea ce, evident, nu vei putea, pentru că sunt vădit neadevărate), iar în caz contrar te rog să-ți ceri iertare pentru faptul că ai răspândit minciuni. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ioan Paul Al II-lea | nsd | Biserica Romano-Catolica | 3 | 08.09.2015 20:01:17 |
Sa-l pomenim in rugaciuni pe Paul | cristiboss56 | Umanitare | 5 | 28.04.2010 21:45:03 |
Paul washer - sermon jam | cristian24 | Pocainta | 0 | 14.11.2009 11:39:14 |
Patriarhul Bartolomeu si Papa Ioan Paul a IIlea | mihailt | Despre Biserica Ortodoxa in general | 5 | 22.06.2008 16:16:04 |
|