![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||||||
|
||||||||
|
Bun, acum ne intoarcem la argumentele folosite de domnul Pelerin spre Rasarit.
Spuneti ca nu se discuta despre egalitatea in drepturi dpdv civil, ci erau reglementate raporturile in cadrul adunarilor religioase unde predicarea era incredintata barbatilor. .......... Asa! ...........Si??? Afirmatia nu este ca imoralitatea rezulta din faptul ca egalitatea nu este in drepturi dpdv civil. Nu am echivalat dreptul civil cu obligatiile din biserica. De ce imi/ne reprezentati gresit pozitia? Afirmatia mea (si probabil a noastra - sa ma corecteze colegul daca nu e adevarat) este ca imoralitatea rezulta din diferentierea intre sexe in biserica, unde "sunt reglementate raporturile in cadrul adunarilor religioase si unde predicare era incredintata barbatilor", exact cum spuneti dumneavostra. Ati revenit exact cu afirmatia pe care am incriminat-o si ati atacat o afirmatie care nu a fost facuta. Consider imoral faptul ca trebuie reglementate raporturile in cadrul adunarilor religioase prin diferentiere de sexe si faptul ca predicarea trebuie facuta exclusiv de catre barbati. De ce considerati ca stabilirea acestor raporturi in biserica era necesara de la bun inceput? Citat:
Citat:
In exemplul dumneavoastra mesajele nu sunt contradictorii, ci complementare. Am inteles ca femeia trebuie sa se ocupe de invatarea altor femei mai tinere si ca este un intreg sistem de relationare, dar asta nu scuteste de imoralitate afirmatia ca este rusinos ca acesta sa vorbeasca in biserica. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Inorogul; 25.11.2014 at 16:59:30. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Inorogule sunteti doi la pachet/pret de unul.Cine a stabilit regulile de moralitate pe care le aplici tu? Care este etalonul in functie de care judeci imoralitatea altora,desi termenul pe care il folositi amandoi este stupid in esenta de subiect.Cine a decis vreodata,o instanta civila daca vrei,ca regulile din adunarile crestine cu privire la femei sunt imorale sau discrimneaza?Exista o hotarare a unei instante civile (care se presupune ca judeca dupa alte criterii decat cele religioase)care sa condamne asa ceva si sa oblige adunarile crestine sa adopte alte reguli?Daca nu exista o sanctiune civila in ce baza judeci tu ca un ateu? In baza ar trebui sa ma intereseze ce crezi tu ca un ateu?Lipsit de relevanta pt ca a face parte dintr-o adunare religioasa tine de libertatea de constiinta a fiecaruia.Daca cineva accepta sa faca parte in acest mod si nici o instanta civila nu a sanctionat ( sa luam ca exemplu RO) regulile interne,obligand modificarea lor in mod expres pai atunci prietene nu ai habar de principii ale dreptului.Sa ma apuc sa-ti fac tie prezentari teologice care pana acum ai mai batut campii sferodoct ( vezi cazul Avraam)fara sa fi capabil sa aduci un singur comentariu decat opiniea ta personala..prietene te supraapreciezi,te crezi mai important decat esti.Daca iti inchipui ca pe un calvinist il intereseaza opinia unui ateu cu privire la Noul Testament esti rupt de realitate.Nu ne intereseaza in principal pt ca nu aveti expertiza necesara sa va pronuntati.Aa,daca simti nevoia sa vezi lucruri imorale,ca asa crezi tu,sa fii sanatos,este
problema ta,atat ai inteles tu.Din punctul nostru de vedere ce ai spus si tu si celalalt baiat este blasfemie,pt ca acele reguli au fost aplicate de Apostoli,sub calauzirea Duhului Sfant.Sa numesti asta ,,imoralitate" ests problema voastra,cu blasfemia nu se discuta,se respinge pe loc. Cei care ti-au raspuns pana acum sunt ortodocsi.Ei,de felul lor,sunt mai blanzi si mai dispusi la lungi discutii.Eu sunt calvinist,sunt opusul lor,mult mai drastic,pentru noi cei ca tine se incadreaza foarte clar intr-o anumita categorie si exceptand situatia in care mila lui Dumnezeu va schimba, pentru ca asa hotaraste EL,sunteti liberi sa traiti in felul vostru,cu toate consecintele.Totusi daca reusesti sa faci o cat de simpla analiza la afirmatiile despre Avraam pe care le-ai facut s-ar putea sa ma intereseze opinia ta.S-ar putea pt ca din perspectiva mea pana acum nu ai facut proba bunei-credinte si nu am de gand sa-mi pierd timpul.Daca nu iti place perspectiva mea ai libertatea sa incerci sa-i convingi pe ortodocsii de ceea ce debitezi,poate sunte ei mai intelegatori.Cu mine nu te obosi,valabil si pt celalalt personaj la oferta ateista. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 25.11.2014 at 17:29:45. |
|
#3
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Citat:
Citat:
1) Altuia nu-i face ce tie nu-ti place, daca tu ai fi in locul lui; 2) Fa-i altuia ce ti-ar place si tie sa ti se faca, daca tu ai fi in locul lui; 3) Foloseste-te de drepturile legale pe care le ai, fara a incalca insa drepturile celorlalti; 4) Respecta natura. In stabilirea moralitatii unei actiuni/fapte incerc sa folosesc toate cele patru reguli, cumulativ. Dilemele morale apar atunci cand ele nu pot fi respectate in totalitatea lor si sunt nevoit sa aleg raul cel mai mic. Dar cum spuneam, ma adaptez. Am varsta la care cred ca pot lua decizii de unul singur si imi pot asuma si greselile de unul singur. Nu consider ca sunt bun datorita cuiva si rau datorita mie insumi sau viceversa. Revenind la intrebarea initiala: o actiune a unui tert este, in ochii mei, imorala atunci cand, pus intr-o situatie asemanatoare, daca as reactiona identic, mi-ar fi rusine fata de semeni sau fata de mine insumi. Asta ar presupune o incalcare a cel putin uneia dintre cele patru reguli specificate. Atentie!!! Atunci cataloghez doar actiunea, nu si persoana, in totalitatatea ei. O persoana care a facut un act imoral nu este in mod necesar o persoana imorala conform standardelor mele. De obicei am nevoie de mai multe informatii pentru a ajunge la o astfel de concluzie (criminalii, pedofilii etc. sunt exceptii). Dar pentru catalogarea actiunii acestuia nu am nevoie, de cele mai multe ori, de informatii suplimentare. Consider din start ca judecatile mele cu privire la moralitatea unui tert nu sunt infailibile si evit sa fac judecati despre moralitatea unui act sau a unei persoane atunci cand sunt pus in imposibilitatea de a ma transpune in pielea acestuia. Nu judec niciodata o mama care decide sa avorteze pt. ca are deja 10 copii acasa si sotul decedat, spre exemplu. In plus, nu sunt interesat de ceea ce spune societatea despre actiunea acesteia. Singurele pareri pe care le pot lua in considerare, dar raman controversate si nu sunt cu titlu decisiv, sunt cele ale mamelor care trec sau au trecut prin situatii asemanatoare. Daca as judeca o mama intr-o astfel de situatie mi-ar fi rusine fata de mine insumi... cea ce ar trebui sa va zica ceva. Daca va intrebati, aflati ca nu am oferit acest exemplu, cu avortul, intamplator. Citat:
Chiar nu inteleg de ce ai apelat la acest tip de argument, a carui inconsistenta se vede din avion. Citat:
Citat:
La modul general, nu ar trebui sa te intereseze ce cred eu, indiferent daca sunt ateu, crestin sau orice altceva. Nu de alta, dar nici pe mine nu ma intereseaza, la modul general, ce cred alti atei, crestini, musulmani despre mine. De ce ii tot trag cu "la modul general"? Pentru ca, la modul general :), intre membrii unei societati se nasc, cel mult relatii de colaborare care sunt independente de valorile in care acestia cred. Cu alte cuvinte, fie nu ma intereseaza, fie nu am cum sa aflu niciodata daca taximetristul care ma duce la aeroport este un filantrop blajin, care ajuta saracii de la cantina din cartier sau daca este un nenorocit care se uita in oglinda mica de pe bord, sub fusta fetelor. Relatia dintre noi ia sfarsit in scurt timp sau, chiar daca este pe termen ceva mai lung, nu este conditionata de astfel de detalii. Daca nu faci exces de zel "la modul general" nu cade nici atunci cand bem o bere impreuna la terasa, in calitate de amici. "La modul general" cade de obicei atunci cand relatiile dintre noi se doresc a fi complexe. Abia atunci doresti sa afli daca avem valori comune, chiar pana in cele mai mici detalii. Logic, nu e suficient sa tinem amandoi cu Steaua si sa ne placa Ciucas. Daca te intereseaza parearea cuiva, sunt convins ca aceasta este doar a celor apropiati tie. Exista cazuri in care nu mai poti alege persoanele din jurul tau in functie de valorile comune. Cand ai o sora sau un frate care crede in Allah iti trece cheful de selectie. Vei deveni mai tolerant decat iti imaginezi :). Ce nu trebuie sa scapam din vedere este ca, indiferent daca suntem sau nu interesati unul de parerea celuilalt, fiecare isi exercita drepturile si actioneaza asupra societatii in conformitate cu propriile valori. Pe mine nu ma intereseaza ce crezi tu, ca entitate singulara, dar ma intereseaza ce cred si spun comunitatile de care tu apartii, prin reprezentantii ei, in aceeasi masura in care si pe tine te intereseaza acelasi lucru. Sub nicio forma nu ma limitez la comunitatea crestina vs. atei. Ma intereseaza in mod special ce cred comunitatile de care eu nu apartin, in masura in care aceste comunitati sunt capabile de a modifica pozitiv/negativ stilul meu de viata. Spre exemplu, doresc sa stiu ce cred si ce spun socialistii, chiar daca eu sunt liberal. Uite, e posibil sa facem amandoi parte din aceeasi comunitate in cazul de fata. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Dar tu ce zici? Tu insuti de supraapreciezi? Te crezi mai important decat esti sau, spre deosebire de mine, tu iti cunosti adevarata valoarea? Citat:
Nu simt aproape niciodata nevoia sa vad lucrurile morale sau imorale. Citat:
....Nu mai am timp pentru restul mesajului. Altadata! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Propriul tau etalon este fix zero,nerelevant.M-ai plictisit cumplit,nu puteti scrie nimic in afara pseudo-judecatilor voastre.Nici macar nu ai taria sa argumentezi pe larg,intelectual,afirmatii biblice in raport de care esti complet incult,si nu este prima data cand o demonstrezi.La ce prostii ai scris pana acum imi ceri prea mult sa te ascult baiete,succes cu altii.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sau mai bine lasa sa scriu eu prostii. Nu ma asculta :)). |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Comenteaza cele scrise in Epistola catre Galateni 5.19-24 si ia incearca un minim rationament: este inclusa pedofilia sau nu(ps: si ce face omul cu mana in intimitatea lenjeriei lui intime,ca vad ca te preocupa ideea,se incadreaza tot acolo)? Ma ati luat-o razna complet,credeam ca baiatu pe nume Cernea este un caz pierdut dar m-am inselat.Despre sclavie:nu vrei tu sa vorbim pe larg despre sclavie in Epistola catre Filimon,intrucat sigur ai studiat-o :) Analizeaza tu ce scrie acolo si spune ce crezi.Poti asta? :)
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Deci unii cred că în Biblie avem lucruri imorale, alții cred că în afara Bibliei nu există morală iar un calvin și un ortodox cred că textul biblic și moralitatea merită abordată cu nițică pregătire, cugetare în cadrul dat (iar nu sărind peste pârleazuri ca vaca nebună) și răbdare. Și bunăvoință.
Dar cu legea morală a firii omenești, cum rămâne totuși? Iaște sau nu iaște? Iar Hristos, că asta mă doare pe mine, e moralist sau nu? Și în ce raporturi se află el, ca moralist (dacă e) cu La Bruere, La Fontaine și AntonPann-GrigoreAlexandrescu-Octavian Paler? Dar cu Santayana și Karl Marx? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am citit Epistola catre Galateni 5.19-24. Redau mai jos: 19. Iar faptele trupului sunt cunoscute, și ele sunt: adulter, desfrânare, necurăție, destrăbălare, 20. Închinare la idoli, fermecătorie, vrajbe, certuri, zavistii, mânii, gâlcevi, dezbinări, eresuri, 21. Pizmuiri, ucideri, beții, chefuri și cele asemenea acestora, pe care vi le spun dinainte, precum dinainte v-am și spus, că cei ce fac unele ca acestea nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu. 22. Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credința, 23. Blândețea, înfrânarea, curăția; împotriva unora ca acestea nu este lege. 24. Iar cei ce sunt ai lui Hristos Iisus și-au răstignit trupul împreună cu patimile și cu poftele. Ciudata abordarea si pragmatismul asta selectiv, in care Dumnezeu gaseste de cuviinta ca este ncesar sa spuna ce insecte trebuie mancate si de ce insecte trebuie sa ne ferim (Leviticul 11), dar baga la categoria "diverse" acte abominabile precum pedofilia. Dar nu voi merge pe aceasta linie. Problema cu sistemul propus este ca el nu diferentiaza intre fapte din punct de vedere moral. Sa am "infierata" pedofilia pe aceeasi linie cu sexul oral nu e tocmai linistitor. Sistemul propus de mine, de care radeai, face deosebiri de ordin moral intre fapte. Tii minte ca vorbeam despre rusine fata de propria-mi persoana? In cazul pedofilei as cauta sa-mi pun capat zilelor in cel mai scurt timp. Nu aceeasi atitudine as avea-o dupa traspunerea in situatia unui om care merge la la femei de moravuri usoare, spre exemplu. Ambele fapte sunt reprobabile/imorale, insa sistemul propus de tine nu face diferente. Ce fapta este mai imorala? Masturbarea sau pedofilia? Evident, problema trebuie tratata la modul general, nu doar pe baza exemplului oferit de mine. Ce sta la baza unui rationament care considera o actiune mai imorala decat alta? Sistemul juridic, spre exemplu, face totusi astfel de diferente. Ce sta la baza acestui sistem? PS: momentan, consider ca singurul raspuns pertinent pe care l-am vazut in problema moralitatii vine de la domnul Ioan Cezar; la-m si apreciat la vremea respectiva. Last edited by Inorogul; 25.11.2014 at 22:20:39. |
|
|