![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am citit undeva ca imaginea unor albine care isi construiesc un stup in carcasa unui animal mare mai exista si in alte texte antice din zona Marii Egee.Din pacate nu stiu alte detalii. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 14.04.2015 at 19:14:44. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Interdictia de a atinge cadavre ocupa un loc central si in Pilda Bunului Samaritean. Si preotul, si levitul care "vazandu-l, trec pe alaturi" de cel ranit fara sa il ingrijeasca nu fac aceasta fiindca ar fi nepasatori, ci fiindca il considerau mort pe acela si nu puteau sa il atinga. Dar a venit un samaritean si l-a ingrijit, turnand pe el "untdelemn si vin". Bunul samaritean este Domnul, aproapele nostru. Bunul samaritean culege faguri de miere din cadavrele vii care suntem. De aceea, la ritualul inmormantarii, cei care oficiaza in persoana Capului Cristos folosesc untdelemn si vin cu care il oblojesc pe mort, in speranta ca Bunul Samaritean, cand se va intoarce, va gasi miere pe care sa o poata culege.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 15.04.2015 at 01:57:54. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
(Iar nu peșteră întunecoasă, de unde răzbate șuieratul șerpilor, răgetul tigrilor și al leilor, și așa mai departe...). Zic și eu, cu amărăciune... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pasajul biblic in cauza, despre bunul samaritean, ma intereseaza profund, din mai motive. Cunosc interpretarea clasica dar as avea,poate,cateva observatii de facut.Cred ca sunt mai multe paliere de discutie, de interpretare, pe care aceasta poveste le genereaza.Poate, odata,vorbim mai pe larg, daca va face placere.Numai bine,multumesc pt dialog.
|
|