![]() |
![]() |
|
#30
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Omul ridică o problemă. În video apare pentru scurt timp un avion care zboară la 10-15 m deasupra apei. Flight pass below radar = max 30m altitudine. Piloții se antrenează de la 60km la 300km menținînd altitudinea constantă. Pot zbura jumate de oră - o oră în felul ăsta, deasupra oceanului. Apoi se face o simulare a unui zbor de jumate de oră la viteza de 400 de mile pe oră (aprox 500km/h) care presupune o traiectorie de 200 de mile. Ținînd cont de curbura globului, în jumatea asta de oră avionul ar trebui să se ridice cam la 5 mile deasupra nivelului mării. La minutul 6:30 începe simularea în Autocad a zborului care este în linie dreaptă datorită giroscopului și a orizontului artificial de pe bord. După 200 de mile ar trebui ca aparatul să fie la 5,074 mile altitudine. Asta e problema. Acum zic și eu: dacă avionul e pe pilot automat, corecțiile de altitudine se fac fără știrea pilotului - doar că se zboară mult prea jos și prea mult timp ca să se pună pe automat. Dacă e pe manual și se zboară deasupra globului, pilotul trebuie să corecteze mereu altitudinea ca să nu-l prindă radarul. Orizontul artificial e fix, dar cel real e variabil scăzînd tot timpul. Omul trebuie să folosească manșa întreptînd din cînd în cînd botul în jos, ca să se ridice mai sus de o anumită limită. Dacă e pe manual și apa e plană, pilotul nu va avea probleme de direcție, ci se va uita la orizontul artificial care coincide cu cel real. E ca și cum ar fi să iei o curbă foarte largă cu mașina și să uiți să corectezi din volan... ieși în decor. În cazul avionului, îl pușcă inamicul dacă se ridică prea sus, deci trebuie să mențină o altitudine constantă. Deci avem nevoie de părerea expertului în devenire, student la aeronautică.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|