Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.04.2015, 01:09:23
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de EzioAuditore Vezi mesajul
Asta este un paradox. Cuvantul este Dumnezeu. Firea dumnezeiasca este Dumnezeu. Deci in mod logic Dumnezeu nu poate sa sufere si sa fie impasibil in acelasi timp.
..
Cand impungi un om, nu sufera intreaga omenire ,ci doar acel om , persoana a speciei umane. Nu impungi specia umana , ci doar o persoana a speciei.
Suferinta e personala .
La fel e si la Dumnezeu .Impungi corpul unei persoane dumnezeiesti,fara sa sufere idea de dumnezeire ,natura dumnezeiasca , ci doar corpul si persoana careia ii apartine.
Sau nu crezi ca Dumnezeu Fiul a avut corp ?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.04.2015, 20:09:22
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Cand impungi un om, nu sufera intreaga omenire, ci doar acel om, persoana a speciei umane. Nu impungi specia umana, ci doar o persoana a speciei.
Omenirea este sinonim cu firea / specia umana, natura, ființa, substanța sau esența !!!
Atât trupul cât și sufletul rațional și mintal aparțin firii omenești. Iar dacă împungi trupul, suferă întrucâtva și sufletul.

Nu împungi toate persoanele care au fire umană, însă împungi specia umană (firea, natura, ființa, esența, substanța) fiindcă din punct de vedere dogmatic toate persoanele au aceeași fire, natură, ființă, esență sau substanță. Însă, Mântuitorul Hristos este singura Persoană din Sfânta Treime care posedă două firi (divină și umană), spre deosebire de Tatăl și Sfântul Duh care au doar fire divină !!!

"Ipostasa se defineste: fiinta impreuna cu accidentele. Pentru aceea ipostasa poseda comunul impreuna cu particularul si existenta in sine. Fiinta, insa, nu exista in sine, ci este considerata in ipostase. Prin urmare, daca patimeste una din ipostase, atunci intreaga fiinta patimeste, caci a patimit ipostasa, si se spune ca a patimit in una din ipostasele ei. Dar nu este necesar ca sa sufere toate ipostasele de aceeasi specie cu ipostasa care sufera". (Sf. Ioan Damaschin)

"Spunem ca firea noastra s-a sculat din morti si s-a inaltat si s-a asezat de-a dreapta Tatalui, nu in sensul ca toate ipostasele oamenilor au inviat si s-au asezat de-a dreapta Tatalui, ci in sensul ca firea noastra intreaga este in ipostasa lui Hristos. Caci zice dumnezeiescul apostol: Ne-a sculat impreuna cu El, ne-a asezat impreuna cu El, in Hristos (Efeseni II, 6.). (Sf. Ioan Damaschin)

Last edited by Capy; 23.08.2015 at 18:42:47.
Reply With Quote
Răspunde