![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
De acord, drag prieten, drag: ce putem, însă, să facem?
Tu, mai întâi, că ai pus problema (dreaptă, dealtfel), spune-ne: ce faci tu? Răspunde mai întâi la încercarea ta, de vrei să avem și noi, amărâții, oarecare nădejde... Lumină!, în Hristos Domnul! Lumină! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un prim raspuns dat chiar aici in thread : Se poate zice, intr-un fel, ca dobandirea Duhului Sfant este untdelemnul ce le lipsea fecioarelor celor nebune. Au fost numite nebune doar pentru ca uitasera rodul trebuincios al virtutii, harul Duhului Sfant, fara de care nimenea nu este si nu poate fi mantuit, caci: "Prin Duhul Sfant fiecare suflet este inviorat, iar prin curatire este transfigurat si luminat de Sfinta Treime, intr-o Sfanta taina."
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Imi esti martor , bun prieten , ca am scris de mii de ori pe acest forum , ca daca dupa fiecare Sfanta Marturisire a noastra in fata Duhovnicului , nu iinlaturam pentru totdeauna un pacat cat de mic , il pomenim pe Dumnezeu doar cu buzele si nimic mai mult , ori nu cred ca cineva de aici asta isi doreste .Aici intervine si forta tainica de nepatruns a Duhului Sfant , si tocmai de aceea am adus aceast text despre Duhul Sfant , si tu sti cel mai bine asta frate Ioane !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
O mica paranteza in afara subiectului , te rog sa-i pomenesti pentru luminare si indreptare pe Userii "fosti "si actuali : Leonte si Daniel777 !
Sa revenim la subiect , cu iertare pentru paranteza aceasta necesara . . . !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
O spun doar ceva despre invatatura prezentata de sfantul Serafim de Sarov chiar la inceputul cuvintelor sale. Sfantul ne spune ca doar faptele credintei sunt mantuitoare, faptele bune facute de cei ce nu sunt credinciosi sau crestini nu aduc nici har si nici vreo rasplata pentru viata viitoare. Dar sunt totusi fapte bune si Domnul il va ajuta sa afle adevarul si astfel sa primeasca rasplata. Dar va avea parte de aceasta doar daca pana la sfarsitul vietii vina in credinta dreapta si astfel primeste si harul mantuitor:
"Astfel Domnul intrebuinteaza toate mijloacele Sale dumnezeiesti pentru a-i darui unui astfel de om, in schimbul faptelor sale bune, sansa de a nu-si pierde rasplata din viata ce va sa vina. Dar pana se sfarseste aceasta viata, trebuie sa punem inceput cu o dreapta credinta in Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Care a venit in lume sa mantuiasca pe cei pacatosi si care, prin dobandirea de catre noi a harului Duhului Sfant, aduce in inimile noastre Imparatia lui Dumnezeu si ne deschide calea spre castigarea binecuvantarilor vietii ce va veni. Dar primirea de catre Dumnezeu a faptelor bune care nu sunt savarsite din dragoste de Hristos se limiteaza la aceasta: Ziditorul daruieste mijloacele pentru a le face sa vieze (cf. Evrei 6:1). Sta in puterea omului a le face sa traiasca sau nu. De aceea Domnul a spus iudeilor: "Daca ati fi orbi n-ati avea pacat. Dar acum ziceti: noi vedem. De aceea pacatul ramane asupra voastra" (Ioan 9:41). Daca un om precum Cornelie este placut in fata Domnului pentru faptele sale bune, desi acestea nu sunt facute de dragul de Hristos, si apoi crede in Fiul Sau, asemenea fapte ii vor fi socotite ca fiind facute din dragoste de Hristos. Dar in situatia contrara, omul nu are nici un drept sa se planga atunci cand binele pe care l-a facut este nefolositor." |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ap. Romani 5, 17-21; 6, 1-2
Fraților, dacă prin greșeala unuia moartea a împărățit printr-unul, cu mult mai mult cei ce primesc prisosința harului și a darului dreptății vor împărăți în viață prin Unul Iisus Hristos. Așadar, precum prin greșeala unuia a venit osânda pentru toți oamenii, așa și prin îndreptarea adusă de Unul a venit, pentru toți oamenii, îndreptarea care dă viață; căci precum prin neascultarea unui om s-au făcut păcătoși cei mulți, tot așa prin ascultarea Unuia se vor face drepți cei mulți. Iar Legea a intrat și ea ca se înmulțească greșeala; iar unde s-a înmulțit păcatul, a prisosit harul; pentru că precum a împărățit păcatul prin moarte, așa și harul să împărățească prin dreptate, spre viața veșnică, prin Iisus Hristos, Domnul nostru. Ce vom zice, deci? Rămâne-vom, oare, în păcat, ca să se înmulțească harul? Nicidecum! Noi, care am murit păcatului, cum vom mai trăi în păcat?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
||||
|
||||
![]() ![]() La 19 iulie 1903, în prezența familiei imperiale a țarului Nicolae al doilea, a peste trei sute de mii de credincioși și a unui sobor de slujitori condus de mitropolitul Petersburgului, a fost săvârșită slujba de canonizare a Cuviosului Serafim de Sarov (1759-1833), informează "Ziarul Lumina". Pentru întâia oară, viața marelui sfânt rus a fost scrisă în 1849, sub îngrijirea și cu binecuvântarea Sfântului Filaret Zdrozdov, mitropolit al Moscovei și cunoscut teolog, mai ales prin scrierea unui catehism ortodox, tradus în multe limbi. Acesta de altfel, se înrudea duhovnicește cu starețul din pustia Sarovului, prin duhovnicul său, Sfântul Cuvios Antonie, egumen al renumitei Lavre - Sfânta Treime de lângă Moscova - și fiu duhovnicesc al Sfântului Serafim. Cea mai completă lucrare, prin care Sfântului Serafim a devenit foarte cunoscut în Rusia, este Cronica Mănăstirii Diveevo, publicată în 1896 de Sfântul Ierarh și mărturisitor Serafim Ciciagov, o vreme, între anii 1908 și 1914, episcop de Chișinău și Hotin. Autorul acestei cărți, chiar îi mărturisea duhovnicului său, că într-una din seri, după ce finalizase lucrarea, însuși Sfântul Serafim i s-a înfățișat aievea spunându-i: „Îți mulțumesc pentru această cronică!”(profesor Vladislav Țâpin în Moștenirea Sfântului Serafim de Sarov și soarta Rusiei, Nijnii Novgorod, 2004, pag. 437). Lucrările inițiale ale comisiei alcătuite de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse, în vederea canonizării Sfântului Serafim de Sarov, au durat între 1892 și 1894, s-au desfășurat în 28 de eparhii și au înregistrat 90 de vindecări minunate săvârșite cu ajutorul sfântului. Cel care a întârziat pentru un timp proclamarea canonizării, a fost ober procurorul (delegatul puterii de stat în perioada sinodală - 1700-1917), care deși ar fi fost bine intenționat, nu înțelegea și, drept urmare, nu era de acord cu profunda asceză a Sfântului Serafim. Însă, în cele din urmă, acesta a trebuit să cedeze deciziei țarului, care s-a implicat personal în grăbirea proclamării oficiale a canonizării. 1.000 de zile și 1.000 de nopți pe o piatră în pădure în rugăciune Legat de viața Sfântului Serafim de Sarov, amintim că s-a născut într-o familie înstărită de negustori și constructori din orașul Kursk. Datorită mamei sale foarte evlavioase, dar se pare că și sub influența unui așa-numit nebun pentru Hristos, pe care adesea adolescentul Prohor, viitorul Sfânt Serafim, îl întâlnea în orașul său, a hotărât să aleagă viața de monah. Cu binecuvântarea bătrânului Dositei de la Mănăstirea Kitaev din Ucraina, la vârsta de 17 ani, Sfântul Serafim devine frate la mănăstirea din pustia Sarovului, unde deja trăiau mari nevoitori. Deși a fost încercat de cumplite suferințe fizice încă de la început și renunțase la o situație materială foarte bună, fratele Prohor s-a aratat neclintit în hotărârea luată. Primind ascultare la atelierele mănăstirii, în scurt timp ajunge cel mai priceput tâmplar. După noviciat este tuns în monahism, apoi hirotonit diacon și în cele din urmă preot. După mutarea la Domnul a părintelui Isaia, duhovnicul său, la vârsta de 40 de ani, Cuviosul Serafim se retrage în pustie. La un moment dat, cu profunda smerenie care îl definea, a refuzat stăreția unei mănăstiri. După acest episod, a urmat cunoscuta sa nevoință, de a petrece în rugăciune neîncetată o mie de zile și o mie de nopți, pe o piatră în pădure. Această asceză aproape suprafirească, asemenea celei a stâlpnicilor, era menită să păzească dobândirea harului Duhului Sfânt, în inima sa de sfânt, pentru care funcțiile, onorurile sau laudele, însemnau în primul rând întristare. Șederea sa pe acea piatră în pădure, avea să se prefacă în bucurie (Ioan 16; 20), deoarece ispita a fost biruită, iar nevoitorul a devenit și mai puternic.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Citate ortodoxe ale Sfantului Serafim de Sarov
http://citateortodoxe.ro/autor/sfant...sarov/pagina-1 |
|