![]() |
![]() |
|
|
|
#16
|
|||
|
|||
|
Citat:
Se practică, doar că tu nu ai ajuns că cunoști. Mai cereceteză. Sunt de acord că practica care domină este cea care leagă împărtășirea de spovedanie, dar nu sunt de acord că nu există și că nu se poate altfel. Citat:
Pot să-ți confirm faptul că IPS Laurențiu pledează la orele sale de liturgică pentru împărtășirea fără spovedanie. Dar nu oricum, ci sistematic: "pentru cei mai râvnitori și conștienți, de a se împărtăși pe perioada a 2-4 săptămâni cu o singură spovedanie." Și e recomandată pentru cel care treace de la spovedania înainte de fiecare împărtășire, recomandabilă într-o primă etapă[/b], la împărtășirea de câteva ori cu aceeași spovedanie. Citat:
"Suntem nevrednici de a primi Sfânta Împărtășanie atunci când săvârșim păcate de moarte prin care cădem din starea de har primită la botez sau din starea de membrii ai Bisericii. Cele mai grave păcate de moarte sunt: lepădarea de Hristos (necredința), crima (inclusiv avortul sau folosirea medicamentelor anticoncepționale care sunt avortive), desfrânarea și adulterul, ura și nedreptățirea semenilor. Pentru aceste păcate trebuie neapărat să ne spovedim și să primim dezlegare de la preotul duhovnic. În rugăciunea de după spovedanie duhovnicul de roagă zicând: „împacă-l și-l unește pe dânsul cu Sfânta Ta Biserică”. Prin dezlegarea de la spovedanie suntem deci repuși în starea de har sau de membrii ai Bisericii și putem să ne împărtășim. 8. În concluzie, Înaltpreasfinția Voastră ce recomandați: deasa sau rara împărtășire cu Sfintele Taine? Eu nu pot recomanda decât ceea ce spune Biserica, adică Hristos Care se jertfește în fiecare Sfântă Liturghie și îi cheamă pe toți cei prezenți să se împărtășească din jertfa Lui. |
|
|