![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]()
Totusi nu e normal sa i te adresezi in felul in care i te adresezi colegului nostru Mihnea. Daca ai directiona ravna asta spre desavarsirea personala ai ajunge departe.
![]() |
#52
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu e normal. Papistasul trebuie tinut la respect si, cum emite cate o erezie sau vreo necuviintă împotriva Bisericii imediat trebuie repezit. Virtual desigur. Măcar ca Sfantul Nicolae l-a palmuit fizic pe eretic. |
#53
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca in afara de tine a mai transpirat cineva citind ce a scris Mihnea. Daca a facut-o atunci este inca o dovada ca vorbele apostolului sunt adevarate : "Fraților, chiar de va cădea un om în vreo greșeală, voi cei duhovnicești îndreptați-l, pe unul ca acesta cu duhul blândeții, luând seama la tine însuți, ca să nu cazi și tu în ispită."
Deci daca oamenii au cazut prada mierii de pe varful limbii "papistasului", poate este si vina noastra, pentru ca producem numai venin. |
#54
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Despre ereticii carora adevarul li s-a spus de sute de ori dar ei staruiesc in erezie, altceva ne invata Sfintii. Sfântul Pimen cel Mare, zicând: „Se cade nouă a răbda toate, măcar de ne-ar scoate cineva și ochii sau ne-ar tăia mâna noastră cea dreaptă, iar dacă cineva voiește a ne depărta și a ne despărti pe noi de Dumnezeu, atunci să ne mâniem" (Pateric, Cuvântul 118). Si iarăși zice: „Întâia oară fugi, a doua oară fugi, a treia oară fă-te sabie cu cel ce vrea să te despartă pe tine de dreapta credință". Citat:
Tine-i in brate cat vrei dar sa stii ca nu e normal. |
#55
|
||||
|
||||
![]()
Adesea, când se face referire la palma sfântului Nicolae, se pierde din vedere că el era arhiereu, iar acesta, conform legii lui Moise (dacă îmi aduc bine aminte) avea datoria sau era îndreptățit să-l lovească peste gură pe cel ce ar fi hulit. Așa se explică și palma pe care sluga arhiereului i-a dat-o lui Hristos, Care hulise, conform părerii lor.
Dar de Hristos nu ni se spune că ar fi pălmuit pe cineva. Un articol frumos despre palma altfel blândului sfânt Nicolae, aici. |
#56
|
|||
|
|||
![]() Citat:
l-ai atacat absolut gratuit. Crezi ca foloseste cuiva atitudinea asta ? Eu cred ca nici macar tie nu-ti foloseste. |
#57
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cum se simte calare pe pe situatie, cum si incepe sa atace si sa facă propaganda desantata pentru secta papistasa. Dar cand il tii sub observatie, e cuminte. Citat:
Asa, cu îndelunga rabdare si piosenie, După cum imi dai mie lectii. Eu am gresit, in opinia ta. Si mi-ai aratat si postarea. Vrei sa arati o postare in care tu ai reactionat corect? Iertare dar nu va aduceti bine aminte. Sfantul Nicolae nu era arhiereu conform legii lui Moise. Ci dupa legea lui Hristos. Nimeni, conform legii lui Hristos, nu are datoria de a lovi peste gura pe cei care hulesc. |
#58
|
||||
|
||||
![]()
Sigur, știu că nu după legea lui Moise era, însă n-am putut să nu remarc similitudinea gestului și am presupus că de acolo a fost preluat și de către arhiereii creștini, având în vedere că multe au fost păstrate din Legea Veche, pe care a plinit-o Hristos.
|
#59
|
|||
|
|||
![]()
Dar tot iudeii aveau și un alt gest: își sfâșiau haina proprie. Așa a făcut, de pildă, Caiafa.
Oare e o alternativă la palmă? Nu știu care era sensul acelui gest, poate mă lămuriți careva, vă rog. |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Potrivit unei traditii rabinice existente la acel moment gestul era facut in semn de profunda respingere si groaza cand se considera ca cineva a blasfemiat numele lui Dumnezeu. In cazul lui Caiafa ipocrizia a fost deplina,el nu avea voie sa faca acest gest (vezi Lev 10.6 si 21.10). In sens mai larg evreii facea acest gest si in fata unei inchinari idolatre,in semn de tristete si respingere(vezi gestul lui Pavel si Barnaba in FA 14.14).
|
|