Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #41  
Vechi 29.05.2013, 15:21:25
Leonid7 Leonid7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.05.2013
Mesaje: 119
Implicit

Poti sa reflectezi la urmatorul lucru: De ce la intalnirea efectiva cu Hristos ,preotul spune la chemarea la Impartasanie:

Cu frica de Dumnezeu ,cu credinta si cu dragoste sa va apropiati....

Vezi cum se impletesc aceste trei ?!
Reply With Quote
  #42  
Vechi 29.05.2013, 15:22:01
vsovivivi vsovivivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.08.2012
Locație: Insectharul creștin ortodox israelit
Religia: Ortodox
Mesaje: 549
Implicit

Citat:
În prealabil postat de heaven Vezi mesajul
Eu am inteles ideea exprimata in mesajele de mai sus,insa,nu inteleg cum poti ajunge sa Il iubesti pe Dumnezeu din teama?.........

Cine iubește pe Dumnezeu cu adevărat, pe Cale, se teme de El ca să nu păcătuiască pentru că asta este Înțelepciunea sfântă dăruită de sus încă de la întemeierea lumii. Cine nu iubește pe Hristos și Cuvântul lui Dumnezeu să fie an-a-tema... și să nu se creadă el pe sine ca locuind întru ciclul anual de grație dăruit de Dumnezeu creștinilor care-și fac întotdeauna temele prin Iisus Domnul și răspund prezent... la greu, atunci când vine furtuna necredinței care vrea să-ți zboare crucea de pe umeri, nu crucea vieții tale ți-o fură ci crucea ÎNVĂȚĂTURII și răbdării. Întâi trebe lepădare de sine, de satana, de păcate, de gLume, apoi cruce și abea apoi mărturisire... cu toată viața ta și a omului și nu doar cu zidurile și instituțiile fățărniciei unde este trecut cu viclenie numele Domnului ca să se păcălească toți fraierii că aia e biserica și sigur e în cămări Mesia sau musai în pustie.

Last edited by vsovivivi; 29.05.2013 at 15:37:28.
Reply With Quote
  #43  
Vechi 29.05.2013, 15:26:02
Leonid7 Leonid7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.05.2013
Mesaje: 119
Implicit

Desi nu era tema topicului ,am sa postez ceva si mai relevant,de la Cleopa :

Sfantul Isaac Sirul : Frica lui Dumnezeu este temelia tuturor faptelor bune. El spune ca intelepciunea are doua capete : primul capat este frica lui Dumnezeu si al doilea capat este dragostea de Dumnezeu. Dar pentru ce asa ? Pentru ca toata fapta buna se incepe de la frica lui Dumnezeu si se termina in dragostea de Dumnezeu, care este legatura desavarsirii si treapta cea mai de sus a tuturor faptelor bune, caci mai mare decat toate este dragostea. Dar, ca sa ajunga cineva la dragostea de Dumnezeu, negresit trebuie sa aiba mai intai frica lui Dumnezeu. Ca de aici porneste toata fapta buna : din a se teme omul de Domnul.
Auzi ce zice Duhul Sfant ? Fericit este omul care se teme de Domnul, ca intru poruncile Lui va voi foarte. Ai auzit ? Cine se teme de Dumnezeu, voi este foarte mult sa faca poruncile lui Dumnezeu, adica fapteel bune; dupa cum si cela ce nu se teme, isi da frau liber la toata rautatea si la tot pacatul.
Cine are frica lui Dumnezeu, este ceel mai intelept om de pe fata pamantului. Pentru ca spune Sfantul Grigore de Nissa, marele filosof si fratele marelui Vasile, asa : " Am vazut pe multi oameni care s-au silit sa invete toata stiinta cea din afara, iar in cele teologhicesti, adica in stiinta despre Dumnezeu, nu putin au sporit. Dar fiindca le-a lipsit lor adevarata intelepciune, care este frica lui Dumnezeu, departe s-au facut de Dumnezeu si in mocirla tuturor relelor au ajuns ".
Reply With Quote
  #44  
Vechi 29.05.2013, 15:26:24
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

heaven, cred că putem privi frica și din perspectiva de a nu supăra pe cineva care te iubește și pe care îl iubești. Sunt de acord însă că această frică nu trebuie să ne inhibe, ci să ne determine să ne purtăm, să trăim cu grijă, cu atenție, încercând să deosebim binele de rău șamd.

Iar sintagma acestui topic, am mai spus-o, se potrivește într-un anumit context. Căci ispitele, supărările, greutățile, tristețea apar în viața noastră vrând-nevrând. Atunci nu trebuie să ne pierdem nădejdea, chiar dacă mintea noastră este "în iad".

Iar dacă Dumnezeu ne dă bucurii, nu văd cum le-am putea refuza. Știu însă că bucuriile în această viață sunt vremelnice, trecătoare, și atunci, în bucurie, putem aveam conștiința că de a-i mulțumi lui Dumnezeu și pentru bune, și pentru cele mai puțin bune care au fost și care vor urma.
Reply With Quote
  #45  
Vechi 29.05.2013, 15:38:12
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Mai cred că frica are și efect educativ. Din experiență pot spune că omul, simțindu-se iubit, fiind tratat cu bunătate, poate să ajungă să creadă că toate i se cuvin și să "sară cumva calul", sau să "întindă coarda"... înțelegeți ce vreau să spun. Căci nu suntem suficient de maturi și responsabili. De fapt vorbesc despre mine. Atunci Dumnezeu ne mai dă câte o palmă, ca să ne aducă pe drumul cel bun, din marea Sa iubire. Palma asta ne învață și frica de El. Poate de aceea frica este pusă înaintea iubirii. Căci cine nu a simțit și pedeapsa lui Dumnezeu, are o imagine trunchiată a Lui. Oricum nu ajungem noi, sau eu, la o cunoaștere completă a lui Dumnezeu. Dar faptul că e și drept, nu numai bun, nu trebuie uitat.

Încerc să-mi explic de ce și frica de Dumnezeu e bună.
Reply With Quote
  #46  
Vechi 29.05.2013, 15:44:45
vsovivivi vsovivivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.08.2012
Locație: Insectharul creștin ortodox israelit
Religia: Ortodox
Mesaje: 549
Implicit LA iad...

Însă nu este zis și scris 'în iad' ci ''la iad, adică la seiful din bancă unde ți-ai dat credința din inima ta căci acolo unde îți este comoara acolo îți va fi și inima ta.

Cine e iadul și cine or fi porțile iadului?.. de trebuie să-ți ți mintea în ei... însă fără să deznădăjduiești!
Mincinoșii păcălici cuibăriți în eul din tine, acolo unde este frică smintită de Dumnezeu, acolo unde este sofismul superstițios lipit și unit cu frica cea bună.

Last edited by vsovivivi; 29.05.2013 at 15:55:18.
Reply With Quote
  #47  
Vechi 29.05.2013, 17:43:33
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.250
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Leonid7 Vezi mesajul
Desi nu era tema topicului ,am sa postez ceva si mai relevant,de la Cleopa :

Sfantul Isaac Sirul : Frica lui Dumnezeu este temelia tuturor faptelor bune. El spune ca intelepciunea are doua capete : primul capat este frica lui Dumnezeu si al doilea capat este dragostea de Dumnezeu. Dar pentru ce asa ? Pentru ca toata fapta buna se incepe de la frica lui Dumnezeu si se termina in dragostea de Dumnezeu, care este legatura desavarsirii si treapta cea mai de sus a tuturor faptelor bune, caci mai mare decat toate este dragostea. Dar, ca sa ajunga cineva la dragostea de Dumnezeu, negresit trebuie sa aiba mai intai frica lui Dumnezeu. Ca de aici porneste toata fapta buna : din a se teme omul de Domnul.
Auzi ce zice Duhul Sfant ? Fericit este omul care se teme de Domnul, ca intru poruncile Lui va voi foarte. Ai auzit ? Cine se teme de Dumnezeu, voi este foarte mult sa faca poruncile lui Dumnezeu, adica fapteel bune; dupa cum si cela ce nu se teme, isi da frau liber la toata rautatea si la tot pacatul.
Cine are frica lui Dumnezeu, este ceel mai intelept om de pe fata pamantului. Pentru ca spune Sfantul Grigore de Nissa, marele filosof si fratele marelui Vasile, asa : " Am vazut pe multi oameni care s-au silit sa invete toata stiinta cea din afara, iar in cele teologhicesti, adica in stiinta despre Dumnezeu, nu putin au sporit. Dar fiindca le-a lipsit lor adevarata intelepciune, care este frica lui Dumnezeu, departe s-au facut de Dumnezeu si in mocirla tuturor relelor au ajuns ".
Părintele Cleopa a fost mare pentru multe lucruri, dar dintre toate calitățiile lui excepționale aș deosebi formidabilul său dar de a adecva materialul omiletic la nevoile și capacitatea de înțelegere ale celor, nu puțini, care îl căutau pentru sfat și cuvânt de încurajare/îndreptare. Dat fiind faptul că cei mai mulți pelerini ai Sihăstriei căutau izbăviri din necazuri concrete, uneori aproape insolubile, părintele avea grijă ca aceștia, în caz că primeau răspuns bun (a se înțelege convenabil) la solicitările lor, să rămână și după aceea pe orbita credinței. Cleopa cunoștea foarte bine omul cu care are de-a face și era conștient că mulți dintre pelerini nu vor depăși niciodată registrul sacral al creștinismului, clasificat de către Sfântul Isaac Sirul la nivelul somatic și psihic. Că tot am pomenit de marele siriac, trebuie menționat aici că sfinția sa a arătat foarte limpede că frica, deși este indiscutabil începutul înțelepciunii (Pilde 1:7), aparține încă trupului, este o reacție instinctivă la o amenințare exterioară chiar și în varianta fricii de iad, respectiv de osânda veșnică. Tot Isaac arată mai departe că urmarea acestei stări de frică nu este încă duhovnicească ci psihică, înțeleasă în limbajul actual ca un fel de convertire din interes vizând "îmblânzirea Stăpânului". Funcționarea evlaviei în registrul sacral continuă cu dragostea din interes pentru Dumnezeu , cu nimic mai mizerabilă și mai falsă în straturile profunde decât omoloagele sale lumești, fiindcă urmărește mântuirea egoistă, salvarea individuală de amenințarea cu iadul și suferința veșnică. Deci Sfântul Isaac Sirul nu dă apă la moară pietiștilor și habotnicilor blocați în stadiul somatic și psihic , dar le înțelege neputința fără a le gira confuzia și pretențiile de mari înduhovniciți.
Una dintre cele mai frumoase ilustrări ale diferenței dintre sacral și duhovnicesc o găsim în teofania de pe muntele Horeb:

A zis Domnul: "Ieși și stai pe munte înaintea feței Domnului! Că iată Domnul va trece; și înaintea Lui va fi vijelie năprasnică ce va despica munții și va sfărâma stâncile, dar Domnul nu va fi în vijelie. După vijelie va fi cutremur, dar Domnul nu va fi în cutremur; După cutremur va fi foc, dar nici în foc nu va fi Domnul. Iar după foc va fi adiere de vânt lin și acolo va fi Domnul".(III Regi 19:11,12)

Iată și câteva texte din sfântul Isaac Sirul:

"Cel trupesc se teme de moarte ca animalele de tăiere. Cel rațional (psihic) se teme de judecata lui Dumnezeu. Dar cel care e fiu se teme nu de nuia, ci de frumusețea iubirii lui Dumnezeu" (Partea I, cuvântul 62)

"Teme-te din dragoste de El, iar nu pentru numele de aspru ce i s-a dat. Iubește-L nu pentru cele pe care ni le va da, ci pentru cele pe care ni le-a dat" (Partea I, cuvântul 50)

"Căința este plânsul omului ascuns vărsat în inimă când înțelege iubirea Tatălui, iar nu pentru că-i e teamă de osândă" (Partea a III-a cuvântul 6)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 29.05.2013 at 17:45:35.
Reply With Quote
  #48  
Vechi 29.05.2013, 17:47:32
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Părintele Cleopa a fost mare pentru multe lucruri, dar dintre toate calitățiile lui excepționale aș deosebi formidabilul său dar de a adecva materialul omiletic la nevoile și capacitatea de înțelegere ale celor, nu puțini, care îl căutau pentru sfat și cuvânt de încurajare/îndreptare. Dat fiind faptul că cei mai mulți pelerini ai Sihăstriei căutau izbăviri din necazuri concrete, uneori aproape insolubile, părintele avea grijă ca aceștia, în caz că primeau răspuns bun (a se înțelege convenabil) la solicitările lor, să rămână și după aceea pe orbita credinței. Cleopa cunoștea foarte bine omul cu care are de-a face și era conștient că mulți dintre pelerini nu vor depăși niciodată registrul sacral al creștinismului, clasificat de către Sfântul Isaac Sirul la nivelul somatic și psihic. Că tot am pomenit de marele siriac, trebuie menționat aici că sfinția sa a arătat foarte limpede că frica, deși este indiscutabil începutul înțelepciunii (Pilde 1:7), aparține încă trupului, este o reacție instinctivă la o amenințare exterioară chiar și în varianta fricii de iad, respectiv de osânda veșnică. Tot Isaac arată mai departe că urmarea acestei stări de frică nu este încă duhovnicească ci psihică, înțeleasă în limbajul actual ca un fel de convertire din interes vizând "îmblânzirea Stăpânului". Funcționarea evlaviei în registrul sacral continuă cu dragostea din interes pentru Dumnezeu , cu nimic mai mizerabilă și mai falsă în straturile profunde decât omoloagele sale lumești, fiindcă urmărește mântuirea egoistă, salvarea individuală de amenințarea cu iadul și suferința veșnică. Deci Sfântul Isaac Sirul nu dă apă la moară pietiștilor și habotnicilor blocați în stadiul somatic și psihic , dar le înțelege neputința fără a le gira confuzia și pretențiile de mari înduhovniciți.
Una dintre cele mai frumoase ilustrări ale diferenței dintre sacral și duhovnicesc o găsim în teofania de pe muntele Horeb:

A zis Domnul: "Ieși și stai pe munte înaintea feței Domnului! Că iată Domnul va trece; și înaintea Lui va fi vijelie năprasnică ce va despica munții și va sfărâma stâncile, dar Domnul nu va fi în vijelie. După vijelie va fi cutremur, dar Domnul nu va fi în cutremur; După cutremur va fi foc, dar nici în foc nu va fi Domnul. Iar după foc va fi adiere de vânt lin și acolo va fi Domnul".(III Regi 19:11,12)

Iată și câteva texte din sfântul Isaac Sirul:

"Cel trupesc se teme de moarte ca animalele de tăiere. Cel rațional (psihic) se teme de judecata lui Dumnezeu. Dar cel care e fiu se teme nu de nuia, ci de frumusețea iubirii lui Dumnezeu" (Partea I, cuvântul 62)

"Teme-te din dragoste de El, iar nu pentru numele de aspru ce i s-a dat. Iubește-L nu pentru cele pe care ni le va da, ci pentru cele pe care ni le-a dat" (Partea I, cuvântul 50)

"Căința este plânsul omului ascuns vărsat în inimă când înțelege iubirea Tatălui, iar nu pentru că-i e teamă de osândă" (Partea a III-a cuvântul 6)
Frumoasă și oportună clarificare! Mulțumesc!
Reply With Quote
  #49  
Vechi 29.05.2013, 18:00:27
Leonid7 Leonid7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.05.2013
Mesaje: 119
Implicit

Nu e si concluzia mea,nu putem trece peste etapa fricii de Dumnezeu,pentru ca citim nu stiu ce ,undeva. Cine se teme de Domnul e intelept . Mai e nevoie de adaugat altceva.

As putea trage concluzia ca cine se teme de Domnul e intelept,cine nu e superintelept...depaseste granitele simplei intelepciuni....
Reply With Quote
  #50  
Vechi 29.05.2013, 18:04:53
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Leonid7 Vezi mesajul
Nu e si concluzia mea,nu putem trece peste etapa fricii de Dumnezeu,pentru ca citim nu stiu ce ,undeva. Cine se teme de Domnul e intelept . Mai e nevoie de adaugat altceva.

As putea trage concluzia ca cine se teme de Domnul e intelept,cine nu e superintelept...depaseste granitele simplei intelepciuni....
Nu am concluzionat că se poate trece de etapa fricii, ci că această etapă este una de început. Adevărata iubire de Dumnezeu este cea care a depășit frica aceasta de început.

Nu am înțeles ultima ta frază.
Reply With Quote
Răspunde