![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
[quote=AlinB;597105]
Citat:
Numai ca nu raspunde la intrebarile mele. Eu am niste intrebari suplimentare, si in acelasi timp, niste nelamuriri provenite din Crestinism, cum ar fi cea legata de "cel mai pacatos". Daca Isus a venit sa-i salveze pe cei mai pacatosi, ce se va intampla cu ceilalti, care nu au fost cei mai pacatosi. Sunt ignorati ? Chiar incep sa regret ca nu sunt cel mai pacatos, dar fac tot posibilul (ia-o cu titlu de gluma partea asta, mai trebuie si sa ne destindem cateodata). |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Asta nu inseamna ca intr-adevar sunt fara pacat si nu vor suporta consecintele pacatului (moartea spirituala in primul rand). Citat:
Ori, drumul spre "cat mai multe pacate" este exact opusul pocaintei.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.08.2015 at 23:25:53. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ai inteles nimic din topicul asta nu-i asa ? Pai eu spun exact contrariul a ceea ce spui tu ca spun in postul tau. Eu tocmai fudulia (mandria) o acuz cel mai tare, spunand ca poti sa scapi de ea numai lovit, scuipat injurat si lovit de oricine, de oameni sau de Dumenzeu. Nu exista alta cale. Ce nu intelegi ? Si am o intrebare. Ce este moartea spirituala ? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No ... dacă așa stau lucrurile, îți propun o soluție sigură să scapi de mândrie. Du-te în galeria de la Steaua și strigă "hai Dinamo", la un meci dintre cele două rivale. :))
Last edited by ovidiu b.; 05.08.2015 at 00:10:18. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cred ca as scapa si de haine, poate si de un deget pe acolo. Buna rau. Cum ramane cu moartea spirituala ? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca cel mai frumos raspuns la aceasta problema l-a dat C S Lewis.
Daca ne intrebam cum este posibil ca sfintii sa fie in har si in acelasi timp sa se vada pe ei insisi ca fiind foarte pacatosi , trebuie sa avem in vedere faptul ca sfintii spun adevarul. Aici nu e vorba de o falsa smerenie sau ipocrizie, si cu atat mai putin de minciuna sau de inselare. Daca realitatea nu ar fi asta, daca sfintii ar minti sau ar avea iluzii cand spun ca sunt cei mai pacatosi, atunci ajungem la blasfemie, fiindca e ca si cum am spune ca harul lui Dumnezeu ii conduce pe sfinti la o stare de iluzie in care ei se vad ca fiind pacatosi dar de fapt nu sunt. Or harul lui Dumnezeu ne arata realitatea noastra, nu ne minte si nici nu ne conduce la trairi iluzorii si inselare. Intr-adevar, atunci cand vine harul la sfinti, ei realizeaza ca pana atunci au stat in iad. Hristos Insusi S-a pogorat la iadul nostru ca sa ne scoata de acolo. Gasim ceva asemanator la Sf Siluan Athonitul. Harul NU e meritul sfintilor, e dar de la Dumnezeu. Poate ca Dumnezeu are in vedere stradania omului, dar stradania omului e nimic pe langa harul Lui. Noi suntem pacatosi, chiar si sfintii sunt pacatosi. Diferenta intre noi si ei este ca ei stiu asta. Si o stiu fiindca harul le arata adevarata realitate a noastra, a tuturor. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Harul lui Dumnezeu nu poate coexista cu o stare de iluzie, de inselare sau de minciuna.
Cand sfintii spun ca sunt pacatosi, oricat ar suna de paradoxal, asa este, e o realitate. Cu totii suntem pacatosi. Cu totii suntem in iad. Cu totii suntem nevrednici. De aceea sf Isaac Sirul spune undeva ca cel care isi simte pacatele e mai mare decat cel care invie mortii. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Prin urmare, ceea ce îl face pe cineva sfânt este să-și cunoască păcatele. Iar păcatele nu ți le poți cunoaște decât atunci când harul aruncă o lumină asupra lor, în inima ta. Și cu cât e mai mare această lumină, cu atât mai bine îți vezi păcatele, greșelile, împietrirea, răutățile de tot felul, mizeria, întunecimile de tot felul. Și ajungi, speriindu-te de ceea ce descoperi în inima ta, să crezi cu adevărat că ești cel mai mare păcătos. Cel puțin dintre cei pe care-i cunoști personal. Pentru că pe nimeni nu poți cunoaște pe dinlăuntru așa cum te poți cunoaște pe tine.
|
|