Citat:
În prealabil postat de simpllu
Nimeni nu a afirmat că ”Biserica s-a inselat sute de ani”, iar argumentele aduse de acești teologi sunt bine ancorate în Tradiția Bisericii. Însă tu refuzi să înțelegi că nu numai ceea ce tu înțelegi și bănuiesc că practici este normă industructibilă în toată Biserica.
|
Ba da, dar tu probabil ai uitat ce spun chiar teologii pe care ii sustii (sau poate nici nu ai citit). Uite ce spune chiar parintele Schmemann, pe care il citeaza si cei 2-3 scriitori ortodocsi din vest care sustin aceste lucruri: "Consacrarea „tipicului monahal” a insemnat o „tradare” a functiei avute de monahism... el a triumfat apoi, patrunzand in toate sferele Bisericii, lucru grav pentru ca acea conceptie a sa initiala s-ar fi sters in detrimentul unei intelegeri in limbajul si categoriile traditiei speculative neo-platonice." Si „Monahii au introdus o noua forma de spovedanie de tip nesacramental prin marturisirea gandurilor in fata unui calugar batran, numita spovedanie spirituala. Cele doua spovedanii au fuzionat si au produs o denaturare a spiritualitatii.” Deci... teologii pe care ii sustii spun ca Biserica a cam luat-o pe cai gresite si singura solutie este reformarea Bisericii, intoarcerea la practicile "Bisericii primare". Orice ortodox isi da seama imediat ca acestea sunt conceptii protestante, cineva care e infleuntat de ideile ecumeniste nu-si poate da seama. Trebuie sa precizez ca tu spui ceva mai moderat, sa coexiste ambele practici (poate si parintele Pruteanu sustine asta, nu mai caut acum), in timp ce sustinatorii acestor practici sustin ca practica de azi e gresita, trebuie sa se reintoarca toti la impartasania deasa si fara spovedanie de fiecare data.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
De Paști sunt 3 Liturghii în 3 zile consecutive. Tu nu ai vazut niciun credincios care să se împărtășească în cele 3 zile sau măcar în primele 2 zile? Care este motivul pentru care nu ai putea să te împărășești și a doua zi? Câți preoți posteasc și se spovedesc în prima zi de Paști penru a putea săvârși a doua zi Sf. Liturghie?
|
Daca imi aduc bine aminte chiar eu m-am impartasit odata dupa Pasti, pentru ca nu apucasem sa o fac inainte. Si inainte de a ma impartasi m-am spovedit si am tinut si post. Nu am intalnit un preot care sa impartaseasca pe cineva fara sa se fi spovedit inainte, ii intreaba pe toti daca s-au spovedit inainte sa se impartaseasca. De asemenea, nu cunosc niciun laic care sa transforme darurile sau sa poata ierta pacatele la spovedanie, deci comparatia cu preotii e valabila doar pentru protestatism.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Habar nu ai despre ce vorbești, doar păcatele de moarte ne rup de Bisercă.
|
Probabil tu nu ai vazut care sunt pacatele de moarte. Sunt pacate care izvorasc din firea nostra cazuta si sunt inceputul tuturor celorlalte pacate, de aceea se numesc capitale. Toti avem aceste pacate intr-o masura mai mica unii, in una mai mare altii, doar traitorii despatimiti le-au cam eliminat:
https://www.crestinortodox.ro/sfatur...te-144211.html Tu te referi la practica de la catolici, care se pot impartasi fara spovedanie daca au pacate mai usoare si trebuie sa se spovedeasca daca au pacate grele. Nu e o surpriza ca asta sustin si cei ce propovaduiesc impartasirea deasa, este practica luata de la catolici, nu de la practici de acum 1500 de ani, cum justifica ei.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Am spus scopul Sfintei Liturghii, și asta într-un anumit context.
|
Ca acela ar fi singurul scop al Liturghiei spune doar parintele Schmemann (si cei ce ii urmeaza conceptiile), care mai spune ca scopul ar fi fost denaturat de-a lungul timpului, punandu-se accentul pe rugaciune. Chiar parintele Pruteanu critica aceasta conceptie a parintelui Schmemann.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
A fi hirotonit nu înseamnă că ești fără de greșeală, de ce nu se aplică aceeași regulă și preoților?
|
Uite ce raspuns am gasit la un arhimadrit: "Noi, preotii, datorita harului primit in hirotonie suntem asemenea cu ingerii, desi oameni fiind, avem nenumarate pacate." Aceasta e o dilema de tip protestant, ei considera ca un preot nu poate sa fie diferit de un credincios. Raspunsul e mult mai simplu pentru un ortodox adevarat: Atat preotii cat si mirenii fac exact cum invata Sfanta Biserica de 1500 de ani, de cand s-a adoptat aceasta practica. Un ortoodx are intredere in Sfanta Biserica si o respecta, cineva care conceptii ecumensite nu, vrea sa o reformeze.