![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nu e vorba de o capcană; acolo răspunde la o întrebare a lui Sorin Dumitrescu, si acesta nu cred că poate fi bănuit de viclenie, desi întrebări incomode nu se ferea să lanseze.
Problema este felul în care definim ecumenismul, înainte de a-l condamna sau de a-l adopta. Or, părintele arată dintru început că este pentru ecumenism, iar apoi arată si că acesta nu înseamnă nici ajustarea ortodoxiei, dar nici intrarea tuturor într-un staul (fie el si ortodox). Ci arată că se asteaptă la o crestere a tuturor confesiunilor, către o convergentă viitoare. În această crestere se înscrie si ortodoxia, care nu e lipsită de slăbiciuni sau păcate omenesti, chiar dacă doctrinar stă foarte bine. Totusi, nici ea nu trebuie să bată pasul pe loc, ci are un drum în fată, pe care îl va parcurge fără a renunta la tezaurul de învătătură si cultură acumulat. Nu-i usor să ceri ca toată lumea să vină acum la ortodoxie, când sunt atâtea diferente de întelegere, culturale, de comunicare. Nu se poate fără dialog; care e numit si ecumenism. Apropo, Părintele era în dialog permanent cu Biserica Catolică, iar unul din roadele acestui dialog a fost si aducerea unor părticele ale moastelor Sfântului Silvestru de la Roma.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|