![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Departa de la mine gandul si ispita ca as fi mai treaz decat altii, inseamna ca nu sunt rog deloc Cuvantuli Lui Dumnezeu! Sta scris sa nu te asezi pe scaunul din fata, pentru ca vei merge cu rusine pe cel din spate, daca locul tau nu se cuvine in fata! Sa te pui pe scaunul cuvenit! Daca am scris ceva am spus ca sa intaresc si sa completez, nu am spus ca toti fac la fel, am scris pentru cei care nu fac, nu pentru cei care fac Voia Lui Dumnezeu! Eu sunt mai pacatos si mai nevrednic decat cred multi, dar e de datoria noastra sa ne completam unul pe celalalt! Asa ca toti il avem pe Dumnezeu din leagan si de mici copii simtim parca ce e bine si ce e rau! Nesimtirea de care zici, nu cred ca a fost! Oare nu ai plans, oare nu ai ras fara sa stii? Dar asta nu inseamna ca ai trait in nesimtire! Dumnezeu sa ne Lumineze cu Adevarul Lui! |
#72
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce ne-a dat Dumnezeu din nastere este liberul arbitru, nu Duhul Sfant, mai ales ca noi ne nastem din pacat si anume pacatul stramosesc, pe care il are specia, adica toti oamenii nascuti din femeie si barbat, indiferent de starea de sfintenie sau pacatosenie a parintilor. S-a scris mult pe forum despre botez, despre Duhul Sfant; le gasesti scrise pe diversele topicuri. Domnul Iisus Hristos sa ne lumineze pe toti! |
#73
|
|||
|
|||
![]()
Că iată întru fărădelegi m-am zămislit și în păcate m-a născut maica mea. - Psalmul 50
|
#74
|
|||
|
|||
![]()
Florin, am observat si eu ca scrii numele Mantuitorului cu un singur "I", apoi am verificat si citatele tale sunt din Biblia Cornilescu. Iar discursul tau este asemanator cu cele neoprotestante, te rog sa scrii "alta confesiune" daca nu esti ortodox.
|
#75
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Una ortodoxa si una aparent ortodoxa, in care poti gasi chiar si preoti (formal) ortodocsi dar orientarea este neoprotestanta. Intre cele doua exista o rivalitate si o lupta care nu este evidenta pentru cei care nu au avut contact cu mediul lor. Problema cea mai mare cu Oastea Domnului este istoria - au unele parti cu accente neoprotestante de care nu prea se pot debarasa. De ex. la ei mirenii tin predici, sunt incurajati sa tina predici, sa foloseasca instrumente muzicale, chiar in slujbele tinute in Biserica, sa vina cu "exemplul personal al unei vieti schimbate" in fata celorlalti, sa "studieze Scripturile", uneori dupa capul lor si intr-o maniera neoprotestanta, relativizarea ortodoxiei uneori redusa la statutul de simpla confesiune printre altele "crestine", etc. In plus, perioadele in care au stat departe de BOR i-au apropiat de neoprotestanti, baptisti in special iar relatiile au ramas chiar si dupa '89 cand in cea mai mare parte au reluat legatura cu BOR. Iar baptistii stiu ca "Oastea" este o portita facila de "evanghelizare" si exploateaza aceasta relatie istorica si nu doar, la maxim.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#76
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca despre asta era vorba. Botezati: 85%. Credinciosi 5% (poate).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#77
|
||||
|
||||
![]()
@Nastya
Nu m-am suparat deloc si nici nu am dorit sa va pun la punct. Discutam. Nici eu nu vorbesc de la mine,ci ma bazez pe ce spun duhovnicii. Nu va consider ecumenista. Consider ca este mai degraba vorba despre o neintelegere, decat de opinii diferite. Sf.Nectarie se refera la dragostea pe care trebuie sa o avem ptr. toata lumea: ortodocsi, heterortodocsi, pagani, atei, iudaici, dusmani etc. Si are perfecta dreptate. Apoi, tot Sf.Nectarie spune ca in afara Bisericii Ortodoxe nu exista mantuire, insa asta nu inseamna ca el nu a iubit si iubeste pe toti oamenii. Eu m-am referit la falsa iubire care se tot flutura in prezent, la acea idee ca daca spui ca exista doar Un Botez, O Biserca si Un Dumnezeu, atunci inseamna ca nu ii iubesti pe ceilalti, ceea ce este complet fals. Avem atatia duhovnici care s-au pronuntat f.ferm impotriva ecumenismului, insa in acelasi timp sunt plini de iubire ptr. toata lumea. Eu am dorit doar sa fac o delimitare intre iubirea adevara si iubirea ecumenista care doreste sa facem o branzarie comuna. Daca ai citit de la inceput topicul, ai vazut ca cineva a spus ca dogmele si doctrinele nu sunt importante, ci numai caile inimii, a dragostei. Ori stim ca duhovnicii nostrii nu spun asta. Dogmele si doctrinele sunt importante. Pe baza afirmatiei ca dogmele nu sunt importante am spus ca nu putem pune iubirea omeneasca(adica, iubirea asta lumeasca, care nu este indumnezeita, bazata mai mult pe emotie; cand am zis iubirea omeneasca nu m-am referit la iubirea de oameni) mai presus de Adevar. Tare multe se mai cer azi in numele "dragostei". Daca nu ai dogme si doctrine, de unde stim unde e erezie si unde nu e? Eu nu contest deloc ce ati postat, sunt perfect de acord. Totusi, consider ca am vorbit despre chestiuni diferite. Sper sa intelgeti ce doresc sa spun. (daca doriti sa intelegeti exact ce am dorit sa spun si despre ce vorbeam eu, ascultati ce spune acest parinte : https://www.youtube.com/watch?v=mfGpnf7N7FQ ; https://www.youtube.com/watch?v=LtzOz4G7bIE ; inregistrarea completa se gaseste pe youtube ) ***** (la modul general) Este o diferenta intre Ecumenic, (deci sobornicesc, apostolesc) si ecumenist(ciorba). * Modul de transmitere a vinei pacatului stramosesc Taina Botezului https://www.youtube.com/watch?v=0UxoV5kaYNQ
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#78
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa nu fim pesimisti. Dumnezeu mantuieste sufletele si cu siguranta ingerul pazitor primit la botez o sa incerce mereu sa il intoarca pe om la credinta. Dumnezeu nu isi paraseste oamenii, chiar daca nu sunt buni crestini in prezent. Unii se pot pocai abia pe patul de moarte. Sa nu ii judecam caci nu stim noi ce se va intampla cu ei. Doar citim si auzim mereu de tineri sau batrani intorsi Acasa. Un om botezat a primit: Taina Botezului, Mirungerea, Sf.Impartasanie---3 taine pline de har. Cel nebotezat nu a primit nici o taina. Parintele Amfilohie spune ca diferenta dintre un om botezat si un om nebotezat este ca diferenta dintre lumina si intuneric.
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#79
|
|||
|
|||
![]()
Cunosc un singur sfant care a scris ceva ce tinea nu numai de ecumenism, ci de new-age, daca traducerea e corecta. Este o carte scrisa in tinerete, se scrie ca apoi sfantul si-a schimbat total conceptiile, dupa ce a devenit episcop. E vorba de cartea Sfantului Nicole Velimirovici (canonizat in 2003): http://apologeticum.wordpress.com/20...numiti-sfinti/
Spuneam ca are idei new-age, pentru ca zei pagani sunt numiti sfinti, de exemplu Krishna, Buddha, Hermes sau Zoroastru. E o carte scrisa in tinerete, in 1917, in timpul razboiului, sfantul tinea cuvantari in Anglia si SUA, e posibil sa fi fost scrisa pentru cei din vest. Oricum, stim ca sfantul avea conceptii opuse, ortodoxe, ne arata in Catehismul scris in 1949, unde chiar spune ca trebuie sa luptam impotriva punerii credintei crestine pe acelasi plan cu alte religii. Iar la explicarea pasajului din Crez "Cred intru Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica" sfantul scrie: "Se poate mântui omul în afara Bisericii? Nu se poate mântui, pentru că Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fără de care nimeni nu se poate mântui, ca o mâna desprinsă de trup."
Mai trebuie remarcat un lucru, Sfantul Nicolae a fost duhovnicul Sfantului Iustin Popovici (care stim ce pozitie transanta avea in legatura cu ecumensimul), sfantul Iustin insistand in timpul vietii pentru canonizarea sfantului Nicolae. Prin acest exemplu vedem cum cineva care are conceptii new-age ar putea sa prezinte ca dovada aceasta carte, desi e un adevar trunchiat. Chiar am gasit referiri la aceasta carte pe site-uri ezoterice. |
#80
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mărturisire de credinta impotriva Ecumenismului (!!) | colaps | Generalitati | 72 | 27.12.2015 02:21:26 |
articol marturisire evreu | E_my | Iudaismul | 172 | 26.02.2012 11:20:47 |
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 170 | 21.11.2010 20:57:23 |
Despre spovedanie sau marturisire-mihail florin | ionut12 | Generalitati | 1 | 21.11.2010 13:59:40 |
|