Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.11.2014, 12:11:57
ioana5760 ioana5760 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.03.2014
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 229
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Inorogul Vezi mesajul
Inutil sa spun ca sunt de acord cu dumneavostra. Dar eu am o pozitie care ma degreveaza de explicatii suplimentare.
Din pacate, dumneavostra, daca sunteti credincioasa, va trebui sa gasiti pasaje/texte/interpretari care sa va justifice pozitia.
Cartile parintelui Arsenie Boca si nu numai.
Bolile, suferinta etc. si in cazul de fata la subiectul avortul spontan, vin fie din natura noastra fizica stricacioasa si imperfecta, fie din pacate personale sau din neam, fie sunt incercari, nu putem sti cauza, numai Dumnezeu stie.
  #2  
Vechi 17.11.2014, 13:34:39
Dharma Dharma is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.11.2013
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 33
Implicit

Ioana 5760, tu spui ca un avort spontan poate fi o incercare de la Dumnezeu. Dar femeia trebuie sa faca canon si sa se pocaiasca pentru acest pacat.
Deci e incercare sau pacat? Daca e pacat atunci nu are cum sa vina de la Dumnezeu, iar daca e incercare nu este pacat fiindca vine de la Dumnezeu, nu?
__________________
Obedience is doing what you are told regardless of what is right. Morality is doing what is right regardless of what you are told.
  #3  
Vechi 17.11.2014, 17:08:24
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Dharma Vezi mesajul
Ioana 5760, tu spui ca un avort spontan poate fi o incercare de la Dumnezeu. Dar femeia trebuie sa faca canon si sa se pocaiasca pentru acest pacat.
Deci e incercare sau pacat? Daca e pacat atunci nu are cum sa vina de la Dumnezeu, iar daca e incercare nu este pacat fiindca vine de la Dumnezeu, nu?
Un avort spontan este ceea ce limbajul comun ar numi un accident. Precum un cutremur, o seceta, ceva asemanator. Numai ca, duhovniceste vorbind, nu exista accidente. Dumnezeu trimite o urgie dintr-un animit motiv: un pacat anterior, fara legatura, al femeii respective, al sotului sau casei ei, a inaintasilor ei. Avem, in Biblie, exemplul lui David si al fiului lui, care nu a supravietuit din cauza unor pacate anterioare ale lui David. La urma urmei, noi insine vom muri din cauza unui pacat care a avut loc cu mult inaintea noastra, fiind comis de doi inaintasi extrem de indepartati ai nostri, care se numeau Adam si Eva.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #4  
Vechi 17.11.2014, 17:13:05
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
La urma urmei, noi insine vom muri din cauza unui pacat care a avut loc cu mult inaintea noastra, fiind comis de doi inaintasi extrem de indepartati ai nostri, care se numeau Adam si Eva.
Iisus nu a murit pe cruce pentru ca Dumnezeu sa ierte acel pacat?
  #5  
Vechi 17.11.2014, 17:43:20
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Iisus nu a murit pe cruce pentru ca Dumnezeu sa ierte acel pacat?
Da, sunt iertate urmarile spirituale ale acelui pacat (pentru cei care se boteaza intru moartea pe Cruce a Domnului). Dar nu urmarile temporale. Nu boala, nu moartea, nu nevoia de a munci.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #6  
Vechi 17.11.2014, 18:29:04
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Da, sunt iertate urmarile spirituale ale acelui pacat (pentru cei care se boteaza intru moartea pe Cruce a Domnului). Dar nu urmarile temporale. Nu boala, nu moartea, nu nevoia de a munci.
Dintotdeauna am considerat mitul lui Adam si Eva un argument teologic pentru o societate patriarhala, considerand ca femeia este inferioara pentru ca ea l-a ispitit pe barbat.

Dar, pana la urma, oare este just sa fim pedepsiti noi, dupa atata timp, pentru doi oameni, primii oameni, care au fost destul de fraieri incat sa nu poata sa asculte de singura regula care le-a fost data?

Si, considerand ca Dumnezeu este omniscient, nu stia deja rezultatul "testului" Lui? Nu stia ca a creat oamenii in asa fel incat sa fie ispititi asa usor de un sarpe vorbitor?

Daca abordam o perspecitva divina asupra conceptiei unui copil, putem zice ca acel copil a fost dat de la Dumnezeu oricum, numai ca, dupa cateva saptamani, acesta sa fie avortat spontan tot de El?

Interesant....
  #7  
Vechi 17.11.2014, 18:48:14
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Dar, pana la urma, oare este just sa fim pedepsiti noi, dupa atata timp, pentru doi oameni, primii oameni, care au fost destul de fraieri incat sa nu poata sa asculte de singura regula care le-a fost data?
Niste copii care traiau, pana atunci, intr-un super-palat si aveau tot ce vroiau deindata ce intindeau mana au ajuns la sapa de lemn, fara nimic, fiindca tatal lor, care primise moca acea mare avere, a mers la pacanele si a facut praf agoniseala. Si totusi, nimeni nu considera injust acest lucru. Ci, dimpotriva, oamenii socotoesc ca cel mai normal lucru de pe pamant ca exista o legatura cauza efect intre starea de plans a copiilor si inaintasul lor superbogat, care a facut averea praf intr-o singura seara.

Citat:
Si, considerand ca Dumnezeu este omniscient, nu stia deja rezultatul "testului" Lui? Nu stia ca a creat oamenii in asa fel incat sa fie ispititi asa usor de un sarpe vorbitor?
Un meci nu poate fi pierdut in mod sigur dinainte de a-l juca decat intr-un singur fel: nejucandu-l. Dar, si dacai ai castiga in mod sigur, atunci nici nu ar mai fi necesar un meci. Si atunci, cum sa iti mai arati maiestria, si cine sa o vada ? Ca cei apropiati tie, care neincetat te vad si te contempla, o cunosc deja.

Dumnezeu da sanse fiecaruia. Soarele nostru raspandeste lumina Lui peste toti. Si peste cei despre care stie ca isi vor acoperi ochii sufletului ajungand sa moara si sa se prezinte in fata Lui in starea aceasta, si peste cei despre care stie ca se vor trezi.

Citat:
Daca abordam o perspecitva divina asupra conceptiei unui copil, putem zice ca acel copil a fost dat de la Dumnezeu oricum, numai ca, dupa cateva saptamani, acesta sa fie avortat spontan tot de El?
Interesant....
El da viata si tot El o ia. In cazul oamenilor. Ba chiar si in cazul insectelor efemeride. Intr-adevar, interesant!
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #8  
Vechi 17.11.2014, 19:04:20
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Dar, pana la urma, oare este just sa fim pedepsiti noi, dupa atata timp, pentru doi oameni, primii oameni, care au fost destul de fraieri incat sa nu poata sa asculte de singura regula care le-a fost data?

Si, considerand ca Dumnezeu este omniscient, nu stia deja rezultatul "testului" Lui? Nu stia ca a creat oamenii in asa fel incat sa fie ispititi asa usor de un sarpe vorbitor?
Intelegerea ortodoxa e diferita de cea catolica in aceasta privinta. Adam si oamenii nu au fost chiar pedepsiti, ci s-au autopedepsit. Adam din cauza ca nu a asculat a pierdut harul, iar cei ce au urmat au inceput sa faca multe pacate si astfel sa se indeparteze de Dumnezeu. Dar botezul si celealte Sfinte Taine repara acest lucru si omul primeste harul pe care il pierduse Adam.
Referitor la a doua intrebare Domnul l-a facut pe Adam perfect. Dar aceasta perfectiune presupunea si liberul arbitru, ca altfel ar fi fost la fel ca animalele, fara constiinta. Iar liberul arbitru ii putea aduce si caderea. Domnul stia ce va face Adam, dar asta era singura solutie.
Subiect închis