![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#151
|
|||
|
|||
![]()
Bun!
Organizati un sinod, va intalniti, il declarati eretic. Si s-a rezolvat. Asa cum faceau si cei de dinainte ... Manca-v-ar raiul! |
#152
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ar fi chiar culmea ca, luând de bune asemenea erori, credincioșii să fie trași în jos tocmai de către vărful Ierarhiei Bisericii; tocmai de acolo de unde ei se așteaptă să primească un cuvânt de învățătură cât mai avizat. Să nu fie! |
#153
|
|||
|
|||
![]() Citat:
S-a dus un frate odată din părțile avvei Pimen în străinătate și a ajuns la un schivnic acolo; era tare bun și mulți veneau la el. Fratele îi spuse cele despre avva Pimen. Auzind de virtutea lui i-a venit dor să-l vadă. Întorcându-se fratele în Egipt, după o vreme, s-a dus schivnicul din străinătate în Egipt la fratele care venise la el odinioară – că acela îi spusese unde locuiește. Văzându-l se minună și se bucură mult. Schivnicul spuse: fii bun, du-mă la avva Pimen. El îl luă, mergând la bătrân și îi dădu de știre cele despre el: – E un om mare și de o mare bunătate, și are mare cinste în ținutul lui. I-am dat de știre despre tine, și, dorind să te cunoască, a venit aici. Atunci el l-a primit cu bucurie, și s-au îmbrățișat, așezându-se, iar străinul a început să vorbească din Scriptură despre lucruri duhovnicești și cerești. Atunci avva Pimen și-a întors fața și nu i-a răspuns. Văzând că nu vorbește cu el, a ieșit mâhnit și îi zise fratelui care-l adusese: în zadar am făcut toată călătoria; am venit la bătrân, iar el nu dorește să vorbească cu mine. Fratele intră la avva Pimen și îi spuse: – Avvo, de dragul tău a venit acest om mare, care are atâta slavă în ținutul lui; de ce nu vorbești cu el? – El e din cei de sus și vorbește de lucruri cerești, eu sunt din cele de jos și vorbesc de lucruri pământești. Dacă vorbea cu mine despre patimile sufletului, i-aș fi răspuns; dacă mi-a vorbit despre cele duhovnicești, la astea nu mă pricep. Fratele ieși, spunându-i: bătrânul nu vorbește curând din Scriptură, dar dacă îi vorbește cineva despre patimile sufletului, îi răspunde. El fu cuprins de remușcare181(katanygeis.) și intră la bătrân, spunându-i: ce să fac, avvo, că mă stăpânesc patimile sufletului? Bătrânul îl primi cu bucurie zicându-i: acum bine ai venit; deschide-ți gura pentru acestea, și o voi umple de bunătăți182(Psalmi 80, 11.). El, foarte folosit, îi zise: într-adevăr aceasta este calea adevărată. Apoi, se întoarse în ținutul lui, mulțumind lui Dumnezeu că s-a învrednicit să se întâlnească cu un asemenea sfânt.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#154
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tot restul inseamna sa numaram nisipul. In atata amar de pagini, nu ati putut oferi o definitie a ce este o persoana umana. Vrem sa dovedim ca Isus nu este o persoana umana, dar noi nu stim sa clarificam ce este o persoana umana. Pana ne vor omori eclesiologia, antropologia, soteriologia, ontologia si cu teologia ne omoara logica.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#155
|
|||
|
|||
![]()
Corect, e evident pentru oricine, dar daca parerea prea buna despre sine le sopteste unora ca sunt mari filozofi, ajung sa nu mai observe logica de clasa a 4-a tot despicand firul in patru.
|
#156
|
|||
|
|||
![]()
Era clar de la inceput, fara atata filozofie. Si e clar ca voi (tu si Capy) nu stiti despre ce vorbiti, mai ramane sa stabiliti la ce erezie se incadreaza ce sustineti voi (poate e o erezie noua sau una veche).
|
#157
|
|||
|
|||
![]()
Banuiesc (dar s-ar putea sa ma insel) ca virgula Capy e stilist/zelotist sau apropiat de acestia. Mi se pare stupid sa contestam, ca mai "destepti" ce suntem, o pastorala a BOR.
Probabil ca face parte din concertul diverselor factiuni proto-schismatice ca re maraie la adresa BOR (ele fiind totusi in interiorul BOR!!!) diverse acuze, indeosebi ca, vezi Doamne, de ce a semnat acordurile de la Chambesy si Balamand, si alte contestari puerile. Da, Biserica e mai mult decat Sinodul. Corect. Dar chiar nu e aici vreunul din cazurile nefericite din istorie cand monahii si/sau poporul au tinut credinta, eventual sustinuti de putini ierarhi, si Sinodul, fie si ecumenic, a pierdut-o, faptuind si nelegiuri pe deasupra (vezi Sinodul talharesc de la 449). Dar acele fapte, desi reale si trecute, nu au nici o relevanta in cazul de fata. Nici Chambesy, nici Balamand, nici Efes Doi de la 449. Si oricum, acordurile mentionate sunt lucrul ierarhilor nostri si chiar sunt in regula. Si nu, nu e treaba mirenilor sa se amestece in ce scrie pleroma episcopilor. Last edited by Barsaumas; 07.03.2015 at 12:19:10. |
#158
|
|||
|
|||
![]()
Cred că ar fi cazul să nu mai lansezi atacuri și bănuieli gratuite despre persoana mea fără să mă cunoști. Eu am arătat cu argumente ceea ce este greșit și am discutat pe comentarii. Așa procedează doar cu cei care nu au argumente solide pe subiect, încep să atace persoana unui comentator sau altul.
Last edited by Capy; 07.03.2015 at 16:19:39. |
#159
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Am ascultat de curand intr-o predica a Parintelui Calistrat Chifan doua variante prin care diavolul isi face de lucru. Odata a luat infatisarea de calugar si "s-a infiltrat" printre fratii monahi dintr-o manastire unde dupa parerea lui era prea multa pace. Dupa o vreme i-a spus unui alt calugar: "Frate, prea multa monotonie aici. Nici n-avem ce spune la spovedanie, ca sa ne caim. Ce-ar fi sa invatam sa ne certam intre noi. Iata, eu spre exemplu spun ca aceasta caramida e a mea, iar tu spui ca-i a ta, vrei?" "Vreau!" "Frate, caramida asta e a mea!" "Pai daca-i a ta, ia-o!" Vazand ca nu merge asa, a luat infatisarea unei pasari, dar in timp ce pentru un calugar se arata a fi un porumbel, pentru altul se arata a fi o cioara. Si atat de mult s-au contrazis calugarii intre ei pentru aceiasi pasare, convinsi fiind ca fiecare are dreptate incat s-au luat si la bataie. Tu chiar crezi ca "vezi" ceva, dar mai intai... vezi de post si spovedanie. O sa te linistesti cu siguranta!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#160
|
||||
|
||||
![]()
Capy, ești eretic nestorian. Am citit cu atenție ce-ai scris. Sfântul Sinod al 3-lea ecumenic, din cele 9 Sfinte Sinoade, l-a condamnat pe Nestorie.
Dar ai grijă că Nestorie s-a pocăit de erezia lui. Urmează-i în cele bune, nu în cele rele. Oprește-te. Ți s-a explicat destul de bine și limpede, tot ce trebuia explicat. Te rog tare mult, înainte de-a mai posta ceva aici, citește "Dogmatica" Sfântului Ioan Damaschin, din care n-ai citit nicio pagină, asta știu deja. Fiindcă se vede. Când ești odihnit, citește, că plin de folos și de comori, ai de adunat. Hai să ne bucurăm împreună de cele ale Bisericii, nu te depărta, că nu-i mântuire înafara Bisericii. Hai cu Domnul.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 08.03.2015 at 00:13:15. |
|