![]() |
![]() |
|
#1401
|
||||||||
|
||||||||
![]()
Psihologia este eșecul laic, de a explica teologia.
Citat:
Citat:
Citat:
Frăția ta, n-ai avut har, decât foarte mici firimituri, foarte rar. Altfel, n-ai fi scris bazaconiile astea... Îți recomand cartea Sfântului Ignatie Briancianinov "Despre înșelare". Ca o lectură academică, dar teologică, înainte de a primi belșug de har în casa sufletului tău. Ca să ști când primești har de la Domnul sau de la demoni. Citat:
Și da, mă grăbesc către mărturisire, apărarea Bisericii și biruirea ereziilor, la care cheamă Hristos pe toți care au primit, reprimit, înmulțit, dăruit, harul Sfintelor Taine ale: Botezului, Mirungerii, Maslului, Spovedaniei, Împărtășaniei și apoi a Cununiei și/sau Hirotoniei. Citat:
Citat:
Și mai ales să citești și din Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Simeon Noul Teolog, și să ai mare grijă la șoaptele jucăușilor de "efuziuni sentimentale" și poate, poate, cândva, vei simți o secundă de rugăciune în extaz, de care ne spune minunat și Pavel și Sfinții amintiți, acea stare deosebit de lucidă a dragostei, care niciodată nu se poate explica și defini, în aceste cuvinte create și mărginite... Citat:
Bună observația lu' Sorin Dumitrescu ăsta... asta-i măsura lui. Să-i adune și înmulțească Dumnezeu măsura. La mulți ani și lui ! :) Citat:
Nu poți fi bolnav psihic, fără să fi afectat duhovnicește. Un om sănătos duhovnicește, niciodată nu va ajunge bolnav psihic. Citește "Dogmatica Empirică" de părintele Ioannis Romanidis. Iar dacă nu poți citi toată cartea aceea, citește măcar câteva rânduri de aici, "Cuvânt despre Curățirea inimii": http://www.familiaortodoxa.ro/roadel...ebruarie-2016/ Tot omul, oricât de normal ar părea la prima vedere, până nu ajunge să fie luminat și îndumnezeit, e un "psihopat", din punct de vedere duhovnicesc, capabil de toată necurăția, reutatea, erezia, minciuna și pierzarea, pentru el și cei din jurul lui. Iartă-mă și pomenește-mă !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#1402
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ce frumoasă e măsura părintelui Cleopa... Doamne ce frumoasă... eu un studios, după ce-am citit atât și luptat și experimentat atât, ce n-aș da să am măsura acelui Sfânt Bătrân, care o avea el la 29 de ani ai lui, cât am eu acum. Poate aș fi reușit asta, dacă m-aș fi călugărit de la 14 ani, ca sfinția sa, cu aceași măsură a dragostei sale. Dragostea lui de la 14 ani, pentru Domnul, a fost mai mare decât dragostea mea pentru Domnul de la 14 ani. Și sigur că pentru asta l-a răsplătit Domnul, cu unul din cei mari duhovnici ai românilor, și Sfânt necanonizat, mai adaog eu. Dar pentru academiciuni, pentru sceptici, pentru elaborați în gândire, măsura lui, dintro taină simplă, primește o explicație la fel de simplă de la elaborați, și se risipesc pe mai departe în protioarele lor. Iar eu, studiosul, mereu păcătos și nevrednic de orice măsură, am vrut, la sfatul duhovnicului, să mă pregătesc puțin pentru acei elaborați, pentru a readuce în vânturile moderne, simplificate, învățăturile grele ale Sfinților Părinți. Nădăjduind deci în tot binele :) mă antrenez puțin pe forum. Revin. Nu suntem eretici franco-latini / "romano-catolici", aceia nu mai sunt creștini din 1054, și în nebuniile ce le învață și azi, cu "sfânta" inchiziție, cruciade, purgatoriu și alte mișelării demonice, spun și că harul și energiile și darurile Duhului Sfânt, sunt create, deci separate de Duhul Sfânt, slăbind astfel puterea, dimensiunea și izvorârea Duhului Sfânt, chiar lându-i Dumnezeirea, punându-l în creație, săracii hulitorii. Deci nu putem spune că este harul Duhului Sfânt, fără Duhul Sfânt Însuși, în toiag, în măgăriță, șarpe de aramă, chivot, prosoape, umbră, Sfintele Icoane, Sfintele Moaște. De ce? Fiindcă Duhul Sfânt, nu putea să stea lângă toiag, la o cafea sau ceai, nu? Nu, sigur că nu. Era în toiag, înăuntru, manifestându-se acolo prin harul Său, și suntem convinși de asta fiindcă harul ca energie, nu poate schimba anatomic, molecular, lemnul, să-i dea viață, să-l facă șarpe. Asta numai Duhul Sfânt Însuși poate. Duhul Sfânt, Dătătorul de Viață, cum spune la rugăciunea de invocare a Duhului Sfânt, de la începutul oricărei Sfinte Slujbe, este Cel Ce este în toiag, schimbând proprietățile moleculare ale unui obiect, fără viață, un lemn, să-i dea viață, să-l facă șarpe, sau să lovească cu el stânca, să țâșnească apă, să despartă Marea Roșie în două și altele, prin Duhul Sfânt din toiag. Deci în lemn era Duhul Sfânt. E limpede? Poate asta măcar am lămurito. Acum, explic un pic mai mult, pentru mințile mai academice, mai elaborate: Omniprezența lui Dumnezeu, nu încalcă libertatea omului, dar îi ține viața în el, prin pronia și mila Sa. Când omul dorește și atinge, aduce, înmulțește sfințenia în viața lui, prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare, Duhul Sfânt, se sălășluiește, locuiește în om, El, Cel Ce Este tot în toate, dar în nimenea nimic, adică nu se confundă Ființa Sa Infinită, omniprezentă, cu creatura finită și limitată, care dorește a se înmulți în Dumnezeu, spre a se dărui cu Dumnezeu sieși și altora, acel om, după un îndelung și elaborat proces de curățire, dar alt fel, în altă lucrare mântuitoare la fiecare om în parte, depinzând de multe criterii ăn unicitatea și irepetabilitatea omului, face pe om templu al Duhului Sfânt, arătându-i sfințenia din alți oameni, sfințenia din Sfintele Moaște a Sfinților, sau sfințenia Sfintelor Icoane, având sfințenia în el, o recunoaște în altă parte unde vede, știe și simte că este sfințenia și pentru smerenie și ascultare, va primi vindecarea luminării, va putea dărui și altora har, celor ce vor vrea să primească, spre ai ajuta la curățirea lor, tot prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare, îl face vas al lui Dumnezeu, și prin acel har ce i s-a dat în dar, cu pregătirea și capacitățile omului aceluia, Duhul Sfânt lucrează din om, pentru om și oameni, în deplină luciditate și libertate a omului care se sfințește, făcându-l mădular al Bisericii, vindecându-l, să-l poată face vindecător, cu misiunea de a face vindecători pe alții, Duhul Sfânt prin har, în animale și obiecte, lucrează, tot cu scop mântuitor pentru om și pentru oameni, fără să locuiască și să se sălășluiască precum în trupul omenesc, pentru că nu are interes mântuitor, față de nimeni și nimic, decât om și oameni, animalul și obiectul neavând rațiune, sentiment, voință, sfințenie dorită și înmulțită, după terminarea planului, scopului, interesului mântuitor, Duhul Sfânt, tot în toate, și în nimenea nimic, va merge mai departe în evenimente, circusmtanțe, împrejurări, pentru mântuirea oamenilor, deci și prin animale și obiecte, prin timp, cât durează planul mântuitor al Său. Iar prin păcat, omul alungă harul Duhului Sfânt, din el însuși, din animal, din obiect, deci și pe Duhul Sfânt Însuși cu harul Său, Izvorul a tot binele, ce respectă libertatea omului, a cărui mântuire o lucrează. De aceea Bisericile se resfințesc, la fel ca și casele oamenilor, Taina Sfântului Maslu se repetă, ca și a Sfintei Spovedanii și a Sfintei Împărtășanii. Nu am folos spre mântuire să mint, ce vi-am spus e adevărat, e Adevărul, Duhul Sfânt era și în măgăriță, ca în alte animale dacă are scop mânuitor pentru om, altfel nu putea primi grăire rațională cu înțelepciune, arătată, exprimată, în circumstanțele de a salva pe prooroc, sau om, sau oameni. La fel în tot și toate, când are plan mântuitor, Duhul Sfânt, lucrează din acel om, animal sau obiect, pentru om și oameni. Slavă Ție, Doamne, slavă Ție.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 29.07.2016 at 21:23:18. |
#1403
|
||||
|
||||
![]()
Recitind ce am scris îmi dau seama că ți-a părut a fi o referire directă la tine, deși eu am vrut să fie mai generică, să ia fiecare ce crede că i se potrivește.
Mulțumesc pentru sfaturi, însă.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#1404
|
|||
|
|||
![]()
Omul continua sa creada ca e Duhul Sfant in toiag. :D
Mos Costache ii spune ca de fiinta lui Dumnezeu nu se ating nici serafimii, nici heruvimii, el crede ca se atinge toiagul. ![]() |
#1405
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Îți mulțumesc asemenea, eu sunt cel care îți mulțumesc mai mult, că mereu învăț multe, foarte multe de la frăția ta, dar nu îți spun asta, ca să nu te laud, să ajungi în slavă deșartă. Ci mai bine sunt chiar mai neutru și aspru, ca să te îmbunătățești frăția ta, fiindcă ai adunat un potențial minunat de frumos și capabil, cum la puțini am văzut în tot forumul, de înmulțire a dragoste, smereniei, ascultării, răbdării, simplității, rugăciunii, dulcei rugăciuni. Dar ț'ajunge cu lauda, țărane ! :) Hai să ne trăiești, să fi sănătos, la mulți ani ! Citat:
Când omul dorește și atinge, aduce, înmulțește sfințenia în viața lui, prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare, Duhul Sfânt, se sălășluiește, locuiește în om, El, Cel Ce Este tot în toate, dar în nimenea nimic, adică nu se confundă Ființa Sa Infinită, omniprezentă, cu creatura finită și limitată, care dorește a se înmulți în Dumnezeu, spre a se dărui cu Dumnezeu sieși și altora, acel om, după un îndelung și elaborat proces de curățire, dar alt fel, în altă lucrare mântuitoare la fiecare om în parte, depinzând de multe criterii ăn unicitatea și irepetabilitatea omului, face pe om templu al Duhului Sfânt, arătându-i sfințenia din alți oameni, sfințenia din Sfintele Moaște a Sfinților, sau sfințenia Sfintelor Icoane, având sfințenia în el, o recunoaște în altă parte unde vede, știe și simte că este sfințenia și pentru smerenie și ascultare, va primi vindecarea luminării, va putea dărui și altora har, celor ce vor vrea să primească, spre ai ajuta la curățirea lor, tot prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare. Dacă nu înțelegi ceva, te rog să mă întrebi. Doamne, ajută-ne să înțelegem, să trăim, să înmulțim, să dăruim, să ne mântuim.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 29.07.2016 at 21:31:55. |
#1406
|
||||
|
||||
![]()
Eu nu prea înțeleg: Dacă Duhul Sfânt este prezent în toiag în Persoană, unde este harul? Tot în toiag? De ce să mai vorbim și de har, când am putea vorbi doar de Duhul Sfânt?
Igor: Există deosebire între persoana lui Dumnezeu și lucrarea sa? P.S. Te rog încearcă să răspunzi scurt și să folosești alineate, punctuație, ca să fie mai ușor de citit, că suntem mai neputincioși.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 29.07.2016 at 21:41:04. |
#1407
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Să fii (sic!) și tu sănătos!
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 29.07.2016 at 21:44:56. |
#1408
|
|||
|
|||
![]()
Igor sa stii ca daca scrii mult nu inseamna ca spui prea multe. Inseamna ca incerci sa sucesti lucrurile dupa cum iti place incercand sa ascunzi dupa cires faptul ca promovezi idei eretice.
Deci : Parintele Cleopa spune ca nimic din fiinta lui Dumnezeu nu se afla in creatie. Nici in toiag, nici in icoana si nici in om. Nici chiar in ingeri. Tu spui ca in toiag este chiar Duhul Sfant, nu doar harul sau. Este Duhul Sfant o persoana a Sfintei Treimi de aceeasi fiinta cu Tatal si Fiul ? Daca este, cum poate salaslui in om sau in toiag, daca nimic din fiinta lui Dumnezeu nu se afla in creatie, nici macar in ingeri ? ![]() |
#1409
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Duhul Sfânt este în Persoană, în toiag, Dătătorul de Viață, schimbă proprietățile anatomice moleculare ale lemnului mort, dându-i viață, în forma șarpelui. Duhul Sfânt în Persoană, Dătătorul de Viață, în toiag, la lovitura acestuia în piatră, țășnește apa pentru scopul mântuitor al oamenilor însetați. Da, există deosebire între Persoana Duhului Sfânt și lucrarea sa. Anume: Duhul Sfânt în Persoană, în Sfânta Treime, pentru că El Este Cel ce Este Ființă Infinită sau nefinită/nedefinită, nemărginită, neatinsă, nepătrunsă, neîmpărțită, nedespărțită, neadăugată, neamestecată, se manifestă în și pentru creație și creaturi, prin lucrarea Sa, a harului, energiilor, darurilor necreate, dăruite, izvorâte, în om, animale și obiecte, dar care nu pot fi aduse înafara Duhului Sfânt, fiindcă harul din creație, pentru creație, dat, nu este despărțit de Dătător (erezie franco-latină/"romano-catolică") fără a se confunda Ființa nemărginită, cu creația, pentru scopul, interesul, țelul mântuitor ce Îl are pentru om, pentru oameni, altfel, limitația, finitul, mărginirea creației, nu s-ar putea bucura și împărtăși de slava Creatorului, dată omului, oamenilor. Este o frază, n-am putut să o despart cu punct și alineat. Iartă-mă. Am explicat în câteva rânduri, o teologie, de câteva cărți, ale Sfinților Părinți. Dacă nu citiți foarte atenți, o să fiți ispitiți să nu înțelegeți... iertați-mă, eu voi fi de vină, că sunt prost și nu știu explica mai bine... Acesta a fost motivul căderii lui Satana. Fiind creat, creatură, credea și vroia să fie în Ființa Creatorului și mai grav, în locul Lui. În mândrie, a lăcomit, și a căzut, mințind și trâgând și alți îngeri, arhangheli, heruvimi, serafimi, cu el, în cădere. Care acum stau și ne bat pe noi la cap, cu atâtea și atâtea. O spun așa mai simplu, mai copilăresc, să nu folosesc alte exprimări și sintagme, să nu sperii pe nimeni, că ăsta e unul din planurile lor, să fim speriați, ne poate controla mai ușor. În har, primești atât de mult belșug de tot binele, încât dacă nu iubești și nu înmulțești dragostea, dacă nu te smerești, să vezi că nu-i nimic al tău, nu ai și nu poți nimic, dacă nu asculți, fiindcă ăsta-i scopul harului, de-a fi dăruit, dacă nu te rogi, cu mulțumire, cu pururea slava și lauda Domnului, care se revarsă din belșug, atât cât poate primi creatura, fiindcă-i ăsta-i scopul rugăciuni, de-a fi în Dumnezeu, pentru Dumnezeu, de-a căuta, de-a găsi, de-a vedea pe Dumnezeu, "lărgiți și voi inimile voastre", de-a înmulți locul pentru Dumnezeu din inima și ființa creaturii, omului, pentru a dărui cât mai mult, atunci, fără acestea, omul este vânat, doborât de jucăuși, de demoni, este căzut și este mințit cu har fals, cu stări extatice, de exaltare, de frici și emoții, spre a fi ținut căzut, a-i îndepărta ce îl poate ridica: dragostea, smerenia, ascultarea, rugăciunea, discernământul, spre a-l câștiga pentru chinul, în care îl antrenează pe sufletul doborât, prin acceptarea minciunilor demonice, o perioadă de timp în viața lui (sperăm cât mai scurtă). Mai simplu de atât, nu cred că pot să explic... :) Iuliu, înmulțește dragostea, smerenia, ascultarea, rugăciunea și discernământul și vei înțelege și ce zice Părintele Cleopa și ce spun eu, că e același lucru, dar e spune mai simplu și nu explică, iar eu o spun un pic mai elaborat prin explicare... Iertați-mă și pomeniți-mă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 29.07.2016 at 22:08:08. |
#1410
|
|||
|
|||
![]()
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri12.htm
"Prin cuvintele " energii necreate ale lui Dumnezeu " se inteleg lucrarile felurite ale lui Dumnezeu prin care El lucreaza si a lucrat din veac la facerea si conducerea lumii vazute si a celei nevazute. Despre aceste energii sau lucrari necreate ale lui Dumnezeu sa se vada in disputele teologice ale Sinodului VI Ecumenic din Constantinopol ( 681 ), in care se arata clar despre cele doua firi si cele doua vointe ale firii dumnezeiesti si umane a lui Hristos. Prin aceste energii sau lucrari necreate, Dumnezeu misca creatia Sa si Se misca si El insusi, ramanand totusi nemiscat si neschimbat. Energiile necreate izvorasc din dumnezeirea comunl a celor trei ipostasuri ale Prea Sfintei Treimi. Prin energiile necreate se impartaseste omul de darul lui Dumnezeu, iar nu de fiinta Sa, care ramane pururea neatinsa de vreo zidire a Sa vazuta sau nevazuta." "Harul Prea Sfantului Duh este una dintre energiile divine si face pe crestini prin Botez fii ai lui Dumnezeu dupa dar (Tit 3, 3-5; Ioan 3,1), iar harul Duhului Sfant, dupa care primim infierea cea dupa dar, vine la noi prin energia cea atotsfintitoare a lui Dumnezeu. Nu se trimite fiinta lui Dumnezeu la om, ci harul, dupa cum zice dumnezeiescul parinte Ioan Gura de Aur ca " Dumnezeu nu se trimite, ci harul. Nu Duhul curge din har, ci harul curge din Duh" (Vezi si Filocalia, vol. 7, Bucuresti,1977, p. 218)." Vai de capul nostru. Ne mai trebuiesc inca 10 facultati ca sa-l ajungem din urma pe Mos Costache. Deocamdata dovedim intr-una ca ne credem Verginica. ![]() |
|