![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu nu vrea sa fim deprimati,insa mijloacele de obtinere a bucuriei difera.Cele pe care noi le vedem ,si cele pe care Dumnezeu stie ca sunt bune pentru noi. As putea spune ca modul de obtinere a bucuriei crestinului trece tot timpul printr-o suferinta,insa noua ne place sa fim bucurosi fara a tranversa acea durere.Psalmistul spune "Intru necaz m-ai desfatat". Sunt foarte multe de spus,insa daca m-as lungi mai mult as fi greu de citit. Poate intr-o viitoare postare. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De asemenea, suferința vine când Dumnezeu o trimite sau o îngăduie, iar noi ar trebui să îi mulțumim lui Dumnezeu și pentru bune și pentru cele care nu ni se par bune. Dar cine caută suferința intenționat? Probabil sfinții, sau cei care au o conștiință mai apropiată de ....cele sfinte... Last edited by Annyta; 28.05.2013 at 18:40:37. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
As mai putea raspunde cu urmatoarele lucruri
CRESTINUL care este mai osarduitor,chiar este indemnat sa aiba cat mai putine bucurii,prin post sa micsoreze bucuria pricinuita de mancare,prin insingurare sa limiteze bucuria vederii cu celorlalti,iar la limita ,calugarul sa rupa orice bucurii care ii vin din lumea aceasta,familie,lume,calatorii etc,dedicandu-se cat mai mult lui Dumnezeu. Insa luptandu-se zilnic sa limiteze bucuriile lumesti,ii apar ca rezultate bucuriile duhovnicesti,care sunt de alt rang,si care trec zilnic prin acest razboi nevazut si continuu,care provoaca suferinta,insa care in final,ca victorie,aduce bucuria cea duhovniceasca,care nu piere. Si lupta cu mandria aduce tot asa suferinta,pentru ca a indura umilirea fara sa ripostezi e greu,insa dobandirea smereniei iata aduce in final bucurie. Si putem continua. Daca insa te referi la bucuriile lumesti,e adevarat,toti le cautam si le vrem,si eu deasemenea,insa ele nu ne aduc pe termen lung indreptare ,si as putea spune ca sunt urmate de multe ori de dezamagiri si suferinte. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Încercând să trăim poruncile lui Dumnezeu, ajungem treptat la a fi mai indiferenți de tentațiile lumești. Dar poruncile lui Dumnezeu încep cu iubirea de Dumnezeu, de aproapele șamd. Nu se limitează la gândirea la moarte și iad. Asta este o etapă, relevantă în contextul luptei cu mândria și probabil și în alte cazuri. În general sunt de acord cu ce scrii. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Suntem in acea stare in care numai in necazuri ne aducem aminte de Dumnezeu. Si ca sa revenim la acele cuvinte,asta inseamna sa tii mintea in iad,nu numai sa te gandesti la iad,ci sa te socotesti tu in acea stare ,ca daca ai muri acum ai fi demn de iad,nu de rai,lucru care aduce dupa sine constientizarea de sine,smerenia si gandul dupa fapte bune si rugaciune. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este timp și pentru suferință, dar și pentru bucurie, cum spune și Înțeleptul: Citat:
Să-i mulțumim lui Dumnezeu și pentru necazuri, dar și pentru bucurii. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bineinteles ca atunci cand te bucuri,nu mai tii mintea ta in iad... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nevoitorul adevarat - cu putere – nu doar cu vorbe pe buze, se hraneste cu otravuri. Le transforma in nectar. Nici-un iad nu poate rezista in fata lui, fiind transformat pe dinlauntru in lumina, pace si bucurie. Dar daca este refuzat paharul otravit, cum va putea fi oare gustata apa vietii?
__________________
|
|