![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Creștinul nu primește Trupul și Sângele Domnului doar așa, ca un premiu. Nu ca recompensă pentru merite, ci ca medicament suprem pentru întărire întru sfințenie. Tocmai pentru a căpăta puteri noi ca să ducă lupta duhovnicească mai departe. Cunoașteți alt motiv pentru care creștinii se împărtășesc cu Hristos? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://carteromaneasca.wordpress.com...-impartasanie/ Citat:
Citat:
Dupa Sfanta Impartasanie se continua pocainta. Cadem, ne ridicam, o luam de la capat. Vede Dumnezeu ca suntem vai de capul nostru si ne ajuta, daca ne smerim. Daca nu, ne smereste el. Dumnezeu sa ne ajute sa ne mantuim. Last edited by antoniap; 26.08.2013 at 17:01:51. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sfînta Maria Egipteanca s-a împărtășit imediat ce a decis să-și schimbe viața, apoi s-a restras în pustie. ”Ceea ce vedem uimitor în viața ei nu este neîmpărtășirea de‑a lungul câtorva zeci de ani (chiar dacă unii își găsesc în această scriere hagiografică un argument în sprijinul propriei ignoranțe), ci faptul că înainte de a merge în pustie, când abia făcuse făgăduință de pocăință Maicii Domnului, dar nu împlinise nici cea mai mică parte a canonului ce‑l „merita” pentru păcatul desfrânării, ea s‑a împărtășit cu Sfintele Taine în biserica Înaintemergătorului de lângă Iordan și abia după aceea a mers în pustie să se pocăiască. Deci Sfânta Maria nu a neglijat în nici un fel lucrarea iertătoare și sfințitoare a Sfintelor Taine. Mai mult decât atât, ea a fost convinsă că fără Hristos nu poate face nimic (Ioan 15:5) și de aceea nici nu și‑a conceput pocăința fără lucrarea tainică a lui Hristos prin Sfintele Taine. Vedem deci că așa‑zisul „argument” în favoarea unei împărtășiri mai rare nu este valabil. Cazul Sfintei Maria Egipteanca este în mod clar unul special și aproape unic, chiar dacă mai există și alți sfinți care s‑au împărtășit rar.”
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ioane,
Un motiv în plus ar fi, ca un bonus de la Domnul, tămăduirea trupului.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Preotii se impartasesc la fiecare Sf. Liturghie?
daca e asa, aceasta inseamna ca ei ar trebui sa posteasca (cu tot ce presupune Postul, nu numai restrictiile alimentare) tot timpul aproape. Poate ne raspunde un preot cum procedeaza cu enoriasii sai.... Pentru noi e orecum nerelevant, oricum majorittatea omanilor se impartasesc in timpul unui post. Dar in trebarea are si o alta nuanta; -"ati fi dispusi sa postiti continuu" asta seamana a viata in pustie, nici macar a manastire. - "pentru a va impartasi de fiecare data"- nici Parintii Pustiei nu se impartaseau de fiecare data, si ca sa zic asa, ei sunt campionii postului intre oameni. Deci pana la urma intrebarea este de fapt; Sunteti gata sa va dati cu totul lui Hristos? Aici imi vine o alta intrebare in minte: pentru cei care merg la manastiri duminica, la Litughie, ati vazut sihastrii veniti sa participe? S-au imparatasit? Daca simtiti ca raspunsurile au iz de indiscretie, poate imi raspundeti pe privat... |
|
#6
|
||||||
|
||||||
|
Eu așa știu.
Citat:
Nu știu să fie vreun preot pe aici care să și spună că e preot... Deci trebuie să mergi la un preot să-l întrebi dacă vrei răspuns. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 26.08.2013 at 20:39:38. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
"Eu mănînc numai vegetale și nu trăiesc în pustie... Nu e greu."
Nu ma refeream ca e greu sa manaci numai vegetale; dace sa te referi strict la regimul alimentar- nu ajungi la esenta postului, care e renuntare. Nu stiu care sunt motivele regimului dumneavoastra, dar am senzatia ca sunt primar convingeri ce tin de igiena alimentatiei- adica va pare ca hrana vegana e mai sanatoasa. Cand vorbim de post intelegem altceva- renuntari la patimi, la uniune conjugala etc....pana la urma mi se pare, ca sa fiu ma exacta, ca intrebarea dumneavoastra este "ati deveni vegetarian pentru a va impartasi de fiecare data?" Daca suntei vegetarian, considerati ca e o conditie suficienta pentru a va impartasi la fiecare Sf. Liturghie? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Renunțarea la patimi și lupta împotriva păcatelor sînt condiții fără de care un creștin nu e tocmai ortodox. Dreapta credință presupune automat și fapte, nevoințe, viețuirea într-o stare măcar pe linia de plutire dacă mai mult nu reușim încercînd. Deci posturile speciale invocate de duhovnici sau posturile de peste an rînduite de Biserică nu sînt perioade cînd doar atunci luăm scutul și sabia luptînd împotriva celui rău, ci războiul pe care-l ducem este permament, pînă la ultima suflare. De asta cînd spun post mă refer la ceea ce mîncăm, pentru că celelalte trebuie să le facem tot timpul. Cît despre curăția în viața de familie - și aici vorbim strict de ortodocșii cununați de preot, asta se face de comun acord între cei căsătoriți, vorba lui Pavel. Nu văd nici un motiv ca să ne oprim de unirea în scopul facerii de copii cînd e zi de post. Da, înainte de Împărtășire e necesară măcar o zi de curăție și după aceea la fel - aici văd sensul, înțeleg și sînt de acord. Dar un mirean căsătorit care se împărtășește duminical nu are cum să țină curăție toată săptămîna, ar fi absurd. Hristos a lăsat Taina Căsătoriei tocmai ca să sfințească unirea celor doi, trup și suflet. La urma urmei, problema se pune dacă ne împotrivim gîndurilor desfrînate și dacă ne păzim ochii cînd apar cașchetele la orizont, nu că dacă în post concepem sau nu copii. Dacă sînt alții mai nevoitori, este alegerea lor și eu o respect.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
"[quote=Florin-Ionut;531741]Doamnă (nu vă știu numele ca să mă adresez),
Renunțarea la patimi și lupta împotriva păcatelor sînt condiții fără de care un creștin nu e tocmai ortodox. Dreapta credință presupune automat și fapte, nevoințe, viețuirea într-o stare măcar pe linia de plutire dacă mai mult nu reușim încercînd. Deci posturile speciale invocate de duhovnici sau posturile de peste an rînduite de Biserică nu sînt perioade cînd doar atunci luăm scutul și sabia luptînd împotriva celui rău, ci războiul pe care-l ducem este permament, pînă la ultima suflare. De asta cînd spun post mă refer la ceea ce mîncăm, pentru că celelalte trebuie să le facem tot timpul." Este adevarat ceea ce scrieti, dar oare facem asta? Oare "ne iese"? Si daca da, atunci sa se reduca, oare postul numai la ...alimentatie vegetariana? Cand stim ca stam asa de bine duhovniceste, ca numai mancarea sta intre noi si Potir? Mie imi pare o problema intoarsa: grea e lupta nevazuta, nu...tinutul regimului. Last edited by arwein; 26.08.2013 at 23:02:06. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/sex...riei/3660.html |
|
|