![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-Sfântul Ioan Gura de Aur (+ 407) Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, în felul acesta o falsifica; la fel si în credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cât de putin în ea, o vatama pe toata.Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si înger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa." -PRICEPI CE ZICE Sfântul Ioan Gura de Aur ? Degeaba viata lui Francisc era virtuoasa, daca credinta era eretica. -sunt o gramada de exemple in care ereticii desi tineau toata invatatura de credinta ortodoxa ,totusi pt ca doar o dogma o rastalmaceau ajungeau in iad -sfantul Ioan Gura de Aur zice clar :"nicaieri nu e atata rau ca in erezie" -e o pilda in Pateric cand un ucenic vine la un parinte si ii zice ca-i pacatos si parintele zice ca asa e,dar apoi ii zice ca-i eretic si parintele zice ca nu e eretic,pt ca a fi eretic inseamna a fi despartit de Dumnezeu. -deci Francisc care accepta erezia papistasa [pt ca nu a renuntat la erezii si nu a trecut la ortodoxie] era in inselare,deci era despartit de Dumnezeu,deci nici macar mantuit nu e ,ce sa mai zic de sfant. -de ce oare numai la papistasii apar stigmatele si la nici un sfant ortodox nu au aparut? pt ca papistasii erau in inselare,stigmatele erau semne diavolesti -tu ai facut un idol din parintele Boca,tot ceea ce zice el crezi ca e bine,chiar daca contravine clar cu invatatura Bisericii,cu dogmele si canoanele,cu ceea ce zic sfintii. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce spun alții că a spus părintele nu mă interesează și nu are valoare. Important e ceea ce a scris părintele. Poți face diferența? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.ortodoxie-catolicism.ro/3...pusul-catolic/ -"În cazul lui Francisc din Assisi, trebuie arătat că Biserica romano-catolică a arătat o mare cinstire fată de stigmatele lui. Fenomenul a fost primit ca o mare minune. La doi ani de la moartea sa, Papa l-a sanctificat pe Francisc. Principalul motiv al beatificării au fost stigmatele miraculoase de pe trupul lui, care au fost acceptate ca dovadă a sfinteniei. Acest lucru prezintă un interes deosebit pentru crestinii ortodocsi, dat fiind că nu există nimic de felul acesta în vietile sfintilor Bisericii Ortodoxe" " toti stigmaticii suferă o durere insuportabilă în părtile afectate ale trupului, indiferent de forma pe care o iau stigmatele â urma unei cruci pe umăr, urme de spini pe cap sau, în cazul lui Francisc din Assisi, răni pe mâini, picioare si coastă. Alături de durere, ei simt o mare desfătare la gândul că sunt vrednici să sufere împreună cu Iisus, să poarte, asa cum a făcut El, păcate de care nu sunt vinovati. (Desigur, aceasta se leagă de dogma romano-catolică a âsatisfacerii divineâ, învătătură străină Bisericii Ortodoxe." Stigmatele lui Francisc din Assisi, datorate vedeniilor sale, sunt urmare a unei anumite rugăciuni. Este vorba de o rugăciune puternică prin care acesta cerea să simtă si el patimile lui Hristos, în trupul si în sufletul său. În rugăciunea sa, Francisc dorea să aibă parte de acele suferinte nu numai în sufletul său, ci si în trupul său. Astfel, predându-se pe sine unei rugăciuni extatice, el nu renunta la trup, ci chema asupra-i niste simtăminte pământesti, adică trupesti â cu alte cuvinte o suferintă fizică. Rugăciunea lui Francisc nu a rămas fără răspuns. Cronicile spun că âFrancisc s-a simtit cu totul transformat în Hristosâ. Această preschimbare nu era numai în duh, ci si în trup; nu numai la nivelul simtămintelor duhovnicesti si psihologice, ci si la nivelul celor trupesti. Cum se petrecea de fapt vedenia? Întâi de toate, într-un fel destul de neasteptat pentru el, Francisc văzu ceva pe care l-a zugrăvit ca minunat: un serafim cu sase aripi, asemenea celui înfătisat de Prorocul Isaia, coborându-se din cer la el. (Întâia parte a vedeniei). Apoi, după ce serafimul se apropie, Francisc, însetat după Iisus si simtindu-se âtransformat în Hristosâ, începu să-l vadă pe Hristos în serafim, pironit pe o cruce. Potrivit cronicarului, âacest serafim veni asa de aproape de sfânt, încât Francisc putu zări deslusit pe serafim chipul Celui răstignitâ. (A doua parte a vedeniei). Francisc recunoscu chipul lui Hristos în serafim atunci când Acesta se coborî la el. [9] Atunci simti patimile lui Hristos pe trupul său, dorinta lui de a le simti fiind împlinită. (A treia parte a vedeniei). Începură apoi să apară stigmate pe trupul său. Se părea că rugăciunea lui înfocată si stăruitoare primea în cele din urmă răspuns. (A patra parte a vedeniei). Complexitatea uimitoare a vedeniei lui Francisc este ceva deosebit. Peste vedenia de început a serafimului care, aparent, se pogora din cer la Francisc, începe să apară o altă imagine â cea după care înseta cel mai mult Francisc, anume imaginea lui Hristos cel răstignit. Felul în care se desfăsoară aceste vedenii ne lasă sentimentul că cea dintâi vedenie (cea a serafimului), atât de bruscă si neasteptată, depăsea hotarele închipuirii lui Francisc care dorea să-l vadă pe Hristos cel răstignit si să simtă pătimirile Lui. În felul acesta, putem întelege cum a reusit o conceptie atât de complexă â cuprinzând ambele vedenii, ambele chipuri, serafimul si Hristos â să-si găsească loc în starea de constientă a lui Francisc. Experienta lui Francisc din Assisi este deosebită si de un mare interes pentru crestinii ortodocsi, deoarece, asa cum am arătat mai sus, nu întâlnim nimic de felul acesta în traditia Bisericii Ortodoxe, cu lungul ei sir de nevoitori, si nici în istoria trăirilor mistice. De fapt, toate lucrurile de care a avut parte Francisc prin stigmatele sale reprezintă chiar acele manifestări împotriva cărora ne-au prevenit, în repetate rânduri, Părintii Bisericii!" Cel mai vădit îndemn este cel al Sfântului Nil Sinaitul, care atrage atentia asupra presupusei experieri a Dumnezeirii de care a avut parte Francisc. În Cuvânt despre rugăciune, el previne: âSă nu doresti, nici să cauti vreun chip sau înfătisare la vremea rugăciunii. Să nu tânjesti după vedenii ale simturilor sau după îngeri sau puteri sau după Hristos, căci îti vei pierde mintea, luând lupul drept păstor si închinându-te vrăjmasilor draci. Începutul rătăcirii mintii este slava desartă, care face mintea să încerce si să-si închipuie Dumnezeirea în oarescare chip sau înfătisareâ "Rugăciunea extatică a lui Francisc a primit răspuns â însă, potrivit cuvintelor Sfintilor Isaac si Nil, în chip vădit nu de la Hristos. În vreme ce Francisc era pe deplin încredintat că fusese înăltat către Logosul dumnezeiesc, aparitia trăirilor trupesti nu poate, după Sfântul Isaac, să vină de la o putere duhovniceste bună. Trăirile trupesti ale lui Francisc pot fi explicate ca fiind lucrarea închipuirii mintii sale, care lucra odată cu extazul spiritual. Este greu de spus, în acest caz, ce anume predomina în rătăcirea lui Francisc: mândria lui religioasă sau psihismul (închipuirea mintală); în orice caz, psihismul era destul de puternic. Acest lucru este adeverit de aspectele neobisnuitei vedenii pe care a avut-o Francisc după ce s-a simtit preschimbat cu totul în Iisus, fiind un caz foarte grav de plani (înselare sau rătăcire), ce-si are rădăcinile, după Sfântul Nil, în slava desartă. Spre deosebire de Francisc, Sf. Serafim nu a căutat să se simtă âpreschimbat în Iisusâ, prin rugăciuni si nevointe. El se ruga simplu si adânc, plângându-si păcatele. În timpul rugăciunii, ca urmare a deosebitelor sale lucrări de nevointă, a crescut într-însul puterea tainică a Harului, pe care n-a simtit-o si nici n-a constientizat-o. Aflându-se în fata prestolului (altarului) cu inimă fierbinte, precum în cuvintele lui Ilie din Ekdik ââŠsufletul, depărtându-se de toate cele din afară, se uneste cu rugăciunea, iar acea rugăciune, asemenea unei văpăi care cuprinde sufletul asa cum focul învăluie fierul, descoperă cele înfricosateâ, [14] Sf. Serafim s-a văzut deodată în fata tainicei Puteri Dumnezeiesti. Sf. Serafim nu si-a închipuit, nici n-a visat, nici nu si-a dorit o asemenea vedenie. Însă atunci când aceasta s-a petrecut, a fost atât de uimit, încât i-au trebuit două ceasuri ca să-si vină în fire. Mai târziu, a povestit însusi ce i s-a întâmplat. Mai întâi, s-a minunat văzând o lumină mai presus de fire, asemenea soarelui. Apoi l-a văzut pe Fiul Omului în slavă, strălucind mai puternic decât soarele, cu lumină negrăită si înconjurat de puterile ceresti asemenea unui âroi de albineâ. Venind prin poarta de apus (a altarului), Hristos s-a oprit în fata amvonului si, ridicându-si mâinile, i-a binecuvântat pe cei ce slujeau si pe cei ce se rugau. Apoi vedenia a dispărut. Pentru studiul nostru, ne vom opri asupra câtorva aspecte din relatarea vedeniei Sfântului Serafim. Mai întâi, spre deosebire de rugăciunea lui Francisc, rugăciunea Sfântului Serafim nu cuprinde nimic care să sugereze, nici măcar pe alocuri, că si-ar fi dorit vreun semn văzut al prezentei dumnezeiesti. Cu atât mai putin se gândea că ar fi fost vrednic de a se âpreschimba în Iisusâ, asa cum se ruga Francisc. Principala trăsătură a rugăciunii Sfântului era o smerenie adâncă, arătată prin mărturisirea cu glas tare a păcătoseniei, urmată de o pocăintă adâncă. Întelesul acestui lucru, asa cum au arătat în nenumărate rânduri Părintii Bisericii, este că smerenia adevărată îl păzeste pe om să nu cadă în slavă desartă. Last edited by cristirg; 06.10.2014 at 21:28:14. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Și eu ți-am explicat că una e să citești ceea ce a scris părintele și alte e să citești ce au înțeles babele și ce au mărturisit ele...dacă au mărturisit. Pricepuși?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cu pagina 99 din ”Mărturii ” nu mă mai chinui....la mine în carte nu există așa ceva...de unde ai scos numai tu știi. Iar la paginile 92, 93 au am cu totul altceva.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Personal sunt desgustat de cărțile care apar mai mult cu un scop material, decât unul duhovnicesc, pe seama părintelui Arsenie. Uită-te și tu că majoritatea apar fără nici o binecuvântare.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-http://invitatielaortodoxie.files.wo...senie-boca.pdf -chiar scrie in carte ca aceste marturii au fost adunate de studentii de la ASCOR Cluj... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Cristirg, nici eu nu sunt fan al păr. Arsenie Boca, de ex. picturile sale de la Drăgănescu nu-mi plac chiar deloc :)
Însă tu, dacă chiar crezi că ai "un caz" în ceea ce-l priveste, poate mai mare succes ai avea dacă ti-ai expune toate teoriile despre dânsul la Sf. Sinod. Aici pe forum nu e decât foc de paie care nu serveste la nimic. Mai mult îti faci sânge rău, si tu si altii. Last edited by mirela.t; 07.10.2014 at 07:12:06. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Și tu poți deveni membru ASCOR și să inventezi o „mărturie” care să se potrivească scopului tău. Sau poate cel care a făcut mărturia este chiar catolic. Apoi încearcă să observi că la paginile 92, 93 scanate de tine, cel care face afirmația, Gheorghe Silea are 45 de ani...deci la ce vârstă l-a cunoscut pe pr. Arsenie și când l-a auzit făcând asemenea afirmații? Apoi ai o pagină scanată (fără număr de pagină) în care sunt enumerate niște afirmații „- între catolici și ortodocși deosebirile nu sunt esențiale”, fără să fie trecut cel care a făcut afirmația...deci cui aparțin aceste afimații? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cezar a avut bunovoință să-ți explice, dar tot degeaba. ”Singură Ortodoxia este cea care pomenește noțiunile fără a pune nici un tipar pe minte care ar stârni vreo imagine, refuzând categoric orice nălucire. De exemplu: Adevăr, Dragoste, Duh.” |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 15:08:55 |
Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 17:23:12 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
"imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 20:31:10 |
|