![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
1-Vai noua daca El ne gaseste prea-incarcati de grijile si necazurile acestei vieti! Caci cine va putea sa duca supararea Sa, cine va suporta mania fetei Sale? De aceea s-a spus: "Privegheati si va rugati, ca sa nu cadeti in ispita." (Marcu 14:38), adica sa va lipsiti de Duhul lui Dumnezeu, caci privegherea si rugaciunea ne aduc harul Sau.
2- Fiecare fapta buna, facuta din dragoste pentru Hristos, ne daruieste harul Duhului Sfant, dar rugaciunea ne da acest har in mod deosebit, pentru ca intotdeauna este la indemana, ca o unealta de dobandire a harului Duhului Sfant. 3- Vom fi fericiti intr-adevar daca Domnul Dumnezeu ne afla pazindu-ne si plini de darurile Sfantului Sau Duh. 4-Sa ne rugam numai pana cand Dumnezeu Duhul Sfant se pogoara asupra noastra, cu harul Sau ceresc, in masura cunoscuta de El. Si cand El binevoieste sa ne viziteze trebuie sa ne oprim din rugaciune. Pentru ce ar trebui atunci sa ne rugam Lui, "Vino si Te salasluieste intru noi si ne curateste pre noi de toata intinaciunea si mantuieste, Bunule, sufletele noastre", cand El deja a venit la noi sa ne mantuiasca, pe cei ce ne incredem Lui, si Il chemam cu adevarat cu Numele Sau cel sfant, ca sa-L putem primi cu smerenie si dragoste pe Mangaietorul, in casa sufletelor noastre, flamanzind si insetand dupa venirea Sa? 4- In timpul rugaciunilor in care vorbesti cu Dumnezeu trebuie "sa fii linistit" in ceea ce priveste problemele lumesti. Dar iti voi spune, in numele Domnului, ca nu este numai necesar sa fii mort fata de acestea la rugaciune, ci cand prin puterea nemasurata a credintei si a rugaciunii Domnul Dumnezeul nostru Duhul Sfant se indura sa ne viziteze, si vine la noi in intregimea bunatatii Sale nespuse, trebuie sa fim morti si fata de rugaciune. Sufletul vorbeste in timpul rugaciunii, dar la pogorarea Duhului Sfant trebuie sa ramanem intr-o tacere desavarsita, pentru a asculta limpede si cu intelegere toate cuvintele vietii vesnice pe care El se va milostivi atunci sa ni le spuna. 5-Sunt trebuitoare atat trezvia deplina a sufletului si a duhului, cat si neprihanirea feciorelnica a trupului. Aceleasi cerinte au fost facute la Muntele Horev, cand israilitilor li s-a spus ca nici macar sa nu isi atinga nevestele, vreme de trei zile, inainte de aparitia lui Dumnezeu pe Muntele Sinai. Caci Dumnezeul nostru este un foc ce arde tot ce este necurat, si nimeni cu trupul sau duhul intinat nu poate intra in partasie cu Dansul. << va urma >>
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 03.07.2013 at 21:02:24. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
<< va urma >>
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum adica "Sa ne rugam numai pana cand Dumnezeu Duhul Sfant se pogoara asupra noastra"? Si dupa aceea, ce? Sa nu ne mai rugam? La o prima impresie explicatia data pare logica, dpdv al logicii mecanice, limitate. Insa daca te gandesti ca Dumnezeu este necuprins, atunci inseamna ca si cunoasterea Lui Dumnezeu care se releva prin Duhul Sfant, este necuprinsa, nelimitata, un urcus duhovnicesc mereu mai mult, pe masura ce omul poate sa Il primeasca - deci cu atat mai mult, ar trebui ca omul sa se roage! Cu atat mai mult cu cat primind, intelege, pretuieste si doreste Darul Lui Dumnezeu!
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Așa cum știu bine că ești, cine ești (o mare minciună, nu numai pe forum): oare lumina îți poate fi altcumva decât întuneric? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Dumnezeu sa iti ajute, Cezar, in tot ce iti este de folos!
Eu in continuare, cred ca daca biserica mea, anume biserica ortodoxa, a randuit nu numai in sfintele slujbe, dar si in rugaciunile pe care este dator mireanul a le face (in orice rugaciune, fie ca este de dimineata, de seara, acatiste, paraclise, etc), toate incep cu rugaciunile randuite de biserica ca fiind rugaciuni incepatoare, iar dintre acestea, prima rugaciune este Imparate Ceresc (!), atunci cred ca ORICINE imi va spune ca nu e necesar sa ma rog in felul randuit de biserica ortodoxa, chiar daca este vorba de o scriere atribuita unui sfant, nu pot sa pun baza pe o astfel de scriere, care contrazice ceea ce biserica a randuit pentru noi. Asa a randuit biserica mea, biserica ortodoxa: ca intre rugaciunile incepatoare sa fie Imparate Ceresc! Iar aceasta randuiala este valabila pentru TOTI ortodocsii, de la ultimul pacatos pina la cel mai mare sfant. Daca tu consideri ca doresti sa tii o alta randuiala, atunci nu pot decat sa ma rog ca Dumnezeu sa iti ajute in tot ce iti este de folos!
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
În biserica ta, precum tot spui, lucrurile sunt cum sunt. OK!
În Biserica noastră, a creștinilor ortodocși, e altă rânduială, prin Duhul. Fără legătură cu biserica ta și cu tine. (Că nu vrei legătura, iar nu din alt motiv. Facă-se voia ta!) P.S. Ca să nu fie dubii: în Biserica Ortodoxă, pe care o ponegrești mințind că te afli în ea ca mădular, femeia e femeie iar bărbatul e bărbat. În biserica minciunii, pe care o slujești, va fi fiind invers. Treaba voastră! Last edited by cezar_ioan; 05.07.2013 at 02:14:57. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Dumnezeu sa te ajute sa iti gasesti pacea, Cezare.
In rest, din partea mea, ca de obicei primesti tacere, pentru ca in starea in care esti, orice comentariu nu ar face nimic altceva decat sa il hraneasca pe dezbinator. Sa te ajute Dumnezeu in tot ce iti este de folos!
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 05.07.2013 at 08:53:02. |
|
|