Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.06.2015, 11:56:31
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Argumentele aduse de Părintele Anițulesei sunt frecție la piciorul de lemn. :))) Minciuna are picioare scurte.
"Nu este prooroc disprețuit decât în patria lui și în casa lui." Nimic nou sub soare.
Mărturiile celor care l-au cunoscut (ierarhi, preoți) chiar nu contează?
Din pacate ambele par la fel de legitime pentru cineva aflat intr-o pozitie neutra.

Un candidat la statutul oficial de Sfant ar trebui poate sa fie mai putin controversat.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
  #2  
Vechi 29.06.2015, 12:16:55
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Nici asta nu mi se pare un argument, ca e controversat. Daca ne amintim si sf Simeon Noul Teolog a fost controversat la vremea sa si a mai fost si intr-un conflict deschis cu ierarhia din timpul sau. Si mai sunt exemple. Cred ca trebuie facuta o cercetare serioasa de catre cei indreptatiti sa o faca, fara idei preconcepute si fara prejudecati. Si sa speram ca adevarul va iesi la lumina.
  #3  
Vechi 29.06.2015, 12:26:22
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Se mai ridica apoi o problema, ca sa continui gandul lui Alin referitor la faptul ca noi zicem ca cei care proclama sfintenia cuiva sunt inspirati. Cu alte cuvinte se ridica problema infailibilitatii sinoadelor care declara pe cineva sfant. Eu am oarece dubii in unele cazuri.
Adica nu discut cazurile de sfinti cinstiti de intreaga Biserica, sfintii cu cinstire universala in Biserica Ortodoxa, gen Ioan gura de aur, Vasile cel mare etc. Ma refer la unii sfinti cu cinstire locala cum e de pilda Stefan cel mare, asupra caruia, recunosc, am dubii serioase.
Si poate ca unii stiu ca inclusiv parintele Galeriu si parintele Staniloae s-au opus canonizarii lui Stefan cel mare, dar pana la urma, din ascultare fata de sinod, au acceptat.
Deci lucrurile nu sunt atat de simple nici in cazul unei eventuale canonizari.
  #4  
Vechi 29.06.2015, 12:42:42
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Din pacate ambele par la fel de legitime pentru cineva aflat intr-o pozitie neutra.

Un candidat la statutul oficial de Sfant ar trebui poate sa fie mai putin controversat.
Asta cu poziția neutră am mai auzit-o.... E o iluzie a unora care își neagă poziția.
*
Candidat la statutul oficial de sfânt? Asta ce drăcovenie (de exprimare) mai e?
*
Controversa e a noastră, nu a "candidatului". Rog iarăși să distingem între lucruri: nu omul cutare e responsabil de controversele iscate în jurul lui, ci aceia care generează și susțin controversele, la nesfârșit. Patima flecărelii...
Dacă noi suntem incapabili să ne apropiem de o anumită chestiune și ne lansăm în nesfârșitul joc mizer al bârfitului, de o parte sau alta a baricadei, ce vină poartă omul pe care îl bârfim?
Țațe cu ifose teologale, asta suntem... În definitiv, supușii cuminți ai unei specii de draci bătrâni cât întreaga istorie a pământului.
  #5  
Vechi 29.06.2015, 16:08:22
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Din pacate ambele par la fel de legitime pentru cineva aflat intr-o pozitie neutra.
Legitime pentru cei care nu știu mai nimic despre ce sau cine vorbesc și care încearcă să-și justifice poziția. Mă refer la documentație, cercetare - zero.

Interesant este cum un asemenea duhovnic a ajuns să fie credibil, fără ca cei care îl cred să fi cercetat dacă spune adevărul sau dacă spune prostii. Nu mai vorbim de atitudine, de modul cum pune problema, total străin de duhul ortodox - cel pe care am ajuns să-l cunosc. Biserică suntem noi toți, nu numai părintele Anițulesei, iar părintele Arsenie este parte din trupul Bisericii, mădular al Bisericii, purtător de Hristos. De aici se vede lipsa comuniunii creștine și, mai grav, că ne alegem asemenea exemple. Chiar dacă greșit părintele Arsenie, și cu singuranță a vut greșeli, nu arunci cu noroi într-un mădular al Bisericii. Căutăm greșeala cu lupa și trecem peste esențial, peste ceea ce este valoros, peste acel om care s-a luptat pentru menținerea unității familiei, celula de bază a neamului, a luptat împotriva avorturilor și a atâtor păcate.

Și dacă ar fi avut dreptate, mi-aș fi pus mari semne de întrebare pentru o asemenea atitudine TOTAL nepotrivită unui duhovnic (parcă se ceartă cu cineva, stilul acela "smuls" sau "KO" moldovenesc care pe mine mă lasă rece). E clar că acele cuvinte nu vin din rugăciune, dintr-o așezare duhovnicească, ci mai degrabă dintr-un duh "legitim", lipsit de pace și iubire, și care ucide.

Și cazul părintelui Arsenie nu e unul izolat, sunt și alți duhovnici pe care i-a catalogat drept rătăciți - fără să țină cont de poziția Bisericii. Această bârfă aduce numai minusuri Bisericii. Cum spunea și părintele Cleopa, toți și ereticii ar veni în genunchi către noi, de bună voie, dacă ar vedea în noi ceea ce încă nu este. Să ne asumăm răspunderea pentru ceea ce se întâmplă și să nu urmăm exemplul fariseilor, când noi suntem cum suntem.

Last edited by ovidiu b.; 29.06.2015 at 16:19:40.
  #6  
Vechi 29.06.2015, 16:48:02
Vitiate Vitiate is offline
Banned
 
Data înregistrării: 29.05.2015
Locație: Dromund Kaas
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 268
Implicit

http://www.adevaruldespreavort.ro/ce...i-arsenie-boca

http://www.obiectiv.info/avertisment...ort_58234.html
  #7  
Vechi 29.06.2015, 17:32:17
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Legitime pentru cei care nu știu mai nimic despre ce sau cine vorbesc și care încearcă să-și justifice poziția. Mă refer la documentație, cercetare - zero.
Ce documentatie/cercetare poti face pe niste marturii?

Ca sa dai un sens pozitiv la eea ce este mai presus de marturie - pictura de ex. deja se vehiculeaza niste explicatii care seamana cu scarpinatul cu mana stanga la ureachea dreapta.

Citat:
Nu mai vorbim de atitudine, de modul cum pune problema, total străin de duhul ortodox - cel pe care am ajuns să-l cunosc.
Adica?
Omul trateaza anumite probleme cu o indignare, daca asta te intriga, insa indignarea nu mi se pare ilegitima.

Citat:
Biserică suntem noi toți, nu numai părintele Anițulesei, iar părintele Arsenie este parte din trupul Bisericii, mădular al Bisericii, purtător de Hristos. De aici se vede lipsa comuniunii creștine și, mai grav, că ne alegem asemenea exemple.
Mi se pare o retorica stramba.
Fara a pretinde o identitate de gen intre persoane, aceeasi retorica o poti aplica unui Maxim Marturisitorul la o adica.
Uite ca s-a gasit unul sa paraseasca consensul cvasi-general.
Pai de ce, lipsa de comuniune, etc.

Citat:
Chiar dacă greșit părintele Arsenie, și cu singuranță a vut greșeli, nu arunci cu noroi într-un mădular al Bisericii.
Ce inseamna in contextul asta, "sa arunci cu noroi"?

Citat:
Căutăm greșeala cu lupa și trecem peste esențial, peste ceea ce este valoros, peste acel om care s-a luptat pentru menținerea unității familiei, celula de bază a neamului, a luptat împotriva avorturilor și a atâtor păcate.
Nu cred ca e treaba noastra sa tragem linie si concluzie sa vedem care atarna mai greu in procesul de canonizare.

Si nu cred ca a fost singurul care a luptat pentru asta.

Daca e sa scoatem tot ce i se atribuie miraculos si profetic, aflam un om duhovnicesc cam de statura par. Cleopa sau putin mai jos.

Cu diferenta ca par. Cleppa n-a generat nici macar a zecea parte atatea controverse si uite ca nu a devenit "viral" si nici nu vad sa se inghesuie lumea la mormantul lui.


Citat:
Și dacă ar fi avut dreptate, mi-aș fi pus mari semne de întrebare pentru o asemenea atitudine TOTAL nepotrivită unui duhovnic (parcă se ceartă cu cineva, stilul acela "smuls" sau "KO" moldovenesc care pe mine mă lasă rece). E clar că acele cuvinte nu vin din rugăciune, dintr-o așezare duhovnicească, ci mai degrabă dintr-un duh "legitim", lipsit de pace și iubire, și care ucide.
Citat:
Și cazul părintelui Arsenie nu e unul izolat, sunt și alți duhovnici pe care i-a catalogat drept rătăciți - fără să țină cont de poziția Bisericii.
Exemple?
Eu din ce stiu, doar a luat atitudine in privinta "Oastei Domnului", si desi nu cunoaste tot ce se poate cunoaste despre asta, in cea mai mare parte, ceea ce spune este adevarat.

Daca ar sti unele detalii, ar fi chiar si mai vehement, din altele ar gasi poate ceva mai multa inganduinta si intelegere pentru ce se intampla acolo, dar repet, per total are dreptate.

Citat:
Această bârfă aduce numai minusuri Bisericii. Cum spunea și părintele Cleopa, toți și ereticii ar veni în genunchi către noi, de bună voie, dacă ar vedea în noi ceea ce încă nu este. Să ne asumăm răspunderea pentru ceea ce se întâmplă și să nu urmăm exemplul fariseilor, când noi suntem cum suntem.
Foarte interpretabil.
De ex. cati eretici ai vazut/auzit la mormantul par. Arsenie?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
  #8  
Vechi 29.06.2015, 20:09:28
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ce documentatie/cercetare poti face pe niste marturii?
De unde ai ajuns la concluzia că cer o documentație bazată pe niște mărturii? :))
Există scrieri autentice.

Last edited by ovidiu b.; 29.06.2015 at 20:44:38.
  #9  
Vechi 01.07.2015, 02:36:00
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

comentariu de pe youtube:
Părintele Arsenie Boca scria direct, pe față, împotriva yoga, papalitatii, ereticilor, lui Origen și mulți, citind acestea considerau si consideră că este un mare apărător al Ortodoxiei. Ce bine ar fi așa. Cu toții ne dorim sfinți apologeți ai Ortodoxiei.
Problema apare când practica lucrarii launtrice a preacuviosiei sale este, totuși, în esență, aceeasi cu yoga (căutarea de performanță și control asupra sa și asupra celorlalți, de corectare a celorlalți, iar nu de vedere a îngrozitoarei păcătoșenii și amăgiri proprii pe care o face orice ortodox ca să se poată mântui), dar zice ca este cea mai curata pocaință întru adevăr.
Desigur, este posibil că așa credea sfinția sa, că nu dorea să ne înșele, că nu își dădea seama că vedeniile pe care le-a avut au aceleași proprietăți cu vedeniile hinduse. Această amăgire l-a făcut să creadă în părerile proprii „descoperite de sus”, mai mult decât în învățăturile Sfinților Părinți și Sfânta Tradiție canonică a pictării Sfintelor Icoane.
De aici au apărut mai multe abateri. De pildă:
– când susține în Cărarea Împărăției că sufletele au preexistat și s-au îmbrăcat într-un trup cu gene recesive la zămislire, afirmă origenismul;
– tot acolo scriind că omul este determinat de destin, chiar și el genetic, susține protestantismul;
– în aceeași carte zicând că Mântuitorul s-a întrupat în persoană omenească își arată, poate fără să cunoască de fapt dogmele Ortodoxe, afiliația la nestorianism;
– în aceeași scriere susținând că Domnul că are natură teandrică (creștinismul are ca bază
dogma hristologică a naturii teandrice) se mărturisește monofizit;
– când afirmă că Iisus
e singurul om care nu și-a dezmințit niciodată obârșia divină, se declară, fără să vrea, asemenea lui Wulfila, adeptul lui Arie
– când pictează la Biserica Draganescu pe arianul Wulfila și latinul Franscisc de Assisi ca sfinți, Vaticanul ca Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică se arată continuator al credinței tatălui său greco-catolic și al ecumenismului cu arienii (cum sunt majoritatea protestanților de azi);
– când se pictează pe sine la diferite vârste ca Sfinții Cuv. Paisie de la Neamț, Ștefan cel Nou, Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, Sfântul Ioan Botezătorul și Mântuitorul în diferite scene, arată că într-adevăr s-a uitat mult în oglindă, prin metode Hatha Yoga, în timp ce avea acea căutare (pe care o mărturisește că a făcut-o) ca să picteze în chipul Pantocratorului pe omul universal (în scrierea sa greșită despre Icoane). Concluzia acestei căutări, asociate cu practica Hatha Yoga (căreia a încercat să-i dea o haină ortodoxă), deși scria împotriva practicii yoga, l-a dus la concluzia, că el este chipul omului universal, una cu Hristos, ba chiar putând să-L înlocuiască ca persoană (fiindcă, după Sinodul al 7-lea ecumenic, icoanele sunt sfinte dacă au numele și surprind asemănarea cu persoana sfântă pictată, deci asemănare feței arată persoana pictată). Dar aceasta este exact credința hindusă că atmanul este una cu brahmanul. De unde se vede că practicarea metodelor unei religii, chiar dacă ești împotriva ei, chiar în context ortodox, te duce la mentalitatea și credința acelei religii. Numai practicând pocăința cu credința, dogmele și poruncile ortodoxe, inclusiv mijloacele ortodoxe de pocăință, te poți menține ortodox echilibrat. De altfel chiar preacuvioșia sa mărturisea în autobiografie că a practicat hinduismul și alte religii orientale după învățăturile lui Mircea Eliade. Vă invităm să citiți Taina lui Ilie și Ioan, din Cuvinte Vii, să vedeți câtă șovăială și neștiință avea sfinția sa în legătură cu reîncarnarea, neștiind că, după Sfinții Părinți nici o persoană nu este alta, neștiind că și îngerii sunt persoane și întrebându-se, ca despre o mare taină, dacă nu cumva un înger s-a întrupat și ca Ilie și ca Ioan, sau aceștia s-au prefăcut în îngeri. Combate reîncarnarea hindusă la arătare, dar șovăie dacă nu cumva există o reîncarnarea și prefacere om – înger „ortodoxă”. Dacă ar fi fost o scriere pentru a convinge vreun hindus, s-ar fi dat răspunsul pe care îl dă Sf. Ioan Damaschin în Dogmatică și nu s-ar fi lăsat problema neclară, cu dublu înțeles, să poate fi interpretată de oricine, cum ar vrea.
– În fine, când și adaugă la Nimbul din Icoana Sfintei Treimi, la Persoana

Sfântului Duh, deasupra (deci ca un alt nume dominant peste cel mai mare nume:) numelui lui Dumnezeu

Ὁ ὤν (Cel ce sunt)

semnul AUM [om]ँ (simbolul Trimurti,

treimea diavoleasca: Brahma, Vishnu, Shiva) sau

Trishula folosită de dumnezeul hindus Shiva, dovedește că vedeniile sfinției sale au aceeași sursă cu Bhagavad Gita, cartea în care se predă de către demoni Yoga, dictată de Krishna, crezut ca avatar al lui Vishnu.
Probabil că sfinția sa, cum foarte frumos ne-ați dovedit dumneavoastră, nu își dădea seama de aceasta, sau nu dorea aceasta, însă noi suntem chemați de Sf. Ap. Ioan Evanghelistul: 1Io 4:1 „Iubiților, să nu credeți pre tot duhul, ci să ispitiți duhurile de sunt de la Dumnezeu; că mulți proroci mincinoși au ieșit în lume”.
Aceasta trebuie să o facem tocmai de dragul Pr. Arsenie Boca, pe care și noi îl cinstim ca pe un ieromonah răposat al Sfintei noastre Biserici (pentru care suntem datori să ne rugăm să i se ierte toate păcatele, pe care ca un om, cu știință sau fără știință le-a săvârșit).
Sfinția sa a scris în Cărarea Împărăției:

Toate faptele omului, toate mișcările lui, se înseamnă undeva, într-o nevăzută carte, și se înseamnă și în sămânța sa, și cu aceasta își trage urmașii sub povara isprăvilor sale.

El lega aceasta de genetică, însă ceea ce n-a înțeles, este că și învățăturile greșite date de un părinte sau învățător au efecte rele, chiar mult mai rele, în urmași (ca o sămânță rațională păcătoasă care face pe om să păcătuiască prin minte datorită cunoștinței mincinoase). De aceea spune Sf. Ap. Iacov:

Iac 3:1 Nu vă faceți voi mulți învățători, frații mei, știind că (noi, învățătorii) mai mare osândă vom lua. 2 Pentru că toți greșim în multe chipuri; dacă nu greșește cineva în cuvânt, acela este bărbat desăvârșit, în stare să înfrâneze și tot trupul.

Pentru mai multe legate de acest subiect, scrise în duh de dragoste de Părintele Arsenie Boca, dar nu exaltată ci întru adevăr, vă recomand să citiți blogul:

https://888adevarul8despre8arsenieboca8.wordpress.com/

Așteptăm comentariile dumneavoastră acolo. Avem pe acel blog mărturiile complete despre Părintele Arsenie Boca ale Pr. Prof. Dumitru Stăniloae, ale Arhimandriților Paulin Lecca, Arsenie Papacioc, Ioanichie Bălan și ale ÎPS Nicolae Mladin, care l-au cunoscut personal, cât și extrase din cărțile ucenicilor sfinției sale și ale sale însuși, care confirmă lucrarea aceasta neînțeleasă de sfinția sa, ca și de mulți, de subtilă abatere de la Predanie, după modelul falselor minuni, vise și vedenii, prin care mulți s-au amăgit.
Tot acolo, dacă ne va ajuta Dumnezeu, vom discuta și despre învățăturile sfinției sale nelămurite și primejdioase.
Vă așteptăm cu drag.
  #10  
Vechi 01.07.2015, 06:14:53
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Duminica Sfintilor Romani 14 06 2015(predica)

https://www.youtube.com/watch?v=1ijPrWYsnds



Pr.Calistrat explica ce e sfintenia, ce sunt minunile, calendarul sfintilor vs cartea vietii, vb si despre Pr.Boca.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Parintele Arsenie Boca Carmen FUNIERU Biserica Ortodoxa Romana 141 20.01.2014 16:22:05
PR. ARSENIE BOCA cristina83 Mari Duhovnici si predicile lor 70 17.01.2013 14:14:43
7 intamplari cu Arsenie Boca florisca Generalitati 13 31.08.2010 20:40:31