![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#31
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De unirea intr-un singur ipostas a firii omenesti si dumnezeiesti, am auzit. Ii zice unire ipostatica. Dar de ce zici mai sus, nu. Natura unita cu ipostasul? Nu cumva natura umana unita cu cea divina IN ipostasul divin? In ce definitie dogmatica se vorbeste despre unirea naturii umane cu ipostasul divin? La ce sinod s-a discutat asta? Just curious. |
#32
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred ca atat el cat si Capi se refera la acelasi lucru, doar exprimarile difera. daca parintele insa se refera la altceva, atunci inseamna ca noi oamenii de rand nu pricepem limbajul asta metaforic teologic si ori ne abtinem noi, ori incearca teologii sa se exprime mai pe intelesul maselor. Eu stiu de notiunea de fire. Iisus avea o fire umana si una dumnezeiasca. Firea se refera la anumite caracteristici. Eu asa o definesc. Avea fire umana fiind nascut din fiinta umana, practic era om partial. Mai avea si firea dumnezeieasca, in sesnul ca avea anumite puteri supraomenesti. Mie exprimarea asta de " a devenit persoana omeneasca una singura si reala" nici nu-mi place si nici nu mi-e clara. Fiindca nu era totusi o persoana omeneasca, era ceva mai mult. Firea dumnezeiasca de care vorbeam mai sus are o mare greutate si Il diferentiaza mult de un om. EL putea ceea ce omul (normal) nu poate. Citatul este pe undeva clar, dar trebuie avuta grija la exprimari. Si aici am observat, printre oamenii de rand de pe forum, exprimari greoaie. Ce rost au, cui ii folosesc. De ce nu putem vorbi normal? P.S. Ce este aia ipostas?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Persoana, Sophia. Foarte pe scurt.
Cand zicem Treimea cea de o Fiinta si in 3 ipostasuri, zicem despre cele 3 Persoane/ ipostasuri ale Sf. Treimi. Cand zicem firea umana are miliarde si miliarde de ipostasuri, ne referim la persoanele umane. Ca daca zic ca ipostasul e starea de sine a unei firi sau subiectul unei firi /naturi (umane sau divine), iar te deruteaza. Da' acum ramane sa spuna Capy ce e aia persoana si eventual cum e posibil ca Hristos ca subiect al firii umane sa nu fie Persoana umana. Ca asta incearca aici Capy sa ne explice ca Hristos nu e persoana umana chiar daca si-a luat firea umana. Alambicat, nu? |
#34
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sophia, Hristos e om deplin, desavarsit si Dumnezeu desavarsit, nu partial om, partial Dumnezeu. Decat ambiguitati, mai bine nu zicem nimic. |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Adică ce, n-are dreptul la opinie?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Cum sa nu! Da' mi-e imposibil sa cred ca n-a auzit pana acum opinia Bisericii despre umanitatea si dumnezeirea lui Hristos. Nu-i musai sa stim detaliat definitiile sinoadelor ecumenice, da' macar sa nu fim in contradictie cu ele. Cu cele mai cunoscute, whatever.
|
#37
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Capy; 02.03.2015 at 22:09:19. |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Se poate vorbi de Iisus la timpul trecut? Avea? Ce dupa Inaltarea la cer nu mai are?
In contextul discutiei de aici, fire se refera la natura divina sau natura umana, genul, specia. Iar ipostas e un subiect sau persoana apartinand uneia din aceste naturi. Am simplificat foarte mult. |
#39
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pana aici, poti sa faci un rezumat al hotararilor cu cuvintele tale? Ca nu ma dumiresc ce consideri tu ca afirmam noi gresit? Si dupa aceea, daca tot insisti sa rationalizezi dogma, sa explici si citatul lui Ieroteos Vlachos. Noi afirmam despre o singura Persoana divino-umana. Una singura, nu doua, subiect atat al firii divine, cat si al firii umane, avand unite in ipostasul divin preexistent din vesnicie cele doua firi, fara amestecare, fara schimbare, fara confundare. Cei care mai cititi pe acest topic, ajutati-ma va rog sa inteleg ce anume considera Capy ca e gresit in afirmatia de mai sus. |
#40
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Poate ar trebui sa recitesti iarasi si iarasi sfintele evanghelii, pentru a te lamuri. Nu o spun ca sa sustin teoria Parinteluli Staniloaie si a Sfantului Sinod, (desi ii recunosc mai degraba pe ei decat pe tine) ci pur si simplu stiu ca sunt cel putin doua momente in care Mantuitorul S-a dovedit a fi Persoana umana: o data in gradina Ghetimani, cand il cuprinde teama si Ii cere Tatalui de este cu putinta sa treaca de la El paharul... s.a.m.d., iar al doilea moment cand striga pe Cruce: "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit!" Ca Persoana NUMAI divina, teoria ta nu mai are vreun sens. Nu vorbesc de suferinta fizica, fiindca asta se pare ca te irita. Vorbesc de neputinta omului, strigata de atatia care Il inconjurau in acele momente cand era parasit aproape de toti "ai Lui": "Daca esti Tu Acela, coboara-Te de pe Cruce!" Numai Persoana divina a devenit dupa Inviere.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) Last edited by Mosh-Neagu; 03.03.2015 at 00:19:49. |
|