![]() |
![]() |
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Profesorul G. Ionescu zicea că un om serios are mereu o brumă de obsesionalitate...:)) (maestrul înțelegea prin om serios nimic altceva decât geniul; zicea că nu există operă genială fără obsesionalitate... îi dădea ca exemplu pe Goethe, Eminescu, Edison) Eu, însă, doar m-am rugat să aflu mai multe despre subiectul ăsta. Am luat pozitia lotus (spre încântarea lui Florin Oltean și spre groaza lui Cătălin) - din pricină că odată cu vârsta și cu starea prelungită de ebrietate devin tot mai crăcănat și, când șed pe scăunel, par a sta în lotus - apoi am făcut rugăciune ca să mă limpezesc un pic la subiect. La început am crezut că-i vorba despre chiasm. Cercetează chiasmul!, mi-a părut că zice gândul, și m-am bucurat întrucât despre acesta știam mai multe din psihologie înainte să aflu ceva din Teologie. Că noi, psihologii, (adică ei psihologii - eu vorbesc aici din amintiri) facem de multă vreme tărăboi laolaltă cu structuraliștii și susținem că mersul natural al gândirii omenești e fundamentat pe mișcarea specifică chiasmului. Dăm exemplu tocmai Evanghelia, mai ales pe cea după Marcu și, desigur, după Ioan. Dar m-am deprins să nu dau atenție oricăror păreri ale gândului dintâi... Am lăsat să treacă o vreme și mi-a părut că vine un alt gând, mult mai subțire, mai ușure, mai răcoros... "Birmania!", zicea el. Poveștile birmaneze!.... Acuma, las lui Cristiboss plăcerea să contemple noua mea manifestare de nebunie - că, nu-i așa, un om zdravăn la minte nu poate să se roage și să primească "răspuns" mesajul Birmania și povești birmaneze!...:))) Un răspuns la întrebarea privind relația dintre psihologie și Teologie va să vină, așadar, din Birmania. Prin poveștile birmaneze. Să ascultăm pentru început o poveste birmaneză cu surzi! Mai exact, cu 4 surzi!!...:))) |
|