![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Slujbele nu sunt numai pentru pensionari, femei în concediu maternal, oameni în concediu medical sau studenți și elevi la teologie. Se fac tot pentru oameni. Citat:
Înțeleg resortul emoțional că strânsul recoltei e prilej de a aduna familia, la fel ca și când se face bulion, gem, țuică, se taie porcul etc. Cel mai frumos a fost când am cules via pe soare și lumină, peste 20 de grade, 5 oameni eram la un moment dat, unul ținea tifonul și sita să filtrăm, făceam caterincă, am lăsat și curtea curată. Cel mai tare mi se pare tăiatul porcului și preparatul lui la țară - iarna pe condiție fizică, nu la bloc unde murdărești bucătăria, la țară în frig când mai intri la sobă să te încălzești, să bei un ceai, să mănânci de post, ajungi să faci cârnați fără să guști că știi pe de rost rețeta, și nu e nici nesărat, nici prea piperat. Când pârlești porcul și cu paie și la butelie cu arzător și-l speli cu sare și razi cu cuțitul, după ți se pare greu să cari capul în ligheanul de email și nu mai poți de spate, e tare când scoți tu 20 de găleți de apă din fântână să pui într-un ceaun unde fierbi măruntaiele pt caltaboș și tot completezi cu apă. Când cureți tu în frig mațele de rahat, care sunt mult mai bune decât în comerț, când faci tu toba și o coși. Când cureți tu usturoiul și-l zdrobești pt cârnați, când zdrobești tu boabele de piper, când frămânți tu în ligheanul de email pasta de cârnați cu piper, boia, usturoi șamd, până nu-ți mai simți mâinile, degetele și obții o culoare omogenă. Când bagi tu bulgări de carne în cârnățar și dai încet să nu spargi mațul cu aer ce vine pe țeavă, mai înțepi, când duci la afumat, când faci tu jambonul la sare, când ajuți la porționat șamd. Nicio gură de cârnați, șoric, pomana porcului sau țuică nu am servit/băut la tăiatul porcului și tot mi s-a părut cea mai tare experiență, chiar și la cizme de gumă, în frig, cu tot felul de ortaci și ajutoare pe lângă. Citat:
Duminica e zi de reflecție dacă participi și la Liturghie și la slujba de seară cu cateheză, aia e ce trebuie și e sigură, e vrăjeală că mulți se îndeletnicesc cu studiul biblic, când la Biserică se face explicație biblică și se face sigur, iar acasă mulți se întind și se iau cu altele. Și pregătirea pe Duminică începe de Sâmbătă seară când e vecernice cu Litie care se dă după o priveghere, deci unul care are liber weekendul ar trebui să meargă Sâmbătă Seară - Duminică Dimineață - Duminică seară la Biserică. Duminică seară pt noua săptămână, dar măsurile și limitele și le impune fiecare.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 13.10.2025 at 01:53:30. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Celelalte slujbe deriva din cele 7 laude, si nu sunt Taine precum e liturghia daca e urmata de impartasire . Dar sunt de acord cu tine ca intre cele 2 exista o legatura: fara Taina esti cazut din calitatea de crestin. De asemenea fara Taina nu poti capata puterea rugaciunii, Iar fara rugaciune si multumire asa cum sunt ele in slujblee de lauda , inseamna ca nu esti recunoscator pentru darul nepretuit al Euharistiei. Dar imi mentin parerea ca exista o pegdagogie a abordarii oamenilor, nu le poti pur si simplu cere sau critica sau sau expune ce faci tu in comparatie cu ei, si toata admiratia ca tu chiar reusesti sa o faci. Cu cei slabi trebuie sa fii slab cu cei puternici sa fii puternic, in toate sa ai har ,ca sa ii poti castiga pe toti. Si nu sunt cuvintele mele ci ale apostolului. Poti spune si recomanda in continuare ca e chiar de folos cum de reusesti sa le faci pe toate, dar pentru binele tau ,ca sa nu pierzi din rasplata acestor frumoase fapte care le faci (vezi pilda fariseului si a vamesului), ar trebui sa ai mai multa intelegere pentru cei care nu sunt la nivelul tau . Mantuirea e personala ,nimeni nu poate mantui pe altul, si dragostea e singura care in final ne face sa ne fim utili uni altora, iar nu participarea noastra la slujbe. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Săriți de la culesul viei Duminica, pârlitul porcului și stoarcerea usturoiului pentru cârnați la Taină Euharistiei? Apropo, ce înțelegi tu prin unirea cu Hristos în contextul în care El ne spune ca nu poți sluji la doi stăpâni? Iisus nu a lucrat niciodată pentru un Patron corporatist și nu a deținut proprietăți, nu l au interesat banii Mamonei, mașinile, circula pe jos… Ca urmare cum vezi tu unirea cu El? Cum vezi, cum îți imaginezi. Bănuiesc ca pentru fiecare este o experiență personală. Eu unul o înțeleg printr-o dorință de lepădare a acestor patimi, și încerc să mă observ cum reacționez, ce aș face în situații critice din punctul asta de vedere al acumulărilor materiale, al uitării de sine. Ce ai face dacă într-o bună zi pierzi tot ce ai strâns și vei fi umilit în ultimul hal? Te ai gândit la asta vreodată?
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» Last edited by cozia; 14.10.2025 at 00:31:46. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Crestinul se uneste in modd real la impartasire cu Hristos, si i se ofera nu numai iertarea pacatelor spovedite , dar si prezenta efectiva a Mantuitorului in el , pentru a nu mai face altele noi si a primi harul. Citat:
In cazul tau tu pui accent pe atasarea de bunurile materiale, care alaturi de alte patimi trebuie sa ni le infrangem si sa nu le mai facem. Iar cand aceasta hotarare e ferma, prin impartasire, Hristos vine in tine si te ajuta sa nu le mai faci. Fara ajutorul Sau si al Duhului nu poti reusi singur sa te departezi de lucruile lumesti nici tu nici eu nici nimeni. Dar cu ajutorul Sau chiar si cel mai imposibil lucru devine posibil, caci simti in tine saracia duhului propriu,si de aici pana la asumarea saracirii materiale nu mai e decat un pas. Ruperea de bunurile lumii e intradevar dureroasa, dar ca sa poti sa o faci trebuie ceva mai luminos in schimb, si doar harul e acea comoara care covarseste atractia lumii |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Corect, una din elementele unirii cu Hristos și implicit cu energiile necreate ale Sfintei Treimi este Impărtășania realizată de Mântuitor la Cina cea de taină. De-asemenea lepădarea păcatelor. În schimb ce ne facem cu: “Îndrăzniți, eu am învins”( om fiind, nefiind Încă slujit de îngerii lui Dumnezeu) Nu servesc decât lui Dumnezeu, nu și Mamonei, pe care în 40 de zile l am trimis “ la plimbare” Ca urmare, întrebare: Putem oare alege DOAR ce vrem și ce ne convine din pachetul complet oferit de Hristos pentru mântuire?
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» Last edited by cozia; 14.10.2025 at 12:01:07. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Însă ar fi o greșeală să demonizăm lumea cu totul, căci este creația lui Dumnezeu și ea; chiar dacă acum este căzută, de noi ține să o transfigurăm, recuperând-o din brațele Mamonei și întorcând-o către Dumnezeu ca ofrandă. Presupunând că patronii la care eventual lucrăm sunt ahtiați după bogățiile lumii, fiind opaci pentru viața cea adevărată (deși există și mulți binefăcători printre ei), nu înseamnă că și noi ne închinăm lumii acesteia. Dacă munca pe care am ales să o datorăm patronului este, însă, vătămătoare pentru semenii noștri, atunci trebuie să căutăm o alta, care să le fie de folos ori măcar să nu le pricinuiască rele. Biserica sfințește lumea – prin invocarea harului Duhului Sfânt asupra ei –, nu o condamnă ca fiind rea în sine. O vindecă, nu o alungă. Dacă sporim rugăciunea în fiecare zi, poate vom ajunge să ne rugăm și pentru patron, și pentru colegi... și pentru dușmani în cele din urmă – iar asta se va răsfrânge mai ales asupra noastră, ne va reconfigura simțirea și ne va spori dragostea, ne va lumina lăuntric, deci ne va mântui folosindu-ne chiar de potrivnica lume ca mijloc de îmbunătățire.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu știm cum ar fi fost dacă stătea 80 de ani până la înălțare.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Maslul e o Sfântă Taină care se face săptămânal, cu câteva excepții după Paști și Nașterea Domnului, și se face în multe biserici tot așa cam de Luni până Vineri *fiecare parohie are o zi pe săptămână, depinde de parohie, sau Duminică seara în unele parohii. Alte sfinte Taine Spovedania e iarăși cu frecvență, nunta, botezul, mirungerea, hirotonia nu ai acces la ele decât o dată *chiar și nunta. Iar împărțirea între Taine și Ierurgii e o influență catolică, - și călugăria era în trecut o sfântă Taină și înmormântarea și altele. Spunea și Sfântul Iustin Popovici Sfantul Iustin Popovici: SFINTELE TAINE NU AU NUMAR: “Toate in Biserica sint Sfinta Taina, TOATE: de la lucrul cel mai marunt, pina la cel mai mare” Citat:
Dacă spui cum e corect - o să zici că vorbește dar nu face, dacă spune că face - e laudă, e o șmecherie discursivă asta. Așa și Trinitas se laudă că filmează tot ce se întâmplă de la concursuri de talente, interviuri cu oameni deosebiti, educatie, filantropie, concursuri corale, slujbe, slujbe de noapte, chiar și unele mănăstiri le pun pe net. Citat:
Atunci ce să mai zică monahii care stau la priveghere 8-9 ore din creierii nopții și mai fac și munci fizice istovitoare ? Nu vezi că slujba puțină aduce boală pe termen mediu-lung ? Încă o dată repet că se denaturează sensul Între unul care stă în România și are 4-10 Biserici la 15-20 de minute de mers pe jos și nu merge decât din amintiri, chef, și unul care face zeci/sute de km să prindă Liturghia vară/iarnă, caniculă/îngheț se cască deja o prăpastie. La ce program bogat liturgic e în orașe, dacă lumea nu se va folosi se va ajunge ca în Occident să fie bisericile, programul de slujire puțină înseamnă slăbiciune.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 14.10.2025 at 23:39:16. |
|
|