![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"...Fiul lui Dumnezeu, Unul nascut, Carele din Tatal S-a nascut,mai inainte de toti vecii." Talcuirea parutu-mi-s-a mie si Duhului Sfant este urmatoarea: Partea subliniata este incorect formulata deoarece creaza iluzia de timp, discreditand vesnicia, si dovedeste nasterea(la perfectul compus) ca fiind un fapt trupesc/material care a inceput si s-a sfarsit cu mult inainte de momentul vorbirii, ceea ce e imposibil la Dumnezeu, adaugand si situatia falsa ca Dumnezeu a devenit Treime dupa Fiul S-a nascut, caci inainte nu era Treime. Corect este: "...Fiul lui Dumnezeu, Unul nascut, Carele din Tatal e nascut, (din toti vecii-optional, deoarece e vesnic la timpul prezent)". Timpul prezent e infinit, fara inceput si fara sfarsit, iar nasterea se refera doar la origine, nu la fapt/trup. Din informatiile mele( https://www.crestinortodox.ro/religi...ul-120632.html ), Crezul a fost formulat(7 articole) la Sinodul 1 de la Niceea(325) si a fost definitivat(+5 articole= 12) la Sinodul 2 din Constantinopol(381). Citat:
Spre asta oare i-a inspirat Duhul Sfant pe Sfintii Parinti? Cum nu rataceste de la Adevar daca-L ignora si nu-L spune? Ce este predica preotului daca nu talcuire? Ce "talcuire minunata" spune preotul la Craciun: "Nasterea Domnului!", si la Pasti: "Invierea Domnului!"? Exprimarea este simbolistica, pe "limba" proorocilor. Citat:
"Stiu ca esti ortodox, am dedus din postarile tale...". Tu nu citesti postarile mele, tu citesti "dogmatic", adica politic. Citat:
9. Și din unul dintre ele a ieșit un corn mic, care a crescut afară din cale, către miazăzi, către răsărit și către țara strălucirii. 10. Și el s-a înălțat până către oștirea cerească și a doborât la pământ din oștire și din stele și le-a călcat în picioare. 11. Și a mai crescut până la mai-marele oștirii și i-a luat jertfa de fiecare zi și i-a răsturnat locul templului său. 12. Și peste jertfa de fiecare zi el a pus nelegiuirea și a aruncat adevărul la pământ, și el a făcut și a izbutit. Oare mai trebuie sa-ti talcuiesc? Nu e limpede? Ieri l-am vazut la tv pe cornul cel mic(inca e mic). P.S.Oare dupa parerea ta Sfintii Parinti sunt oricine iti convine tie?
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 17.09.2022 at 07:16:01. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt,Sfintele Sinoade de fapt au teoretizat ceea ce crestinii credeau de mai bine de trei secole,pentru că începuseră sa apară erezii care nu circulau (toate) înainte. După ce s-a oficializat creștinismul,a crescut exponențial numărul credincioșilor și al clerului. În cler au pătruns și Episcopi,preoți de factura intelectuala, care au început să raționalizeze tradiția vie, Scriptura. Un astfel de cleric a fost Arie, în fapt, un preot citit, cunoscător al științelor vremii,al filozofiei, un intelectual, rațional,un ritor. El a făcut ceea ce fac azi protestanții. A studiat temeinic Scriptura, a scos versete din context și a tras concluzia ca Fiul lui Dumnezeu este o creatura,cea mai înaltă creatura care a existat vreodată, deci nu consubstanțial cu Tatăl. A adus în argumentarea doctrinei lui versetul: "Fiul meu ești Tu, Eu astăzi te-am născut ". A influențat prin scrierile lui mulți Episcopi,cler și popor. La Sinodul 1 unde s-au adunat peste 300 de Sfinți Părinți, Arie avea în tabăra sa între 60-70 Episcopi( depinde de izvoare). Practic Biserica se diviza în doua. Insa de mai bine de trei sute de ani Apostolii și cei care au urmat, credincioșii au crezut ca Iisus e Dumnezeu , o Persoana din Cele Trei a PreaSfintei Treimi. Sinodul a fost organizat de Sf. Împărat Constantin cel Mare pentru a se opri divizarea Bisericii,înlăturarea ereziei și aflarea Adevărului care sa rămână veșnic adevăr de credință în Biserica. Discuțiile au fost foarte aprinse. Sf.Parinți i-au adus argumente din belșug din Scriptura ca Fiul este egal cu Tatal. "Eu și Tatal Una Suntem" "Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatal" , "Trei sunt care mărturisesc pe Dumnezeu în cer,Tatăl, Fiul și Duhul Sfant" dar nu a vrut sa retracteze. Ba mai mult la un moment dat a avut un acces de furie și a urlat în plen:" Chiar nu înțelegeți ca Fiul e de mii de ori mai mare ca orice creatura, dar Tatal e de mii de ori mai mare ca Fiul?". I s-a explicat cu blândețe ca dacă Fiul ar fi creatura opera de răscumpărare, jertfa de pe Cuce nu ar mântui pe cei care cred în El. După a rămas fără argumente fiind orbit și încăpățânat el și Episcopii lui au fost anatemizați împreună cu învățătura lui eretica și cu toți care vor crede vreodată în aceasta erezie. Si astăzi unele culte neo-protestante îl considera pe Fiul lui Dumnezeu creatura,deci cad sub anatema. Anatema e data de Dumnezeu, de Duhul Sfant prin Sfinții Părinți, nu ca asa au vrut Sfinții Părinți, sau noi ca ortodocși. Noi doar mărturisim ceea ce s-a stabilit la Sinod. Ca sa nu mai existe cădere în erezie, s-a formulat prima varianta a Crezului. Mulți dintre Sfinții Părinți care au venit la Sinod aveau încă răni ale torturilor la care fuseseră supuși,erau în vârstă înaintată, obosiți de drumul lung. Cine vrea sa aprofundeze se găsește totul în Istoria Bisericii Universale. La sfârșit Sf. Constantin cel Mare a organizat o masa festiva pentru Sfinții Părinți pentru a sărbători biruința Adevărului și scoaterea lui Arie cu învățătura lui eretica din Biserică. Arie si-a continuat împreună cu Episcopii lui slujirea separat și scrierile. Nu a retractat niciodată. Apoi a apărut erezia ca Duhul Sfant nu e egal cu Tatal și cu Fiul. A fost nevoie de Sinodul 2 unde s-a definitivat Crezul. Crez de la care catolicii au căzut prin Filioque. Apoi au urmat ereziile legate de Persoana Mantuitorului. Unii afirmau ca Hristos fiind Dumnezeu nu a suferit deloc pe Cruce, iar alții care atacau aceasta erezie au dat în extrema cealaltă exagerand ca Mântuitorul a fost mai mult om decât Dumnezeu. A fost nevoie de Sinoadele 3 și 4 pentru a se elabora dogma,conform căreia Mântuitorul a fost deopotriva Dumnezeu desăvârșit și Om desăvârșit. Interesanta este caderea lui Nestorie,care inițial a vrut sa combată o erezie dar a căzut în cealaltă erezie și anatemă, din mândrie. Au fost controverse interminabile legate de cele 2 voi : cea dumnezeiasca și cea a omului Iisus Hristos, pana s-a stabilit ca cele 2 voințe erau distincte dar erau permanent im acord una cu alta. Așa cum dogma Sfintei Treimi, Trei Persoane intr-o singura Ființa a creat nenumarate controverse,unii iudei spunând ca e păgânism. Pana când la Sinod Sf. Spiridon a luat o cărămidă care s-a dezintegrat în cele 3 componente din câte e compusa,prin minune Dumnezeiască. La Sinodul 5 a fost anatemizat,din cauza discuțiilor aprinse și a ereticilor, Origene și învățătura lui despre apocatastaza și metempshihoza. Și s-a reactualizat anatema pentru Arie,Nestorie și cei care nu o vedeau pe Maica Domnului ca Nascatoare de Dumnezeu, ci de Hristos, adică prin asta negau dumnezeirea Mantuitorului,împreună cu toată învățătura lor și toți care ii vor urma vreodată. Origine a fost un scriitor prolific, un Părinte al Bisericii , dacă mai era în viața și i s-ar fi arătat versetele ar fi retractat. Dar din cauza ereticilor și a discuțiilor aprinse cu aceștia a fost anatemizat post-mortem împreună cu unele scrieri. Pe baza verstului " Șezi de-a dreapta Mea până ce voi pune pe vrăjmașii Tăi așternut picioarelor Tale" si că la sfârșit Dumnezeu va fi "totul în toate" a concluzionat ca Dumnezeu va mântui toată creația inclusiv pe diavol. Lucru contrazis de Scriptura care spune ca diavolul și îngerii lui se vor chinui în foc veșnic ziua și noaptea fara incetare. Origene a îmbrățișat vechea concepție de la filozofii greci legata de pre-existenta sufletelor inainte de întrupare și reîncarnare. Aducea ca argument un copil care se naște cu malformații și diferențele psihice,intelectuale de la naștere între oameni. Conform Sfinților Părinți Scriptura spune clar ca "exista o viață, dupa care urmează Judecata" si răsplata veșnica. Învățătura despre reîncarnare nu este biblica. Adepții ei aduc ca argument versetul în care Sf Ioan Botezatorul mergea cu "puterea și duhul lui Ilie" si când Mantuitorului a spus: "Ilie a și venit și ei nu au cunoscut ci au făcut ce au vrut cu Ioan Botezatorul ", dar evreii se refereau la invierea din morți,nu la reîncarnare. Sf. Ilie a fost ridicat la cer și va veni sa se lupte cu antihrist. La Sinodul 6 au fost dezbătute canoane administrative și s-au reactualizat anatemele pentru învățăturile lui Origene, Arie și Nestorie. Sinodul 7 a fost pentru prigoana împotriva Sfintelor icoane. În Constantinopol a fost un cutremur. Împăratul,influențat de iudei, a fost convins ca Dumnezeu pedepsește pentru închinarea la Sfintele Icoane. Sf. Ioan Damaschin a scris Dogmatica special pentru apărarea Sfintelor icoane. Și Sf. Vasile cel Mare a spus ca cinstirea icoanei merge la prototip nu se oprește la materie, lemn,vopsea.Sf Ioan Damaschin în plus spune foarte frumos ca prin Întruparea Sa Mantuitorului a sfințit toată creația, materia. Această problemă a fost tranșata definitiv atunci pentru totdeauna. A fost nevoie de atâtea controverse, atâtea războaie, crime, vărsare de sânge ca noi sa avem astăzi și totdeauna o învățătura de credință unitară, de la care unii rătăcesc și astăzi spre a lor pierzare, prin spălare de creier și o interpretare grosolana a unor versete biblice. Doctrinele protestante și neo-protestante sunt de fapt ereziile combătute la Sfintele Sinoade. Nu o spun eu, o spune Biserica. Eretic e cel care îmbrățișează o erezie,nu care spun eu. Eu ti-am expus (pe cât pot în mare, pe larg) care au fost ereziile combătute,fara a avea pretenția ca expunerea mea e fără cusur. Dacă dorești o expunere specializata o găsești în cărți. Noi , ortodocșii, urmăm învățătura de credință a Bisericii noastre, Ortodoxe. Acum fiecare își exprima părerea cum poate, iar fiecare la rândul său înțelege asa cum înțelege.... Însă învățătura de credință e clara,nu lasa loc interpretărilor. Mulțumită Bunului Dumnezeu, Sfintelor Sinoade și Sfinților Părinți dacă păstrăm și urmăm învățătura nu rătăcim de la Adevar! Slavă lui Dumnezeu pentru toate! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce au semnat la Creta? Nu conteaza ce-au semnat, ca "Mulțumită Bunului Dumnezeu, Sfintelor Sinoade și Sfinților Părinți dacă păstrăm și urmăm învățătura nu rătăcim de la Adevar! Sa fii sanatos, Doamne ajuta! P.S. Restul mesajului sters nu este un context inseparabil, este un "bla-bla" orbitor.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am vorbit de Sinodul din Creta,ci de cele 7 Sinoade Ecumenice. S-au rupt unii de Biserică din cauza Sinodului din Creta. Se numesc nepomenitori,adică nu pomenesc Episcopul, pentru că a participat la Sinod. Au fost caterisiți. Își țin slujbele intr-o casa la o maica care ii urmează. Mulți credincioși ravnitori au trecut acolo ,asa cum în trecut mulți au trecut la stiliști. Nu e bla bla. Nu ne facem alta Biserică. Crezul care se citește în Biserica nu e eretic, faci niște afirmații uluitoare,nu știu de unde. Este Crezul pe care îl avem definitivat la Sfintele Sinoade. Pentru ca eu nu m-am smintit din cauza Sinodului din Creta asta ma face eretic? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
sunt multe maruntisuri care nu sunt corectate fiindca aproape nimeni nu le baga in seama din cauza inertiei omenesti sau le e indiferent. De ce? Raspunde-ti tu singur, ca-i delicat. Saptamana trecuta s-a citit in Evanghelie si versetul: 13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.(In3,13) Dupa slujba i-am spus unui preot ca versetul asta e o dovada ca Adam si Eva nu au cazut din Rai fiindca nu fost creati in Rai, eventual au cazut de la chemarea adresata lor de a se sui acolo, mai ales ca in Rai nu sunt diferente de zex pentru ca nu sunt trupuri deloc. Asta se predica aprope in toate parohiile fiindca asa este regulamentar. Citat:
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 18.09.2022 at 22:57:59. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si am scris ca pe baza celor 7 Sinoade Ecumenice avem Dogma ortodoxa după care se ghidează Biserica. Tu ai adus în discuție Sinodul din Creta, eu nici nu pomenisem de el pana sa o faci tu. Dogma ortodoxa nu are legătură cu ce s-a întâmplat la Creta. Dacă la Creta s-ar fi întâmplat ceva care sa vina în contradicție cu Dogma ortodoxa, cu cele 7 Sinoade și ce au stabilit Sfinții Părinți atunci ar fi fost o mare problema într-adevăr. Crezul s-a definitivat la Sinodul 2, nu la Creta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu eretic, ci fatzarnic, adica in acord cu dogma oficiala; tot asa cum Iisus i-a facut fatarnici pe iudeii vremii Lui, deoarece erau cu totii "regulamentari", ca tine. Daca nu conteaza ce se citeste, oare conteaza numai sa spui "Dă, Doamne!" si sa nu fii caterisit? Cer iertare!
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 19.09.2022 at 06:43:06. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este Cine sa judece pe fiecare dintre noi ! Mulțumesc! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Capitolul 1 1. La început era Cuvântul și Cuvântul era la Dumnezeu și Dumnezeu era Cuvântul. 2. Acesta era întru început la Dumnezeu. 3. Toate prin El s-au făcut; și fără El nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut. 4. Întru El era viață și viața era lumina oamenilor. 5. Și lumina luminează în întuneric și întunericul nu a cuprins-o. Versetul [Ioan 1:5] se corelează cu [Facerea 1:3] Și a zis Dumnezeu: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. Citat:
28.Pentru că, părutu-s-a Duhului Sfânt și nouă, să nu vi se pună nici o greutate în plus în afară de cele ce sunt necesare: Versetul acela e Temeiul sobornicității Bisericii, s-a activat prima dată din cauza celor care impuneau lucruri obligatorii din Legea lui Moise: 5. Dar unii din eresul fariseilor, care trecuseră la credință, s-au ridicat zicând că trebuie să-i taie împrejur și să le poruncească a păzi Legea lui Moise. 6. Și apostolii și preoții s-au adunat ca să cerceteze despre acest cuvânt. Existau de atunci protestanții creștinismului, care lucrau fără poruncă de la Apostoli și episcopi: 24. Deoarece am auzit că unii dintre noi, fără să fi avut porunca noastră, venind, v-au tulburat cu vorbele lor și au răvășit sufletele voastre, zicând că trebuie să vă tăiați împrejur și să păziți legea, Ca o recapitulare și sectarii vremurilor apostolice 1.citau Biblia - Legea lui Moise deci aveau temei de Sola Scriptura, 2. făceau lucruri fără poruncă de la mai marii lor apostoli, episcopi și preoți, 3. au activat sobornicitatea Bisericii împotriva lor și a învățăturii lor 4. indirect i-au provocat pe Apostoli să facă un rezumat din cele ce trebuie ținute din Legea lui Moise: 29. Să vă feriți de cele jertfite idolilor și de sânge și de (animale) sugrumate și de desfrâu, de care păzindu-vă, bine veți face. Fiți sănătoși! A 5-a chestie e că Biserica Primară nu cultele plăsmuiri ale secolului 20, nu bogomilii sau gnosticii, au păstrat scrisori ca izvoare de primă mână direct de la Apostoli, în alcătuirea canonului Biblic 6.Mare parte din Apostoli probabil că toți știau să scrie, deci erau alfabetizați, că se tot zice că pescarii nu erau învățați : 20. Ci să le scriem să se ferească de întinările idolilor și de desfrâu și de (animale) sugrumate și de sânge. 30. Deci cei trimiși au coborât la Antiohia și, adunând mulțimea, au predat scrisoarea. 31. Și citind-o s-au bucurat pentru mângâiere. Hotărârile se citeau tot în sobor - „adunând mulțimea”. Citat:
Alții în epoca modernă, au făcut speculă imobiliară: „vindeți tot că vine sfârșitul”, deci au folosit speculația profetică ca pe un anunț la bursă. Alții strâng bani în numele alarmismelor, cer donații ca să te anunțe că citesc ei semnele vremurilor, cum e și în youtubeul românesc un canal care are o chestie cică apocalipsa în direct. Nu prea avem instrumente să deosebim speculațiile profetice, câtă vreme în fiecare epocă tâlcuiește cineva sfârșitul, în fiecare epocă sunt cutremure, hazarde și calamități naturale, războaie, vești de războaie, plăgi și boli, cutremure. Nici eu nu am reținut să se citească din Revelație/Apocalipsa Sfântului Ioan în Biserică la Amvon, o să revin dacă găsesc ceva pe tema asta, din Evanghelia lui Ioan am auzit citindu-se la Sfintele Paști exact acel pasaj despre Dumnezeu Cuvântul.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 17.09.2022 at 09:10:45. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cu alte cuvinte, Iisus, Fiul lui Dumnezeu, e fara de inceput, ca Tatal; El nu S-a nascut pentru ca acest S-a nascut (timpul perfectul compus) evidentiaza un fapt care s-a petrecut fara niciun dubiu in trecut si s-a incheiat tot in trecut, inainte de momentul vorbirii. In vesnicie nu se pot petrece fapte de niciun fel, ca atunci nu-i vesnicie. Daca zicem ca inainte de inceputul timpurilor S-a nascut tot este fals deoarece dovedeste ca Tatal nu era vesnic Sfanta Treime, deci nu a fost pururea Dumnezeu pana Fiul nu S-a nascut. Insusi Tatal spune despre Sine: 14. Atunci Dumnezeu a răspuns lui Moise: "Eu sunt Cel ce sunt". Apoi i-a zis: "Așa să spui fiilor lui Israel: Cel ce este m-a trimis la voi!"(Iesirea3,14) Deci Tatal fiind vesnic tot vesnic este si Fiul si Duhul Sfant. In al doilea rand, abia acum am observat ca tu corelezi la (In1,1-5) cu (Facerea1,1-3) care insa este cu totul altceva deoarece se refera la prima zi a creatiei si Fiul nu face parte din creatie; in (Fac1,1-3) este vorba de Lumina Mantuirii care e creata de la bun inceput ca scop final(ca parcurs) unic al intregii Creatii, care numai si numai prin evolutie individuala atinge perfectiunea (deci particulara, secventiala, nu integrala).
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 08.12.2022 at 04:50:53. |
|