Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #161  
Vechi 01.08.2013, 16:57:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Aceasta-i întrebarea! Și aici mă mirați foarte, tu și Mihaela, pentru că voi spuneți de fapt așa:
1) un om nu a fost văzut niciodată strălucind de har, nu l-a perceput nimeni în lumina harului, nimeni prezent față către față, în relație directă, interpersonală
2) iată însă o poză a lui, unde acest om e împreună cu alți oameni, iar în poză el apare ca făptură luminoasă
3) deci noi susținem că el strălucește de har, deși nimeni dintre cei prezenți nu remarcă nimic strălucitor la el, după cum vedem cu toții din poză (oamenii își văd liniștiți de sfânta slujbă); noi însă așa credem, argumentînd că Dumnezeu a ascuns harul de ochii lor dar ni l-a dezvăluit nouă, prin intermediul fotografiei...
Si eu ma tot intreb de ce sunt atat de ce sunt atat de inversunati unii ca asa ceva nu se poate. Ar trebui sa sustinem ca oricum stralucea de har, chiar daca aparea in poza sau nu. Si atunci poza nu aduce nimic nou sau contradictoriu din ceea ce stiam deja. Observ ca unii probabil nu au inteles asta, si e posibil ca discutia sa aiba mai mult legatura cu pomenirea catolicismului in titlu. Are vreo importanta pentru noi daca poza e adevarata sau falsa? Tot credem acelasi lucru ca in poza.
Acum sa iti raspund la intrebare. Da, se pate intampla ca cineva sa observe lumina sau o alta minune si cei din jur sa nu o vada, nici chiar cel asupra caruia se face. De exemplu cineva vede in altar ca preotul e invaluit in lumina, desi nu e mare credincios cel ce vede. Nici preotul si nici cei din jur nu vad acestea. Nu e din cauza ca cel ce vede e sfant neaparat, tine doar de ce vrea sa ii arate Domnul. Si un ateu poate avea parte de o minune, chiar sa vada lumina harului, daca Domnul il cheama la credinta.
Asadar exista astfel de minu ca cele descrise de mine, in care cineva vede ceva ce ceilalti nu vad. In acest fel si un aparat de fotografiat ar putea suprinde aceasta minune, dar cu o singura conditie, pe care am tot amintit-o: sa ingaduie Domnul sa fie aceasta minune, ca sa se vada pe o fotografie.
Reply With Quote
  #162  
Vechi 01.08.2013, 17:28:32
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu cred ca ai inteles la ce ma refeream. Minuni false sunt minuni de la ingerii cazuti, nu minuni trucate. Minuni adevarate sunt minuni de la Domnul, nu minuni nefalsificate.
Am inteles, vrei sa zici ca sunt doua categorii de false minuni: de la diavoli si de la oameni.

Citat:
Asta spuneam, ca discernamantul in cazul minunilor tine de cercetarea duhurilor, de deosebirea intre minuni de la vrajmasul sau de la Domnul. Nu daca e trucat sau nu, am observat ca la catolici e preocuparea asta.
Aha, deci posibilele falsurile de la oameni nu trebuiesc investigate.
Interesant soi de discernamant invoci.

Citat:
Eu nu am intalnit in ortoodxie preocuparea daca cineva minte sau a facut un trucaj.
Da, credulitatea este unul din slabiciunile ortodoxului.
Care a inceput sa fi exploatat si va fi si mai multe exploatate in viitor.

Citat:
Chiar in cazul icoanelor care izvorasc mir, se cerceteaza daca nu a ajuns din neatentie mirul acolo, nu daca umbla vreun mincinos si pacalitor prin biserici sa dea cu mir pe icoane.
Bagi tu mana in foc pentru chestia asta.
Din neatentie..stropeau cu mir in biserica si hop...a sarit pe icoane.

Citat:
La atei probabil e preocuparea asta, ca se tem ca au facut credinciosii o conspiratie sa-i pacaleasca pe ei ca sa devina credinciosi si sunt suspiciosi la orice minune. De exemplu ca la Ierusalim Patriarhul a ascuns o lampa.
Nee..nici vorba, ei "stiu" ca nu exista minuni si ca ele sunt facute nu pentru a-i pacali pe ei, ci pe credinciosi.
Ca incearca sa explice CUM se face asta in cazuri notorii pe care credinciosii, in naivitatea lor, le invoca chipurile, ca argumente in fata ateilor, este alta poveste.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #163  
Vechi 01.08.2013, 17:36:21
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
4. Articolul si minunea nu se refera deloc la asta, la validitatea botezului catolic, am mai discutat asta. Se refera daca trebuie aplicata acrivia sau iconomia in cazul botezului catolicilor. Nici in cazul acriviei, nici in cel al iconomiei botezul catolicilor nu e considerat valid.
Esti sigur ca intelegi exact despre ce e vorba cu termenii astia?

Citat:
Nimeni in ortodoxie nu considera ca tainele catolicilor sunt valide.
O decizie ecumenica in acest sens, poti cita?

Citat:
Un simplu exemplu, daca ar fi asa niciun preot n-ar avea voie sa repete un botez valid, ar fi caterisit.
Nu si daca e botez valid cel mult prin iconomie.

Citat:
5. Cum am spus, e vorba de o minune, adica ce ingaduie Domnul. la fiecare botez se priemste harul, dar noi nu-l vedem si nici nu poate fi filmat ceva.
Poate vrei sa spui: "daca ar fi o minune..." ca pana una alta nu exista nici o certitudine in acest sens.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #164  
Vechi 01.08.2013, 19:07:09
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu stiu daca ai spus-o ironic, dar dupa parerea mea teologi sunt cei si induhovniciti, nu doar cei ce scriu despre dogma (aceia sunt scriitori despre invatatura).
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Nu orice colecționar de citate din catehism și de pe internet este teolog, asta ar trebui să știi dumneata foarte clar.
De acord cu amîndoi. Cînd am spus ”mari teologi forumiști” am fost ironic. De obicei nu sînt ironic, a fost o scăpare care nu se va repeta.

Acum, reușiți să dați dovadă amîndoi că puteți să vă iertați creștinește reciproc și să faceți pace? În fond, sîntem cu toții frați întru Hristos. Demonstrați că puneți cunoștințele în practică. Mulți ochi se uită la dialogul vostru...
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #165  
Vechi 01.08.2013, 19:16:38
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Cine va da puterea sa stiti ce presupun eu?
De unde aveti atata har sa stiti cele ale mintii mele?
Nu trebuie prea mult har, aici este o chestiune de logică. O logică simplă de care dumneavoastră și alți creduli nu vreți să țineți cont. Rămâne deci cum am stabilit, anume că toți ceilalți sunt lipsiți de orice har pentru că ei nu sunt niște "ființe de lumină".
Reply With Quote
  #166  
Vechi 01.08.2013, 20:23:29
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De aceea ucenicul Sfantului Serafim era si el stralucitor, pentru ca lumina ce se revarsa din sfant il cuprindea si pe el. Si nu pentru ca si el era vrednic sa lumineze asa, doar cei imbuntatiti pot face asta. Cei doi parinti le-au dat acelora acest dar extrem de rar.

In alte cazuri insa doar vad acea lumina, nu o si primesc. Uite si in continuarea pasajului cu Sfantul Serafim, scrie asa: "Când m-am depărtat de el, vedenia încă nu încetase: starețul păstra aceeași înfățișare ca și la început, iar lumina aceea neobișnuită, pe care o văzusem însuși cu ochii mei, încă îl mai lumina în întregime!”

Acum ucenicul se departase si nu mai era in lumina, dar vedea acea lumina emanata de sfant.
Asta este concluzia ta, nu și ceea ce spune Serafim de Sarov. Nu ai de unde să știi cât a stat Motovilov în lumină; faptul că se depărtase nu înseamnă că se depărtase și lumina de la el. Iar argumentul suprem împotriva părerilor tale este chiar afirmația sfântului Serafim, când spune foarte clar că dacă nu ar fi fost și el în lumina Duhului lui Dumnezeu nu l-ar fi putut vedea pe sfânt în har. Altfel spus noi îl luăm de reper pe sfântul Serafim și spusa lui că altfel nu putea fi văzut; de aici tragem concluzia logică și simplă că deși Motovilov se depărtase de sfânt, totuși Duhul nu Se depărtase de la Motovilov, pentru că altfel nu îl putea vedea în lumină în continuare pe sfântul Serafim. Deci concluzia dumitale, Domnule cătălin2, este greșită; și deatfel nici textul nu o pomenește, ci este vorba doar despre o adăugire a dumitale la text, o adăugire făcută în baza propriilor dumitale păreri și superstiții pseudo-ortodoxe.

Dacă am respecta logica dumitale, atunci ajungem la concluzia că sfântul Serafim a mințit sau s-a înșelat atunci când i-a spus lui Motovilov că dacă nu era lucrarea Duhului asupra lui, nu l-ar fi văzut în har pe Serafim. Deci ori sfântul Serafim de Sarov spune adevărul și dumneata tragi concluzii greșite (ceea ce înclin să cred că este adevărul), ori dumneata ai dreptate și atunci sfântul Serafim de Sarov a fost un mincinos când a făcut acea afirmație (ceea ce înclin să nu cred că ar fi adevărul).
Reply With Quote
  #167  
Vechi 01.08.2013, 20:26:22
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Nu trebuie prea mult har, aici este o chestiune de logică. O logică simplă de care dumneavoastră și alți creduli nu vreți să țineți cont. Rămâne deci cum am stabilit, anume că toți ceilalți sunt lipsiți de orice har pentru că ei nu sunt niște "ființe de lumină".
"Ramane cum am stabilit".
asa. Tu Decebal ai stabilit si cu mai cine?

Sa stim si noi cine stabileste aici pe forum ce presupun si ce gandesc fiecare. Trebuie sa stim si noi astia care nu avem astfel de puteri. Ati facut vreun birou virtual in care analizati forumistii in acest sens?

Te intreb textual acum. Consideri ca ortodocsii datorita faptului ca sunt botezati au primit har care nu scade nici nu creste si astfel trebuia toti sa lumineze ca doar toti sunt botezati si plini de har? acesta este criteriul pentru care fotografia nu este adevarata, dupa tine?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #168  
Vechi 01.08.2013, 21:14:38
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Continui să te amăgești, biată soră, cu prezența lui Hristos acolo unde nici gând să fie prezent.
E frumos că Îl iubești pe Domnul și că Îl dorești pretutindeni. Dar nu e de folos să confunzi îngerii între ei, luminițele cu Lumina și așa mai departe.
Credeam că ai capacitatea să te smulgi din fotoliul acelorași abordări pătimașe atunci când interpretezi un "input" din lumea ta subiectivă (adică să scoți mustul bun din imaginea psihică, subiectivă, iar nu oțetul).
Vezi însă ce greu e să te ridici atunci când te-ai îndulcit prea multă vreme în fotoliul iluziei? Doar o minune ne mai poate smulge din menghină, uneori.
Să-ți ajute Dumnezeu să înțelegi că obiectul psihologic în jurul căruia vorbim nu este unul și același! Deși obiectul fizic este același.
La tine, din câte constat, deocamdată nu sunt diferențe între Adevăr și minciună. Le-ai topit într-o dorință personală, vulcanică. Rău lucru faci, rău că iubești ceea ce ar fi trebuit să respingi dintr-o simplă mișcare, de la bun început: fantezia!
Să fi ales, mai întâi, căutarea răbdătoare și curată, bine condusă, iar nu efuziunile care îți întrețin impresia că ești un bun credincios și un vajnic apărător al credinței (împotriva bărbaților nebuni și încrezuți, nu-i așa femeie creștină?).
Căutarea, s-ar fi cuvenit mai întâi, adâncită. Care e un proces nesfârșit de delicat și tainic, cât îi viața.
Chit că Domnul, de fapt, e aproape.
Cezar, lasa incursiunile psihologice de dupa ecranul calculatorului si hai sa discutam ca doi crestini care doresc sa sporeasca intru Hristos nu sa scada. Crede-ma ca acolo unde intervine Dumnezeu, orice lege, axioma sau principiu lumesc , psihologic sau de care o fi , inceteaza sa mai lucreze.

Acum iti pun o intrebare si m-as bucura sa ma lamuresti. Se prea poate sa nu fi inteles eu bine, si sa ma fi inselat in simtirile mele. Te rog sa imi expui intelegerea ta in raport cu ce te voi intreba, insa fara poezie si psihologie.

Eu inteleg ca Dumnezeu este Lumina, lumina necreata, lumina dumnezeiasca. Iar harul este lucrarea lui Dumnezeu, adica energia necreata.
Eu fac o distinctie intre Dumnezeu intreit in persoane, deci intre esenta dumnezeiasca si energia necreata care este lucrarea dumnezeiasca.
Intrebarea mea este: lumina dumnezeiasca necreata ca si esenta dumnezeiasca este identica cu energia necreata ca lucrare a Sfintei Treimi , harul ce se revarsa catre noi?
Eu simt si inteleg ca nu. daca ar fi da atunci esenta dumnezeiasca ar fi totuna cu lucrarea dumnezeiasca ceea ce eu nu pot crede. De aceea fac o distinctie intre lumina dumnezeiasca ca esenta lui Dumnezeu pe care cine o poate vedea, numai sfintii, si energia necreata - lucrarea Sfintei Treimi adica harul pe care si noi pacatosii o putem vedea. De exemplu in minunile lui Dumnezeu ca manifestari ale harului.

De aceea eu spun lumina necreata referindu-ma la Sfanta Treime in esenta Sa si energia necreata - harul ca lucrare a Sfintei Treimi.

Te rog sa discutam frumos , sa ne invatam unii pe altii, sa ne corectam unii pe altii, ca doi crestini care invata legea iubirii de semeni.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #169  
Vechi 01.08.2013, 21:23:37
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

De ce intreb asta. Iata ce am citit in acest articol, in cautarile mele sa vad daca ma insel:

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...sca-69077.html

"In concluzie, cele mai multe neintelegeri ale teologiei occidentale fata de deosebirea ce o face spiritualitatea ortodoxa rasariteana intre esenta si energiile necreate ale ei (lucrari, har, lumina) au provenit din faptul ca in Apus nu s-a dezvoltat conceptul de ipostas introdus in definitia de la Calcedon pentru a pune in relief toata semnificatia lui ca persoana. In teologia catolica s-a dezvoltat in ultima jumatate de veac tema persoanei, dar mai mult la aplicarea ei la om. In cea protestanta, dimpotriva, s-a dezvoltat tema persoanei chiar cu privire la Dumnezeu, dar s-a parasit tema fiintei lui Dumnezeu, ceea ce a avut iarasi urmari defavorabile.

In rasarit s-a mentinut insa in continuare, fie si fara o dezvoltare formala, speciala, pe primul plan, in invatatura biblica si patristica despre Dumnezeu - cel intreit in persoane. Aceasta mentinere pe primul plan a ipostasurilor care echivaleaza cu o viziune personalista despre Dumnezeu, a dat Sf. Grigorie Palama posibilitatea sa inteleaga lucrarea, harul si lumina dumnezeiasca, ca neidentice cu esenta dumnezeiasca, pe cand viziunea esentialista despre Dumnezeu a impiedicat teologia catolica sa inteleaga lucrarea, harul si lumina dumnezeiasca, ca manifestari libere si variate ale lui Dumnezeu, neidentice cu fiinte lui Dumnezeu, considerata ca supusa static a simplitatii si monotoniei. "

Probabil ca exprimarea mea a fost saracacioasa cand am spus lumina necreata referindu-ma la esenta dumnezeiasca. Nu stiu. Oricum astept raspuns de la tine si de la toti cei care doresc.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #170  
Vechi 01.08.2013, 21:40:45
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

iata aici minunea de pe Muntele Tabor si bineinteles cateva fotografii ce surprind momentul:

http://ortodoxvio1.blogspot.co.uk/p/...ele-tabor.html
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
Răspunde