![]() |
![]() |
|
#81
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu fac parte din "Cultul Penticostal din Romania". Citat:
Pentru o binevenita schimbare de meniu? ![]() |
#82
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și ei invocă reforma pentru manifestările lor! Că nu sunt reprezentative pentru România s-ar putea să se dovedească a fi doar o chestiune de timp pe măsură ce se reîmprospătează generațiile și apar alte gusturi preluate de un grup de persoane. Când vine vorba de tagul Reformă nu se poate face abstracție de tot ce se ascunde sub termenul ăsta, reformă invocă și cei care încep să ignore pasajele biblice defavorabile lgbt și fac o mândrie din asta.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#83
|
|||
|
|||
![]()
Nu ai inteles. Las-o asa, ca n-o fi si asta treaba ta.
Citat:
Citat:
Dau cateva definitii acceptate a ceea ce inteleg atunci cand ma refer la reforma: REFÓRMĂ, reforme, s. f. 1. Transformare politică, economică, socială, culturală, cu caracter limitat sau de structură, a unei stări de lucruri, pentru a obtine o ameliorare sau un progres; schimbare în sânul unei societăti (care nu modifică structura generală a acelei societăti).Eu despre asta vorbesc. Tu? Vino pe drumul batatorit, pe unde esti tu, merg tractoarele. Last edited by Penticostalul Traditional; 15.12.2016 at 12:00:23. |
#84
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru Seraphim inițiatorul topicului și oamenii de bună credință, acesta nefiind un site cu profil sectar ci interesându-ne perspectiva ortodoxă : Atât timp cât reforma amenință să denatureze cultul Maicii Domnului, celibatul monahilor, Taina Căsătoriei, cultul Sfinților, o astfel de reformă nu poate fi decât nocivă pentru Biserica Ortodoxă, vorbind din perspectiva ortodoxului. Dacă se dorește îmbunătățirea serviciului public în favoarea credinciosului, deci măsuri admnistrative o astfel de îmbunătățire se poate face și lin prin consultări între ierarhi și instruire a personalului clerical, fără abruptisme exterioare, schismatism sau practici care sfidează canoanele. Iar în învățătura de credință nu e nevoie de nicio reformă, chiar dacă sentimentul religios scade în populație, o reducere a slujbelor și a rânduielilor nu este decât o capitulare în fața secularismului pentru care se va da socoteală în față Dreptului Judecător și martori vor fi chiar Sfinții care au alcătuit Sfintele Sinoade și vor asista la judecată. Adevărul de credință, nu poate fi schimbat sub presiunile puternicilor vremii și al modei.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#85
|
|||
|
|||
![]()
Argumentele tale sunt eronate, pentru ca nu ai inteles ca Iorest spunea de ceea ce se intampla in biserica, nu in afara ei. Iar cand ti s-a explicat ai gasit alte argumente, de genul ca nu ar trebui sa fie diferenta intre ceea ce se face in biserica si in viata de zi cu zi. Asadar, discutia era despre ce se intampla la sfintele slujbe in biserica. Pentru ca atat preotii cat si credinciosii fac si alte lucruri afara, ce tin de viata de zi cu zi, asta nu inseamna ca ar trebui facute si in biserica (mananca, dorm, fac copii, etc.).
|
#86
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In schimb credinciosii se pot perfectiona si pot creste duhovniceste tot timpul. |
#87
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Biserica este Trupul lui Hristos, Capul este Hristos, iar madularele sunt credinciosii, uniti prin har. Last edited by Penticostalul Traditional; 15.12.2016 at 15:52:13. |
#88
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu n-a trimis Biblia la predicat, nici macar Apostoli cu Biblia in buzunar. Pana si Simon stia, ca si botezat crestin fiind nu putea primi harul preotiei decat de la Apostoli. (FA cap. 8)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 16.12.2016 at 13:19:45. |
#89
|
|||
|
|||
![]()
Credinciosii ortodocsi formeaza biserica, trupul lui Hristos .
Deci nu se poate afirma: Biserica NU are nevoie de reforma, insa crediciosii, da. Credinciosii sunt Biserica si Biserica e formata din credinciosi. Ideea este ca in fiecare biserica e nevoie de reforma. Pentru ca Biserica este formata din oameni si astia au o inclinatie speciala spre a se lasa pe tanjala, a schimba in desfranare harul si a schimba invatatura apostolica cu ce le convine lor. |
#90
|
|||
|
|||
![]()
Am vrut sa fac in mesajul precedent aceasta precizare, ma gandeam ca o sa apara aceasta observatie. Cuvantul "Biserica" are trei intelesuri. Numim biserica lacasul de cult, cladirea. Apoi este totalitatea credinciosilor si clerului (in care putem include si Biserica Biruitoare, formata din cei care au ajuns in Rai). Iar al treilea inteles este institutia Bisericii, Biserica instituita de Hristos care va fi aceeasi si peste 200 de ani, desi toti credinciosii de azi vor trece la viata vesnica. Infailibila este invatatura revelata (pentru ca este revelata de Dumnezeu, care poate spune doar adevarul). Biserica este stalp si temelie a adevarului, deci pastreaza adevarul neschimbat. Luther si protestantii tocmai asta au incercat sa reformeze, invatatura, spunand ca ceea ce se stia pana atunci era gresit si s-a deformat adevarul din primele secole. Partial aveau dreptate, pentru ca in catolicism s-au adoptat invataturi gresite (tocmai pe acelea le-au preluat si protestantii). Dar au vrut sa ajunga la intelegerea si talcuirea invataturii dupa intelegerea lor, ca un fel de filozofie. Si nu dupa talcuirea Bisericii si a sfintilor, oameni care aveau si viata sfanta, nu doar inteligenta. Daca ar fi cercetat mai cu atentie ar fi observat ca Biserica era alta, cea de care s-au despartit catolicii la 1054.
|
|