![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sf. Ioan Damschinul scrie deslușit: Despre singura ipostasa compusa a Cuvantului lui Dumnezeu "Cuvantul lui Dumnezeu era in toate si mai presus de toate, chiar cand era in pantecele Sfintei Nascatoare de Dumnezeu, in ea era prin energia intruparii. Asadar s-a intrupat, luand din ea parga framantaturii noastre, trup insufletit cu suflet rational si cugetator. Pentru aceea insasi ipostasa Cuvantului lui Dumnezeu s-a facut ipostasa trupului, iar ipostasa Cuvantului, care era mai inainte simpla, a devenit compusa. Compusa din doua firi desavarsite, din Dumnezeire si omenire." Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() A se vedea de asemenea și textul Sf. Slujbe a Sf. Mahrame a Domnului. În slujba acestei sărbători, pe 16 august se spune: "Te cinstim pe Tine, iubitorule de oameni, privind chipul firii Tale trupesti; prin el daruieste slujitorilor Tai, Mantuitorule, partasia nezdruncinata a Raiului" (stihirea glasului 6). "Trupește a se închipui cu bunăvoința Tatălui, precum suntem noi, Cel ce era fără de trup mai 'nainte, netăgăduindu-Și chipul, ne-a dăruit nouă dumnezeiasca însemnare. Firea cea neschimbată, chipul Tatălui cel prea adevărat, în trup omenesc viind, însemnările cele trupești pre pământ le-a lăsat nouă, la ceruri suindu-Se." (peasna 1-a glasul 6, irmos) Aceasta este așadar, iconomie și deșertare de Sine, după cum spune Sf. Apostol Pavel: "Gandul acesta sa fie in voi care era si in Hristos Iisus, care, Dumnezeu fiind in chip, n-a socotit o stirbire a fi El intocmai cu Dumnezeu, ci S-a desertat pe Sine, chip de rob luand, facandu-Se asemenea oamenilor, si la infatisare aflandu-se ca un om. S-a smerit pe Sine, ascultator facandu-Se pana la moarte, si inca moarte pe cruce. Pentru aceea, si Dumnezeu L-a preainaltat si I-a daruit Lui nume, care este mai presus de orice nume; ca intru numele lui Iisus tot genunchiul sa se plece, al celor ceresti si al celor pamantesti si al celor de dedesubt. Si sa marturiseasca toata limba ca Domn este Iisus Hristos, intru slava lui Dumnezeu-Tatal" (Filipeni 2, 5-11). Last edited by Capy; 26.12.2016 at 00:12:18. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Bun, si daca recunosti ca in icoana reprezentam Persoana cu trasaturile ei omenesti, rezulta in mod logic ca si acele trasaturi omenesti sunt personale nu? Adica sunt trasaturile omenesti ale unei Persoane, deopotriva Dumnezeu si om. Si atunci de ce te razboiai cu noi care numeam Persoana lui Hristos "divino-umana" ? Acum cine e dus cu capul ?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
In privinta harului creat, desi nu e subiectul topicului, dar fiindca s-a pomenit aici, eu cred ca el este necreat, si nu am inteles niciodata pozitia catolica care vorbeste de un har necreat care produce efecte create. Cred ca asta vine dintr-un exces de sistematizare a teologiei scolastice, care teologie scolastica are totusi si merite. Dar pentru mine harul este necreat si punct. In acelasi timp cred ca a spune ca membrii bisericii catolice sunt cu totii meniti pierzarii si ca la ei nu se sfinteste nimic niciodata echivaleaza de-a dreptul cu o hula impotriva Duhului Sfant. Pentru ca asta inseamna sa te pui tu in locul lui Dumnezeu si sa-i dictezi pe cine are dreptul sa mantuiasca si pe cine nu. De aceea, cum spune parintele Galeriu, fiecare sa creasca in Adevar in propria sa albie, fara prozelitism, fara generalizari pline de trufie si fara pretentia ca le stim noi pe toate, ca oameni suntem toti si raspundem toti pentru faptele noastre in fata lui Dumnezeu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Desigur ca nu e subiectul topicului. Dar, este specific talibanilor ortodocsi, sau talibanilor care doar se cred ortodocsi, precum in cazul lui capy sa fuga de la o idee la alta. Le arati ca ditai sinodul ecumenic a stabilit, prin hotarare dogmatica, aceea ca Dumnezeu a patimit ? Iti raspund cu harul creat si necreat. Ii intrebi de unde au scos stupiditatea ca Sfanta Biserica Catolica ar crede in harul creat ? Gasesc ei altceva, de exemplu cu necasatoria preotilor. Ii intrebi daca in BOR preotii obsinuiesc sa se casatoreasca, atunci iti raspund ca numai in ortodoxie se intalneste incoruptia trupurilor. Si asa mai departe. Incapacitate de concentrare pe un subiect ? Nu. E mai grav de atat: este vorba de rea vointa. Nu e surd ca acela care nu vrea sa auda, nici orb ca acela care nu vrea sa vada.
Capy, omule, esti bolnav spiritual. Ingrijeste-te, ca boala asta ucide! Si ucide pentru o vesnicie intreaga.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Da, mai Muntene. Scuza-ma ca te-am bagat in seama.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tipic catolic! Bravo! Bravo!
O dovada clara a harului necreat care produce efecte catolice create!
__________________
"Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul și antihristul." 2 Ioan 1,7. "Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!" |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am spus limpede pe celălalt topic, că sintagma de "Ipostas/Persoană divino-umană" nu este greșită, ci că este o sintagmă modernistă utilizată de extrem de puțini Sfinți după al VII-lea sinod Ecumenic (utilizarea ei este o excepție, nu o regulă), și am menționat în treacăt că poate produce confuzie prin înțelesul eronat că s-a fi format un ipostas din alte două ipostasuri, adică unul dumnezeiesc și altul omenesc, fie prin acceptarea existenței unui alt ipostas din două firi (adică firea omenească s-a unit cu cea dumnezeiască în ipostasul Cuvântului, dar prin unire, s-a format un nou ipostas, care nu mai este ipostasul Cuvântului), după cum foarte bine a sesizat marele teolog Vlădica Hierotheos Vlachos și după cum s-a văzut și la unii dintre comentatori. "Hristos este un Ipostas/Persoană în două firi", rămâne cea mai potrivită definire prin care se înțelege limpede că Ipostasul lucreaza și este cunoscut în amândouă firile. Last edited by Capy; 25.05.2015 at 14:53:55. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
N-am folosit nicăieri sintagma de "har creat", ci m-am referit la "grația creată" întâlnită în catolicism. Acesta este o eroare gravă și evidentă în catolicism și degeaba mai încercați să o mai ascundeți acuma sub preș, dacă tot nu vreți să vă lepădați de ea !
Last edited by Capy; 25.05.2015 at 15:15:31. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fiindca dupa logica asta si Sf Grigorie Palama e un modernist. Similar, eu cred ca expresia "persoana divino-umana" aplicata lui Hristos reda mult mai bine decat alte expresii realitatea Intruparii Fiului. |
|