![]() |
![]() |
|
#531
|
|||
|
|||
![]()
O postare foarte frumoasa!....:)
Dar de ce ai simtit nevoia sa termini cu o trimitere la budhism? Nu era lucru crestinesc sa te opresti acolo, inainte de a te aventura intr-o interpretare budhista a NT? Oare NT ne-a fost dat de Hristos ca sa-l talmaceasca ...budhistii? Nu a fost dat, oare, crestinilor? |
#532
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
|
#533
|
|||
|
|||
![]()
Bine, totusi expresia "in Duh si Adevar" se refera la Iisus Hristos si la Duhul Sfant al Lui.
Cum poti vorbi de "Duh si Adevar" daca te referi la altcineva, iar nu la Sfanta Treime? Ce legatura are, asadar, Buddha cu Sfanta Treime? E acelasi Dumnezeu?..... Printul nu S-a nascut din Fecioara si de la Duhul Sfant, nu a predicat Evanghelia, nu S-a rastignit pe Cruce pentru mantuirea oamenilor, nu a inviat si nu S-a inaltat la Ceruri si nu sade la Dreapta Tatalui. Nici nu a venit la Cincizecime sa aseze Biserica. Si asa mai departe, de sute si mii de ani... Deci ce legatura este intre Buddha si Duhul Adevarului, asa cum S-a revelat Acesta in istoria omenirii si in Biserica? |
#534
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exemplu de aspiratii lumesti care nu sunt pradatoare de suflet: absolvirea unei facultati, casatoria cu cineva iubit, cresterea unui copil, etc etc. Nici o justificare pentru propozitia in care omul se straduieste sa-si indeplineasca scopurile lumesti ca si cum ar fi trecator. Eu cred ca pana la urma ceea ce stim sigur este ca avem o viata. Si in aceasta viata trebuie sa facem tot ce avem de facut. Faptul ca unul sau altul spun ca exista de fapt mai multe vieti si ca acum doar ne pregatim pentru urmatoarea, este un fapt nedovedit, de ce nu ar fi aceasta promisiune lupul in haine de oaie de fapt ? Deci, omul nu isi indeplineste scopurile lumesti CA SI CUM ..... El doar isi indeplineste scopurile lumesti. punct. Nu exista "ca si cum" din motive care necesita e explicatie mai larga si nu e momentul acum. Viata omului are sens numai atunci cand lucreaza cele vesnice ? Atunci sa nu mai facem case in care sa ne crestem copiii ? Cu un singur lucru sunt de acord: patimile lumesti, scopurile egoiste sunt distrugatoare de "suflet" dar cred ca au efect aici si acum, nu stiu nimic despre un alt loc in care ar putea avea efect. Last edited by iliegh; 10.09.2016 at 12:31:53. |
#535
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Total de acord cu aceasta viziune asupra crucii, numai ca nu este o idee brevetata de Crestinism, unde ia forma crucii. In Zenul budist, ia forma lotusului. Divergentele apar la definirea (sau simtirea) eu-lui universal sau Fiintei. Last edited by iliegh; 10.09.2016 at 12:54:40. |
#536
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce-i aia "intru Fiinta" ? |
#537
|
|||
|
|||
![]()
Indumnezeirea. Trecerea omului de la chip la asemanarea cu Creatorul. Prin toata "tehnologia" despatimirii, implicit a iubirii lui Dumnezeu, asa cum o propovaduieste Hristos.
|
#538
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Incerc sa ma luminez si te intreb: 1. Unde am lasat sa se inteleaga ca eu-l (interior!?) e totuna cu Crucea? Cum sa cugetam asa bazaconie? 2. Apoi spui "renuntarea la eu". Pai, daca intelegi ca eul si Crucea sunt totuna, atunci renuntarea la eu inseamna si renuntarea la Cruce. (??) 3. La sfarsit spui ca eul inglobeaza spirit, trup, tot. Pai parca ziceai mai nainte ca e vorba de eul interior. (!??) Imi cer scuze, nu sunt obisnuit cu balmajeli de genul asta. Pentru mine, eul e eu, Crucea e Cruce, interiorul e interior etc. Daca voim sa cugetam, sa luam lucrurile asa cum sunt. A gandi nu inseamna a jongla cu forme verbale si a zapaci intelesurile pana ajungem sa credem ca balta e copac iar strutul e curcubeu. |
#539
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lucrarea celor vesnice nu se poate face facand abstractie de indatoririle de zi cu zi care inerent sunt subordonate unor obiective "pamantene", de interactiunile cu mediul clipa de clipa. Lucrarea celor vesnice de fapt se realizeaza efectiv prin construirea unei case, prin absolvirea unei facultati, prin ducerea canii de apa la gura, prin ascultatul zgomotului strazii, prin contemplarea sefului care tipa cu putere la tine, prin fiecare micro-experienta. Omul este obligat sa se miste/functioneze social conform normelor, in baza unor necesitati fundamentale. Insa pentru a lucra cele vesnice este necesar sa invete, sa inteleaga cum poate transmuta/transfigura experienta sa mundana intr-una spirituala. Este un efort de ajustare a paradigmei cu privire la existenta in contextul propriilor sale experiente. Iluminarea nu depinde de pozitia corpului ci de felul cum privesti realitatea, omul de langa tine. Am precizat anterior, din punctul meu de vedere, mahayana/vajrayana este sistemul spiritual care ofera instrumentele psihologice necesare transfigurarii fiecarui tip de experienta mundana intr-una spirituala - atat de necesar intr-un mediu furtunos/stresant din punct de vedere informational. Are capacitatea sa recicleze orice tip de interactiune, sa genereze patrundere/intelepciune/elevare spirituala atat din experiente pozitive cat si negative, fie ca par importante/semnificative ca si continut, fie ca par banale - lucreaza in banda larga/in tot spectrul. Insa angajarea efortului spiritual presupune o intuitie speciala, cea care simte potentialul extraordinar de evolutie al omului, de credinta ca nimic nu dispare in nimic si nimic nu apare din nimic.
__________________
|
#540
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cand spunem eu interior, sugeram ca ar fi si un eu exterior. Idem eu superior / inferior. Abordarea problemei egoului necesita o rigoare terminologica, un cadru conceptual articulat cu defintii, metode/solutii.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 10.09.2016 at 23:14:21. |
|