![]() |
![]() |
|
#161
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum sa iti raspund la intrebare. Da, se pate intampla ca cineva sa observe lumina sau o alta minune si cei din jur sa nu o vada, nici chiar cel asupra caruia se face. De exemplu cineva vede in altar ca preotul e invaluit in lumina, desi nu e mare credincios cel ce vede. Nici preotul si nici cei din jur nu vad acestea. Nu e din cauza ca cel ce vede e sfant neaparat, tine doar de ce vrea sa ii arate Domnul. Si un ateu poate avea parte de o minune, chiar sa vada lumina harului, daca Domnul il cheama la credinta. Asadar exista astfel de minu ca cele descrise de mine, in care cineva vede ceva ce ceilalti nu vad. In acest fel si un aparat de fotografiat ar putea suprinde aceasta minune, dar cu o singura conditie, pe care am tot amintit-o: sa ingaduie Domnul sa fie aceasta minune, ca sa se vada pe o fotografie. |
#162
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Interesant soi de discernamant invoci. Citat:
Care a inceput sa fi exploatat si va fi si mai multe exploatate in viitor. Citat:
Din neatentie..stropeau cu mir in biserica si hop...a sarit pe icoane. Citat:
Ca incearca sa explice CUM se face asta in cazuri notorii pe care credinciosii, in naivitatea lor, le invoca chipurile, ca argumente in fata ateilor, este alta poveste.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#163
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#164
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Acum, reușiți să dați dovadă amîndoi că puteți să vă iertați creștinește reciproc și să faceți pace? În fond, sîntem cu toții frați întru Hristos. Demonstrați că puneți cunoștințele în practică. Mulți ochi se uită la dialogul vostru...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#165
|
|||
|
|||
![]()
Nu trebuie prea mult har, aici este o chestiune de logică. O logică simplă de care dumneavoastră și alți creduli nu vreți să țineți cont. Rămâne deci cum am stabilit, anume că toți ceilalți sunt lipsiți de orice har pentru că ei nu sunt niște "ființe de lumină".
|
#166
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă am respecta logica dumitale, atunci ajungem la concluzia că sfântul Serafim a mințit sau s-a înșelat atunci când i-a spus lui Motovilov că dacă nu era lucrarea Duhului asupra lui, nu l-ar fi văzut în har pe Serafim. Deci ori sfântul Serafim de Sarov spune adevărul și dumneata tragi concluzii greșite (ceea ce înclin să cred că este adevărul), ori dumneata ai dreptate și atunci sfântul Serafim de Sarov a fost un mincinos când a făcut acea afirmație (ceea ce înclin să nu cred că ar fi adevărul). |
#167
|
||||
|
||||
![]() Citat:
asa. Tu Decebal ai stabilit si cu mai cine? Sa stim si noi cine stabileste aici pe forum ce presupun si ce gandesc fiecare. Trebuie sa stim si noi astia care nu avem astfel de puteri. Ati facut vreun birou virtual in care analizati forumistii in acest sens? Te intreb textual acum. Consideri ca ortodocsii datorita faptului ca sunt botezati au primit har care nu scade nici nu creste si astfel trebuia toti sa lumineze ca doar toti sunt botezati si plini de har? acesta este criteriul pentru care fotografia nu este adevarata, dupa tine?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#168
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Acum iti pun o intrebare si m-as bucura sa ma lamuresti. Se prea poate sa nu fi inteles eu bine, si sa ma fi inselat in simtirile mele. Te rog sa imi expui intelegerea ta in raport cu ce te voi intreba, insa fara poezie si psihologie. Eu inteleg ca Dumnezeu este Lumina, lumina necreata, lumina dumnezeiasca. Iar harul este lucrarea lui Dumnezeu, adica energia necreata. Eu fac o distinctie intre Dumnezeu intreit in persoane, deci intre esenta dumnezeiasca si energia necreata care este lucrarea dumnezeiasca. Intrebarea mea este: lumina dumnezeiasca necreata ca si esenta dumnezeiasca este identica cu energia necreata ca lucrare a Sfintei Treimi , harul ce se revarsa catre noi? Eu simt si inteleg ca nu. daca ar fi da atunci esenta dumnezeiasca ar fi totuna cu lucrarea dumnezeiasca ceea ce eu nu pot crede. De aceea fac o distinctie intre lumina dumnezeiasca ca esenta lui Dumnezeu pe care cine o poate vedea, numai sfintii, si energia necreata - lucrarea Sfintei Treimi adica harul pe care si noi pacatosii o putem vedea. De exemplu in minunile lui Dumnezeu ca manifestari ale harului. De aceea eu spun lumina necreata referindu-ma la Sfanta Treime in esenta Sa si energia necreata - harul ca lucrare a Sfintei Treimi. Te rog sa discutam frumos , sa ne invatam unii pe altii, sa ne corectam unii pe altii, ca doi crestini care invata legea iubirii de semeni.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#169
|
||||
|
||||
![]()
De ce intreb asta. Iata ce am citit in acest articol, in cautarile mele sa vad daca ma insel:
http://www.crestinortodox.ro/dogmati...sca-69077.html "In concluzie, cele mai multe neintelegeri ale teologiei occidentale fata de deosebirea ce o face spiritualitatea ortodoxa rasariteana intre esenta si energiile necreate ale ei (lucrari, har, lumina) au provenit din faptul ca in Apus nu s-a dezvoltat conceptul de ipostas introdus in definitia de la Calcedon pentru a pune in relief toata semnificatia lui ca persoana. In teologia catolica s-a dezvoltat in ultima jumatate de veac tema persoanei, dar mai mult la aplicarea ei la om. In cea protestanta, dimpotriva, s-a dezvoltat tema persoanei chiar cu privire la Dumnezeu, dar s-a parasit tema fiintei lui Dumnezeu, ceea ce a avut iarasi urmari defavorabile. In rasarit s-a mentinut insa in continuare, fie si fara o dezvoltare formala, speciala, pe primul plan, in invatatura biblica si patristica despre Dumnezeu - cel intreit in persoane. Aceasta mentinere pe primul plan a ipostasurilor care echivaleaza cu o viziune personalista despre Dumnezeu, a dat Sf. Grigorie Palama posibilitatea sa inteleaga lucrarea, harul si lumina dumnezeiasca, ca neidentice cu esenta dumnezeiasca, pe cand viziunea esentialista despre Dumnezeu a impiedicat teologia catolica sa inteleaga lucrarea, harul si lumina dumnezeiasca, ca manifestari libere si variate ale lui Dumnezeu, neidentice cu fiinte lui Dumnezeu, considerata ca supusa static a simplitatii si monotoniei. " Probabil ca exprimarea mea a fost saracacioasa cand am spus lumina necreata referindu-ma la esenta dumnezeiasca. Nu stiu. Oricum astept raspuns de la tine si de la toti cei care doresc.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#170
|
||||
|
||||
![]()
iata aici minunea de pe Muntele Tabor si bineinteles cateva fotografii ce surprind momentul:
http://ortodoxvio1.blogspot.co.uk/p/...ele-tabor.html
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|