![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Da, și probabil ai făcut involuntar o oarecare compilare cu prima mărturisire a lui Pavel, din Fapte 3-7, unde accentul e pus pe persoana lui Saul și unde se mai precizează că bărbații care îl însoțeau auzeau glasul dar nu vedeau pe nimeni.
Aici, a nu vedea pe nimeni înseamnă, totuși, altceva decât a nu vedea nimic. Căci puteau să nu vadă pe nimeni (nici o persoană, precum, probabil, se așteptau), însă asta nu exclude să fi văzut, totuși, Lumina. Last edited by cezar_ioan; 10.08.2013 at 02:23:31. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In Faptele apostolilor 9,7 se spune ca cei care-l insoteau pe Saul au auzit glasul Mantuitorului Hristos, dar n-au vazut lumina. <<Iar bărbații care mergeau cu el pe cale stăteau încremeniți, glasul auzindu-l, dar nevăzând pe nimeni.>> <<Iar cei ce erau cu mine au văzut lumina și s'au înfricoșat, dar glasul Celui ce-mi vorbea nu l-au auzit.>> (Fapte 22,9) (In capitolul 22 in care” Pavel se apără în fața Iudeilor din Ierusalim; mărturisește cum s'a convertit și cum a fost trimis la neamuri. Pavel și tribunul roman.”) <<în calea mea, o, rege, am văzut în miezul zilei o lumină din cer mai puternică decât strălucirea soarelui, strălucind împrejurul meu și al celor ce mergeau cu mine. Și căzând noi toți la pământ, eu am auzit un glas zicându-mi în limba evreiască: Saule, Saule, de ce Mă prigonești? Greu îți este să lovești cu piciorul în țepușă;>>(Fapte 26, 13-14) (In cap. 26 in care ”Pavel se apără în fața lui Festus și a regelui Agrippa; amândoi îl găsesc nevinovat.”) Imi pare rau ca, atunci cand am scris pe topic, din Faptele apostolilor, capitolul 9, am citat doar versetele 1-6 in care e prezentat Saul. (Biblia nu se citeste doar pe bucatele; cand citim si trimiterile de la fiecare verset, avem o imagine completa a aceea ce a vrut Dumnezeu sa ne transmita. Si poate important ar fi sa nu ne grabim. M-am grabit si am gresit.) Asa gresim si iii smintim si pe ceilalti. Inca o data, pentru toti cei care au citit, va rog frumos sa ma scuzati. Suntem responsabili pentru cuvantul rostit si/sau scris. Poate privind asa lucrurile, prin prisma responsabilitatii cuvantului (rostit sau scris) nu ne-am mai certa, nu ne-am mai arunca vorbe (de ocara) nu ne-am mai privi in oglinzi strambe. Dumnezeu sa ne ajute sa fim crestini si prin fapte, gandire, iubire… nu numai prin Botezul ortodox care a ajuns sa fie „fotografiat” ca marturie pentru veridicitatea lui. Cu asa MARTURIE, nu e de mirare ca ne certam si ne impartim in tabere, desi Apostolul Pavel ne spune sa nu fim dezbinati si sa nu dezbinam Biserica. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ma adresez acum tuturor forumistilor de pe acest topic si va rog frumos sa nu va suparati.
Poate recititi comentariul parintelui Petru Pruteanu (referitor la „minunea” cu botezul etc.), chiar daca din prima, nu sunteti de acord cu ce scrie acolo. Poate, n-ar fi rau, sa cititi atent si cu sufletul si cu mintea, ce scriu Sfintele canoane despre Botez. Chiar nu mai sunt importante? Din Sfintele canoane nu reiese CLAR ca botezul romano-catolic nu este valid/ dar nici ca ar fi valid. Sunt nuanțe. Trebuie citit, inteles. Si oricum, trebuie sa apelam la un duhovnic. Poate n-ar fi rau sa recitim din sfintii parinti despre minuni, idoli, idolatrie, false minuni etc. Revenind la poza topicului, cred ca ideea e din aceeasi categorie (si sunt si altele dar acum n-am avut vreme sa caut) cu topicul: „Intoarcerea raului Iordan – numai pe stil vechi”. http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=15960 <<Raul Iordan se intoarce, imaginile acestea sunt elocvente. Dumnezeu ne trimite un semn pentru noi necredinciosii. Data este aceasi ca si acum 2000 de ani, de Boboteaza pe stil vechi.>> Daca ortodoxia are nevoie de astfel de dovezi pentru a demonstra validitatea Botezului, atunci: 1. ori ortodoxia nu e ceea ce tot spunem la fiecare doua mesaje din cinci 2. ori nici unul dintre noi nu e ortodox 3. trebuie sa-i dam dreptate domnului Decebal care vorbeste despre „ortodoxisti” Mesajul domnului Decebal:<<Dar ce este tipic Ortodoxiei......propaganda ortodoxistă cu fotografii trucate, falsificate? Credeți cumva că are Ortodoxia nevoie de o atât de dezavantajoasă propagandă? De ce nu apără ortodoxiștii "ortodoxia" lor cu argumente reale, spre exemplu cu prezența Duhului Sfânt în viața lor? Dar este mai ușor să-L "prinzi pe Duhul" în poze trucate și măsluite decât să Îl ai prezent și lucrător în viață, nu-i așa?>> Cred ca este printre putinele mesaje care, referindu-se strict la fotografia de pe topic, spune exact ce trebuia sa spuna: ca ortodxia nu are nevoie de astfel de propaganda pagubitoare. Ba chiar astfel de mesaje, poze, idei etc. sunt impotriva ortodoxiei. Si atunci, se naste intrebarea: Sustinem ortodoxia, sau o denigram? Ce inseamna sa crezi in Dumnezeu? Credinta e totuna cu confirmarea? Atunci de ce ne spune Biblia: ”Cred Doamne, ajuta necredintei mele?” (Marcu 9,24) Si, in tot ceea ce spunem si scriem sa plecam de la Cuvantul lui Dumnezeu din Biblie si atunci, cu siguranta, n-am mai bate campii. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Doamnă Nastya, aș vrea de asemenea, pe lângă cele argumentate aici de mine și de Cezar Ioan, să vedem chiar așa mai îndeaproape lucrurile și "dovezile".
Rog pe oricine să observe că povestea, așa cum ne-a fost livrată, este cusută cu foarte multă ață albă și este prezentată într-un chip foarte ciuntit și fragmentar. Nu ni se arată efectiv cine și când a fost botezat. Nu ni se arată fotografii cu persoanele, chipurile în cauză, înainte de botez. Deci nu avem pe ce baze să facem vreo diferențiere. Din câte văd, acea "ființă de lumină" îmi pare mai mult a avea conturul unui bărbat cu părul tuns scurt decât al unei femei, chiar și cu batic în cap. Repet încă o dată, nu sunt date fotografii dinainte de botez să vedem cine ar fi persoanele, chipurile lor și pentru a putea face vrei comparație. Altfel pe acea "ființă de lumină" cu cine o comparăm? De unde are cineva certitudinea că nu este o făcătură? Din nou, așa cum am mai spus, sunt suficiente întrebări și argumente logice, care stau sau pot sta de fapt la mintea oricui pentru a investiga acele poze și veridicitatea lor. Cum de nimeni nu a mai surprins acea luminare minunată în afară de, chipurile, aparatul de fotografiat? Cum de nimeni din cei prezenți nu mai sunt înveșmântați în vreo lumină măcar asemănătoare cu a presupusei nou botezate? Să fi pierdut toți, inclusiv preoții de acolo, harul Botezului, de nu mai strălucește nimeni precum acea "ființă de lumină"? Întrebări logice, doamnă și ceilalți, întrebări simple și logice la care văd că nu se răspunde, pentru că nici nu poți răspunde, dacă vrei să întreții obscurantismul și superstiția, decât prin divagații de la subiect, apelul la tot felul de încrengături și abordări obscurantiste. Last edited by Decebal; 13.08.2013 at 10:47:11. Motiv: corecturi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Indiferent daca fotografiile sunt sau nu trucate, un lucru este sigur: atata Duh Sfant ca la botez nu mai are omul niciodata, caci la botez ii sunt iertate si toate pacatele. Ori de la botez incoace, tot omul e f harnic in a strange pacate, fara a reusi sa se descoroseasca total de ele si indepartand astfel Duhul de la el. Duhul nu se indeparteaza total decat la moarte. Asa spune IPS Seraphim Joanta intr-o predica despre botez. Si atunci nu ar fi de mirare ca o eventuala fotografie sa prezinte pe cel botezat ca fiind plin de lumina.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
V-am mai răspuns la lucrurile ăstea în altă postare, dar probabil că iar ați citit pe diagonală, sau poate vă faceți că nu ați citit.
Un om poate să aibă mai mult Duh Sfânt decât la Botez, în primul rând prin celelalte Sfinte Taine, cum sunt Ungerea cu Duhul Sfânt și Împărtășirea cu Trupul și Sângele lui Hristos; apoi poate să primească prin daruri și haruri ale Duhului Sfânt, potrivit râvnei personale spre sfințenie. V-am mai spus atunci că nu cred că ÎPS Serafim a putut să facă o astfel de afirmație, pentru că este greșită, iar dacă nu mă credeți puteți oricând să îl întrebați ca să vă lămurească, deși eu spun că v-am oferit destule argumente viabile în favoarea celor spuse de mine. Cred că ÎPS Serafim a spus ceva, dar bunii noștri ortodocși, mai ales prin mecanismul de tip telefonu' fără fir, au interpretat greșit spusele ÎPS iar după aceea au început să răspândească aceste erori ale lor de interpretare pe post de cuvinte autentice ale ÎPS Serafim. Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In general nu mint, asa ca nu mai repeta aceasta prostie si retrage cuvintele. Last edited by Miha-anca; 13.08.2013 at 22:48:04. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
.....................
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:51:19. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar cel care nu e scufundat de trei ori in apa, nu are „har dumnezeiesc”? Botezul este „canonic” si atunci cand este facut in regim de urgenta. Regulile le gasiti in Catehismul Bisericii Ortodoxe Romane, in scrierile Sfintilor parinti, in Sfintele canoane etc. Un crestin (adevarat) se gandeste si la aproapele său si daca aproapele este ateu, eretic sau cazut in mari pacate etc. Un crestin nu traieste sub un clopot de sticla sau intr-un borcan, fara sa fie in contact cu lumea din afara. Suficiența nu este o calitate. 2. <<am atentionat inca de atunci ca Biserica ortodoxa nu are nevoie de confirmari ca sa demonstram Duhul Sfant cu care se umple cel care se boteaza canonic in biserica noastra. Am mai mentionat ca pentru cei care nu cred , Dumnezeu uneori mai face si minuni si de asemenea am apreciat pozitia lui N. Priceputu care a spus nu stiu. Pentru ca noi chiar nu stim, nici unii nici altii, doar presupunem cu diverse argumente stiintifice, sau nu.>> Sunteti sigura ca pentru aceia care NU CRED, Dumnezeu face minuni prin Sfintii Sai, prin Sfintele Moaste sau prin icoanele facatoare de minuni? Un om care nu crede in Dumnezeu va desfiinta orice MINUNE, dupa legile („intelepciunii acestei lumi”) care-l ajuta sa masoare, sa cantareasca si sa numere. Credinta e un dar de la Dumnezeu. Il rugam pe Dumnezeu sa ne ajute sa credem. ”Cred Doamne, ajuta necredintei mele?” (Marcu 9,24). E paradoxal, dar asa se intampla. Si e nevoie de Har. <<Constatăm că Domnul pune credința orbilor la încercare, întrebându-i în prealabil: „Credeți voi că pot face aceasta?” De unde reiese că săvârșirea minunii implică din partea celui în cauză credința. Ajutorul Domnului, săvârșirea minunii apar legate de credință; operația are loc într-un câmp al efectului de rezonanță. Domnul, apoi, grăiește: „După credința voastră, fie vouă”. Ajutorul, așadar, e proporțional credinței. Cu cât este credința mai mare, cu atât va fi și ajutorul mai deplin. Hananeancăi, următor manifestării unei credințe de neclintit și neabătută de respingere, tăcere și chiar de o gravă jignire, Domnul îi spune: fie ție după cum voiești (Matei 15, 28), pogorământ excepțional motivat de o excepțională tărie de caracter.>> http://nicolaesteinhardt.wordpress.c...inta/#more-106 |
|