![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru ca toti suntem legati unul de altul prin Adam.
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dacă putem vorbi de o cunoaștere, eu cred că este prin Descoperire de Sus. O altă cunoaștere e cel mult o gnoză, adică o iluzie fabricată din abaterea consecventă de la calea Crucii, a Evangheliei.
Nu cred că ajută să căutăm sens logic suferinței, dar să găsim fiecare sensul ontologic al suferinței personale sau/și colective. Sensul care învie, omorâre a morții din noi. Suferința prilejuiește (dacă e asumată în Duhul lui Hristos) o deșertare de sine, o kenoză și o înaintare în devenirea întru Ființă. Iată câteva gânduri despre suferință ale unui bărbat înduhovnicit: "Inima îmi era ca ceara înfierbântată. Însă durerea-i era, în chip curios, de viață făcătoare. O oarecare moarte scârboasă se mistuia de către lacrimile fierbinți, așa cum se mistuia murdăria..." "Nu este lipsă mai cumplită decât a nu cunoaște pe Adevăratul Dumnezeu. În întunerecul necunoașterii (lui Dumnezeu - n.m.), nu numai durerile și suferințele, ci până și bucuriile și mulțumirile, și îndeobște totul își pierde sensul. Dimpotrivă, un dar mai mare ca întâlnirea cu Dumnezeul Cel Viu nu există. În lumina acestei cunoașteri, nu numai stările plăcute, ci și cele întristătoare și chinuitoare sunt pline de sens, și drept aceea devin cu putință a le purta, se îndreptățesc." (Arhim, Sofronie Saharov - "Vom vedea pe Dumnezeu precum Este.") Last edited by Ioan_Cezar; 14.08.2014 at 02:21:13. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
"Adevaratul Dumnezeu" - La gust este iubire iar la vedere este adanc necuprins.
Suferinta este plina de sens doar atunci cand este rabdata din dragoste pentru altcineva: fie Dumnezeu, fie faptura.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Adevărat este. Suferința are sens (doar) în Hristos. Suferindul trebuie ajutat să-L afle pe El. Dacă ajunge și felul în care ajunge să-L cunoască nu ține, însă, doar de strădania celor credincioși, deși aceasta nu trebuie să lipsească.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci ,sa inteleg ca suferinta in principal ajuta la descoperirea lui Dumnezeu de catre om,ca numai in suferinta omul isi da seama de neputinta lui si se afla in starea lui cea mai sincera in fata lui Dumnezeu;numai suferinta duce la o intoarcere completa a inimii omului catre Dumnezeu.Totodata ,mai inteleg ca suferinta celorlalti este ingaduita de Dumnezeu pentru a spori solidaritatea si iubirea noastra fata de aproapele nostru.Dar,in societatea actuala,acest ”sens” al suferintei nu este vizibil absolut deloc.Multi copii bolnavi sunt condamnati la moarte pentru ca nu au bani pentru un transplant ,de exemplu,in timp ce mass-media promoveaza ”vedete” care cheltuiesc mii de euro pe o pereche de pantofi.Am ajuns la concluzia ca ,daca la inceput il ”invinuiam ” intr-un fel pe Dumnezeu pentru suferinta noastra am ajuns la concluzia ca eu sunt vinovata pentru suferinta celui de langa mine pentru ca nu pot renunta la ”capriciile mele ”pentru a-l ajuta.Totodata,nici macar de BOR nu am auzit sa se foloseasca vreodata de acest sens al suferintei ,nu am auzit sa plateasca operatia vreunui copil ,in timp ce risipeste bani pentru dialogurile inter-religioase. Acestea le-am inteles din ceea ce mi-ati explicat cu totii,iar in ceea ce priveste suferinta copiilor care sunt nevinovati cred ca aici este o mare taina pe care numai Dumnezeu o cunoaste...dar stiu ca acesta ne poate fi noua de ajutor pentru a ne vedea rautatea noastra si pentru a ne spori iubirea. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Societatea actuală are prioritățile și dumnezeii ei. Sacrificiile sunt tot mai des umane. Pe de altă parte, nici Biserica (fecioare înțelepte și nebune laolaltă, mulți chemați etc.) nu mai e cum a fost... Copiii cei nevinovați nu sunt, însă, izolați de restul omenirii. Lumea întreagă formează un Atotom înlăuntrul căruia funcționează principiul tranzitivității - păcatul meu afectează întreaga omenire, virtutea mea priește omenirii întregi. Nu suntem chiar așa rupți între noi, precum pare (prin lentila fumurie și mânjjită cu sânge a individualismului). Purtăm fiecare, oricât ar suna de (doar aparent!) pompos, responsabilitatea și șansa întregii lumi. Lumea e un macrosistem în care fiecare influențează pe fiecare, mai mult sau mai puțin evident și puternic. Sunt grade variate de interinfluență. Cât privește BOR, dacă nu o reducem la declarațiile oficiale din întâlnirile cu presa, cercetăm și găsim, slavă Domnului, că Biserica noastră a înțeles și a trăit întotdeauna suferința în sensul Evangheliei, al Crucii. BOR e formată și din creștinii vrednici ai neamului, din cuvioși și din sfinți, din mucenici și martiri, din sfinții închisorilor, din creștinii anonimi care au dus o viață evlavioasă, de muncă cinstită și rugăciune și care pe toate le-au primit ca din Mâna Domnului, spunînd, precum Iov, "Domnul a dat, Domnul a luat, fie Numele Domnului lăudat!" Suferința este o poartă prin care putem păși în adevărata noastră identitate și devenire ca fii ai lui Dumnezeu. Nu trebuie să căutăm suferința cu lumânarea, întrucât de iconomia ei se ocupă, în taină, Însuși Dumnezeu, Învățătorul și Proniatorul nostru. Putem doar să o acceptăm și să o utilizăm (preschimbată, dincolo de cea mai tare alchimie, prin puterea dragostei lui Dumnezeu) ca pe cel mai nobil "combustibil" în ascensiunea noastră către Cer. Cu puterea Harului Dumnezeiesc, cu rugăciunile sfinților Părinților noștri și ale fraților de credință împreună trăitori cu noi. Nu în clipele de odihnă și de huzur ne dăruim cu adevărat Vieții și Împărăției. Ci în testul aspru al încercărilor, al suferinței, când ne arătăm sau nu gata să Îl primim pe Hristos. Învățînd de la El, din modelul pe care ni L-a oferit neîncetat în timpul slujirii Lui pe pământ, printre noi. Nu suferim prostește, ci cu un scop mai nobil decât tot aurul lumii: acela de a dobândi starea și modul de a fi care să ne apropie de Iubirea lui Dumnezeu. Pentru că noi, noi singuri prin modul în care trăim, ne-am depărtat de Ea. Un discurs lămuritor pe tema sensului suferinței la omul creștin puteți găsi în cartea "Jurnalul Fericirii" sau în colecția de reviste "Memoria". Precum și în toate cărțile bune...:) http://revista.memoria.ro/?location=view_article&id=839 Last edited by Ioan_Cezar; 15.08.2014 at 00:13:17. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
"Frica, groaza ne cuprinde când se deschid înaintea noastră ultimele trepte ale suferinței.
Însă lucrul prin care se deosebește calea creștină este tocmai faptul că, paralel cu pogorârea în latura chinurilor, devine cu putință înălțarea duhului omenesc în tărâmurile Luminii Nefăcute. Când cad asupra noastră sfâșieri de nesuportat, așa cum ne apar nouă, atunci neașteptat ni se deschide ieșirea către acel nețărmurit prinos al vieții; atunci începem a cunoaște mai adînc pe Hristos, și în Omenirea Sa, și în Dumnezeirea Sa. Iar duhul nostru prăznuiește și se uimește de minunea pe care a făcut-o cu noi Dumnezeu." (Arhim. Sofronie Saharov - "Vom vedea pe Dumnezeu precum Este") |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Aceasta este vindecarea vesnica. Caci duhul necunostintei este nimicit.
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
- sa fim mai buni daca acceptam suferinta
- sa cunoastem mai mult - sa apreciem binele prin comparatie - sa trecem testul unei eventuale razvratiri impotriva lui Dumnezeu - sa fim mai uniti intre noi - sa se arate ajutorul lui Dumnezeu/al celorlati prin vindecare - daca avem mostenite anumite inclinatii spre rau sa fie corectate sau "platite" in avans - etc. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Desi pt starea decazuta a societatii de azi toti suferim : cataclisme ,boli ,etc. In Scripturi scrie :"parintii mananca agurida si la copii se strepezesc dintii". Dumnezeu nu pedepseste ,in psalmi scrie "Domnul m-a certat dar mortii nu m-a dat" .Mai grav e cand il maniem pe Dumnezeu. |
|