![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Și cum se face că părintele Arsenie Boca a lăsat scris tocmai invers? :))
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aauuuuuuuuum! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
:))) .... :)))
Frate Cezar, mulțumesc. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu vad pictura de la Draganescu care a fost facuta in ultima parte a vietii si care arata limpede ca parintele Boca nu a renuntat de tot nici spre sfarsitul vietii la sincretismul si adogmatismul specific oriental. Coroborat cu marturiile unor oameni de mare incredere ca parintele prof Staniloae, parintele prof Zosim Oancea, prof Lidia Staniloae, parintele Arsenie Papacioc, parintele Paulin Lecca si multi alti oameni de buna credinta, cred ca o atitudine cel putin rezervata se impune.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Si repet, la Draganescu nu e cea mai mare problema ca l-a pictat pe Francisc de Assisi, fiindca asa cum a aratat si dl Mihail exista si cateva "icoane" mai vechi in care apare.
Ce e foarte ciudat e stilul, care nu are nimic de-a face cu dogma crestina a Intruparii care este fundamentul icoanei. E o pictura cu trupuri transparente, slab conturate, uneori chiar fara contur, cu caracter ocult si ezoteric. Nu mai vorbesc ca s-a pictat pe sine la diferite varste sau ca voia sa picteze Pantocratorul ca pe omul universal si alte aberatii. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Frate Ioan, psihologia si psihiatria sunt una, iar yoga e altceva.
Sa nu amestecam lucrurile. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
.............
Last edited by ovidiu b.; 01.07.2015 at 13:46:46. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Frate Ioan, fără să fac referire la frăția voastră,
Psihanaliza lui Freud e o cacealma. Elogiu adus nimfomaniei și unirii trupești și patimilor carnale per general, vezi Doamne, identificate în vise sau în aparente stări patologice. Un mod finuț de a călca în picioare lupta duhovnicească a creștinilor, o ură vădită față de Hristos și Ortodoxia sau turma Lui cea mică, Biserica. O mare prostie, pierdere de TIMP. Psihologia, hai că mai are portițe spre mântuire, dar psihanaliza e o cacealma. La propriu. Pentru toți ceilalți colegi de forum, Yoga, ca și întreg budismul, e o cale prin care arată omului, că poate face ceva de unul singur, fără Hristos, fără Dumnezeu. Adică o minciună. Iar de părintele Arsenie Boca... Da, am rezerve foarte mari și serioase față de el. A fost un ieromonah minunat, dar e departe de-a fi sfânt al lui Hristos. Foarte departe. Pe ce baze spun asta? Prin comparație. Pe bazele, temelia Hristos și a Sfinților Lui. Adică viața și învățăturile ieromonahului Arsenie Boca sunt cel puțin ciudate. Complet străine de duhul Sfinților Părinți. Niciun Sfânt contemporan: Ignatie Briancianinov, Paisie, Porfirie, Nicolae Velimirovici, Iustin Popovici, sau alții, nu au duhul stresant și agitat al lui Arsenie Boca. Nu, ci ei au duhul Sfinților Părinți ai Bisericii, ca Sfinții cei mari, precum: Ioan Gură de Aur, Vasile cel Mare, Grigorie Teologul, de Nazians, Simeon Noul Teologul, Grigorie Palama, Marcu Evghenicul, Fotie al Constantinopolului. Simți Duhul Sfânt în scrierile lor! La propriu simți bucurie și liniștire și sentimente, trăiri, mai presus de cuvinte. Dar cât am citit noi din ei? Câtă sete avem după ei? Păi ce comparație e între scrierile acestor sfinți și scrierile agitate, și care induc frică și spaimă ale părintelui Arsenie Boca. Ca de la cer la pământ. Te forțează să fi creștin în scrierile lui. Te amenință, dacă nu. Ce-i asta? Asta nu-i sfințenie. Niciun Sfânt Părinte, nu a mai practicat yoga în tinerețe, ca și părintele Arsenie Boca, chiar dacă apoi a vorbit împotriva ei. Niciun Sfânt Părinte nu a fost caterisit 30 de ani de către Biserică, nu a umblat în haine albe peste tot, nu a stat ani de zile prin lume, umblând în maieu, când el era ieromonah! Dar se poate așa ceva? Și să fie canonizat apoi Sfânt? Dar pentru ce? Niciun Sfânt Părinte, nu și-a inventat propriul canon de pictură a Sfintei Biserici, nici unul din Părinți, niciodată(!) nu a pictat un eretic, adept al ereziilor franco-latinilor, alias "romano-catolici", pe "sfântul" Francisc de Assissi. În orașul Assissi, se și strâng anual, adunările ecumeniste, unde Patriarhul eretic al Romei, primește "slujbele" practicanților de voodoo din Africa. Strigător la cer. Păi unde-i dialogul? Ăla-i dialogul? Rușine... Din contră, Părinții au vorbit cu putere împotriva oricăror erezii, fără menajamente, cu dragoste și discernământ, plini de Duhul Sfânt Dumnezeu, disecând ereziile în cele mai mici detalii, ca să le arate cui slujesc. Amintesc aici Sfântul Iustin Popovici, Sfântul Ignatie Briancianinov, Sfântul Nicolae Velimirovici. Nu! Așa ceva nu-i bine! O spun răspicat: treziți-vă, Arsenie Boca nu e sfânt. De ce să ne fie frică să spunem ce gândim și ce simțim? Dacă Hristos este în simțămintele noastre, Îl vom mărturisi pe Hristos în ce scriem, sau dacă nu, vom arăta cui slujim. Și dacă va fi canonizat sfânt, da, ne supunem, dar e un semn rău pentru Biserică, o apropiere de pan-erezia ereziilor, ecumenismul. A practicat yoga și apoi a vorbit împotriva ei. E ca și Augustin, în cartea sa "Confesiuni": trebuie să guști păcatul, ca apoi să te ști feri de el. Ce afirmație e asta? Hristos a gustat păcatul ca să se știe feri de el? Sfinții Apostoli? Sfinții Părinți? A preferat exilul Sfântul Ioan Gură de Aur, decât să îngăduie un compromis cât de mic, Împărătesei Eudoxia a Bizanțului, cu statuile ei din piețele publice și împopoțănările ei. Și pe urmă la presiunea poporului, l-a chemat înapoi, și fiindcă Sfântul Ioan îi vorbea de alte păcate ale ei, la exilat din nou. Și din nou l-a adus înapoi și el tot a continuat să vorbească împotriva păcatelor ei. Și din nou la exilat, pentru a treia oară, când a și adormit în exil. Nu ne jucăm cu lucrurile Sfinte. Nu facem compromisuri. Nu, niciodată. Ca să fi sfânt, trebuie să respiri pe Hristos. Să ai Duhul lui Hristos. Să fi îndumnezeit. Să vorbești împotriva ereziilor și păcatelor. Să vindeci sufletele. Să le scoți din carapacea lor și să le dai la Hristos. Trebuie să spunem Adevărul. Nu să mergi din intuiție, că ai văzut, vezi Doamne, că un om se uita suspect și urât la tine, și tu să-i spui: ei, mă mai consideri infractor? Cum a făcut Arsenie Boca... Gata! Ce minune, nu? E sfânt, ce să mai în sus și-n jos... (ironie) Nu. Asta nu-i sfințenie, e intuiție. Ca să fi sfânt, trebuie să respiri iubire, blândețe, smerenie, discernământ, dreaptă socotință, trezvie, nevoință, nopți nedormite de rugăciune și trup uscat și istovit de post. Pentru Hristos! Pentru iubirea care o simți de la EL. Pentru jertfă, răstignire, slujire. Sângele vârsat, la propriu, pentru Hristos și pentru aproapele. Nu, Arsenie Boca, n-a făcut așa ceva. S-a rugat doar în pușcărie, că asta făceau majoritatea. E bine ce făceau. Dar pentru ce apoi, a mers ani de zile în lume, umblând în maieu, ca ieromonah? De ce a făcut asta? Dacă nu a colaborat cu securitatea, de ce i-au dat drumul din pușcărie așa de repede? Avea în lume cât era, ditamai șoldurile și picioarele, dar spunea că ține post. Atunci când ți post, dar tu te saturi la fiecare masă de fasole, ăla nu-i post. Sunt destule poze. Dar vrem să le trecem cu vedere, să închidem ochii. De ce? Ba să-i deschidem larg, că dacă nu, mergem în iad. Și se mai rupe o parte din Biserică și devine eretică ecumenistă, cum s-a rupt și la Marea Schismă, în 1054. Să nu fie! Doamne ferește-ne și ai milă de noi, nu-i lăsa să ne doboare, că vrem să ne mântuim. Nu asta-i sfințenia și postul. Sfântul Ioan Gură de Aur, a făcut așa ceva? Sfinții adevărați și mari, niciunul n-a făcut așa ceva. Hristos a făcut asta? Păi nu Hristos ne este exemplul suprem de urmat? Și Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți? Nu scriu cu ură, scriu cu durere, că sunteți orbi. Există multă înșelare în Biserică. Trebuie să ne ferim de ea, și să luptăm împotriva ei. Vrăjmașii văzuți și nevăzuți, demonii și ecumeniștii, care doresc unirea Ortodoxiei cu nebunia mincinoasă a ereziilor, luptă cu sete împotriva Bisericii și a lui Mielului Hristos. "După faptele lor îi veți cunoaște", scrie Scriptura. Faptele părintelui Arsenie Boca? A îndrumat oamenii, a scris câteva scrieri ciudate, și a pictat necanonic, cu un stil în exclusivitate, și vădit al ereziei ereziilor, ecumenismul, o Biserică a lui Hristos. Nu-i suficient să vedem faptele lui Arsenie Boca? Ce caută un eretic pictat în Biserica fără erezie a lui Hristos, Ortodoxia? Ce caută Sfânta Biserică Aghia-Sophia, unită cu Roma în picturile părintelui Arsenie Boca? Nu sunt astea fapte strigătoare la cer? Pentru asta să fie sfânt? Citeam ieri din Viețile Pustnicilor Palestinei, despre câtă nevoință și dragoste a avut Sfântul Sava din pustia Palestinei, a construit 7 Mănăstiri, și alte schituri, în locuri cu nisip și pietre, prin pronie Dumnezeiască, a adus și a scos din piatră seacă apă și s-au populat acele locuri cu peste 10.000 de monahi. Mânca rădăcini de plante ucate. Și a luptat aproape dându-și viața, în fața împăratului Anastasie al Bizanțului, care căuta transformarea Bisericii din Ortodoxă, în Monofizită, făcând-o eretică. A mers la el, a vorbit personal cu el, și Duhul Sfânt, prin gura Sfântului Sava, i-a schimbat mintea Împăratului, i-a dat Adevărul, că a primit și 2000 de galbeni de aur, la plecarea lui, din mâna Împăratului Anastasie, bani cu care a mai construit un schit și a împărțit mai mult monahilor, pentru mâncare. Și iar și-a schimbat mintea, devenind eretică monofizită. Că a murit Împăratul Anastasie, fugind prin palat, alergând și ascunzându-se de fulgerele care îl căutau în fiecare cameră, la propriu, murind trăsnit de fulger, în Palatul lui, de la Constantinopol. Citiți în carte, să vedeți cum arată Sfinții lui Hristos ! Cum vorbesc și ce fac. Ăsta Sfânt! Sava al Palestinei! Doamne iartă-mă că zic "ăsta". Nu Arsenie Boca. Sfântul Nicolae Velimirovici Sfânt. Sfântul Vasile de la Poiana Mărului Sfânt. Sfântul Iustin Popovici Sfânt. Sfântul Paisie Velicikovski Sfânt. Și mulți alții. Asta-i cartea: ![]() Hristos în mijlocul nostru.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 01.07.2015 at 14:00:50. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
• "Înainte de a exista ca persoane pământești, existăm ca gând, ca intenție a Lui Dumnezeu." (pg. 236 Cărarea Împărăției - părintele Arsenie Boca) Citat:
O sursă, un citat? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
• "Dar Dumnezeu preamilostivul, din iubirea de oameni, a făcut totul din partea Sa, ca să-i întoarcă pe oameni din povârnirea pierzării într-o cale nouă, în calea mântuirii. De aceea Fiul, a doua Față a lui Dumnezeu, S-a făcut Om desăvârșit - afară de păcat - și ne-a arătat Cărarea. Prin urmare, calea mântuirii e chiar cărarea pe care a mers Dumnezeu însuși ca Om adevărat, făcându-ni-Se pildă întru toate și dându-ne îndrăzneală. Pe cărarea mântuirii încă merg două feluri de călători, căci de-atunci... un Tovarăș nevăzut și bun merge cu noi, cu fiecare, în toate zilele, cu fiecare rând de oameni, până la sfârșitul veacului: Dumnezeu însuși și cu sfinții Săi, întovărășind nevăzut pe oameni..." (pg. 14, Cărarea Împărăției ) • "Până aci se înțelege și nu se prea înțelege drama desăvârșirii persoanei omenești. Și fiindcă aceasta nu s-a prea putut înțelege, urmări și realiza, a fost nevoie ca Dumnezeu să creeze omul a doua oară și, prin creștinism, să-l facă în stare de această înțelegere și realizare a desăvârșirii sale personale. Această desăvârșire urmărită și așteptată de Dumnezeu de la om, ni s-a revelat, ni s-a dat de model în persoana clară și reală a lui Iisus Hristos, a Dumnezeu-Omului. De aceea El e Calea și naturală și supranaturală a desăvârșirii. Iisus Hristos nu avea nevoie de mântuirea Sa, dar fară pogorârea Sa, în trup de om recreat, născut afară de calea păcatului, mântuirea noastră ar fi fost cu neputință; ori noi eram și suntem cei ce avem nevoie de mântuire. Deci pentru iubirea de oameni a lui Dumnezeu, simțită de noi ca o credință arzătoare de mântuire, ni s-a arătat și ni s-a dat ca model de viață persoana reală a Mântuitorului nostru Iisus Hristos. El e pentru noi oamenii măsura desăvârșirii. Atât doar că modelul revelat trebuie urmat. Căci, dacă Dumnezeu a tăcut totul pentru mântuirea noastră, aceasta nu însemnează ca noi să ne dedăm lenei, pentru că a făcut Dumnezeu totul și noi nu mai avem de făcut nimic. Dumnezeu a făcut totul din partea Sa, anume: S-a micșorat pe Sine și S-a făcut om adevărat, întru totul asemănându-se nouă, afară de păcat, ca să ne arate cărarea cu lucrul și cu persoana Sa. El era și Dumnezeu adevărat, dar a mers omenește pe calea cea nouă. De aceea, calea mântuirii o numim calea lui Dumnezeu, pentru că, cel dintâi, El a mers pe ea." [.....] E bine de observat că Iisus Hristos, întrupat în om adevărat, a biruit pe diavolul ca om, iar nu ca Dumnezeu; căci cu puterea de Dumnezeu, ca fulgerul l-a aruncat din ceruri. Iisus a venit să se lupte cu diavolul, ca om adevărat, întrucât numai așa ne putea împinge la toată îndrăzneala câtă trebuie; iar câștigând - ca om - o biruință desăvârșită asupra lui, biruința ne-a dat-o nouă, în dar, dar numai dacă ne luptăm și noi ca El. Cu biruința Sa, Mântuitorul ne-a învățat și pe noi meșteșugul războirii, ne-a dat cunoștința și ne-a dat și puterea. Deci El e meșteșugul, cunoștința și puterea; El e modelul de luptă, cât ține cărarea. Mântuitorul de aceea a și venit, ca să sfărâme lucrurile diavolului și să surpe stăpânirea lui în care ținea pe oameni. Astfel, când L-a ispitit, în Pustia Carantaniei, ca să facă din pietre pâini, căci flămânzise, El l-a bătut cu Scriptura, zicând: " Scris este că nu numai cu pâine va trăi omul, ci cu orice cuvânt al lui Dumnezeu"! Dar diavolul n-a renunțat la luptă, ci L-a ispitit iarăși cu strălucirea tuturor împărățiilor pământului - cu slava puterii politice - zicând Domnului: "Ție îți voi da toată puterea și strălucirea ei, căci mie-mi este dată și o dau cui vreau. Deci, dacă tu te vei închina mie, toată ți-o dau Ție". Privitor la aceste cuvinte semețe ale ispititorului, Sf. Ciril al Ierusalimului se întreabă dacă a mințit Satana atunci, sau, silit de prezența lui Dumnezeu, a spus adevărul? Ci răspunzând Iisus, l-a bătut, grăind din Scripturi: "Scris este: Domnului Dumnezeului tău să te închini și numai pe El unul să-L slujești". Când s-a văzut diavolul bătut din Scripturi a luat și el Scriptura, căci știe și el Scriptura, însă diavolește, deoarece mintea lui, fiind nebună, strâmbă înțelesul oricărui cuvânt, de vreme ce el nu stă în adevăr, ci în minciună. Așa, îl duce pe Iisus pe aripa templului din Ierusalim, zicându-I: "Dacă ești Tu Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te de aici jos, căci este scris că îngerilor Săi va porunci pentru Tine, ca să Te păzească și Te vor ridica pe mâini, ca nu cumva să Te izbești cu piciorul de vreo piatră". Atunci Iisus i-a tăiat scurt și ispita aceasta, răspunzându-i: "S-a zis în lege să nu ispitești pe Domnul Dumnezeul tău!" Și după ce sfârși toată ispita, diavolul se duse de la El până la o vreme. Semn că a mai venit și sub altă formă." (pg. 26-28, Cărarea Împărăției ) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Parintele Arsenie Boca | Carmen FUNIERU | Biserica Ortodoxa Romana | 141 | 20.01.2014 16:22:05 |
PR. ARSENIE BOCA | cristina83 | Mari Duhovnici si predicile lor | 70 | 17.01.2013 14:14:43 |
7 intamplari cu Arsenie Boca | florisca | Generalitati | 13 | 31.08.2010 20:40:31 |
|