Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.10.2017, 00:25:03
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu spune ca in mod sigur nu e o minune, doar ca se indoieste.
Da, se referă la aprinderea lumânărilor din mâinile pelerilor, el crede că este doar un mit. Are tot dreptul să nu creadă pentru că el nu a văzut, avem exemple la case și mai mari. Dar aprinderea lumânărilor la patriarh nu o contestă. Fii atent: "Și aprinderea lumânărilor la alte persoane decât la patriarh se pare că este un mit."

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si se indoieste pentru ca atunci cand a fost s-a rugat si nu i s-au aprins lumanarile direct. Vezi si tu ca problema parintelui este mandria, n-am auzit pe nimeni sa se roage sa i se aprinda lumanarile. http://forum.teologie.net/viewtopic....46da3&start=80
Ce le mai răstălmăcești! E și el om și chiar și-a recunoscut neputința. În fine, eu văd altfel lucrurile, cred că încearcă să mai taie din elanul cautătorilor de minuni. Atitudinea lui mi se pare una cât se poate de așezată și care vrea să accentueze altceva, anume că " Orice biserică ortodoxă este Betleem, Tabor, Ierusalim, Golgota și Sf. Mormânt. Nimic nu-i lipsește!"

"Convingerea mea ortodoxă îmi spune că la Paști Hristos înnoiește luminile din toate Bisericile Ortodoxe și dacă 2000 de ani am putut sluji de Paști fără a aduce acea lumină de la Ierusalim, nu înțeleg de ce se face atât haz de necaz acum.

Eu nu exclud că acea lumină se aprinde în mod minunat, dar nici nu mă interesează dacă este așa sau nu. Alte minuni mă interesează: aducerea mea pe lume, botezul, călugăria, preoția mea și, mai ales, posibilitatea de a mă împărtăși cu Trupul și Sângele lui Hristos. Ce-mi mai trebuie?"
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.10.2017, 14:07:46
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Da, se referă la aprinderea lumânărilor din mâinile pelerilor, el crede că este doar un mit. Are tot dreptul să nu creadă pentru că el nu a văzut, avem exemple la case și mai mari. Dar aprinderea lumânărilor la patriarh nu o contestă. Fii atent: "Și aprinderea lumânărilor la alte persoane decât la patriarh se pare că este un mit."
Scrie minune intre ghilimele, spune ca nu s-a convertit nimeni (dupa aceea ii aminteste cineva ca e cunoscuta povestea convertirii unui turc), ca arde lumina inca din prima secunda (desi putem vedea pe net videouri care arata ca nu e asa), etc. Scrie ca doar Patriarhul are lumanarea aprinsa, dar nu pentru ca ar fi o minune, ci ca asa vine cu ele din Sfantul Mormant. Unii scriu ca ei cunosc relatari ca s-au aprins lumanarile. Eu vad ca nu prea stie in ce consta minunea, sau spune doar lucruri care sa argumenteze ceea ce sustine. Stii si tu, ca orice ortodox, ca minunea consta in aparitia unei Lumini, care se aseaza pe Sfantul Mormant. Nu consta doar in aprinderea lumanarilor participantilor, asta se intampla doar unora si poate nu intotdeauna. Mai spune ca nu se convertesc evreii si musulmanii de acolo, o conceptie gresita, nici iudeii nu s-au convertit toti, desi au vazut minunile lui Iisus. Sau romanii care vedeau minunile martirilor.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Ce le mai răstălmăcești! E și el om și chiar și-a recunoscut neputința.
Eu de asta ziceam: "Așa am strigat și eu cu lacrimi, dar n-a venit. Sunt păcătos." Daca nu-ti dai seama e o ironie cand spune ca n-a venit ca e pacatos, pentru ca in continuare afirma ca n-a venit la nimeni si e sceptic in privinta asta. Eu nici macar nu inteleg cum sa te duci acolo si, in loc sa astepti sa vina cu lumanarea la tine, cum fac toti credinciosii, te rogi sa vina direct la tine, ca si cum tu esti mai deosebit decat ceilalti, un sfant. Asta mai poate fi inteleasa, dar apoi sa spui ca daca n-a venit la tine inseamna ca nu exista, mi se pare culmea mandriei.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
În fine, eu văd altfel lucrurile, cred că încearcă să mai taie din elanul cautătorilor de minuni. Atitudinea lui mi se pare una cât se poate de așezată și care vrea să accentueze altceva, anume că " Orice biserică ortodoxă este Betleem, Tabor, Ierusalim, Golgota și Sf. Mormânt. Nimic nu-i lipsește!"
Doar sminteste oamenii, la fel ca si cu celelalte conceptii pe care le scrie, diferite de invatatura ortodoxa. Cred ca stii si de ceea ce mai sustine, faptul ca o casatorie e deja binecuvantata, fara slujba la biserica, ca multe din vietile sfintilor sunt povesti, ca nu e nevoie sa te spovedesti inainte de spovedanie, etc.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
"Convingerea mea ortodoxă îmi spune că la Paști Hristos înnoiește luminile din toate Bisericile Ortodoxe și dacă 2000 de ani am putut sluji de Paști fără a aduce acea lumină de la Ierusalim, nu înțeleg de ce se face atât haz de necaz acum.
Eu nu exclud că acea lumină se aprinde în mod minunat, dar nici nu mă interesează dacă este așa sau nu. Alte minuni mă interesează: aducerea mea pe lume, botezul, călugăria, preoția mea și, mai ales, posibilitatea de a mă împărtăși cu Trupul și Sângele lui Hristos. Ce-mi mai trebuie?"
Asta e in ton cu ceea ce spune si despre icoanele facatoare de minuni. Ce legatura are faptul ca ne impartasim cu Trupul si Sangele lui Hristos, cu faptul ca sunt si alte minuni?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.10.2017, 21:07:27
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu vad ca nu prea stie in ce consta minunea, sau spune doar lucruri care sa argumenteze ceea ce sustine.
Știi doar tu. :))

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Doar sminteste oamenii,
Se smintesc cei smintiți, dacă nu-ți convine, nu mai citi (nu mă refer la tine).

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
la fel ca si cu celelalte conceptii pe care le scrie, diferite de invatatura ortodoxa.
Eu, din ce am citit la sfinția sa, nu am găsit "concepții" străine de ortodoxie.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cred ca stii si de ceea ce mai sustine, faptul ca o casatorie e deja binecuvantata, fara slujba la biserica, ca multe din vietile sfintilor sunt povesti, ca nu e nevoie sa te spovedesti inainte de spovedanie, etc.
Da, am vazut ce ai înțeles din ceea ce vrea să transmită părintele Pruteanu, mai nimic. Legat de spovedanie și împărtășire cunosc preoți care dau binecuvântare de a te împărtăși de mai multe ori (2-4 împărtășiri) cu o singură spovedanie. Faptul că tu ai altă rânduială, asta nu înseamnă că nu se poate altfel. Am să caut un articol a unui părinte chiar de la Vatoped.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta e in ton cu ceea ce spune si despre icoanele facatoare de minuni. Ce legatura are faptul ca ne impartasim cu Trupul si Sangele lui Hristos, cu faptul ca sunt si alte minuni?
Că nu există minune mai mare!

Last edited by simpllu; 03.10.2017 at 22:17:32.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.10.2017, 15:23:54
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Știi doar tu. :))
Stiu aproape toti ortodocsii, de aceea am zis ca e surprinzator ca spune acele lucruri.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Eu, din ce am citit la sfinția sa, nu am găsit "concepții" străine de ortodoxie.
Pentru a stii care sunt diferite ar fi trebuit sa stii care sunt acele conceptii ortodoxe. Pentru ca tu nu le stii ai adoptat ce crede parintele. Am uitat sa spun data trecuta, crede ca Sfanta Maria Egipteanca nu a existat si e o poveste inventata, pentru ca nu se potriveste cu conceptia domniei sale cu impartasirea deasa. De aici a ajuns sa spuna ca multe vieti ale sfintilor sunt inventate si ar trebui sa fie scoase. Aceasta conceptie e luata de la catolici, ei fac acest lucru, revizuiesc vietile sfintilor despre care nu exista date istorice certe. Sau sa spui ca daca daca ai un singur partener nu e niciun pacat, chiar fara casatoria la Biserica.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Da, am vazut ce ai înțeles din ceea ce vrea să transmită părintele Pruteanu, mai nimic. Legat de spovedanie și împărtășire cunosc preoți care dau binecuvântare de a te împărtăși de mai multe ori (2-4 împărtășiri) cu o singură spovedanie. Faptul că tu ai altă rânduială, asta nu înseamnă că nu se poate altfel. Am să caut un articol a unui părinte chiar de la Vatoped.
Cum sa am eu alta randuiala? Aceasta randuiala e de vreo 1600 de ani in Biserica. Aceea e randuiala de la catolici. Practica impartasirii dese si fara spovedanie a fost propovaduita abia de parintii colivari, ca parte a disputei lor. Din cate stiu se impartaseau chiar in fiecare zi, ca in primele secole. Daca nu stii, Sfantul Nicodim, de care ai tot amintit, e contestat de unii din Grecia inca din perioada interbelica, pentru ca ar fi fost influentat de invataturi catolice. A scris doua carti inspirate de scrieri catolice, una din ele fiind despre meditatii de tip iezuit (fiind si scrisa dupa un astfel de autor). Cel mai apreciat teolog de unii de pe forum, Yannaras (si din cauza asta m-am contrazis cu unii forumisti, pentru ca eu nu-l apreciez) a mers si mai departe in privinta contestarii Sfantului. Eu nu-l contest pe sfant, chiar daca ar fi scris si ceva gresit. Dovada ca nu s-a luat in considerare ce au spus parintii colivari e ca nici macar in Grecia nu s-a aplicat aproape nimic din ce au contestat.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.10.2017, 21:13:06
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cum sa am eu alta randuiala?
Am impresia că tu trăiești pe lună. Înțelege că sunt preoți care dau binecuvântare la mai multe împărtășiri (2-4) cu o singură spovedanie celor care au o așezare duhovnicească și care sunt nelipsiți de la biserică, mai ales când sunt sărbători mai multe într-o perioadă scurtă de timp.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Aceasta randuiala e de vreo 1600 de ani in Biserica.
Termină cu prostiile, sunt atâția părinți, chiar și în sinaxare, care se împărătășeau zilnic. Vezi Sf. Ioan de Kronstadt. Înțelege că nu e nimic greșit dacă sunt alții care au o altă rânduială decât cea pe care o știi. Citește și te luminează și lasă prostiile:

Pr. Macarie Simonopetritul - Despre Spovedanie: http://www.teologie.net/2016/10/01/i...nie/#more-5088

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Aceea e randuiala de la catolici.
Din contră, e tocmai invers!

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Practica impartasirii dese si fara spovedanie a fost propovaduita abia de parintii colivari, ca parte a disputei lor. Din cate stiu se impartaseau chiar in fiecare zi, ca in primele secole.
Văd că nu stai rău cu timpul, ai deviat discuția spre alte subiecte, dar la acele întrebări refuzi să răspunzi. Și lipsa unui răspuns poate fi un răspuns.

Sincer, chiar nu mă interesează părerea ta despre subiecte atât de sensibile. O gândire rigidă nu poate să înțeleagă că se poate și altfel.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.10.2017, 14:56:11
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Am impresia că tu trăiești pe lună. Înțelege că sunt preoți care dau binecuvântare la mai multe împărtășiri (2-4) cu o singură spovedanie celor care au o așezare duhovnicească și care sunt nelipsiți de la biserică, mai ales când sunt sărbători mai multe într-o perioadă scurtă de timp.
Tu tot nu intelegi ca e important ce spune Biserica, nu ce spune un preot oarecare din Portugalia sau un preot de la nu stiu ce parhohie dintr-o comuna. Eu am auzit de preoti care impartaseau si neortodocsii, sau care tineau slujbe cu catolicii si chiar un ierarh care s-a impartasit la greco-catolici. Nu te iei dupa ce spune cineva. Preotii aceia (din cate ai spus inclusiv duhovnicul tau) au cerut voie de la episcop sa faca asta sau fac pentru ca asa considera ei ce e bine? Eu intuiesc raspunsul. Daca fac fara voia episcopului inseamna ca sunt in stare de neascultare si fata de episcop si fata de ceea ce invata Biserica. Un fel de schisma ascunsa, nu-i asa?
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Termină cu prostiile, sunt atâția părinți, chiar și în sinaxare, care se împărătășeau zilnic. Vezi Sf. Ioan de Kronstadt. Înțelege că nu e nimic greșit dacă sunt alții care au o altă rânduială decât cea pe care o știi.
Adica eu spun prostii, care sustin ceea ce invata Biserica, iar tu esti pe calea cea dreapta pentru ca sustii ce spune un scriitor sau un preot? Despre neadevarul cu Sf. Ioan de Kronstadt am mai scris. Sfantul a primit dezlegare de la sinod sa faca asta, doar el. Sunt doua aspecte, care edifica tot acest fals argument. In primul rand, a fost reclamat la episcopie ca impartaseste in acest fel. Asta ce inseamna? Ca nimeni nu facea asta atunci, era ceva nemaintalnit. Sinodul i-a dat dezlegare sa faca asta doar sfantului, nu tuturor preotilor. Al doilea aspect, nu s-a trecut la acesta practica la preotii rusi, nimeni n-a mai facut asta pana azi, deci numai sfantul.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Citește și te luminează și lasă prostiile:
Pr. Macarie Simonopetritul - Despre Spovedanie: http://www.teologie.net/2016/10/01/i...nie/#more-5088
Iar imi dai citate dintr-un oarecare parinte din Portugalia.
Uite citate din parinti mai cunoscuti. Parintele Staniloae spune ca nici pe timpul parintilor colivari nu s-a ingaduit impartasania deasa fara spovedanie: https://doxologia.ro/viata-bisericii...a-impartasanie
Citez: "O hotărâre a Sinodului din Constantinopol, la sfârșitul secolului XVIII, când se născuse o discuție, dacă e bine să se împărtășească cineva mai des sau mai rar, a hotărât că se poate și una și alta, dar totdeauna după spovedanie." "Cei mai râvnitori și cu o viață cât mai curată se pot împărtăși și mai des, dar totdeauna după spovedanie, și cu cel puțin patru zile de post anterior."
Parintele Sofian Boghiu: "Daca luam Sfanta Impartasanie fara spovedanie, riscam sa fim pedepsiti de Dumnezeu, pentru ca am indraznit ca, in acest vas urat si murdar, care a devenit trupul nostru, sa punem acest margaritar de mare pret, Sfanta Impartasanie, Care este Trupul tainic al Domnului nostru Iisus Hristos."
Parintele Arsenie Papacios: "– Sfanta Impartasanie nu iarta pacatele. Sfanta Impartasanie desavarseste. Iertarea pacatelor o primim in Taina Pocaintei: “…te iert si te dezleg…”. Deci nu se poate fara mergerea inainte la dezlegarea pacatelor, pentru ca Sfanta Impartasanie poate sa fie foc, sa te arda."
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Din contră, e tocmai invers!
E evident ca tu nu stii despre ce vorbim. Ai citit la parintele Pruteanu ceva si repeti ce spune, fara sa ai si cunostintele necesare.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Văd că nu stai rău cu timpul, ai deviat discuția spre alte subiecte, dar la acele întrebări refuzi să răspunzi. Și lipsa unui răspuns poate fi un răspuns.
Am vazut ca uiti ce am scris si discutat acum doar doua zile. Am spus ca nu am timp atunci, in acea zi, ca sa raspund mesajelor la care am raspuns ieri. La acele intrebari am raspuns, dar tu nici macar nu stii, pentru ca tu nu stii despre ce vorbim, repeti aceleasi lucruri cu ce spune parintele Pruteanu fara sa intelegi despre ce vorbim. Nu stii nici macar invatatura de baza ortodoxa, nu ai stiut ce este botezul, nu stii de ce sunt necesare Sfintele Taine, de ce a fost nevoie de venirea lui Iisus, dar te contrazici pe niste teme care sunt mult mai putin importante. Incearca mai intai sa intelegi care e invatatura ortodoxa, nu dureaza mult sa lecturezi un catehism.

Ca sa repet ce ti-am spus acum doua zile, tu cand ai stropit cu apa sfintita pe pereti ai sfintit casa, binecuvantarea este o rugaciune pe care o rosteste preotul. Iar legat de icoane, am scris ca un tablou sfintit nu devine sfant, sfintirea inseamna ce scrie acolo in articol, nu ca ar deveni sfant. Icoana nu poate deveni sfanta doar dupa sfintire. Toate aceasta discutie degeaba ar fi fost evitata daca citeai macar randuiala sfintirii icoanelor, acolo scrie ca se sfinteste icoana, deci era icoana dinainte, nu ca sa devina icoana se sfinteste icoana: https://ro.orthodoxwiki.org/R%C3%A2n...or_sfin%C8%9Bi
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.10.2017, 15:54:23
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Tu tot nu intelegi ca e important ce spune Biserica, nu ce spune un preot oarecare din Portugalia sau un preot de la nu stiu ce parhohie dintr-o comuna.
...:)) E vorba de preoți din parohii de la oraș, nu de la țară. Du-te la Essex și te convinge. Ai să descoperi acolo multe lucruri noi. Și cu siguranță nu ai să vezi reprezentări necanonice. De slujbele bisericești nici nu mai vorbim.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Iar imi dai citate dintr-un oarecare parinte din Portugalia.
...:)) Nu, e monah athonit. Simonopetrinul vine de la Simons Petras, mănăstire din Sf. Munte.
Uite aici altă sursă: https://sfantulmunteathos.wordpress....imonopetritul/

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Uite citate din parinti mai cunoscuti...
E evident ca tu nu stii despre ce vorbim. Ai citit la parintele Pruteanu ceva si repeti ce spune, fara sa ai si cunostintele necesare.
Sau invers. De exemplu la Essex este rânduiala de care vorbesc eu.

Last edited by simpllu; 08.10.2017 at 00:24:54.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
casatorie