![]() |
![]() |
|
#451
|
||||
|
||||
![]() "Nu uita ca esti o caramida duhovniceasca din marea cladire a Bisericii lui Hristos. Ramai cuminte in acest zid socotindu-te legat de celelalte caramizi cu mortarul iubirii." "Pana la Dumnezeu, nu este nici jos, nici sus, nici aproape, nici departe, pentru ca Dumnezeu este pretutindeni si de aceea El e mai aproape de tine decat sufletul si trupul tau, numai sa stii si sa afli aceasta apropiere prin credinta si rugaciunie" "Cand Mantuitorul porunceste iubirea de vrajmasi, El n-o face ca sa te ingenuncheze in fata celui rau, ci ca sa te elibereze de raul din tine si in felul acesta sa-l limiteze." "Nu exista vrajmas mai mare pentru om decat omul insusi si de nimic nu trebuie sa se teama omul ca de el insusi. Cine isi stapaneste simtamintele, acela isi petrece viata in pace. Nu e un biruitor mai mare pe pamant, decat acela care se biruieste pe sine insusi si domneste asupra patimilor sale." (Pr. Arsenie Boca - Tinerii, familia si copii nascuti in lanturi)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#452
|
||||
|
||||
![]()
Cateva "alifii", de la iubitul parinte Arsenie Boca, pentru drumul nostru duhovnicesc pe care adesea obosim de la prea multe rani sufletesti:
ADEVĂRUL 1. Adevărul este ființă vie. 2. Inițiativa omului spre Adevăr tot Dumnezeu o trezește. 3. Oamenii sunt oile cele mai greu de păstorit. Nu sunt toate oi, mai sunt și berbeci și țapi; în veacul acesta oile sunt amestecate cu caprele. Nimic mai împărțit pe lume decât părerea oamenilor asupra adevărului. Oare este vina adevărului? Dumnezeu a știut această infirmitate a omului, a aflării adevărului curat, de aceea a dat Bisericii și slujitorilor ei legiuiți – lor singuri –, grija învățării lui curate. 4. „Scriptura nu se tâlcuiește cum îl taie capul pe fiecare”, strigă Sfântul Apostol Petru. Adevărul nu se înfățișează cum i se nălucește oricărei minți întâmplătoare. Creștinismul nu este ceea ce poate strâmba fiecare neputincios din el. 5. Cel mai greu păcat, veșnic fără iertare este starea omului împotriva adevărului. ASCEZA 6. Termenul de curățire (asceza) are două vârste și s-a încetățenit sub numele de purificare. Perioada ascetică cuprinde purificarea activă în care intră toate nevoințele din partea omului și purificarea pasivă, adică de curățire a firii de patimi dincolo de puterile omului, pe care o face Dumnezeu Însuși. El Își face loc curat în cei ce-L caută cu dragoste, dar puterile lor nu le mai ajung pentru aceasta și atunci ei trebuie să sufere curățiri mai presus de fire, ca să poată locui în ei cu slavă Cel mai presus de fire. 7. Faza de culminație a ascezei și de adâncire a trăirii duhovnicești se numește iluminare. În faza aceasta Darurile Duhului Sfânt primite la Botez se dezvoltă în toată deplinătatea lor și întăresc sufletul pentru și mai grele încercări. În faza aceasta pot apărea amăgiri și daruri extraordinare și cine le are e sfătuit să nu-și lipească inima de ele, pentru că nu numai că nu înaintează, dar poate pierde și tot ce a agonisit. Iar calea e din ce în ce mai subțire și tot mai mult trebuie să te lepezi de toate. 8. Asceza are și un caracter hristologic. În nevoințe nu e numai omul, e și Hristos prezent. În sforțările noastre e prezentă forța din firea omenească a lui Hristos. 9. Partea începătorilor este nevoința de a seca izvoarele patimilor din pământul inimii, precum și grija de a nu se sui cu mintea în văzduhul părerii, căci acolo bat furtuni mari și se rup aripile minții. ASCULTAREA 10. Dintre cele trei făgăduințe (monahale) cea mai grea e ascultarea, pentru că are de biruit mai mult patimile minții care discută cu Dumnezeu în loc să asculte fără discuție. 11. Dintre cele trei făgăduințe monahale, ascultarea necondiționată s-a dovedit cea mai grea, din două motive cu totul opuse: unul infirmitatea firii, iar celălalt personalitatea ei. 12. Disciplina ascultării ridică firea din infirmitate precum scoate și mândria din personalitate. Ascultarea face și pe leneși și pe vicleni să-și dezgroape talantul, precum acoperă și pe cei talentați de jefuirea slavei deșarte. 13. Chiar când se realizează sfințenia, nici aceasta nu dezleagă de acoperământul ascultării. 14. De Dumnezeu ascultăm necondiționat toată viața și fără abatere. Dacă însă povățuitorii noștri după Dumnezeu, stareții și duhovnicii, devin eretici și, ca atare, se încarcă din partea Bisericii cu pedeapsa afurisirii sau caterisirii, atunci suntem dezlegați de ascultarea lor, pentru că ei au strâmbat dreapta credință și prin conștiința lor nu se mai exprimă voia lui Dumnezeu. Dar ascultarea de Biserică nu încetează. 15. Mănăstirile cu viață de sine au slăbit votul ascultării și al sărăciei și din pricina aceasta sunt o formă decadentă de monahism. 16. Spre folosul vieții duhovnicești ești de mare câștig ascultând pe oricine. 17. Ascultarea e lepădarea de sine, luarea crucii în fiecare zi (Luca 9, 23). 18. Ascultarea stinge orice frământare și oprește orice inițiativă, deci toată energia, cu vremea, trebuie să se convertească în virtuți duhovnicești. 19. Ascultarea stinge personalitatea de pe planul lumii și, dacă e ceva de capul ascultătorului, toată înzestrarea lui se preschimbă în sfințenie, pe care, de multe ori, se poate întâmpla să n-o știe nimeni fără numai Dumnezeu. 20. Așa crește ascultătorul o personalitate a spiritului, când izbutește să treacă peste grămada sa de oase ca și cum ar trece altul. ATEISMUL 21. Obârșia ateismului este în Templul din Ierusalim. 22. Ateismul este o infirmitate, o monstruozitate și o eroare fundamentală a naturii umane. 23. Dacă ai bate pe un ateu cu dovezile ca pisălogul în piuliță și tot nu vei desface pe nebun de la nebunia sa. 24. Mintea care cugetă că nu există Dumnezeu cade în propria sa sentință, căci a te lupta din toate puterile împotriva a ceea ce nu există dovedește nebunia acestei lupte, nonsensul, absurdul și prin urmare și (nebunia) minții care o conduce. 25. Necredincioșii, spre rușinea noastră, își cred necredinței lor mai mult decât credem noi credința noastră.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#453
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cind tanarul propoavaduitor din nordul Palestinei, de 30 de ani si cu origine paterna necunoscuta, va fi impuscat in cap ("rana de moarte" de pe frunte), si va "invia" dupa trei zile, va dati seama ce de miracole se vor face. Cum sa nu! Logic ca va face mult bine. Genul acela de bine temporar, care alunga vesnicia arvunita de sangele lui Cristos. Nu pot decit cita acel etern indemna la trezvie, atribuit Arhanghelului Mihail: "Sa stam cu frica, sa fim cu luare-aminte!". Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 06.08.2014 at 20:32:59. |
#454
|
|||
|
|||
![]()
http://www.noidacii.ro/N0i,%20Dacii!...3/Olga%20G.pdf
Părintele Arsenie Boca s-a întors cu o masină care a fost somată de doi securisti să oprească. Soferul n-a vrut, dar Părintele Arsenie i-a zis că-i rămân cei doi copii pe drumuri fiindcă securiștii îl vor împușca daca nu oprește. Din mașina oprită Părintele Arsenie Boca a fost scos cu brutalitate și apoi bătut cu sălbăticie. E foarte probabil că șoferul l-a transpotat apoi la Sinaia lăsându-l în grija maicilor de acolo, înspăimântate de Securitate să nu sufle nici o vorbă de cele întâmplate. Probabil că părintele Pantelimon împreună cu părintele Dometie au presimtit ceva fiindcă aveau mare evlavie la Părintele Arsenie. De aceea s-au dus la Sinaia unde au rămas cam o săptămână, cât a durat agonia și maicile înspăimântate nu i-au lăsat să-l vadă pe cel torturat. Despre Părintele Arsenie Boca, preotul din Porumbacu de Sus mai spunea că "ar trebui să fie folosit la facultățile de teologie, la seminarii, la mânăstiri, în toată țara. Nu să fie ținut ascuns" Last edited by Ioan_Cezar; 06.08.2014 at 20:41:46. |
#455
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ma bucur ca ai revenit acasa si ai fugit de la "vecinii inselati de draci " ! ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#456
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#457
|
|||||
|
|||||
![]()
In mod evident am sa enervez niste oameni. Nu asta este scopul meu, dar sunt constient ca asta se va intampla. Si atunci cand faci o observatie si observatia “corecteaza” (sa-i spunem asa) lumea o ia ca atac la persoana.
Nu intentionez sa conving pe nimeni de nimic. Experienta mi-a demostrat ca argumentele rareori conving pe cineva, iar cand vine vorba de credinta aproape niciodata. Dar nu pot sa nu ma amus de unele lucruri. In primul rand aplicarea continutului melodiei celor de la Pasarea Colibri cu“Vinovatii fara vina cer sa se faca lumina”, doar ca aici se aplica “subiectivii acuza de subiectivism. Si in al doilea rand atitudinea de “baba de la coltuu strazii”: Ai auzit, fa, ce frumos a zis parintele la predica?” Ce? “Nu stiu, dar a zis frumos”. In cazul de fata”admiratia fata de o argumentare fara argumente. Asa ca sa le luam pe rand. Citat:
Citat:
Dar cand cineva nu vrea sa accepte “o da dupa gard”. Nici un om, niciodata nu va duce lipsa de denigratori. Asa ca asta nu este un argument. Citat:
Iar partea cu “la fel trebuie sa fie in cazul tuturor sfintilor” e.... Pe bune? Cati martori ai vietii Sfintei Maria Egipteanca sunt? Cati sfinti asceti de care nu stie decat Dumnezeu sunt? Dar daca vorbim de parintele Arsenie cati “martori” in favoarea sa sunt? Imi pare rau dar argumentara ta este foarte slaba. Citat:
Eu pot sa aduc,totusi, cateva argumente indirecte: 1. Parintele avea o inteligenta peste medie. Si asta este dovedita de cantitatea de informatii acumulate in timp scurt. 2. Parintele a studiat teologia si prin urmare cunostea invataturile Bisericii, implicit cele referitoare la reincarnare. 3. Parintele a sustinut infailibilitatea Bisericii. 4. Parintele, nu avea perturbari in gandirea logica (pana la proba contrarie) Cumulate cele 4 afirmatii duc la concluzia ca parintele nu putea sa sustina reincarnarea. In plus argumentul ca “eu incercam sa ma feresc de inselare”, dar nu am cautat suficient, este similar atitudinii arhiereilor din timpul Mantuitorului. Desi multi ii blameaza, cei multi nu au o parere corecta. Ei nu credeau ca el este Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Intrebarea si acuza care le poate fi adusa este reprezentata de raspunsul la intrebarea: “De ce nu credeau?” Citat:
Prostie si subiectivism? – nu eu am spus asta. Dar asa este. De ambele parti. Indiferent de cei care au si cei care nu au dreptate. Toti cei care se bazeaza pe barfe si nu au argumente credibile gresesc. Din punctul meu de vedere, atat timp cat eu nu am cum sa mai am acces la “sursa primara”-parintele si accesul la “sursa secundara” ar fi foarte dificil pentru ca ar trebui verificate afirmatiile foarte multor martori (multi subiectivi si nu neaparat credibili) singurul argument solid l-ar reprezenta parerea exprimata a Bisericii. Atat timp cat Biserica nu a spus nici ca este sfant, nici inselat si dupa cum am spus majoritatea dintre noi nu avem o alta sursa credibila atitudinea reticenta este una recomandata. Nu este vorba de comoditate, ci de discernamant.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#458
|
|||
|
|||
![]() |
#459
|
||||
|
||||
![]()
Exagerezi Lucian si inventezi si confectionezi argumentatii pentru inventiile tale si acuzatiile tale inventate.
1. Noi aici nu am acuzat pe nimeni de erezie. Te rog da citatul asta - ai inventat lucrul asta gratuit si te lupti cu o moara de vant. 2. Am incercat sa nu jignim si sa nu defaimam. 3. S-au pus cateva intrebari: cum se explica afirmatiile despre reincarnare si altele.... 4. S-a mai pus intrebarea cum ne pozitionam noi in cazul asta. 5. Asa cum au zis multi si eu sunt foarte foarte foarte constient ca sunt multi oameni care se indreapta spre credinta ca urmare a pelerinajelor la Prislop si ca urmare a citirii invataturii despre Parintele Arsenie. Este de necontestat lucrul acesta. 6. Ce doresc este sa gasesc pentru mine si pentru cei care sunt interesati o explicatie pentru lucrurile care au ramas in aer dar care EXISTA, sunt reale si ... nu au fost explicate pana acum. 7. Daca Staniloae, Papacioc si altii au stat deoparte de Parintele Arsenie atunci: - A. DE CE AU STAT DEOPARTE si CARE AU FOST "TOATE" AFIRMATIILE LOR pentru lucrul asta ? - B. Cum ne pozitionam noi in cazul asta 8. Asta cu sfintii care sunt supusi greselii nu stiu cum sa o interpretez. Daca Biserica zice clar de 2000 de ani un lucru si apoi vii si zici ca ... reincarnare atunci ? Si atunci care mai este lucrarea Duhului Sfant in sfant ? Duhul Sfant in primul rand se ingrijeste de cateva lucruri: curatirea de pacate, curatirea de falsitate, invatarea duhovniceasca si a realitatilor vesnice si "darea" de putere omului spre a se ridica spre DUMNEZEIRE. 9. Marturille sunt pentru mai multe lucruri. Marea lor majoritate sunt pentru tot felul de lucruri intamplate cu Parintele Arsenie. Dar sunt si marturii despre reincarnare - astea le bagi sub pres ? 10. Argumentul despre reincarnare este marturia parintilor care l-au auzit vorbind cu gura lui. Punct. 11. Astea cu argumentele indirecte nu tine deloc. Este mai puerila decat "slaba" mea argumentatie. Au fost multi intelepti in istorie care l-au respins pe Hristos. Ce e cu "e destept deci... " ? Deci ce ? 12. Nu am cautat suficient ? Dar tu ai cautat suficient sa imi demonstrezi contrariul ? Pentru ca esti exact in aceeasi situatie ca si mine. Si tine minte, ca sunt marturii si marturii. La un moment dat trebuie sa te opresti si sa faci si tu un bilant. In momentul asta eu incerc sa vad cum sunt lucrurile. 13. "Prostie si subiectivism" - asta e o jignire si o nesimtire din partea ta, gratuita. Te-ai bagat intr-o discutie fara sa fi citit threadul si mai arunci si cu invective. Pana acum era relativa liniste. Poate mai faci 1-2 ani de bun simt pe acasa si apoi vii si postezi - ce zici ? Pana sa fi postat tu aruncam fraze si ceva logica. CONCLUZIE: Noi am adus niste marturii gasite pe net. Si am incercat sa le explicam pe cat am putut, cu un dram zic eu de corectitudine si bun simt. Daca esti capabil sa prinzi putin pe logica si sa ai bun simt sa nu te agiti ia si despica fiecare fraza spusa. Pana atunci iti urez... putin bun simt. |
#460
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Èi mă întreb fireÈte de ce abia ACUM după atâÈia ani, după 25 de ani, este pusă la îndoială sfinÈenia părintelui Arsenie Boca, în contextul atacării altor duhovnici, monahi Èi opoziÈiei Patriarhiei Române faÈă de canonizarea sfinÈilor închisorilor comuniste. Eu văd totul ca pe un atac concertat la adresa ortodoxiei prin denigrarea marilor duhovnici ai poporului român. Ca lumea să nu mai aibă atâta evlavie la ei. Întrebarea este cine sunt aceste slugi care fac voia diavolului care arde de nerăbdare să termine odată cu ei. Deja m-am uitat pe comentariile făcute la filmul fără video Părintele Arsenie Papacioc Èi P. Ioanichie Bălan -despre rătăcirile P. Arsenie Boca.mp4 despre ,,înÈelareaâ părintelui Arsenie Boca Èi din start am observat că nu era vocea părinÈilor Arsenie Papacioc Èi Ioanichie Bălan (ceea ce înseamnă că s-au folosit de NUMELE LOR!!!). ObservaÈia mi-a fost confirmată de mai multe comentarii prin care alÈii remarcau acelaÈi lucru. Se poate face chiar Èi o expertiză a sunetului dacă vreÈi Èi veÈi vedea că totul este un fals grosolan. Filmul începe abrupt, fără nici o introducere. Iar comentatoarea cu numele dorina varzaru ne avertiza că EXISTĂ O FILMARE CU RELATĂRI ALE PĂRINTELUI PAPACIOC DESPE PĂRINTELE ARSENIE BOCA ÈI CONTRAZICE TOTAL ACEASTA ÎNREGISTRARE, DECI ESTE UN FALS, SUNT MULÈI PREOÈI CARE DIN INVIDIE SAU PROSTIE ÎNCEARCĂ SĂ-L DENIGREZE PE PĂRINTELE ARSENIE DAR NU VOR REUÈI. Părintele Ioanichie Bălan nu l-a trecut în Patericul românesc pentru că, fie avea îndoieli în privinÈa colaborării părintelui cu Securitatea (care a dezinformat masiv prin diverse zvonuri, precum că ar fi yoghin, desfrânat etc.), fie a fost supus unor mari presiuni în acest sens de către foÈtii securiÈti Èi masoni. În concluzie, miza acestui atac tot mai furibund împotriva marilor duhovnici ai românilor este de fapt împiedicarea canonizării sfinÈilor închisorilor. Pentru că, aÈa cum spunea monahul Teodot ar ieÈi la iveală adevărul Èi despre cei care i-au prigonit, care i-au torturat Èi ucis. MulÈumesc într-un fel celor care l-au atacat Èi i-au negat sfinÈenia părintelui Arsenie Boca, pentru că altfel nu aÈ fi scris nici aceste comentarii pe bloguri Èi nici acest articol iar unii nu ar fi auzit poate nici până astăzi despre sfinÈia sa, sau l-ar fi înÈeles în mod greÈit, căzând în plasa întinsă cu viclenie de duÈmanii ortodoxiei, propovăduitorii ecumenismului masonic. Paranormalul de fapt nici nu există în cazul sfinÈilor. Cei care îl denigrează acum pe părintele Arsenie Boca, necanonizat nici până astăzi de BOR, deÈi a trecut la cele veÈnice pe 28 noiembrie 1989, acuză credincioÈii pentru faptul că ei CAUTĂ MINUNI. Depinde cum interpretăm aceasta. Oamenii care stau la cozi mari pentru a se ruga la mormântul său trag nădejdea împlinirii unor dorinÈe Èi rugăciuni. Unora li se împlinesc dacă se roagă fierbinte Èi cu sinceritate deplină. ESTE INEXPLICABIL ÈI INADMISIBIL FAPTUL CĂ BOR NU L-A CANONIZAT NICI MĂCAR PE PĂRINTELE ARSENIE BOCA! Cercurile oculte se opun în mod evident. Acum au inventat Èi această poveste a înÈelării sale, DEÈI EI SUNT ÎN ÎNÈELARE!âŠ" -am adaugat aici cateva citate din acel articol de pe blogul lui raduiacoboaie. -deci eu nu am lovit in p Boca ci doar am prezentat ce zic anumiti duhovnici despre el si am dat citate din cartile scrise despre el... -eu ii apreciez pe parintele Arsenie Papacioc,P Iustin,si de asemenea pe monahul Teodot (pt curajul marturisirii..) -ca patriarhul e mason de grad 33 asta nu stiu si nu cred ca stie sigur nici raduiacoboaie (eu sunt impotriva masoneriei,aceasta organizatie satanica care a fost anatematizata de BOR in 1937) -si de asemenea sunt pt canonizarea sfintilor inchisorilor -eu zic ca inregistrarea cu Parintele Arsenie Papacioc si P. Ioanichie Balan -despre ratacirile P. Arsenie Boca este cat se poate de reala ,chiar eu am urcat video pe youtube (si printre altele am fost facut si mason si ecumenist-desi sunt impotriva masoneriei si a ecumenismului de cel putin 7 ani...) -zice raduiacoboaie "Filmul începe abrupt, fără nici o introducere."- da pt ca eu am aviut fisierul audio original,pe care l-am gasit pe net si l-am prelucrat cu Adobe Audition CS6,pt ca erau o gramada de spatii goale,si la inceput chiar,si am sters acel spatiu de aceea incepe brusc,de asemenea am aplicat un filtru ca sa scot un fasait,dar in rest inregistrarea e cat se poate de reala -vreau sa vad si eu inregistrarea de care zice dorina varzaru CU RELATĂRI ALE PĂRINTELUI PAPACIOC DESPE PĂRINTELE ARSENIE BOCA ÈI CONTRAZICE TOTAL ACEASTA ÎNREGISTRARE -Părintele Ioanichie Bălan nu l-a trecut în Patericul românesc pe p Boca pt ca a crezut ca e in inselare -da credinciosii-destui-cauta minuni si semne si proorociri,asta e adevarul -exista o carte foarte folositoare crestinului ortodox: "De ce caută omul contemporan semne, minuni și vindecări paranormale? scrisa de Ieromonah Adrian Făgețeanu si Ieromonah Mihail Stanciu; ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec...ns_ortodox.pdf " Falsul misticism âEste semnul rușinos al unei stări religioase înapoiate sub raport intelectual și moral, mai bine zis tristul certificat al decăderii de la însăși starea de religiozitate la aceea de magie, caracteristică popoarelor primitive stăpânite de pâcla groasă a ignoranței, de marasm moral. De aceea, în primul rând, este nevoie ca aceste suflete să fie ridicate la adevărata credință, la spiritualitatea autentică, la o viață morală superioară și ca Biserica să urmărească permanent, cu strășnicie, purificarea de falsul misticism a vieții religioase a credincioșilor din sânul ei. Ca să dăm o definiție aproximativă a falsului misticism, am putea spune că el este o dispoziție a sufletului, care așteaptă sau vede la tot pasul un miracol, caută sau vede necontenit vedenii și îmbracă pe fiecare persoană mai deosebită în aureolă supranaturalăâ Preot Prof. Dumitru Stăniloae, Formele și cauzele falsului misticism, în revista âStudii Teologiceâ, nr. 5-6 din 1952, p. 251ï»ż Last edited by cristirg; 07.08.2014 at 17:47:08. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 15:08:55 |
Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 17:23:12 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
"imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 20:31:10 |
|