Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.10.2015, 22:25:30
Dalian's Avatar
Dalian Dalian is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.09.2012
Locație: Cernica
Mesaje: 539
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
A trimis vazatori cu duhul sa profeteasca. Mai tarziu, la Fatima, a trimis-o pe insasi Maica Sa, care ne-a cerut lucruri simple. Sa spunem Rozariul. Sa ne convertim. Papa si episcopii sa consacre Rusia Inimii Imaculate. Ei bine, noi nu ascultam ce ne spune Dumnezeu. Papa si episcopii nu fac consacrarea Rusiei. Credinciosii nu practica devotiunea Rozariului. Prea putini sunt cei care asculta de lucrurile, totusi, foarte simple pe care le cere Dumnezeu ca sa ne vindecam de lepra. De aceea, prin viziune mistica, micii pastori de la Fatima au vazut cum sufletele cad in iad "asa cum cad fulgii de zapada pe pamant".
Sper ca nici un om cu scaun la cap nu poate crede aiurelile de la Bernadette, Fatima sau Medjugordje, "€žprofeții"€ debitate in transa de niste copii fara minte. E clara interventia lui scaraoschi in toate aceste dorinte de marire si de cucerire a Rusiei. Faptul că zeci de mii, dacă nu milioane de romano-catolici (inclusiv câțiva papi) au fost înșelați atat de usor de niste copii, este o mărturie că Duhul dreptei socotințe a părăsit definitiv Biserica Romano-Catolică.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.10.2015, 15:14:23
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Părintele Constantin Galeriu - Cuvânt la "Învierea fiului văduvei din Nain" (în documentul atașat)
Attached Files
File Type: doc predica dXX.doc (46,5 KB, 12 views)
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 18.10.2015, 20:56:26
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Din predica de azi am retinut ca lucrarea lui Dumnezeu are ordine, frumusete si armonie la toate nivelurile la care o cercetam. Aici este inca o deosebire intre felul in care creeaza Dumnezeu si felul in care creeaza oamenii. Daca vom lua o lucrare a unui creator uman oricat de mare si ii vom analiza alcatuirea, daca vom lua, bunaoara, Gioconda lui Da Vinci si o vom analiza la microscop, vom vedea tuse groase. Defectiuni. Dizarmonie. Inadvertente si imperfectiuni. Acelasi lucru daca vom face analiza literara a unui poem, analiza stilistica a unui discurs. Opera umana iese, cumva, distrusa de analiza. Nu asa stau lucrurile cu opera lui Dumnezeu. Un mineral, o bucata de roca de exemplu, este splendida daca o privim la microscop. Vom descoperi frumusete, ordine, armonie, perfectiune in structura cristalina. Muschiul unui om are, la microscop, o splendoare inca mai mare decat la nivel macroscopic. Este frumoasa lumea vazuta de pe pamant ? Ei bine, e splendida si daca o privim din spatiu. Indiferent daca este vazuta cu telescopul sau cu microscopul, rezultatul analizei creatiei lui Dumnezeu este frumusete, ordine, armonie.

De aici, intelegem de ce stihiile naturii, calamitatile, boala, moartea si tot ceea ce numim "rau" cu un termen comun nu fac parte din opera lui Dumnezeu. Sunt tolerate de Dumnezeu, au loc cu buna lui stiinta ori poate chiar la chemarea Lui, dar nu sunt, propriu-zis, rezultat al lucrarii Marelui Artist. Acestea sunt rezultatul pacatului. De aceea Dumnezeu uraste pacatul, fiindca rezultatul pacatului este introducerea unei dezordini in splendoarea creatiei lui Dumnezeu. Si, daca iubim creatia lui Dumnezeu, daca iubim lumea cu ce are ea mai splendid, daca iubim rezultatul cel mai inalt al creatiei vizibile, adica oamenii, daca ne iubim pe noi insine, atunci inseamna ca trebuie sa uram ceea ce aduce dezordine in lume, ceea ce o alieneaza de la splendoarea divina.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 18.10.2015 at 21:24:50.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.11.2015, 00:32:41
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Fragment la praznuirea Sfântului Apostol Andrei

Iubiti credinciosi,
Sa dam slava lui Dumnezeu ca ne-a rinduit pe Sfantul Apostol Andrei sa ne crestineze si sa ne uneasca cu Hristos prin Botez si pocainta. Sintem o tara crestina de origine apostolica. Sa ne facem vrednici de aceasta tara. Sa pastram cu sfintenie poruncile Domnului scrise in Sfinta Evanghelie si propovaduite de Apostoli. Fara povatuitori nu ne putem mintui si fara preoti buni ratacim calea pocaintei. Dar daca ascultam de Domnul, ascultam si de Biserica.

Sfantul Apostol Andrei ne-a crestinat si a savirsit prima Sfinta Liturghie pe pamintul Romaniei. El ne-a eliberat de demoni si de patimi si ne-a unit cu Hristos prin jertfa si Liturghie. El ne-a invatat cum sa ne mintuim prin smerenie, prin rugaciune si prin iubire.

Sa ascultam de Sfintii Apostoli ca de Insusi Hristos. Sa ascultam de episcopi si de preoti ca de Apostoli, ca ei vor da seama pentru sufletele noastre. Sa nu lipsim de la biserica in sarbatori, ca aici este Hristos cu toti sfintii. Aici este mintuirea noastra, bucuria noastra, viata noastra. Sa nu ascultam pe trimisii lui antihrist, care se leapada de Biserica, de Cruce si de toate cele sfinte.

Apoi sinteti datori sa invatati copiii frica Domnului. Sa faceti misiune si apostolat prin scoli, prin spitale, prin casele crestinilor, prin milostenii si carti sfinte ortodoxe. Dar mai ales in casele dumneavoastra.

Sa traim cu Hristos, sa ajutam la mintuirea copiilor nostri si a celor din jur si nimic sa nu facem fara episcop, fara preot, fara duhovnic. Ei sint apostolii nostri pe pamint. De vom face asa, vom dobindi mintuirea sufletelor noastre, cu rugaciunile Maicii Domnului si ale Sfantului Apostol Andrei. Amin.

Parintele Ilie Cleopa
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.01.2016, 16:10:50
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Predică rostită în această dimineață.... Să luăm aminte!

https://www.youtube.com/watch?v=MmJ-...ature=youtu.be
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.01.2016, 00:25:42
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Duminica lui Zaheu

„ Zahee, grăbește de te pogoară, căci astăzi în casa ta trebuie să rămân!"
Scena minunată pe care Sfânta Evanghelie de la Sfântul Evanghelist Luca, la capitolul XIX, 1-19, ne-o înfățișează astăzi spre duhovnicească zidire, se petrece în orașul Ierihon. Mântuitorul Iisus era în trecere prin această așezare evreias*că, înconjurat ca de obicei de mulțime mare de popor, dornică să vadă cu ochii proprii lucrurile peste fire ce le săvârșea și setoasă să-I asculte învățăturile admirabile. La porțile orașului dăduse ve*dere unui orb ce până atunci șezuse cerșind lângă cale și care pri*mind lumina ochilor, „a mers după Dânsul, mărind pe Dumne*zeu”(Luca XVIII, 43), fiind pentru toți dovadă evidentă a puterii dumnezeiești pe care Iisus Hristos o avea asupra firii văzute și umplând sufletele tuturor de cel mai cald entuziasm și de cea mai simțită admirație pentru Fiul Mariei.
În Ierihon trăia un om cu numele Zaheu. Acesta, mic de statură, pe cât era de bogat, pe atât era de păcătos. El era mai marele va*meșilor, adică era căpetenia acelora care încasau dările pe care evreii erau datori a le plăti stăpânirii romane, care nu cu mult îna*inte, își întinsese puterea și asupra pământului sfânt al făgăduin*ței. Deși practica o îndeletnicire din cele mai urâte de popor, fiind direct în slujba puterii înrobitoare și dijmuind mai ales și cu mai multă asprime pe cei de jos, pe cei mici și fară apărare, adică pe săraci, pe orfani și pe văduve, și aceasta facând-o nu atât în folo*sul vistieriei statului, cât mai ales în al pungii proprii – aceasta explică bogăția mare a lui, ca și păcătoșenia sa - Zaheu era fară îndoială, fruntaș între fruntașii orașului, fiindcă era foarte bogat. Căci, îndeobște, se știa, că respectul, considerația de care te bucu*rai, poziția socială pe care o aveai, erau în directă legătură și pro*porție nu cu cinstea și omenia vieții tale, nu cu caracterul pe care-l aveai, nu cu virtutea pe care o practicai și nici chiar cu știința și priceperea de care dădeai dovadă, ci cu averea sau cu starea mate*rială pe care te rezemai.
Fără îndoială că Zaheu va fi auzit despre Mântuitorul, al cărui nume era rostit cu atâta venerație și devotament de mulțime și că*ruia îi cântau osanale toți cei mântuiți din tot felul de neputințe, Desigur, va fi auzit despre acest misterios galilean, care, deși Se comporta ca un om adevărat, trăia ca un înger, vorbea ca un heru*vim și făcea semne și minuni mai mari și mai multe decât orice profet al legii celei vechi.
În inima rece a acestui bogat înrobit de avere, începe să mi*jească o dâră de lumină, în sufletul său înrăit de păcate începe să se înfiripeze, să încolțească o dorință de evadare din rău înspre bine, din păcat spre virtute: Zaheu, mai marele vameșilor și păcă*tosul păcătoșilor, vrea să-L vadă pe Mântuitorul Iisus.

Și atunci, ca să-și poată astâmpăra curiozitatea și ca să-și poată potoli imboldul lăuntric tainic ce-l mâna spre Mântuitorul, fară să țină seama că nu se cădea ca el, Zaheu, marele bogătaș, el, omul respectat și cinstit de concetățenii săi, el, om în toată firea, să re*curgă la expediente copilărești pentru a-și ajunge scopul, Zaheu, știind pe unde avea să treacă Mântuitorul Iisus, negăsind alt chip spre a-L vedea, „aleargă înainte, se suie într-un sicomor ca să-L vadă, căci pe acolo avea să treacă”. Călcând deci în picioare or*goliul personal de om matur, de om bogat și cu vază, nesocotind judecata oamenilor - care pe bună dreptate ar fi putut râde de el, văzându-l cocoțat în pom, asemenea pruncilor - Zaheu își potolește dorul năvalnic al sufletului de a-L cunoaște pe marele Rabi.
Văzându-l în pom, privindu-L cu atâta dor și cu atâta iubire, Mântuitorul îi spune: „Zahee, grăbește de te pogoară, căci astăzi, în casa ta trebuie să rămân”. Era firesc să fie așa: Mântuitorul nu putea trece nepăsător prin fața unui om care dorea cu atâta ardoa*re să-L cunoască și în sufletul căruia încolțise speranța izbăvirii din păcate; Zaheu era bolnav sufletește, el dorea să fie vindecat, iar Iisus venise să vindece pe cei ce sufereau de asemenea boală. Coboară prin urmare, Zahee, căci Mântuitorul va tămădui nu nu*mai casa sufletului tău ci casa ta întreagă!
Atât de rodnică a fost întâlnirea dintre Mântuitorul Iisus și Za*heu, încât din om păcătos, Zaheu devine om drept; atât de totală și de perfectă a fost întoarcerea lui de la păcat la adevăr, de la ne*dreptate la adevărata trăire, încât el, de la început, se debarasează de balastul ce-l lega de trăirea pământească păcătoasă, nelăsându-l să se înalțe spre culmile binelui și ale virtuții și care era în același timp, izvorul, celor mai multe păcate ale sale: avuția sa prea mare. Iar Zaheu, stând, a zis către Domnul: „Iată jumătate din averea mea o dau săracilor”. Și fiindcă în meseria lui fusese necinstit, îmbogățindu-se pe căi nedrepte și nu prin muncă cin*stită, el vrea să repare orice pagubă pe care ar fi cauzat-o altora: „și de am nedreptățit pe cineva cu ceva, îi întorc împătrit”. În fața unei atari întoarceri de la rău la bine, de la nedreptate la dreptate, de la păcat la virtute, Mântuitorul nu are altceva de adăugat decât: „Astăzi s-a făcut mântuire casei acesteia, pentru că și acesta fiul lui Avraam este. Căci a venit Fiul Omului să caute și să mântu*iască pe cel ce era pierdut”
E încă viu în mintea noastră praznicul luminat al Nașterii Domnului și inima noastră simte încă parfumul sfânt ce s-a răsăpândit din ieslea peșterii din Betleem, care a văzut marea minunea înomenirii lui Dumnezeu și care a cuprins în ea pe Dumnezeu cel făcut Prunc. Răsună în inimile credincioșilor glasul prooroci*lor, plin de nădejdea așteptării, care cereau de la Domnul să tri*mită mai repede pe Cel așteptat de neamuri și apoi cântarea plinî de bucurie că Hristos S-a născut pe pământ. Da, Hristos S-a năs*cut în lume, a intrat fară zgomot și fară pompă în această lume, facându-Se cetățean al ei, fară putință de a mai fi izgonit din ea: nici răutatea păcatului, nici nedreptatea oamenilor nu vor mai reu*și să-L alunge de pe acest pământ, în care crucea pătimirii Sale sfinte a fost adânc înfiptă, iar El pironit cu cuie pe ea. El a rămas cu noi în Biserica Sa, căci ne-a zis: „Iată, Eu cu voi sunt până la sfârșitul veacurilor”.El trăiește în noi prin credința noastră în El; El trăiește și va trăi în iubirea sufletelor cu adevărat creștine. Mântuitorul continuă să fie în mijlocul nostru, în bisericile noas*tre modeste, în chipul tainic al Sfintei Euharistii, al Sfintei Împăr*tășanii, rob al iubirii Sale nemărginite pentru noi, oamenii. Căci ce altceva este trupul și sângele Domnului, pe care-L mărturisim la Sfânta împărtășanie, decât același Hristos, născut din femeie și mort din iubire pentru oameni, care în chip nevăzut și totuși real, a rămas cu noi, frații Săi iubiți?
Mântuitorul Iisus Hristos a fost și rămâne dorința fierbinte a su*fletelor cu adevărat iubitoare de Dumnezeu. Acestea, asemenea lui Zaheu din Evanghelie, au dorit și doresc să-L vadă, să-L audă, să-L cunoască și să-L înțeleagă, pentru ca apoi să urmeze întru totul voia Lui sfântă, poruncile Lui mântuitoare și pilda vieții Sale minunate. Sufletele cele alese au un singur dor, doresc un singur lucru: pe Dumnezeu, pe Mântuitorul Iisus Hristos: „Sufletul meu e însetat după Domnul, precum cerbul spre izvoarele apelor” - zice psalmistul. Iar marele iubitor de Hristos, Bernard de Clairvaux, spune: „De mii de ori pe zi Te doresc, Iisuse al meu; când vei veni? Când îmi vei da bucuria ca să mă hrănesc din Tine? O, Iisus, rege minunat, biruitor prea nobil, dulceață de nespus! Când cercetezi sufletul nostru, atunci îi izvorăște adevărul, atunci el calcă în picioare vanitatea lumii și arde de iubire divină! O, Iisus, dărnicie divină, bucurie minunată a inimii, bunătate de nepătruns, iubirea Ta să mă topească! Iisuse al meu prea dulce, speranță a sufletului care suspină, pe Tine Te caută lacrimile pioase, pe Tine Te cheamă suspinările intime ale inimii... pentru Tine, O, Iisuse, eu lâncezesc de iubire!” Iar „Imitația lui Hristos”, această carte de aur, spune: „A fi cu Hristos e raiul prea dulce; a fi fară El, iadul”!
Prin urmare: ești flămând? Dorește-L pe Iisus, căci El e pâinea îngerilor, mama care cuprinde toată dulceața. Ești însetat? Do*rește-L pe Iisus; El e izvorul apei celei vii, din care dacă va bea cineva, nu va mai înseta în veci; El e vinul care îmbată sufletul și care face să încolțească feciorelnicii. Ești bolnav? Dorește-L pe Iisus, căci El e adevăratul doctor și adevărata ta tămăduire. Iubești frumusețea sau fugi după avuții? El însuși e frumusețea și oceanul tuturor comorilor. Dorești un prieten adevărat? Hristos e cel mai bun prieten al sufletului tău. Ești păcătos? Cheamă-L pe Iisus; El te va izbăvi, căci a murit pentru tine. Cere-I ajutor, căci El a în*vins pe diavolul, lumea, trupul, moartea și a potolit mânia Tatălui Său. Dorești să stărui în bine? Ia-L de model pe El, căci El e ca*lea, adevărul și viața și cine îl urmează, nu umblă în întuneric. Dorește-L pe Iisus, suspină după Iisus, fă tot ce poți ca să ajungi la El; în El vei afla toate bucuriile și desfătările!
Iisuse Hristos, care bine ai voit a sfinți casa lui Zaheu prin pre*zența Ta și sufletul lui l-ai curățit prin harul Tău, fă ca mintea mea să-Ți creadă Ție totdeauna, inima mea să Te dorească mereu, iar voința mea să fie supusă poruncilor Tale sfinte! Fă-mă să Te iubesc mereu, să Te caut pretutindeni și să-Ți slujesc totdeauna, pentru ca apoi Tu să fii fericirea mea în viața cea veșnică. Amin!
Sursa: Pr. L Vesa,
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.02.2016, 22:05:40
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Thumbs up Duminica femeii cananeence _ Parintele Constantin Galeriu

O predica de exceptie !
http://www.crestinortodox.ro/predici...ce-123259.html
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Predica despre iertare Ioana Amariucai Intrebari utilizatori 4 29.06.2012 12:08:05
o predica frumoasa marius.b. Generalitati 1 01.08.2011 00:18:41
Predica de pe Munte catalinabalhui Din Noul Testament 1 17.03.2009 17:58:46
Predica Hartford Despre Biserica Ortodoxa in general 3 06.02.2008 13:14:30