![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Vorbărie multă, Ioane, și inutilă. Am înțeles inițial că vrei doar să fim politicoși cu "domeniul psi", dar acum observ că trebuie musai să-l declarăm infailibil și să-i aducem cântări de laudă.
Și hai să o lăsăm mai moale cu "domeniul tău de activitate" intangibil pentru profani, tot ce-ai postat pe-aici e informație la îndemâna oricui, inteligibilă pentru orice persoană cu absorție cognitivă medie. Ai grijă ca nu cumva chiar tu să discreditezi "domeniul psi" prin acest comportament bizar și să te trezești că-ți spune careva pe-aici: "doctore vindecă-te mai întâi pe tine însuți", fiindcă știm din Evanghelie ce se întâmplă când un orb călăuzește pe alt orb.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si faptul ca unii ignora nu face decat rau Bisericii. Am un prieten care acum se mentine departe de tot ce inseamna Biserica si religie din cauza unei intamplari de tipul b). L-am mai incalzit un pic, dar dauna e deja facuta.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Iata un psiholog constient de faptul ca instrumentele de care dispune sunt limitate si insuficiente, motiv pentru care isi indruma pacientii spre biserica. Pana aici toate bune!
Ciudatenia e data de faptul ca acest psiholog (crestin) nu pare deloc animat de respectul datorat slujitorilor bisericii, pe care nu se sfieste sa-i denigreze in fel si chip, ba chiar inainteaza ideea ca fara specialisti ca el ar fi vai si amar de lumea asta. Altfel spus, nu psihologul are nevoie de Dumnezeu ci Dumnezeu de el. De unde trag concluzia ca titulatura de psiholog crestin este nemeritata, nejustificata si este doar o fatada menita sa-i permite acestuia sa se adreseze cu precadere unei nise aparte din piata - crestini, slujitori si alti membri ai bisericii. Curata afacere! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Calomnia repetată nu te stânjenește deloc? Cum susții afirmația ta de mai sus? Prin ce anume probezi că nu sunt respectuos cu slujitorii Sfintei Biserici? În care din postările mele de pe forum mă arăt nerespectuos sau măcar oponent al sfintei preoții, al Bisericii, al Tradiției, al Ortodoxiei? Și de ce nu răspunzi la întrebările cu scop de clarificare pe care ți le-am adresat? Trebuie că ești tare necăjit, suflete... Te-ai rușina, poate, dacă ai răsfoi topicele de anul trecut în care îmi exprimam pe larg convingerea că psihologia este Cenușăreasă și slujnică umilă în Biserică, comparativ cu Teologia. Mai detaliam pe larg în ce constă aportul psihologului și cum poate fi înțeleasă, astăzi, dezvoltarea psihologiei - factori, forme, limite, tendințe etc. Am încercat chiar distincții dificile între abordarea psihologică și cea duhovnicească a sufletului și comportamentului uman, precum și unele aplicații în educație, terapie etc. Nu era mai cuminte ca mai întâi să te informezi despre mesajele mele pe forum și abia apoi să calomniezi și să hărțuiești? Last edited by Ioan_Cezar; 10.11.2014 at 01:58:12. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Într-adevăr putină smerenie nu v-ar strica, ca si o vorbă mai strunită. Mergeti si spuneti la duhovnic cum vă ia gura pe dinainte. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Intr-adevar, imi merit mustrarea. Dar ca sa nu ramana cineva cu impresia ca a nimerit intr-o gasca si nu pe un forum, cu atat mai mult ortodox, as mai adauga ceva foarte important - ca si mai veche de-as fi fost pe aici, tot nu as fi avut niciun drept sa-l judec si sa-l jignesc pe d-nul Cezar fie si daca citesc cat de urat vorbeste despre preoti.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Dna Mirela.t v-a transmis ideea ca o atitudine mai rezervata atunci cand intrii pe un forum (ca si intr-o casa, intr-o unitate de invatamant ori la un nou loc de munca, in oricare grup constituit) e un lucru care tine de virtutea prudentei (si de o anumita delicatete). Pana mai cunosti pe unul, pe altul, vezi ce au scris, ce pozitii au avut in cutare ori cutare situatie ori tema de discutie. Mereu cand sunteti pe un forum, dar mai ales la inceput, ca membru nou, e bine ca sa cititi mai mult decat sa scrieti.
In cazul acesta concret, citind mesaje mai vechi, ati fi aflat ca dl Ioan Cezar are o mare stima fata de preoti. Ca nu intotdeauna omul este la inaltimea ministerului, ca a-i stima pe sfintii apostoli nu inseamna a-l stima si pe Iuda Isacrioteanul, iar a-l critica pe Iuda Iscarioteanul nu inseamna ca i-ai injurat pe apostoli, asta e un lucru cu care suntem, cred, toti de acord.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]()
D-na Mirela.t a tinut sa-mi transmita mai mult decat o idee, dupa cum a precizat in titlu "pentru negruta cea cu priviri de gheată ". As completa acest tablou si cu alte imperfectiuni, dar nu este cazul pentru ca, cu o singura exceptie, toti s-au grabit sa-mi faca deja un portret. Va multumesc!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Greu cu boii mici...
Spunea si parintele ieri ca noi, romanii, suntem crescuti intr-un spirit de competitie, or crestinismul se desfasoara prin fapte in comuniune si intr-o comunitate in care ar trebui sa fie o conlucrare, nu vrajba si dezbinare. Nu sunt de acord ca ne umilim daca cerem ajutorul. E adevarat ca de cele mai multe ori, a cere ajutorul inseamna a recunoaste ca nu poti face fata singur unei sarcini. Insa mie mi se pare ca e vorba mai mult de smerenie, de a-ti cunoaste locul tau si al celuilalt de a da Cezarului ce e al Cezarului. Nimeni nu poate fi in acelasi timp si preot, si medic, si psiholog si tinichigiu si specialist IT si instalator si profesor de matematica si arhitect si lautar si agricultor. Fiecare cu profesia si cu talantul lui, exista o diviziune a muncii si e bine sa fie respectata. Nicio piatra pe lumea asta nu e 100% identica cu alta, niciun deget de la o mana nu se aseamana cu altul, daramite sa spui ca un om e la fel cu altul! In asta sta frumusetea lumii pe care a creat-o Dumnezeu, in diversitate nesfarsita si in armonie, nu in produse de serie. Unul cerceteaza plantele, altul animalele, altul rocile, altul scrierile vechi, altul repara scaune, altul face programe de calculator, dar toti isi pun, intentionat sau nu, munca lor in slujba lui Dumnezeu si in folosul comunitatii. Or, intr-o comunitate dezvoltata si civilizata, cum se doreste a fi a noastra, asa cum ai nevoie de preot, de profesor, de medic, ai nevoie si de un functionar bancar, si de un electrician, si de un filolog, si de un istoric, si de un maturator, si de un portar... fiecare isi aduce un aport mai mic sau mai mare, potrivit vocatiei, pregatirii si aspiratiilor sale. Avem nevoie unii de altii, nu putem trai in afara comunitatii. Daca eu am nevoie in acest moment de un instalator, sa imi schimbe o teava, nu inseamna ca ma umilesc in fata unei alte persoane, pentru ca as fi o proasta si nu sunt in stare sa schimb singura o teava. Nu, doar recunosc ca asta nu e treaba mea si e altuia, care e specialist in asa ceva! Nici ca recunosc superioritatea - ca, vezi, Doamne, face ceva ce eu nu pot sa fac - sau inferioritatea - ca, vezi, Doamne, asta e munca fizica - cuiva. Nici nu ma apuc sa fac rugaciuni in fata apei care curge, sperand ca Dumnezeu va face o minune si apa se va opri de la sine. Nici nu chem preotul sa imi schimbe teava! Inseamna ca astfel creez pe loc un loc de munca de moment si ca ii dau cuiva ocazia sa isi lucreze talantul si sa isi desfasoare meseria pentru care s-a pregatit si pe care o practica. Si nici nu il tratez ca pe un slujitor de care te folosesti - ia teava, na banul! - ci ca pe un specialist in domeniu, caruia nu ii spun eu ce si cum sa faca. Conlucrare ar trebui sa fie in toate, ca doar toti suntem oameni, crestini, si slujim aceluiasi Dumnezeu - in mod constient sau nu - fiecare dupa puterile si dupa talantii diferiti in calitate si in cantitate pe care i-a primit de la Dumnezeu si pe care ii lucreaza diferit in cantitate si in calitate. Nu tot omul e un bun teolog, poate fi un bun psiholog, un bun medic, un bun geolog, un bun maturator, dar nu toate la un loc. Si sub soare e loc, slava Domnului, pentru toate aceste categorii, care nu sunt nici superioare, nici inferioare unele altora, ci doar diferite. Iar a crede ca eticheta de crestin (practicant) e buna sa ascunda niste lipsuri de conduita / profesionale e o mare amagire. Ma intreaba cineva la biserica: de ce te-ai dus la profesorul X, ca sigur nu e ortodox, ca pe aici profesorii nu sunt ortodocsi? Ce ma intereseaza pe mine daca e sau nu ortodox - ca doar nu ii cer cateheza - daca e cel mai bun in domeniul lui si e dispus sa ma ajute in ceea ce fac?! Cum ar trebui eu sa il privesc, ca pe un amarat cu multa pregatire care se osteneste in zadar cu atata carte si care nu a aflat inca calea sau ca pe un fiu al lui Dumnezeu care a primit si a lucrat niste talanti, care au dat rod? Cine sunt eu sa cataloghez starea duhovniceasca a unei persoane, daca nu sunt duhovnic?! Pot insa sa ii cataloghez nivelul de pregatire profesionala, pentru ca pomul dupa roade se cunoaste. Il inteleg pe Cezar, pentru ca si eu lucrez in domeniul stiintelor umaniste si multi oameni considera ca daca lucrezi cu idei si cu cuvinte nu faci nimic concret pentru comunitate. Sau daca nu ai limbajul si metodele teologice in profesia pe care o faci, ca, deh, nu e plina lumea doar de teologi, nu esti un bun ortodox, ba chiar ca daca nu lucrezi cu profesori ortodocsi esti la un pas de apostazie. Or sunt persoane care si-au ales o profesie pentru care s-au pregatit indelung, care nu e doar un serviciu de la 8 la 4 si nu e doar un mijloc de a-si castiga existenta, ci e urmarea unei pasiuni si a unei vocatii in care cred si care devine cumva o parte din ei, care nu are in ea nimic mercantil si interesat. O profesie pe care si-o exercita cu greu, in ciuda unor oprelisti zilnice, din partea sistemului si a ignorantei unor semeni, care considera ca a apela la ajutorul lor inseamna sa se umileasca. Iar atunci cand critica vine de la niste oameni care nu cunosc absolut domeniul si nici persoana, care nici nu ii intereseaza sa cunoasca cu adevarat domeniul si persoana, pentru a face in cunostinta de cauza anumite afirmatii, ci doar pun niste etichete pe baza celor auzite incolo si incoace...e taaare frustrant si descurajator, atenteaza cumva la ratiunea de a fi a unei profesii, a unui grup de oameni si chiar a unei persoane. De aceea ar trebui sa fim mai retinuti in afirmatii in infintele domenii pe care nu le cunoastem. Nu neg ca in toate domeniile sunt fel si de fel de oameni, dupa cum sunt fel si fel de vanzatori, veterinari, profesori, agricultori, medici, soferi, tot asa sunt fel si fel de preoti, de accea trebuie sa ii cautam pe cei mai buni in domeniul lor, daca ni se intampla sa ne intersectam sau sa avem nevoie de acel domeniu.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar nu despre asta vorbim, ci comentăm grafoman și divagatoriu pe marginea unei afirmații care poate fi interpretată și altcumva decât a făcut-o Ioan Cezar, respectiv în direcția malpraxisului psihiatric. Sau vreți să spuneți că nu există așa ceva în "ultraperformantul" sistem medical românesc?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 10.11.2014 at 00:14:01. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pentru cei care sufera de depresie | laurastifter | Generalitati | 62 | 18.12.2013 23:38:09 |
Depresie- anxietate | Fosta-depresiva | Generalitati | 2 | 27.02.2012 18:20:37 |
Puterea rugaciunii | Rodica50 | Generalitati | 20 | 02.02.2011 11:19:37 |
depresie | iulimari2004 | Generalitati | 7 | 27.05.2008 23:25:49 |
Eram in depresie si il uram pe tatal meu | Ioan_Ciobota | Generalitati | 1 | 12.09.2006 19:12:10 |
|