![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu știu de ce scrii așa multe prostii. Această a doua parte, din postul, cel mai neteologic (ca să nu spun altfel) e mai grea ca prima. Spui: iubirea este sau nu este. Greșit. Iubirea este pretutindeni. În fiecare particulă de aer, în tot pământul și tot universul. Iubirea ține toate. Nu există niciun loc de pe pământ, unde să nu fie iubire.Nu există "iubirea NU ESTE". Cum ai și subliniat frăția ta. Faptul că omul nu acceptă iubirea în sine, asta-i altfeva. Nu e conștient de ea și o vrea. Dar el, prin iubire trăiește. Iubirea lui Dumnezeu, face ca inima să bată, plămânii să respire aerul, stomacul să dea excrementele, și tot procesul biologic să se petreacă, oricât de scârbos sună, e Adevărul. Mai spui: smerenia, răbdarea se dobândește. Greșit. Cine are Iubirea, are toate celelalte virtuți. Iubirea vine deodată cu tot și toate. Toată definiția Binelui. Iubirea vine cu toate virtuțiile. Cine nu practică toate virtuțiile, acela nu iubește. Cine practică doar câteva virtuți, acela este care imită iubirea, dar nu a cunoscut încă iubirea lui Dumnezeu. Nu a simțit pe Dumnezeu, nu L-a văzut pe Dumnezeu, nu s-a curățit, nu s-a luminat, nu s-a îndumnezeit, nu a dobândit Duhul Sfânt, nu a văzut pe Hristos. Când acestea se întâmplă, fie și numai pentru 2 secunde, fugi apoi toată viața după ele, ca Sfântul Siluan Athonitul. Și eu cunosc doar din teorie. Te învăț și pe tine. Să ne ajute Dumnezeu să mergem pe cărarea aceasta, a îndumnezeirii, a dobândirii Duhului Sfânt. Atunci nu mai poți fi eretic, nu mai stai în nebuniile neo-protestante și calvine, lutherane. Atunci, simți și respiri pe Dumnezeu, în ortodoxie, forma adevărată smerită de cunoaștere a lui Dumnezeu. Deci Iubirea vine cu toate virtuțiile. Iar când există patimi, înseamnă că omul, nu a cunoscut încă Iubirea. Ci se luptă să ajungă la acea cunoaștere a iubirii. Până atunci, harul îl curățește, iar el dacă se murdărește iar, o ia de la început. Fără să aibe iubire și nicio virtute, nici smerenie, răbdare, nimic, pentru că e egoist, mândru, încă e pătimaș după diverse comodități, luxuri, conforturi. Ci are doar mila lui Dumnezeu, care îl cercetează neîncetat, cumva să-l întrebe, cât mai stă legat de cele ale lumii acesteia. Sunt chiar monahi, preoți, ierarhi, care nu ajung niciodată la luminare, dar mai ales la îndumnezeire, care nu știu ce-i aia să vezi pe Dumnezeu. Fiecare știm teorii, și ni se pare că știm, dar câți plecăm în pustie, să ajungem să levităm în aer, în timp ce ne rugăm și să luminăm ca soarele, ca Sfânta Maria Egipteanca? Câți vedem lumina necreată ca Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Simeon Noul Teolog și alții? Câți? Unul la 1000, bine-ar fi. Da, Iubirea e Dumnezeu. Dar Iubirea nu e în adâncul ființei noastre. Atunci am fi îndumnezeiți. Noi nu permitem iubirii să vină în adâncul ființei noastre. Hristos stă și bate la ușa inimii noastre. Noi spunem că e bine să ucidem ca să apărăm o țară, o bucată de pământ. Și avem totuși pretenția că noi cunoaștem Iubirea. Și smerenia și răbdarea... Vai de capu nostru. Nu, în clipa zămislirii, nu e Iubirea în ființa omului. E mila lui Dumnezeu, pronia, e ajutorul, dar Iubirea, Dumnezeu, nu intră în noi, când noi mai suntem păcătoși. Nimic necurat nu intră în Împărăția Cerurilor. Iar Împărăția Cerurilor se trăiește încă din această lume, înăuntrul nostru. Deci trebuie să urâm păcatul, să nu-l mai facem voit și intenționat să ne scârbim și sâ-l urâm. Atunci ne sfințim. Atunci, putem ajunge la luminare și îndumnezeire. Sfânta Maria Egipteanca a stat 17 ani în pustie, fără să vadă fața nici unui om, luptându-se cu gândurile și amintirile din viața ei de desfrânată, o chinuiau imaginile și dorințele, cu care se lupta să le biruiască. Apoi, i-au fost luate, și până la al 45-lea an de pustie, în care nu a văzut fața nici unui om, când a venit Sfântul Zosima la ea, ea sa sfințit. Scopul nostru este să devenim sfinți. A fi sfânt, înseamnă a nu mai păcătui, a numai crede în erezii, a fi conștient că în Sfintele Icoane există cu adevărat Duhul Sfânt și har și sunt făcătoare de minuni, a primi pe Dumnezeu în viața noastră, nu prin faptul că îi spunem noi: "Doamne, poți să vi, hai, vino, că te chem". Nu. Noi spunem: "nu sunt vrednic să intri sub acoperișul casei mele", spune azi sutașul, lui Hristos, la Evanghelie. Primim pe Dumnezeu, prin lepădarea păcatului. Prin înțelegerea și trăirea creștinismului lipsit de erezie. "Cel ce vrea să fie desăvârșit, să se lepede de sine, să-și vândă averile, să le împartă la săraci, să-și ia Crucea și să vină să-Mi urmeze". Dacă nu vrei să fi desăvârșit, atunci, facă mai puțin. Deci abea un monah, călugăr, mai are șanse să se îndumnezeiască. Nu noi. Nu pe forum. Nu cu familie.Așa n-o să vezi niciodată pe Dumnezeu. Pe dracu da, luând chip de înger de lumină, cum face cu penticostalii, spre exemplu. Da, îi accept meritele lui Origen, la fel cât i le accept și lui Arie, Nestorie, Macedonie, Evagrie, Eutihie, Eunomie, și alți eretici, blestemați și anatematizați. Da, Origen a fost vizitat de Sfinți Părinți, dar când a inventat erezii și a mințit, a fost condamnat de Sfânta Biserică și noi, trebuie să ne ferim de învățăturile lui, dacă vrem să ne mântuim. Dumnezeu NU l-a absolvit de ereziile lui, el a murit cu ereziile lui, fiindcă altfel Dumnezeu, nu ar mai fi revelat Bisericii să-l anatematizeze pentru nebuniile lui. Știi ce-i anatema? Lepădarea din sînul Bisericii, nerecunoașterea lui, scoaterea din comuniune. Sfinții nu se roagă pentru un eretic. Și înafară de Sfântul Ioan Gură de Aur, nu a mai avut alt ucenic, care să-i citească scrierile. Sfântul Ioan a fost condamnat și el drept eretic, dar a recunoscut că scrierile lui Origen sunt eretice, s-a lepădat de ele și a fost absolvit de anatematizare. Oprește-te din a mai scrie prostii. Nu mai elogia ereticii. Meritele lui, sunt umbrite de ereziile lui. Oprește aparenta iubire și smerenie, că ele sunt defapt pietate și evlavie mincinoasă, când spui că un eretic are și părți bune. Ți-am spus: în pharul cu apă, torni un strop de venin și bei. Vei muri. Așa și cu ereticii. Oprește-te și citește Sfinții Părinți, nu eretici. Ca să te mântuiești, frate drag. Iartă-mă dacă te-am tulburat, am scris cu iubire, frăției tale. Nădăjduiesc să mă crezi, fiindcă ți-am mărturisit Adevărul. Hristos a înviat !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! | gadescum | Umanitare | 1 | 24.01.2009 19:48:25 |
|